Użyty do testów silnik FJ44-3 spalił 2000 galonów nowego paliwa przepracowując 180 cykli w ciągu 21 godzin pracy.
Firma informuje, że
próby nowego paliwa ukazały jego wysokie właściwości, niemalże identyczne z paliwem Jet-A. Nowe paliwo użyte do doświadczeń zostało osiągnięte na Penn State University we współpracy z Intertek-PARC i Duquesne University. Paliwo jest całkowicie pozbawione siarki i azotu, posiadając wyższą energię niż Jet-A, co może przekładać się na zwiększenie zasięgów.
Williams twierdzi, że testy pokazały również elastyczność silnika FJ44, który nie wymagał żadnych przeróbek adaptacyjnych do nowego paliwa. FJ44 to silnik powszechnie montowany w modelach Cessny CJ2+, CJ3 oraz w Beechcraft Premier II. Napęd cieszy się popularnością wśród konstruktorów poszukujących jednostek zwłaszcza ze względu na oszczędność. Może być dostosowany do spalania nie tylko paliw pochodzenia węglowego, ale również biomasy i odpadów organicznych. W przyszłości konstruktorzy z Williams International chcą do napędzania tego silnika użyć paliwa pochodzącego z alg.
Williams International jest światowym liderem w tworzeniu i rozwoju silników odrzutowych. Siedziba firmy mieści się w Walled Lake w stanie Michigan w USA. Historia firmy sięga 1950 roku, kiedy dr Williams rozpoczął konstruowanie małych silników odrzutowych. Poprzez zamówienia od marynarki, miniatury turbin do napędzania pocisków rakietowych, firma ewaluowała na rzecz budowy silników głównie na potrzeby cywilnych odrzutowców.
Jednym z wyjątkowych osiągnięć firmy jest ustanowienie rekordu
prędkości w locie dookoła świata. Dokonał tego w marcu 2005 roku Steve Fosset swoim samolotem Global Flyer wyposażonym w silniki FJ44. Bez lądowania i tankowania okrążył ziemię ze średnią
prędkością 342 mil na godzinę.
Zakładki