Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Księgowanie płatności za bilety lotnicze


    Polecamy

    Pytanie do tych bardziej doświadczonych lataczy
    Karta kredytowa WBK którą posługuję się płacąc za bilety cierpi na dość specyficzną przypadłość. Transakcje przechodzą, sprawdzam - kwota zablokowana, sprawdzam po kilku dniach, kwota zaksięgowana. Do tego momentu wszystko jest ok, ale... WBK blokuje mi z salda znowu na jakiś czas dokładnie taki samą kwotę jak chwilkę wcześniej zaksięgowali.
    Przy kwocie 250 zł jak za ostatni bilet to nie jest problemem, problem pojawił się np przy locie do Meksyku gdy moją kartą płaciłem za kilka biletów i gdybym kupował bilety na kilka dni przed wylotem to mogłoby się okazać że saldo dostępne to 0. Teoretycznie to wina banku bo pieniądze powinny być, więc reklamacja byłaby pozytywnie rozpatrzona, ale mogłoby np odrzucić transakcje i wtedy byłaby kicha. O innych problemach z przeliczaniem kursów i dziwnych księgowaniach nie będę się rozpisywał - to akurat materiał na dobrą komedię
    Jak na kupno biletu reagują wasze CC? Jeśli podobnie (saldo ponownie blokowane) to z czego wynika takie zachowanie systemu bankowego?
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Nie tylko WBK tak robi. Nie wiem od czego to wszystko zalezne, ale z AmericanExpress miewalem dokladnie takie same historie - i mijaly wieki zanim ta podwojna blokada znikala. Kiedys jak do nich zadzwonilem, to pani mi powiedziala, ze to "wina" agenta rozliczeniowego...
    Bywalo tez tak, ze najpierw blokowalo kwote, potem ta blokada na jakis czas znikala (saldo bylo znowu nienaruszone), a po paru dniach pojawiala sie zaksiegowana transakcja i saldo bylo w koncu obciazone.

    Gdy pojechalem pare lat temu do Dubaju mialem karte banku Millennium i uzylem jej do platnosci za hotel, jednoczesnie do depozytu przy meldunku w hotelu, za rozrywki na miejscu, wyzywienie itd itp a na koniec za dosc spore i kosztowne zakupy na lotnisku - wiekszosc transakcji byla blokowana podwojnie- ale pomimo, ze te wszystkie "widmo" blokady przekroczyly limit karty, karta nadal dzialala i bank nie obciazyl mnie oplata za przekroczenie limitu.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    jest to ustawienie u agenta rozliczeniowego - jak by chcieli to by była jedna transakcja.... - to takie "wybadanie klienta..."

    coś w stylu hotel: 500 złoty - 2x transakcje 1 z zapytaniem druga z obciążeniem....

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Pytanie do tych bardziej doświadczonych lataczy
    Karta kredytowa WBK którą posługuję się płacąc za bilety cierpi na dość specyficzną przypadłość. Transakcje przechodzą, sprawdzam - kwota zablokowana, sprawdzam po kilku dniach, kwota zaksięgowana. Do tego momentu wszystko jest ok, ale... WBK blokuje mi z salda znowu na jakiś czas dokładnie taki samą kwotę jak chwilkę wcześniej zaksięgowali.
    Przy kwocie 250 zł jak za ostatni bilet to nie jest problemem, problem pojawił się np przy locie do Meksyku gdy moją kartą płaciłem za kilka biletów i gdybym kupował bilety na kilka dni przed wylotem to mogłoby się okazać że saldo dostępne to 0. Teoretycznie to wina banku bo pieniądze powinny być, więc reklamacja byłaby pozytywnie rozpatrzona, ale mogłoby np odrzucić transakcje i wtedy byłaby kicha. O innych problemach z przeliczaniem kursów i dziwnych księgowaniach nie będę się rozpisywał - to akurat materiał na dobrą komedię
    Jak na kupno biletu reagują wasze CC? Jeśli podobnie (saldo ponownie blokowane) to z czego wynika takie zachowanie systemu bankowego?
    Mi w WBK zawsze zdazalo sie cos takiego przy placeniu za bilety LH dla wiecej niz 1 osoby - najpierw przychodzila blokada na cala kwote, a potem 2 oddzielne obciazenia za poszczegolne bilety. Obecnie ze wzgledu na ubezpieczenia za bilety place karta Citi i takie problemy sie nie zdazaja. Wyglada na to ze to jednak wina LH , niemniej Citi sobie z tym radzi a WBK nie.

  5. #5
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Potwierdzam, jeżeli chodzi o katrę Citi - brak jakichkolwiek dodatkowych blokad, nigdy mi się to nie zdarzyło, a płacę nią cały czas od ponad 2 lat.

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_EPWR Zobacz posta
    Potwierdzam, jeżeli chodzi o katrę Citi - brak jakichkolwiek dodatkowych blokad, nigdy mi się to nie zdarzyło, a płacę nią cały czas od ponad 2 lat.
    Tylko kursy walut ma paskudne.
    Mi kiedyś zrobili checę, że wypłacając dolary w amerykańskim kantorze kartą rozliczaną w dolarach pierw przewalutowali na euro, żeby znowu z konta dolary ściągnąć. Od tego czasu unikam jak ognia.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Tylko kursy walut ma paskudne.
    Mi kiedyś zrobili checę, że wypłacając dolary w amerykańskim kantorze kartą rozliczaną w dolarach pierw przewalutowali na euro, żeby znowu z konta dolary ściągnąć. Od tego czasu unikam jak ognia.
    Nie wspominając o tym że w nocy wieszają swoją tabelę wymiany (w nocy rozliczają się transakcje walutowe) według której kasują 'jak Żyd za matkę' (+dziesiąt % wg kursu NBP). Jak zauważyłem te wałki zlikwidowałem wszystkie kontakty z Citi. Później chyba była jakaś afera z tego i nie wiem na czym się skończyło.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Płacę za bilety kartami PKO SA, Citi i Raiffeisen i nigdy nie miałem podobnych problemów. Ale miałem trzy podobne przypadki z wynajmem samochodów. Dwa razy zdjęcie kaucji, trwało dwa do trzech tygodni, raz policzyli mi kwotę za wynajem dwukrotnie. Jednak zanim trzeba było płacić, sytuacja się wyjaśniała więc nie miałem podstaw do reklamacji.

    Być może jest to kwestia banków. Bardzo trudno z perspektywy klienta coś ustalić, bo banki raczej niechętnie dzielą się swoimi tajemnicami.

  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szymonk2 Zobacz posta
    Płacę za bilety kartami PKO SA, Citi i Raiffeisen i nigdy nie miałem podobnych problemów. Ale miałem trzy podobne przypadki z wynajmem samochodów. Dwa razy zdjęcie kaucji, trwało dwa do trzech tygodni, raz policzyli mi kwotę za wynajem dwukrotnie. Jednak zanim trzeba było płacić, sytuacja się wyjaśniała więc nie miałem podstaw do reklamacji.

    Być może jest to kwestia banków. Bardzo trudno z perspektywy klienta coś ustalić, bo banki raczej niechętnie dzielą się swoimi tajemnicami.
    Ja zrobilem male poruszenie w tej sprawie w WBK, bo mnie to zaczyna irytowac, czekam na pismo wyjasniajace od szanownej pani ktora pilotuje sprawe. Swoja droga musze zadzwonic do operatorow w banku w ktorym pracuje, ciekaw jestem czy oni beda w stanie mi wyjasnic od czego jest uzaleznione tego typu zachowanie
    no risk, no fun ;D


  10. #10
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    To jednak nie wina banku tylko agenta rozliczeniowego który zakłada blokadę, a po obciążeniu karty nie wyśle informacji że ta transakcja jest powiązana z blokadą. Bank nie monitoruje każdej transakcji żeby na bieżąco likwidować blokady więc one wygasają po 7/14/30 dniach (w zależności od banku). Czasami można zadzwonić do banku na infolinię i oni zwolnią blokadę aby zwiększyło się saldo dostępne.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •