Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Air Berlin przejmuje linie LTU .


    Polecamy

    Air Berlin przejmuje linie LTU i awansuje w branży.

    Air Berlin, trzeci europejski tani przewoźnik lotniczy przejął za 140 mln EUR nierentowną niemiecką linię czarterową LTU. Poza wymienioną kwotą Air Berlin przejmie także dług spółki, wynoszący 190-200 mln EUR.
    Reklama
    Dzięki akwizycji Air Berlin zostanie czwartym europejskim przewoźnikiem pod względem liczby przewożonych pasażerów między portami Starego Kontynentu. Wyprzedzą go jedynie Ryanair, Air France/KLM i Lufthansa.

    pb.pl

  2. #2
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    No to Air Berlin sie bardzo ładnie rozwija. Ma już linie dba - ktore 1 kwietnia koncza dzialalnosc pod swoja marką a dba jeszcze wczesniej przejelo od Germanii jej tania linia - gexx, ma teraz takze LTU, no i jest współwlascicielem linii NIKI do tego ma bardzo bogatą swoją siatke połączeń - a to wszystko tworzy coraz mocniejszą konkurencję dla Lufthansy. A w dodatku juz niedlugo kolejna szansa na rozwoj - otwarte niebo do USA.
    You Can Fly

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Mówi się, że przejęcie Niki to tylko kwestia czasu. Bedzie tak jak z dba.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Swoją drogą jak wyglądają udziału Niki Laudy w liniach NIKI i LAUDA AIR ? W niki wiadomo ze udziałowcem jest AB ale czy większościowym czy nie i czy pozostałe należą do Nikiego Laudy. Lauda Air natomiast w pewnej części należy do OS ale w jakiej i czy AB nie ma chrapki na NG tym bardziej że przy dość słabych wynikach finansowych OS mogą szukać możliwości pozyskania kapitału np. przez sprzedaż swoich udziałów w NG ?



  5. #5
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Austrian (AA to American Airlines) z tego co pamiętam jest większościowym udziałowcem w Laudzie. Sam Niki Lauda nie jest już większościowym udziałowcem w żadnej swojej linii.
    A Niki od czasu związania się z AirBerlin właściwie się nie rozwija. Mają nawet mniej samolotów niż kiedyś! (Kiedyś latali do WAW)
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  6. #6
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Przy okazji warto wspomniec wlasnie o samym wlasciecielu linii NIKI - Niki Lauda - Andreas Nikolaus - austriacki kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz Formuły 1. więcej - http://pl.wikipedia.org/wiki/Niki_Lauda .
    You Can Fly

  7. #7
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    LTU porządna linia!
    Podstawili nam A321 (?) zamiast Sunexpress'u 757 ;x
    ladnie podali za darmo posilek, dobra obsluga, przyjemny lot
    niemcy to niemcy... pzdr.

  8. #8
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Też ich lubie, ale z całkiem innego powodu, w Polsce przedstawicielem LTU jest agencja Globair (ta sama co AirCanady) w osobie przepieknej mlodej kobiety .
    You Can Fly

  9. #9
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    No to Air Berlin sie bardzo ładnie rozwija. Ma już linie dba - ktore 1 kwietnia koncza dzialalnosc pod swoja marką a dba jeszcze wczesniej przejelo od Germanii jej tania linia - gexx, ma teraz takze LTU, no i jest współwlascicielem linii NIKI do tego ma bardzo bogatą swoją siatke połączeń - a to wszystko tworzy coraz mocniejszą konkurencję dla Lufthansy. A w dodatku juz niedlugo kolejna szansa na rozwoj - otwarte niebo do USA.
    O ile się nie myle, to LTU już tam lata/latało. Krótko, gdy Air Berlin był w Polsce, to oferował m.in. loty za Atlantyk (o ile pamietam Kuba, Floryda, Meksyk) właśnie we współpracy z LTU.
    Przejecie LTU było konsekwencją przejęcia dba, które miało przez pewien czas tego samego głównego właściciela, co dba.
    Tymczasem na ch-aviation pisano, że LTU miało się połączyć z Condorem. Rozumiem, że teraz już nic z tego.
    Zaś co do Niki'ego, to ra linia dysponuje właściwie flotą do czarterów po Aero Lloyd. Nic dziwnego, że nie mogli latając do Warszawy zapełnić A320 czy A321.
    A gexx jako marka jest trzymana chyba z powodu połączen do Rosji i Gruzji (www.gexx.com). Nie mają już chyba nic, poza stroną internetową i zapewnę umową z Rosją.
    W każdym razie możemy Niemcom zazdrościć konkurencji na rynku (chociaż do niedawna byłą jeszcze większa, ale za to poszczególni gracze słabsi).

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice/Duesseldorf

    Domyślnie

    nie calkiem tak to bylo z tym przejeciem przez condora!

    pan Wöhrl, wlasiciel, najpierw dba a potem LTU, tydzien temu zaproponowal KarstadtQuelle, ktory jest wlascicielem Condor, fuzje obu lini. Ale KQ to odrzucilo. Bylo to bardziej takie nie formalne badanie, jakj tam mozliwy partner zareaguje na taka propozycje.
    ale jednak, jak widac, cos z tego wyszlo... AB dzisiaj zakonczyl wspolprace z TUIfly i od nowego rorkladu beda wspolpracwac wlasnie z Condorem. Pozatem jako taka ciekawostka, to AB chce jeszcze przejac szwajcarska BelAir.
    Co do zerwania wspolpracy z TUIfly to AB uznal ze ta linia staje sie bardziej konkurencja. Zaczeli integrowac wszystkie swoje linie, i prawdopodobnie stana sie najwieksza linia turystyczna w uni, jak nie na swiecie.
    do Polski w najblizszej przyszlosci nie bede wchodzic, bo Polski rynek jest jezcze, co najmniej jak chodzi o yield, za amlo atrakcyjny.

  11. #11
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie


    Polecamy

    Air Berlin wchodzi na transatlantycki rynek.

    Za 140 mln euro niemiecki przewoźnik kupił wczoraj linię czarterową LTU. Dzięki temu jako pierwsza tania linia będzie działać na rynku lotów długodystansowych

    Klienci od lat namawiali, żebyśmy zaczęli latać także na długich trasach - mówił wczoraj prezes Air Berlin Joachim Hunold. Przejmowana LTU obsługiwała dotychczas loty na Dominikanę, Wyspy Kanaryjskie, do Afryki Północnej i Turcji.

    To nie pierwsze przejęcie Air Berlin. Rok temu przewoźnik kupił niewielką tanią linię DBA i dzięki temu zanotował sprzedaż w wysokości 1,57 mld euro. Planuje jeszcze wykupienie od Swissu 49 proc. udziałów w linii Belair, właścicielu trzech samolotów. Dzięki wczorajszej transakcji Air Berlin stanie się największym niemieckim tanim przewoźnikiem. W ubiegłym roku odnotował 50,1 mln euro zysku i zamówił60 boeingów.


    Fuzje modne i konieczne

    Kupno LTU jest zwiastunem nieuniknionych fuzji na rynkach lotniczych. Chociaż, jak twierdzi Bjorn Kjos, prezes tanich linii Norwegian, łączenie spółek lotniczych jest znacznie trudniejsze niż jakichkolwiek innych firm, po udanej fuzji Air France i KLM coraz mniej jest wątpiących w celowość takich transakcji. Coraz częściej mówi się o bliskim przejęciu hiszpańskiej Iberii przez Lufthansę. Do końca miesiąca Włosi ogłoszą decyzję o wyborze nabywcy Alitalii. Zdaniem analityków za dziesięć lat w Europie będzie najwyżej czterech przewoźników: Air France KLM, British Airways, Lufthansa i Aerofłot.

    Jedną z głównych przyczyn tego procesu jest brak samolotów. Lepiej zarządzani przewoźnicy będą przejmować mniej zaradnych głównie po to, aby uzyskać dostęp do maszyn, z których wytwarzaniem nie nadążają producenci.


    Wspólnie, czyli taniej

    Z tym problemem borykają się również tani przewoźnicy i chcą się z nim uporać w podobny sposób. Największy udziałowiec LTU Hans Rudolf Woehrl od dłuższego czasu nie ukrywał, że chce się wycofać z tego biznesu, ale jako kupującego widział raczej innego przewoźnika czarterowego - Condora, należącego do biura podróży Thomas Cook. Ostatecznie wygrał jednak Air Berlin, który zapłaci za LTU gotówką, natomiast na pokrycie jego zadłużenia (190 - 200 milionów euro) wyemituje nowe akcje i obligacje zamienne na udziały. W ten sposób chce pozyskać z rynku ok. 250 milionów euro. Kupujący ma nadzieję, że fuzja pozwoli firmom zaoszczędzić rocznie 70 - 100 milionów euro, głównie dzięki zwiększeniu częstotliwości długodystansowych rejsów wakacyjnych, skoordynowaniu rozkładu lotów oraz połączenie działów zakupów i marketingu. LTU zachowa dotychczasową nazwę i będzie miał odrębny zarząd. - Przejęcie przez nas LTU w żadnym wypadku nie oznacza cięć zatrudnienia - zapewniał wczoraj prezes Air Berlin. I dodał po chwil: - Nie mogę jednak wykluczyć restrukturyzacji.


    Podobne strategie

    Tani przewoźnicy zarabiają dzięki utrzymaniu niskich kosztów przy maksymalnym wykorzystaniu floty. Zawsze starają się, aby ich maszyny jak najwięcej były w powietrzu. Linie czarterowe funkcjonują według podobnego modelu, chociaż na lotniskach stoją zazwyczaj znacznie dłużej (nie 20 minut, ale co najmniej godzinę - półtorej), ale najczęściej latają w nocy, kiedy na lotniskach jest mniejszy tłok, a za obsługę maszyny zapłacą taniej. Nie korzystają również, z paroma wyjątkami, z drogich lotnisk, takich jak londyńskie Heathrow czy JFK w Nowym Jorku.

    DANUTA WALEWSKA Rzeczpospolita
    --------------------------------------------------------------------------------

    LTU i Air Berlin w liczbach, wyniki za 2006 r.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •