Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Germanwings uruchamia piątą bazę.


    Polecamy

    To już piąta baza tych tanich linii w Niemczech, obok Kolonii/Bonn, Sttutgardu, Berlina i Hamburga. Połączenia zostaną uruchomione 22 czerwca 2007 w pięciu kierunkach. Jak mówi Thomas Winkelmann, rzecznik Zarządu Germanwings, Dortmund już od dawna był przez nich obserwowany. Tamtejsze lotnisko jeszcze przed jesienią 2002, czyli rokiem rozpoczęcia działalności przewoźnika, było brane pod uwagę jako alternatywa bazy w Kolonii. W wyniku prowadzonych rozmów cały plan stał się możliwy do wykonania, oferta Germanwings z Nadrenii Północnej- Westfalii zostanie uzupełniona. Dortmund zamieszkuje 11 milionów ludzi, to niewątpliwie gigantyczny rynek. Thomas Winkelmann twierdzi, że przewoźnik udowodnił już, że jego oferta jest atrakcyjna nie tylko dla podróżujących biznesmenów, ale też dla klientów prywatnych, w związku z tym firma jest przekonana, że odniesie w Dotrmundzie podobny sukces. Germanwings wyrobił już sobie opinie godnych zaufania i punktualnych linii lotniczych Na razie nowa baza dysponuje samolotem Airbus A319, który będzie latał do Wiednia, Palma de Mallorca, Stambułu, do Faro i na Ibizę. Już w zimie flota ma ulec powiększeniu.


    (TUR-INFO)

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie Re: Germanwings uruchamia piątą bazę.

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    [. Dortmund zamieszkuje 11 milionów ludzi, to niewątpliwie gigantyczny rynek.
    No to ktoś znacznie przesadził bo Dortmund ma 600 000 ludzi a całe Zagłębie Ruhry zamieszkuje 5,3 miliona ludzi. Dopiero wliczając cały region razem z DUS, Kolonią i Bonn robi się 11 mln ale przecież w Kolonii/Bonn baza już jest !
    Niby tylko cyfry ale wypaczają wiele.



  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/POZ/TXL

    Domyślnie Re: Germanwings uruchamia piątą bazę.

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    [. Dortmund zamieszkuje 11 milionów ludzi, to niewątpliwie gigantyczny rynek.
    No to ktoś znacznie przesadził bo Dortmund ma 600 000 ludzi a całe Zagłębie Ruhry zamieszkuje 5,3 miliona ludzi. Dopiero wliczając cały region razem z DUS, Kolonią i Bonn robi się 11 mln ale przecież w Kolonii/Bonn baza już jest !
    Niby tylko cyfry ale wypaczają wiele.
    Znow jakis pismak przekrecil tekst, sprawdzilem przy okazji ze najwiekszym miastem w Europie jest Moskwa, ma 10.381.000 mieszkancow (dane z 2005) - zrodlo


    -

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Powiedzcie mi, dlaczego Germanwings rozwija sie tak swietnie, buduje nowe bazy, powieksza flote, rozwija sie, rozwija sie... Dzis lecialem nimi z Malty (pierwszy ich lot z tej wyspy) do Kolonii (od razu takze lecial drugi samolot do Stuttgartu) i troszke obskoczylem lotnisko w Kolonii. 4U ma tam bardzo silna pozycje.

    A nasze Centralwings przeda tak marnie...

    Czyzby pytanie retoryczne? Ze LH i 4U sa prywatne, a u nas partyjne rozgrywki w panstwowych spolkach?

    Podoba mi sie strategia LH i 4U, ze nie wchodza sobie w droge. 4U maja bazy w portach, w ktorych nie ma hubow LH. Nawzajem sie uzupelniaja. A LO i C0 musza siedziec w WAW. A nie moglby C0 miec baz w LCJ i WRO lub SZZ? Nie wchodzilby mamie w droge, a jednoczesnie zebralby mase ludzi z regionow, ktorzy nie lataja LO.

  5. #5
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A LO i C0 musza siedziec w WAW. A nie moglby C0 miec baz w LCJ i WRO lub SZZ? Nie wchodzilby mamie w droge, a jednoczesnie zebralby mase ludzi z regionow, ktorzy nie lataja LO.
    Tu niestety w grę wchodzi kwestia obsługi technicznej i polityki LO. Żeby C0 miał bazę z prawdziwego zdarzenia gdziekolwiek poza WAW, musiałby mieć tam również zapewnionych mechaników, części zamienne itp. Póki co, z wiadomych względów, C0 korzysta z bazy technicznej LO, a utworzenie własnej bazy chyba nie wchodzi w grę...

    BRGDS

  6. #6
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Czyzby pytanie retoryczne? Ze LH i 4U sa prywatne, a u nas partyjne rozgrywki w panstwowych spolkach?
    Ma się rozumieć!

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Podoba mi sie strategia LH i 4U, ze nie wchodza sobie w droge. 4U maja bazy w portach, w ktorych nie ma hubow LH. Nawzajem sie uzupelniaja. A LO i C0 musza siedziec w WAW. A nie moglby C0 miec baz w LCJ i WRO lub SZZ? Nie wchodzilby mamie w droge, a jednoczesnie zebralby mase ludzi z regionow, ktorzy nie lataja LO.
    Przecież C0 nie może odbierać paxów mamuśce, co więcej, nie może szukać nowych Jak na planowanej kiedyś trasie Kraków-Moskwa, którą zawsze będę im wypominał.

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TK
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A LO i C0 musza siedziec w WAW. A nie moglby C0 miec baz w LCJ i WRO lub SZZ? Nie wchodzilby mamie w droge, a jednoczesnie zebralby mase ludzi z regionow, ktorzy nie lataja LO.
    Tu niestety w grę wchodzi kwestia obsługi technicznej i polityki LO. Żeby C0 miał bazę z prawdziwego zdarzenia gdziekolwiek poza WAW, musiałby mieć tam również zapewnionych mechaników, części zamienne itp.
    To jest logiczne w odniesieniu dla każdej linii. CLW nie ma chyba sobie co zaprzątać głowy skoro linia ta służy do pochłaniania strat Lotu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TK
    C0 korzysta z bazy technicznej LO, a utworzenie własnej bazy chyba nie wchodzi w grę...
    Albo rybka, albo pipka Chcą mieć paxów - niech inwestują. Jak ma sens tworzenie przez LOT linii z którą sam konkuruje na EPWA?

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Przecież C0 nie może odbierać paxów mamuśce, co więcej, nie może szukać nowych Jak na planowanej kiedyś trasie Kraków-Moskwa, którą zawsze będę im wypominał.
    Ja wlasnie tego nie rozumiem. Przeciez germanwings nie odbiera paxow mamie LH, tylko wrecz ich jeszcze wiecej wynajduje. Oferujac usluge z innego miejsca w inne miejsca.

    Dlaczego C0 nie mogloby operowac z Lodzi... Blisko do WAW, a jednak juz inna jakosc i ... inni pasazerowie. Inni, znaczy wiecej dla Grupy.

    Ale to jakas polska chora mentalnosc...

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    To jest logiczne w odniesieniu dla każdej linii. CLW nie ma chyba sobie co zaprzątać głowy skoro linia ta służy do pochłaniania strat Lotu.
    No wlasnie! To chyba jest jedyny sensowny powod na istnienie C0 na rynku. Patrzac na ich rozwoj. Lub raczej "rozwoj".

  11. #11
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez TK
    C0 korzysta z bazy technicznej LO, a utworzenie własnej bazy chyba nie wchodzi w grę...
    Albo rybka, albo pipka Chcą mieć paxów - niech inwestują.Jak ma sens tworzenie przez LOT linii z którą sam konkuruje na EPWA?
    Czyli kto ma inwestować? Właściciel C0? Jeśli tak, to po co LOTowi druga baza techniczna, konkurencyjna wobec tej w WAW? A tak BTW to zadałeś właśnie pytanie, które bardzo wiele osób zadaje sobie od początku projektu "Nowy Przewoźnik" (dziś znany jako C0).

    PS. Przedstawiam tylko fakty, żeby ktoś nie pomyślał, że jestem przeciwko C0 8)

    BRGDS

  12. #12
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TK
    Czyli kto ma inwestować? Właściciel C0? Jeśli tak, to po co LOTowi druga baza techniczna, konkurencyjna wobec tej w WAW?
    Jeżelli LOT chce mieć zyski, i jeżeli chce żeby C0 miał zyski, to musi zainwestować. Nowa baza powinna być konkurencyjna nie dla LOTu tylko dla innych linii. Niech biorą przykład z LH&4U. Zresztą o czym my tu rozmawiamy? I tak będzie jak jest, LOT zbankrutuje i C0 też, a z PL będzie latała Lufthansa Poland I germanwings, które to linie będą się wzajemnie uzupełniały i czerpały zyski

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Żeby to wszystko miało sens, LOT powinien natychmiast zlikwidować Centralwings... Bardzo lubię Centralwings, prawda, byłoby mi trochę żal ich przyjemnej strony internetowej, malowania i marki, ale to sztuczny twór. Oprócz tego, że obie linie ze sobą konkurują, to skutek jest taki, że siatka połączeń obu linii, mimo że mogła być dobra w grupie LOT, jest żałosna. Bo LOT lata małymi samolotami tam, gdzie mógłby przy niższych cenach spokojnie puścić większe, a Centralwings lata większymi tam, gdzie zapotrzebowanie jest mniejsze, przez co Centralowe kierunki mają rzadkie częstotliwości, do tego obie linie ograniczają swe siatki. I tak na przykład do Barcelony lata za ciężkie pieniądze LOTowski E75, a do Lizbony nie wiadomo czemu 734. Do Dublina z Warszawy lata drogi LOT, przez co praktycznie oddaje konkurencji kierunek, za to do Łodzi czy Gdańska puszcza wielgachne Centralowskie 734. LOT musi raz na zawsze zapomnieć o drogich lotach po Europie i zlać się z Centralem w coś pośredniego.

  14. #14
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Przecież C0 nie może odbierać paxów mamuśce, co więcej, nie może szukać nowych Jak na planowanej kiedyś trasie Kraków-Moskwa, którą zawsze będę im wypominał.
    Ja wlasnie tego nie rozumiem. Przeciez germanwings nie odbiera paxow mamie LH, tylko wrecz ich jeszcze wiecej wynajduje. Oferujac usluge z innego miejsca w inne miejsca.
    Niekoniecznie, Lufa też wozi paxów do Moskwy, np. za Berlina ale za pośrednictwem swoich hubów.
    Chodzi raczej o to, by przychody ze sprzedaży lotów p2p nie poszły w ręce Ryanaira, Easy Jeta, Aair Berlin etc., ale zostały pośrednio w Lufie.

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Dlaczego C0 nie mogloby operowac z Lodzi... Blisko do WAW, a jednak juz inna jakosc i ... inni pasazerowie. Inni, znaczy wiecej dla Grupy.

    Ale to jakas polska chora mentalnosc...
    Dlatego, że z Łodzi (też ze Szczecina, Bydgoszczy, Rzeszowa etc.) to moze latać tylko na wyspy z dowozem pracowników. A tu konkurowałaby z prywatnymi przewoźnikami, którzy ex definitione mieli, mają i będą mieć znacznie niższe koszty.

    Central jako spółka państwowa ma i zawsze będzie miałą (póki państwowy Lot będzie miał w niej udziały) za wysokie koszty. Nie ma więc szans na konkurencyjnych trasach, nawet ze Sky Europe, że o Ryanairze nie wspomnę (czym się skończył mecz Central vs. Ryan w Łodzi na trasie do DUB wszyscy pamiętają). Musi więc szukać tras, na któych nie konkuruje z prywatnymi LCC. A więc nie wyspiarskie z lotnisk regionalnych. Póbuje wiec tam zaszczepić Paryż czy Rzym, ale nie za bardzo im idzie. Większość osób zarabiajacych wystarczająco, by latać turystycznie po Europie mieszka w aglomeracji warszawskiej, do której przyjeżdżają co roku tysiące najbardziej rzutkiej młodzieży z prowincji, nawet z takich ośrodków jak Kraków czy Gdańsk. Tu się koncentruje kapitał, tu się najwięcej zarabia i wydaje, niezależnie od tego, że Kraków, Wrocław czy Gdańsk są bez wątpienia turystycznie ciekawszymi miastami. Nasi forumowicze to promil promila paxów potrzebnych, by utrzymać jakiś kierunek tak, by na siebie zarabiał. Poza tym i tak kupujemy w promocjach.
    I nie powtarzajćie bzdur związkowców Lotu o kanibalizacji spółki, bo Central nie konkuruje z Lotem na żadnej trasie. Do Rzymu lata bowiem na CIA, a nie FCO, na STN i LGW a nie na LHR, zaś trasa do PRG i tak zostałą zwinieta jako pierwsza z powodu niskiego obłożenia. Jak Central zlikwiduje Rzym i Londyn z Warszawy, to na pewno Wizz etc. zwiększą częstosliwość i forsa pozostanie poza grupą Lotu. Inne kierunki to bzdurne porównania tras p2p z przesiadkowymi.
    W interesie Centrala jest pozbycie się jego udziałów przez Lot, zaś w interesie Lotu - wręcz przeciwnie - przenoszenie tam strat, by wykazać się zyskiem na działalności operacyjnej w Locie.

    Poza ty Germanwings operuje w kraju, gdzie jest wiele silnych ośrodków finansowych, a aglomeracje Stuttgartu, Kolonii, Dortmundu czy Hamburga są znacznie bogatsze niż Berlina i porównywalne z Monachium i Frankfurtem czy Duesseldorffem. U nas jest niestety zupełnie inzaczej.
    Nie ma co wiec przekładać ich doświadczeń na naszy rynek. Tylko nazwa jest podobna.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Central, owszem, konkuruje z LOTem, na wspomnianych przez Olda trasach (tam gdzie są 2 lotniska) i to jest nie tyle kanibalizacja, co nienormalność i uciążliwość. Czy nie lepiej byłoby latać 2 razy dziennie tanio na FCO niż raz drogo tu i kilka razy tygodniowo inną linią na CIA?

    Czy nie lepiej skupić się na tym, by do LHR wszystkie trzy maszyny wielkości 734 były pełne pasażerów, zadowolonych, że nie przepłacili a lądują na LHR, niż latanie Embraerami i 735?

    Od latania na wiele lotnisk już się odchodzi, raczej stara się dogodzić pasażerowi oferując lepszy rozkład na jednym kierunku...

  16. #16
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Central, owszem, konkuruje z LOTem, na wspomnianych przez Olda trasach (tam gdzie są 2 lotniska) i to jest nie tyle kanibalizacja, co nienormalność i uciążliwość. Czy nie lepiej byłoby latać 2 razy dziennie tanio na FCO niż raz drogo tu i kilka razy tygodniowo inną linią na CIA?
    Nie konkuruje w żaden sposób. Ludzie, którzy kupili bilety w Centralu zrobili to wyłącznie z powodu niskiej ceny. Lot nie zejdzie nigdy poniżej poziomu cenowego innych LCC i ci, którzy nie kupią biletów w Centralu z powodu likwidacji trasy kupią je w Wizzie czy Norwegianie, a nie w Locie. Lot nie zejdzie poniżej 450 zł RT na tych trasach, chociażby z powodu taxów (szczególnie na LHR), opłat paliwowych, opłat za etix etc. A i tak taka cena (450-500 RT) jest możliwa tylko kilka razy w roku, przy okazji extra promocji (i chyba nawet nie na tych kierunkach). Tymczasem w innych LCC często i tylko inne LCC a nie Lot byłyby beneficjantami likwidacji tras Centrala z Warszawy do Rzymu i Londynu.
    Zwróć uwagę na fakt, że Aer Lingus i Ryanair wysyłąją do Dublina z Warszawy duże maszyny, a Lot ma nawet promocje na bilety do Dublina, mimo wysyłania ponad dwa razy mniejszego E170 (czyli nawet 70 miejsc nie zapełnia). Na kierunki wyspiarskie i parę innych (np. Rzym - pielgrzymki) liczy się tylko i wyłącznie cena, a Lot jej nigdy nie osiągnie na poziomie LCC, więc z Centralem nie konkuruje.

    Ponadto jak napisałem wyżej w Polsce Warszawa pelni rolę Berlina, Frankfurtu, Monachium i Kolonii za jednym razem, a pozostałe miasta mają w porownaniu z nią slabiutki potencjał ekonomiczny mieszkanców.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Tanie bilety do Dublina i tak są relatywnie drogie. LOT musi politykę cenową zrewolucjonizować.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •