Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Czy BA wykupi BMI?


    Polecamy

    Zakusy BA na BMI.

    British Airways myśli o wykupieniu brytyjskiego konkurenta BMI, który ma ponad 12 proc. tzw. działek czasowych (slots) na lotnisku Heathrow. Miałoby to jej ułatwić walkę z konkurentami po wejściu w życie umowy Unia - USA o liberalizacji transportu (otwarte niebo) - twierdzą "The Times" i "Daily Telegraph". BMI wyjaśnił, że nie jest na sprzedaż. Według pierwszego dziennika BA zastanawia się nad zaproponowaniem 1,5 mld funtów BMI, którego założyciel i szef Michael Bischop ma 50 proc. i 1 akcję. 30 proc. w BMI i prawo pierwokupu ma Lufthansa, ale na razie nie interesuje jej kupno. Reszta (20 proc.) należy do SAS.

    afp, p.r.
    Rzeczpospolita
    Zaorać, buraki posiać...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To wydawałoby się naturalne... A co z Bmibaby?

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    bmi jest calkiem naturalna "macka" Lufthansy na wyspach. Nie wydaje mi sie, aby Lufthansa chciala sie pozbyc dosyc waznego partnera, ktory ma ciekawa siec polaczen wewnetrznych i dzieki temu kazdy z przewoznikow Star Alliance ma zagwarantowane polaczenia wenwetrzne w UK. Nawet Virgin Atlantic, konkurent BA, ma codeshary z bmi na doloty (sam nie posiada zadnych dolotow, bo ma tylko flote dalekiego zasiegu).

    Poza tym bmi niedawno wykupily BMD (British Airways Mediterranean) od BA i od sezonu zimowego 2007/08 wlacza ichnia flote i rejsy do swojego rozkladu. bmi generalnie bardzo silnie sie ostatnio rozwija, wiec zakusy BA nie dziwia, bo rosnie spora konkurencja na rynku wenwetrznym. Zreszta akurat bmi jest szczesliwa z powodu liberalizacji przewozow do USA, gdyz sama musi wykonywac loty z MAN zamiast LHR do LAS i ORD.
    A BA ostatnio potracila i BMD i BA Connect (sprzedane Flybe).
    Nie sadze, aby sama bmi, jak i jej udzialowcy (LH i SK) byly zainteresowane spzredaza konkurencji.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    A co na to KE? Taka koncentracja slotow na jednym lotnisku to lekka przesada.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Re: Czy BA wykupi BMI?

    BMI, który ma ponad 12 proc. tzw. działek czasowych (slots) na lotnisku Heathrow. Miałoby to jej ułatwić walkę z konkurentami po wejściu w życie umowy Unia - USA o liberalizacji transportu (otwarte niebo)
    A wlasnie: czy sloty na danym lotnisku to po prostu sloty, czy tez sa podzielone na, powiedzmy, wewnetrzne, kontynentalne (tu: europejskie) i_miedzykontynentalne? A_jesli to zalezy od konkretnego lotniska, to jak jest na_LHR?

    I jeszcze inaczej: czy slot na samolot "heavy" jest dluzszy niz na "nie-heavy"?

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Chyba sie wyjasniło, BA nie kupi BMI bo to co ta linia miała najcenniejszego juz kupiła, za £30 milionów BA nabyła 51 slotów tygodniowo
    http://business.timesonline.co.uk/to...cle1591309.ece

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie bmi unveils $750 million fleet acquisition plan


    Polecamy

    bmi today (10 July 2007) announced that its Board has formally approved the strategy of developing new mid haul and long haul routes from London Heathrow and has authorised the acquisition of ten additional aircraft to add to its current fleet.

    Five additional Airbus A330s valued at around $500 million will join the three existing A330 aircraft currently in service, with the first new aircraft expected to be delivered in Spring 2008.

    Consequent upon the recent acquisition of British Mediterranean Airways (BMED), bmi will also take delivery of five new Airbus A321s valued at $250 million for an expanded medium haul network.

    Nigel Turner, chief executive of bmi, said: “I am delighted that we are able to proceed with the development and expansion of our medium and long haul services. Delivery of ten further aircraft will allow the introduction of new routes and upgrade capacity on existing services in these two important sectors of our business.

    “Later this year we will be announcing network plans for our long haul operations in 2008.

    “An expanded operation of the former BMED network for the 2007/08 winter schedule will be announced shortly with new routes and enhanced frequencies to commence on 28 October 2007 when BMED will be fully integrated into bmi.”


    • bmi acquired control of the BA franchise airline BMED in February 2007, and is working towards full integration by 28 October 2007

    • the addition of the new aircraft will take the bmi group fleet total to 75

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •