Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11

Wątek: VARIG uratowany

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie VARIG uratowany


    Polecamy

    Archiwum tego tematu znajdziecie:
    http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...t=3412&start=0


    Dalszą rozmowę proszę prowadzić tutaj.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie GOL przejął VARIG'a [Rz]

    Drugi w Brazylii przewoźnik, tania linia Gol, przejął za 320 mln dolarów Variga, dawną dumę tego kraju w dziedzinie lotnictwa. Obie linie będą działać niezależnie, łącznie będą wozić ponad 20 mln pasażerów rocznie. Gol zapłaci gotówką 98 mln dolarów, wypłaci 6,1 mln akcjami preferencyjnymi, wykupi też obligacje Variga na 50 mln reali. Gol ma 67 samolotów Boeinga i 56 połączeń. Varigowi zostało 17 maszyn, ale podwoi flotę. Teraz traci 20 mln reali miesięcznie. Upadłego Variga kupiła w lipcu za 24 mln dolarów dawna filia Varig Log kontrolowana przez fundusz Matlin Patterson z USA.

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    A to sie narobilo! Ciekawe, jak to bedzie funkcjonowac - GOL jest niskokosztowy, a VARIG sieciowy. Byloby milo, jakby sie dalo odbudowac VARIGa.
    Czy moze powstanie jakas mieszanka na ksztalt Brussels Airlines? Ale maja niby dzialac niezaleznie w ramach grupy, czyli cos bardziej na ksztalt LH, LX i 4U.

  4. #4
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A to sie narobilo! Ciekawe, jak to bedzie funkcjonowac - GOL jest niskokosztowy, a VARIG sieciowy. Byloby milo, jakby sie dalo odbudowac VARIGa.
    Czy moze powstanie jakas mieszanka na ksztalt Brussels Airlines? Ale maja niby dzialac niezaleznie w ramach grupy, czyli cos bardziej na ksztalt LH, LX i 4U.
    Chyba sie Varig odbuduje:
    - do konca roku maja otrzymac 9 Boeing 767-300ER oraz 5 Boeing 737-800 (te najprawdopodobniej beda nowiutkie z dostawy ktora pierwotnie miala isc dla GOL'a)
    - w niedlugim czasie uruchomia/zwieksza czestotliwosc na nastepujących trasach: GIG-FRA
    GIG-MIA
    GIG-BEL
    GIG-BSB
    GIG-POA
    GIG-CNF
    GIG-EZE
    na ogloszenie czekaja jeszcze kierunki do FCO, CDG, LHR oraz JFK.

    Jak widac Rio de Janeiro bedzie hubem Variga, ciekawym pozostaje sprawa przynaleznosci do *A czy odrodzony Varig tam wroci czy tez wybierze jak pisales OneWorld
    no risk, no fun ;D


  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Prawde mowiac wolalbym, aby VARIG wrocil do *A, zamiast wchodzil do 1world. Ale to taka moja prywata.

    Niemniej ciesze sie, ze RG powraca, bo to jeden z kamieni milowych swiatowego lotnictwa. I bardzo interesujace, ze "pomocna reke" wyciagnal niskokosztowy GOL, a nie TAM, ktory byl (i pozostanie) najwiekszym Varigowym konkurentem. Zreszta to bardzo ciekawy krok GOLa - zrobic konkurencje TAMowi na rynku wewnetrznym, a do tego wejsc na salony sojuszowe w najblizszej przyszlosci.

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Varig pozbierał chyba wszystkie dostępne na chwile obecną B763ER z rynku - w sumie 12 sztuk
    1 PP-VPV EuroAtlantic
    2 PR-VAA AWAS
    3 PR-VAB AWAS
    4 PR-VAC Automatic
    5 PR-VAD GECAS
    6 PR-VAE ILFC
    7 PR-VAF Guggenheim
    8 PR-VAG AWAS
    9 PR-VAH GECAS
    10 PR-VAI GECAS
    11 PR-VAJ AerCap
    12 PR-VAK AerCap
    Te maszyny pozwolą im otworzyć na nowo kierynki europejskie choćby GIG-FRA. Jeśli szybko nie udałoby sie wznowić połączen Varig straciłby do nich prawo. Dodatkowo linia pozyska 8 x B737-800. Nowy właściciel ostro zabrał sie do wskrzeszania Variga
    no risk, no fun ;D


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdansk/GDN/EPGD

    Domyślnie

    Ciekawe, co wobec powyższego zrobi LO, jak będzie chciał dobrać jeszcze jednego 763 zanim przyjdą dreamlinery. Przecież sam ma jednego od Variga, a już wtedy były problemy z pozyskaniem odpowiedniej maszyny.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Varig pozbierał chyba wszystkie dostępne na chwile obecną B763ER z rynku - w sumie 12 sztuk
    1 PP-VPV EuroAtlantic
    2 PR-VAA AWAS
    3 PR-VAB AWAS
    4 PR-VAC Automatic
    5 PR-VAD GECAS
    6 PR-VAE ILFC
    7 PR-VAF Guggenheim
    8 PR-VAG AWAS
    9 PR-VAH GECAS
    10 PR-VAI GECAS
    11 PR-VAJ AerCap
    12 PR-VAK AerCap
    Te maszyny pozwolą im otworzyć na nowo kierynki europejskie choćby GIG-FRA. Jeśli szybko nie udałoby sie wznowić połączen Varig straciłby do nich prawo. Dodatkowo linia pozyska 8 x B737-800. Nowy właściciel ostro zabrał sie do wskrzeszania Variga
    GOL je pozbieral i wyleasingowal jako, ze Varig nie dostalby zlamanego smigla po tym jak pod koniec poprzedniego zywota rozbieral leasingowane 737 na czesci do innych maszyn.

    I nie sadze zeby to byly wszystkie, jakby LOT chcial to by sie cos znalazlo ale checi brak.

  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny

    GOL je pozbieral i wyleasingowal jako, ze Varig nie dostalby zlamanego smigla po tym jak pod koniec poprzedniego zywota rozbieral leasingowane 737 na czesci do innych maszyn.

    I nie sadze zeby to byly wszystkie, jakby LOT chcial to by sie cos znalazlo ale checi brak.
    Na chwile obecna Varig nalezy do GOL wiec chyba nie ma roznicy kto podpisuje umowe skoro pieniadze wyklada GOL. Swoja droga to AWAS,GECAS itp zrobily niezly biznes na tych wypozyczeniach. Varig stał pod sciana stad pewnie gotow byl zaplacic odpowiednio wyzsze pieniadze aby otrzymac te maszyny. Wogole to leasinguja 11 B763 oraz 1 B762. Cos mi sie wydaje ze chwilowo rynek wtorny jest wyczyszczony.
    Zdaje sie ze pierwszy B777 który poszedl na "zyletki" latał u Variga - chlopaki maja fantazje.
    Co do LO, na chwile obecna nie bardzo widze potrzebe pozyskania nowej maszyny.Na obecny sezon letni juz jest za pozno, jesli zdecyduja sie latac do Chin to od wrzesnia/pazdziernika a wtedy beda dostepny "atlantyckie" maszyny. Jesli rzeczywiscie beda chcieli to maja rok czasu na znalezienie odpowiedniej maszyny
    no risk, no fun ;D


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Na chwile obecna Varig nalezy do GOL wiec chyba nie ma roznicy kto podpisuje umowe skoro pieniadze wyklada GOL.
    Ma to kluczowe znaczenie.

  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •