Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Litewski przewoźnik (lotniczy) omija prawo…


    Polecamy

    … a ULC nie protestuje

    Tak uważa Air Italy Polska i złożyła już do ministerstwa infrastruktury oficjalną skargę na politykę przyznawania przez ULC zezwoleń, na operacje lotnicze z terytorium Polski poza obszar Unii Europejskiej, obcym przewoźnikom.

    Zdaniem skarżącego się przewoźnika - Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) zezwala na bezkarne podszywanie się pod polską linię lotniczą przez obcego przewoźnika z Litwy. Przed kilkoma dniami Turecki Urząd Lotnictwa nie wydał zgody litewskiej linii Aurela na wykonywanie lotów z Polski do Turcji. Samoloty Aurela omijają jednak ten zakaz – lecąc do Turcji wykorzystują „call sign” (kod przewoźnika) polskiego operatora Sprint Air. Loty litewskiego przewoźnika nadużywającego kodu polskiej linii odbywają się od 3 czerwca 2009.

    A przecież każda linia lotnicza ma przypisany tylko jeden unikalny kod, który pozwala na bezpieczną komunikację samolotu ze stacją naziemną. LOT posługuje się kodem LO, Air Italy Polska – AEI, itd. Aurela, zazwyczaj używająca kodu LSK, aby móc wylądować na tureckich lotniskach, zmienia go na kod SRN, należącym do polskiego przewoźnika Sprint Air. Dlatego - Mariusz Szpikowski, prezes Air Italy Polska uważa, że - Przykład litewskiego przewoźnika pokazuje, jakie konsekwencje pociąga za sobą decyzja ULC. To absurd, że linia która nie dostaje zgody na lot do danego kraju może posłużyć się kodem innego operatora, posiadającego taką zgodę. To tak, jakby dopuścić do ruchu niesprawny samochód tylko dlatego, że właściciel przyczepił sobie tablice rejestracyjną innego, sprawnego samochodu.
    Jak widać międzynarodowe prawo lotnicze można obejść tak łatwo i bezkarnie, wprowadzać w błąd pasażerów i obsługę naziemną. Miejmy nadzieje, że ULC będzie z większą starannością przyglądał się działaniom obcych linii lotniczych.
    Warto przypomnieć, że ten sam Urząd nakłada na polskich przewoźników szereg obowiązków, którym zagraniczne linie wcale nie muszą się podporządkowywać.
    Air Italy Polska czeka na decyzję ministerstwa.
    ebi./pr


    Spedycja, Transport, Logistyka - Twój Portal Gospodarczy - Spedycje.pl
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A wet-lease? AEI sobie nie radzi i próbuje walczyć z konkurencją urzędami?

    Bo jakoś sobie nie wyobrażam by Aurela ot tak po "piracku" podawała inny callsign i by to wystarczyło do ominięcia jakichś zakazów obsługi tras...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Aby mogli podawać inny call muszą miec taki ustawiony w transponderze. A kody do zakodowania transpondera wydaje ULC ......

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    A tak swoją drogą, to czemu turecki ULC zabronił Aureli lotów z PL do nich???

    Tamtejsi przewoźnicy czarterowi poskarżyli się, że im Aurela odbiera rynek??
    Ostatnio edytowane przez damiank ; 09-06-2009 o 22:00

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie zabronił tylko nie wydał zgody Jest różnica. Zabrania się gdy zgoda jest dorozumiana. Zgodę się wydaje, gdy generalną zasadą jest brak możliwości operacji.

    Linia z kraju A z reguły nie ma generalnego przyznanego przez kraj B prawa do lotów między krajem B a C. Air Italy Polska jest linią polską w teorii.

  6. #6
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Ostatnio edytowane przez Canon ; 10-06-2009 o 07:57

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pfaff Zobacz posta
    Aby mogli podawać inny call muszą miec taki ustawiony w transponderze. A kody do zakodowania transpondera wydaje ULC ......
    'Aurela leciała z callsignem SprintAir' - ogromne uproszczenie - tzn najprawdopodobniej samolot został wyczarterowany SprintAirowi, który oficjalnie wykonał lot. Nie ma zakazu czarterowania samolotów przez polską linię w celu wykonania lotu gdzieśtam. I jest to w pełni legalne, inaczej trzeba byłoby zdelegalizować latanie wyleasingowanymi i wypożyczonymi z zagranicy samolotami, co uskutecznia przecież nawet nasz 'narodowy przewoźnik'.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie zabronił tylko nie wydał zgody Jest różnica. Zabrania się gdy zgoda jest dorozumiana. Zgodę się wydaje, gdy generalną zasadą jest brak możliwości operacji.

    Linia z kraju A z reguły nie ma generalnego przyznanego przez kraj B prawa do lotów między krajem B a C. Air Italy Polska jest linią polską w teorii.
    No dobra, źle się wyraziłem, ale poza tym, że ładnie wyłożyłeś teorie - też studiowałem różne takie , to jednak nie podałeś powodu dla którego im tej zgody turcy nie wydali, typu nie wiem, latają niesprawnymi samolotami itp.

  9. #9
    Awatar jubell

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPSY

    Domyślnie

    Może mają w przepisach zapis, że każdy przewoźnik wlatujący do nich musi lecieć na kodzie linii zarejestrowanej w kraju, z którego leci.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damiank Zobacz posta
    No dobra, źle się wyraziłem, ale poza tym, że ładnie wyłożyłeś teorie - też studiowałem różne takie , to jednak nie podałeś powodu dla którego im tej zgody turcy nie wydali, typu nie wiem, latają niesprawnymi samolotami itp.
    Turcy nie są zobligowani do wydawania takiej zgody To się nazywa uznanie administracyjne, po naszemu widzimisię. Jak z wizami - nie dostajesz, nie pytasz czemu. Po prostu nie dostałeś Jeżeli zgoda jest konieczna (a nie zgłoszenie/notyfikacji), odmowa z reguły nie wymaga uzasadnienia...

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Odpowiedź ULC na pismo Air Italy Polska.

    "W nawiązaniu do informacji rozpowszechnianej przez Air Italy Polska Sp. z o.o. i zamieszczonej w jednym z portali internetowych Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, iż zgodnie z przepisami wspólnotowymi Wspólnotowi przewoźnicy lotniczy mogą swobodnie korzystać ze statków powietrznych leasingowanych z pełną załogą, zarejestrowanych we Wspólnocie*, z wyjątkiem przypadków, w których prowadziłoby to do zagrożenia bezpieczeństwa. Dlatego też, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Komisji (WE) Nr 859/2008 z dnia 20 sierpnia 2008 r. zmieniającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91, w odniesieniu do wspólnych wymagań technicznych i procedur administracyjnych mających zastosowanie do komercyjnego transportu lotniczego, ULC wydaje stosowne zezwolenie na leasing przez przewoźnika lotniczego statków powietrznych wraz z załogą od innego przewoźnika.
    Korzystanie z leasingu statku powietrznego wraz z załogą jest popularne wśród wszystkich przewoźników – z przepisów tych korzystają także przewoźnicy polscy, zwłaszcza operujący w ramach swojej grupy przewoźników. Za zgodą ULC korzysta z tego m.in. zarówno Sprint Air S.A. wynajmując statki powietrzne od przewoźnika litewskiego UAB Aurela, jak też od początku swej działalności - Air Italy Polska Sp. z o.o., używając w formie wet-leasing-in samolotów włoskiego przewoźnika firmy tej samej grupy – Air Italy SPA. Tym samym samoloty włoskie z włoskimi załogami wykonują loty wykorzystując „call sign” polskiego operatora AIP Sp. z o.o. Warto zauważyć, że wszyscy wymienieni przewoźnicy posiadają unijny certyfikat bezpieczeństwa lotniczego.
    ULC nie znajduje podstaw do formułowanych przez Air Italy Polska oskarżeń wobec wspólnotowego operatora jakim jest UAB AURELA z Litwy o nadużywanie i bezprawne używanie „call sign`u” polskiego przewoźnika Sprint Air S.A. Pomawianie innego przedsiębiorcy, rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody nosi znamiona czynu nieuczciwej konkurencji i podlega odpowiedzialności cywilnej oraz karnej.
    -------------------------------------------
    * W przypadku wynajmu przez przewoźnika wspólnotowego samolotu spoza państw Unii Europejskiej dodatkowo mają zastosowanie przepisy rozporządzenia 1008/2008 w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terytorium Wspólnoty, obligujące wspólnotowego przewoźnika lotniczego, leasingującego od innego przedsiębiorstwa statek powietrzny z załogą zarejestrowany w państwie trzecim, do uzyskania z ULC uprzedniej zgody na prowadzenie operacji."

  12. #12
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Aurela lata też dla... albo na kodach Jetairfly.com

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Canon Zobacz posta
    Aurela lata też dla... albo na kodach Jetairfly.com
    To był raczej wet-leasing.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •