Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 76
  1. #21
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Jak Panowie z TVP będą chcieli zrobić reportaż po swojemu to i tak zrobią. Jak posłuchają nas to może wreszcie przestaną siać ferment prasowy o awaryjności Airbusa.

    Liczę jedynie na to, że ktoś z forumowiczów z parciem na szkło nie poprze tezy o awaryjności A i nie będzie firmował tego nazwą naszego forum.

    Nie czepiaj się, meschiash, mnie się to wydaje akurat bardzo profesjonalne że jak sami nie wiedzą, to pytają, i to we właściwym miejscu. To jest nasza taka wada zawodowa, której często nie uświadamiamy sobie rozmawiając ze światem zewnętrznym: każdy z nas tutaj posiadł jakąś cząstkę wiedzy elitarnej, niedostępnej dla świata pozalotniczego. I wielu z nas woda sodowa tak uderza do głowy z tego powodu, że z lekceważeniem odnosimy się do wszystkich "spoza branży" uważając ich za głupków tylko z tego powodu że nie wiedzą tego co my wiemy. A redaktorom przecież chodzi, na ile ja umiem czytać, o rzeczowe ustosunkowanie się przez prawdziwego fachowca do tych awarii, które są jednak faktem bezspornym. Do tego mocno już rozdmuchanym przez dotychczasowe niefachowe publikacje w prasie i również w TV. Moja żona za mniej niż dwa tygodnie będzie lecieć do Stanów właśnie A330 i mimo że ją uspokajam, to jest autentycznie nakręcona przez te wszystkie prasowe bzdury. I jej i wielu innym ludziom bardzo przydałby się taki program w którym ktoś, kto sam lata na tym sprzęcie opowiedziałby o procedurach bezpieczeństwa, statystykach, architekturze systemów które przez swoją wielokrotność podnoszą niezawodność do poziomów nieosiągalnych w innych środkach transportu itp. Jeżeli nikt sięnie zgłosi, to pewnie będą musieli sami coś wymyśleć.
    Rudi

  2. #22
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wiadomości TVP1 Zobacz posta
    Nie chodzi o ten jedyny wypadek
    W ciągu ostatniego tygodnia mieliśmy 2 lądowania awaryjne


    Ostatnie dzisiaj miało miejsce.

    Nie rozumiecie że w ciągu tygodnia kilka airbusów miało poważne awarie?

    link: Russian Airbus makes emergency landing - UPI.com
    Oba przypadki Airbusa 320 w zadnym razie nie wskazuja na awaryjnosc tych maszyn - bird strike czy uszkodzona szyba w kokpicie sie zdarzaja na calym swiecie i mam wrazenie ze dosc czesto...

    Teza 'Airbusy (samoloty) sa awaryjne' jest niewlasciwie postawiona, po prostu. I o to chodzi w calej dyskusji. I to wszyscy probuja wytlumaczyc...

    Jeden z uzytkownikow forum, bedrzich, latal i na Airbusie 320 i na 330.
    Ostatnio edytowane przez Marta ; 11-06-2009 o 12:56

  3. #23
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Dlatego własnie kolega z TVP dostał linki do kontaktu z takimi osobami jak Gaugan, Bedrzich czy All. Bo własnie takie osoby mają wiedze praktyczną i pomóc moga najwięcej.



  4. #24
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Rudi, wręcz jestem za tym aby panowie zrobili ten reportaż. Zwracam tylko uwagę na to aby nie zakładali z góry tematu, że A jest złe. Popieram również słowa gaugan-a.
    To, że pytają jest słuszne i liczę na to, że fachowcy im pomogą. Liczę również na to, że parcie na szkło nie spowoduje zakrzywienia faktycznego obrazu marki Airbus, na którą długo pracują.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  5. #25
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Panowie redaktorzy, tu jest publiczna wypowiedź naszego kolegi z forum na interesujący was temat: Mitologia stosowana

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ... Bedrzich jako pilot...
    Nie sądzę, aby bedrzich dał się wmanewrować w udział w programie, który jednak wonieje tezą założoną z góry. Choćby dlatego, że mogłoby to godzić w interesy jego pracodawcy.
    For every solution there is a problem.

  6. #26
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Przede wszystkim, wypadałoby zmienić tytuł materiału ("temat o Airbusach, ich ostatniej zwiększonej awaryjności."), bo raz, że konsultowanie się z bedrzichem mija się w tym przypadku z celem, a dwa, że jak zobaczy on ten temat, to się załamie

  7. #27
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    jak zwykle masa krzykaczy, zamiast pomoc to atak. powiedzcie - nie znam sie, nie jestem pilotem, nie umiem pomoc. dziennikarz potrzebuje konsultacji zeby reportaz nie byl wlasnie wyssany z palca, gdzie ma sie zwrocic jak nie tu??

    coraz czesciej wstyd za to co sie dzieje na tym forum
    Podpisuję się pod każdym słowem. Czytam ten temat i przecieram oczy ze zdziwienia. Dziennikarze zamiast pisać i mówić bzdury zwracają się na forum, a najmniej predystynowane do tego osoby się wypowiadają. Ciekawe, że żaden z pilotów ich nie wyśmiał tylko pokemony.

    Ad rem: Nie jestem pilotem i nie pomogę. Jest na naszym forum pilot Airbusa A330. Niestety nie mieszka w kraju. Stoarn już podał jego nicka
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #28
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Gaugan - wyjsciowy post wskazywal na tendencyjnosc tematu, pare osob napisalo jaka jest prawda, a motyw zostal powtorzony przez autora watku "ale jednak sie psuja".
    Post wyjściowy tak wskazuje, jednak rzetelne podejście do tematu, może obalić to założenie (lub chociaż zminimalizować, wyolbrzymiony przez media obraz). Jak dla mnie, nareszcie osoby pracujące w mediach, zwracają się o radę. Może to być początek "dobrej praktyki produkcyjnej" w mediach. Byleby tylko nie udzielali się "specjaliści" od Lock On-a czy chociaż od FS-a. Mimo dużej wiedzy tych osób (bez urazy), potrzebne będą opinie osób czynnie związanych zawodowo z tematem.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  9. #29

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za miłe słowa jak i te nie miłe. Zwracamy się z prośbą na forum właśnie dlatego, żeby znaleźć osoby które się na tym znają.

    Temat jest newsowy- więc chodzi o awarie ostatnie airbusów, ale nie będzie to sianie grozy tylko sprawdzenie czy Airbusy to rzeczywiście dobre samoloty i czy te ostatnie wydarzenia nie łączą się w jakiś sposób. Prywatnie sam uważam, że Boeingi są lepsze, zresztą mój ojciec pracuje w LOT i jest mechanikiem od prawie 30 lat.... co jak co, ale on na Boeingach się zna, na Airbusach niestety nie....


    Pozdrawiam wszystkich, dziękuję za pomoc, niestety internet to trudny środek komunikacji, przeszukiwanie naszej klasy i wizzair crew to dobry pomysł, ale bez telefonu bezpośredniego do osoby obeznanej w tym temacie nie damy rady wykorzystać do dzisiejszego wieczornego wydania o 19:30

    Dlatego też w imię przyszłej współpracy miło by było mieć jakiś telefoniczny kontakt.

    Pozdrawiam
    Ł.L.

    Będę też wdzięczny za jakieś statystyki ostatnich awaryjności samolotów żeby nie przegiąć w temacie.
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 11-06-2009 o 13:14
    red. Łukasz Lipiec "Wiadomości" TVP1

  10. #30
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Daj mi 30 minut to zrobię statystykę na podstawie ASN
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Kiedy zobaczyłem nowy temat od razu ucieszyłem się. Pomyślałem bowiem, że w końcu zobaczę w tv fajną, rzetelną analizę sytuacji. Ucieszyłem się, bo dziennikarze wykazali się nowatorskim jak na tvp podejściem do tematu pytając na forum. Szkoda jednak, że zamiast podchwycić temat wytykamy im błędy. Z takim podejściem dalej będziemy oglądać bzdury.
    Mam nadzieję, że któryś z naszych forumowych specjalistów zgodzi się wystąpić.
    Krytykować zawsze najłatwiej...

  12. #32
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wiadomości TVP1 Zobacz posta
    Będę też wdzięczny za jakieś statystyki ostatnich awaryjności samolotów żeby nie przegiąć w temacie.
    można je również znaleźć tu [INNE] Bazy danych wypadków lotniczych

    Jeśli chodzi o kontakt telefoniczny to jedyne co możemy zaproponować to zapytanie na PM u wskazanych osób.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wiadomości TVP1 Zobacz posta
    Nie chodzi o ten jedyny wypadek
    W ciągu ostatniego tygodnia mieliśmy 2 lądowania awaryjne


    Ostatnie dzisiaj miało miejsce.

    Nie rozumiecie że w ciągu tygodnia kilka airbusów miało poważne awarie?

    link: Russian Airbus makes emergency landing - UPI.com
    Codziennie na świecie odbywają się lądowania awaryjne. Jednego dnia jest to Airbus, innego Boeing innego Embraer itd. Ponad 90% z tych lądowań odbywa się "na wszelki wypadek" czyli w sytuacji w której lot moglby byc kontynuowany ale zeby nie ryzykowac wykonuje sie ladowanie.

    W wypadkach i incydentach lotniczych bardzo wazne jest rozpatrywanie kazdego przypadku INDYWIDUALNIE. Wyciaganie pochopnych wnioskow typu "2 awaryjne ladowania w tygodniu oznaczaja, ze samolot jest niebezpieczny" byloby tania sensacja i mam nadziej, ze telewizje publiczna stac na cos lepszego.

    Teraz konkrety:
    Wypadek Air France - przyczyny pozostaja niewyjasnione i nie warto na ich temat spekulowac na tym etapie. Jedno co wiadomo z pewnoscia, to to, ze w ciagu 16 lat sluzby samolotow A330 byl to pierwszy smiertelny wypadek na swiecie.

    Ladowanie Iberworld - okolicznosci wskazuja na zassanie ptaka do silnika. Trudno obwiniac za to producenta samolotu.

    Aeroflot - peknieta szyba. Biorac pod uwage tysiace latajacych A320 w ktorych szyby nie pekaja trudno wyciagnac tu wniosek, ze cos bylo nie tak z samolotem. Ponownie moglbyc to ptak lub np grad. Zdarza sie ale zagrozenia dla zycia pasazerow nie stanowi.

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Aviation Safety Network > ASN Aviation Safety Database > Aircraft type index

    Kliknij, tam masz listę typów samolotów. Kliknij na ten co Cię interesuje. Wyskoczy lista wypadków i incydentów, powinny interesować Cię zdarzenia typu A1 i A2 (tam, gdzie nastąpiło znaczące uszkodzenie kadłuba).

  15. #35
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Podpisuję się pod każdym słowem. Czytam ten temat i przecieram oczy ze zdziwienia. Dziennikarze zamiast pisać i mówić bzdury zwracają się na forum, a najmniej predystynowane do tego osoby się wypowiadają. Ciekawe, że żaden z pilotów ich nie wyśmiał tylko pokemony.

    Ad rem: Nie jestem pilotem i nie pomogę. Jest na naszym forum pilot Airbusa A330. Niestety nie mieszka w kraju. Stoarn już podał jego nicka
    Chciałbym choć raz jaśnie oświecony szanowny kolego być pozytywnie zaskoczonym profesjonalnym podejściem do sprawy. Przeglądając jednak wątek http://lotnictwo.net.pl/7-inne/43-hy...nam_media.html obawiam się iż tym razem znowu zakończy się na chęciach.
    W każdym razie, powodzenia panowie redaktorzy, oby wam nie wycięto z materiału merytorycznych uwag kładąc nacisk na tanią sensację.
    no risk, no fun ;D


  16. #36
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Porównywać można A330 do B767 więc poniżej lista incydentów i wypadków:
    A330
    B767
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A330 porównać można także z B777. B767 jest o ponad dziesięć lat starszy

  18. #38
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A330 porównać można także z B777
    faktycznie można B777
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  19. #39
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    faktycznie można B777
    A czy to rzeczywiście ważne jaki typ spadł? Jak dla mnie np fajnie problem został opisany: 753-755
    Strach przed lataniem (SPL)
    no risk, no fun ;D


  20. #40
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Tu jest jeszcze jedne website: Accident Database: Main Index

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •