Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie BA podlicza koszty LCC


    Polecamy

    W koncu (to pierwszy przykład jaki widzę) tradycyjna linia lotnicza pokazuje "koszty dodatkowe" w tanich liniach w zestawieniu z ceną biletu w linii tradycyjnej/sieciowej:
    Value Calculator - Ryanair | Easyjet | British Airways

    Moim zdaniem to bardzo skuteczny sposób "reklamy" - bo niestety nadal wiele osob patrzy tylko na "cenę końcową" w LCC + potem inne "dodatki" które są coraz wyzsze lub.... coraz wiecej osób (ktore latały dotychczas tylko LCC) uwaza ze tak samo płaci się w liniach typu BA, LO, LH ... widząc więc cenę przelotu tymi liniami zakładają ze i tak muszą doliczyc koszt bagazu
    Ostatnio edytowane przez olekorlo ; 20-06-2009 o 15:20

  2. #2
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    To juz od dawna wiadomo - szczegolnie na trasach do PL. Nie raz mialem tak, ze do RZE oplacalo sie leciec LOTem niz Ryanair`em. Wychodzilo sie do przodu o kilkadziesiat funtow. Nie raz bylo rowniez tak, ze kiedy lecialem do WAW to oplacalo sie korzystac ze SWISS ze stopoverem w Szwajcarii - bo byl jeszcze tanszy od LOTu czy BA. Dodatkowo zauwazylem ostatnio, ze po powrocie BA na LHR to LOT ma lepsze cenowo bilety niz Brytyjczycy.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PanPstryk Zobacz posta
    To juz od dawna wiadomo - szczegolnie na trasach do PL. Nie raz mialem tak, ze do RZE oplacalo sie leciec LOTem niz Ryanair`em. Wychodzilo sie do przodu o kilkadziesiat funtow. Nie raz bylo rowniez tak, ze kiedy lecialem do WAW to oplacalo sie korzystac ze SWISS ze stopoverem w Szwajcarii - bo byl jeszcze tanszy od LOTu czy BA. Dodatkowo zauwazylem ostatnio, ze po powrocie BA na LHR to LOT ma lepsze cenowo bilety niz Brytyjczycy.
    tak, my na forum to wiemy. Ale wydaje się ze większosc "zwykłych" pasazerów niekoniecznie (tanie linie jako slogan i odpowiedz na pytanie "czym lecisz"). Gdyby LO zrobiło taką stronę, do tego odpowiednio to nagłosniło (media) to mógłby to byc dobry (i niedrogi) sposób na pozyskanie pasazerów.

  4. #4
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    Od czasu do czasu odnosze wrazenie, ze nawet na forum sa takie osoby, ktore nie maja o tym "zielonego pojecia". Niestety, LOT przesypia kazda okazje do promocji firmy w mediach - w pozytywnym tego slowa znaczeniu...

  5. #5
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PanPstryk Zobacz posta
    .......Dodatkowo zauwazylem ostatnio, ze po powrocie BA na LHR to LOT ma lepsze cenowo bilety niz Brytyjczycy.
    Rzadko LO ma niższe ceny niż BA .. Monitoruję trochę ten temat na czyjąś prośbę i przy próbie rezerwacji miejsca na miesiąc przed wylotem na trasie LHR - WAW , BA jest w ok 70 % przypadków tańsza . Poza sezonem to jakieś 85 % na korzyść Brytyjczyków

  6. #6
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Expat Zobacz posta
    Rzadko LO ma niższe ceny niż BA .. Monitoruję trochę ten temat na czyjąś prośbę i przy próbie rezerwacji miejsca na miesiąc przed wylotem na trasie LHR - WAW , BA jest w ok 70 % przypadków tańsza . Poza sezonem to jakieś 85 % na korzyść Brytyjczyków
    Dzis (kilka minut temu) kupilem bilet (return) w LOT - o 60 funtow tanszy niz w BA. Na polowe lipca. Podobnie mam w dwoch terminach wrzesniowych. Chociaz najlepsza okazja jest lot via Zurich na pokladzie SWISS - jakies 125 funtow Zarowno przy wylocie z LCY, jak i LHR.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To ze "normalne" linie są często tańsze od "tanich" nie jest nowością tylko, ze niewielu przeciętnych lataczy o tym wie. Kopiłem wczoraj DUB-CPH-GDN-CPH-DUB w SK o 200 Eur taniej niz DUB-GDN-DUB Ryanairem, widac premium za lot bezposredni licza.

  8. #8
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    To ze "normalne" linie są często tańsze od "tanich" nie jest nowością tylko, ze niewielu przeciętnych lataczy o tym wie.
    Bo jak mają się o tym dowiedzieć, kiedy wchodzą na strony tych linii i wyskakuje im
    mój ulubiony przykład - Katowice-Londyn, za 5-7 tys. zł dwie osoby? Prosty przykład, sprzed chwili,
    lot 14 października środa, powrót 18 niedziela, KTW-LHR: LOT nie ma w niedzielę, więc
    w poniedziałek, to jest 5462 zł.
    To samo Lufthansą za 2402.18 zł, a expedią w dogodniejszych godzinach!! za
    2 403.28501 po dzisiejszym kursie !!

    No to jak ci biedni ludzie mają wiedzieć to samo co ja, po uważnym przestudiowaniu
    rozkładów, godzin i alternatywnych połączeń?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta


    Bo jak mają się o tym dowiedzieć, kiedy wchodzą na strony tych linii i wyskakuje im
    mój ulubiony przykład - Katowice-Londyn, za 5-7 tys. zł dwie osoby? Prosty przykład, sprzed chwili,
    lot 14 października środa, powrót 18 niedziela, KTW-LHR: LOT nie ma w niedzielę, więc
    w poniedziałek, to jest 5462 zł.
    To samo Lufthansą za 2402.18 zł, a expedią w dogodniejszych godzinach!! za
    2 403.28501 po dzisiejszym kursie !!

    No to jak ci biedni ludzie mają wiedzieć to samo co ja, po uważnym przestudiowaniu
    rozkładów, godzin i alternatywnych połączeń?
    Nie wiem jak Ty szukasz, ale mi wychodzi $279(travelocity) a expedia ma za $187 (tu mam jakis problem z bookowaniem)
    no risk, no fun ;D


  10. #10
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Nie wiem jak Ty szukasz, ale mi wychodzi $279(travelocity) a expedia ma za $187 (tu mam jakis problem z bookowaniem)
    W tych datach i w godzinach 6:30 na 11:35 w Londynie, a w drugą stronę 19:05 i na około 23 w Katowicach?
    Problem z bookowaniem w expedii masz, bo nie ma dla nich już tej oferty z linii lotniczej.
    Więc to odrzuć. A co do travelocity - możesz mieć rację, tego serwisu nie znałem
    Tak czy siak, bookujemy loty liniami "drogimi" i mamy taniej niż LCC, a powiedz mi kto
    z tych "biednych" ludzi (w sensie chcenia interesowania się tematem) zechce zrobić to co
    ja czy Ty teraz? I na nich właśnie zarabiają LCC, na mnie do niedawna również
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  11. #11
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Skąd się w kalkulatorze wzięły te koszty bagażu w Francy ?



  12. #12
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PanPstryk Zobacz posta
    Dzis (kilka minut temu) kupilem bilet (return) w LOT - o 60 funtow tanszy niz w BA. Na polowe lipca. Podobnie mam w dwoch terminach wrzesniowych. Chociaz najlepsza okazja jest lot via Zurich na pokladzie SWISS - jakies 125 funtow Zarowno przy wylocie z LCY, jak i LHR.
    Opcję ze Swissem znam . Ostatnio nawet szukając biletu LON-PRG , ten Swiss był najtańszą opcją , niestety , bałem się że 40 min w ZRH to zbyt krótko na przesiadkę i poleciałem trochę tylko tańszym W6 .
    A wracając do cen BA vs LOT , to tak jak wcześniej pisałem - sprawdzam dość regularnie ceny z wyprzedzeniem 1 miesiąca ( lub nieco więcej ) i tak to wygląda jak wcześniej pisałem .Co nie oznacza że im bliżej daty wylotu tym LOT nie jest relatywnie tańszy

    Ale żeby nie rozmywać - Dość często latam do PL Ryanairem ( LCJ ) i bywa tak że bilet LHR-WAW jest tańszy u BA niż STN-LCJ u FR . O ile oczywiście bierze się ze sobą bagaż . Marzy mi się BA w Łodzi z cenami jak za trasę do WAW . Ryanair musiał by mnie wtedy wozic za półdarmo żebym wsiadł na jego pokład
    Ostatnio edytowane przez Expat ; 21-06-2009 o 05:51

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PanPstryk Zobacz posta
    Dzis (kilka minut temu) kupilem bilet (return) w LOT - o 60 funtow tanszy niz w BA. Na polowe lipca. Podobnie mam w dwoch terminach wrzesniowych.
    Weź też pod uwagę to, że LO może mieć inne promocje na rynku brytyjskim, a inne na polskim - bardzo często tak bywa w przypadkach gdy linia operuje na rynku, który dla niej nie jest rynkiem bazowym. Nic więc dziwnego, jeśli np. w UK LO będzie tańszy, a w PL droższy.

  14. #14
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Skąd się w kalkulatorze wzięły te koszty bagażu w Francy ?
    15kg ma stałą opłatę, a do 20kg i 23kg doliczyli koszty nadbagażu.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    skuteczna walka z "tanimi" to po prostu plakaty z ceną!
    np. 299zł a w cenie 20kg bagażu, 10 podręcznego, terminal na głównym lotnisku a nie buda gdzieś 100-200km od miasta, samolot z miejscem na nogi a nie ugięciem na kolana... itd...

    i porównanie z "tanimi"...

    reklama porównawcza nie jest zabroniona - podobnie mieśmy akcje w telefonach komórkowych...

  16. #16
    Awatar PanPstryk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Reading/Sanok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Weź też pod uwagę to, że LO może mieć inne promocje na rynku brytyjskim, a inne na polskim - bardzo często tak bywa w przypadkach gdy linia operuje na rynku, który dla niej nie jest rynkiem bazowym. Nic więc dziwnego, jeśli np. w UK LO będzie tańszy, a w PL droższy.
    Sprawdzalem. Bilet na rynku polskim byl tanszy - po przejsciu na brytyjska wersje strony cena skoczyla o kilka funtow w gore (jakies 8 wedlug aktualnego kursu). Sprawdzilem wiec z ciekawosci jeszcze raz i bylo tak samo

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Expat Zobacz posta
    Opcję ze Swissem znam . Ostatnio nawet szukając biletu LON-PRG , ten Swiss był najtańszą opcją , niestety , bałem się że 40 min w ZRH to zbyt krótko na przesiadkę i poleciałem trochę tylko tańszym W6 .
    40 min w ZRH spokojnie wystarcza na przesiadkę - tam generalnie wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom Zobacz posta
    np. 299zł a w cenie 20kg bagażu, 10 podręcznego,
    Nie tędy droga. Jak zobaczysz bilbord to będziesz musiał zatrzymać auto aby przeczytać wszystkie podpunkty ?
    Cytat Zamieszczone przez blom Zobacz posta
    terminal na głównym lotnisku a nie buda gdzieś 100-200km
    Argument słaby. Gdyby nie liczyć FR to zdecydowana większość połączeń LC odbywa się na zwykłe lotniska. Ponadto nie szkło i aluminium odprawia pasażera lecz ludzie, to od nich zależy na ile sprawna i wygodna będzie odprawa.
    Cytat Zamieszczone przez blom Zobacz posta
    samolot z miejscem na nogi a nie ugięciem na kolana... itd...
    Mało doświadczyłeś w samolotach. Owszem w LC ilość miejsca jest skandaliczna, ale w wielu klasycznych liniach jest podobnie. Oczywiście tu niedoścignionym przykładem na minus jest Iberia.



  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    40 min w ZRH spokojnie wystarcza na przesiadkę - tam generalnie wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku
    Z autobusowymi bramkami może być jednak na styk. Ale mając wszystko na jednym bilecie przecież nie ma się czym martwić i tak.

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Argument słaby. Gdyby nie liczyć FR to zdecydowana większość połączeń LC odbywa się na zwykłe lotniska. Ponadto nie szkło i aluminium odprawia pasażera lecz ludzie, to od nich zależy na ile sprawna i wygodna będzie odprawa.
    Ale już nie od nich zależy na przykład dojazd do centrum miasta

  20. #20
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    40 min w ZRH spokojnie wystarcza na przesiadkę - tam generalnie wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku
    Gdyby wylot był z LCY to może bym zaryzykował, lecz głupie 20 minut opóźnienia ,które na LHR jest dośc prawdopodobne i miałbym pozamiatane w Zurichu . Następny lot ZRH-PRG był kilka godzin pózniej a lecąc prywatnie na 2 dni liczy się każda minuta
    Tak czy owak ,dobrze wiedziec że przesiadki w Szwajcarii wyglądają tak dobrze
    Ostatnio edytowane przez Expat ; 23-06-2009 o 07:56

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •