Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 57
  1. #1
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Aeroflot przejmie Alitalie?


    Polecamy

    Nie znalazlem tego watku wiec zamiaeszczam najnowysz news z Reutersa (niestety tylko in english).

    MILAN, April 2 (Reuters) - UniCredit CRDI.MI head of investment banking Sergio Ermotti said Italy's largest bank is in a consortium with Russian airline Aeroflot to bid for Alitalia.
    Aeroflot would have a 95 percent stake in a bid consortium and UniCredit 5 percent, Ermotti told journalists on the margins of a meeting in Milan. The consortium plans to present a non-binding offer, Ermotti said.
    Alitalia shares are suspended in Milan pending a statement, the bourse said.

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    No juz dzis po Prima Aprilis, wiec niezla informacja! Sie narobilo...

  3. #3
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Wprawdzie nadal mi to pachnie Prima Aprilisem, ale ~jak się zastanowić... to gdyby całe to "rozpuszczone" włoskie towarzystwo (wraz z ich związkami zawodowymi) dać pod władzę Putina (lub jego podwładnych)... byłby niezły ubaw!

  4. #4
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    PS. Teraz to już agencje donoszą o tym jedna po drugiej, a akcje Alitalii odbiły się od dna, wzrosły o całe 10%. Ciekawe...

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Nic dzwnego. W koncu za kilka lat w Europie ma zostac tylko 5 linii: Lufthansa, AirFrance/KLM, British Airways, Ryanair i wlasnie Aeroflot. Wiec czas, aby Rosjanie zaczeli konsolidowac cos na rynku.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Włochom z Rosją zawsze było po drodze... Swoją drogą MALEVa już mają ruscy, czemu nie Alitalię??

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Dlaczego tylko 5 lini???
    Linnie lotnicze spadają na PSY...
    Polakom, ale Rosjanom???

  8. #8
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    To nie MOL mówił że ma być 5 linii?

  9. #9
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Aerofłot chce przejąć włoską Alitalię.

    Największy przewoźnik lotniczy w Rosji razem z włoskim UniCredit jest kandydatami do kupna Alitalii. Wiążące oferty muszą zostać złożone do 16 kwietnia.

    Alitalia przynosi straty od siedmiu lat. Ale dla Rosjan to łakomy kąsek
    AFP/PACO SERINELLI

    Obrót akcjami Alitalii na giełdzie w Mediolanie został wstrzymany po potwierdzeniu przez konsorcjum tej informacji. Kiedy został wznowiony, papiery przewoźnika podrożały o 8 proc., do 1,3 euro.

    UniCredit nie ujawnił ceny, jaką konsorcjum jest gotowe zapłacić za włoskie linie. Sergio Ermotti, zastępca dyrektora generalnego w tym banku, powiedział, że o finansach będzie można mówić dopiero po dokładnym przejrzeniu bilansów Alitalii, która od siedmiu lat ponosi straty. Jej wartość rynkowa sięga ok. 1,3 mld euro. Aerofłot jest wyceniany na 3,2 mld euro.

    Największym akcjonariuszem Alitalii jest państwo (49,9 proc.), które chce się pozbyć swoich udziałów, utrzymując nie więcej niż 10 proc. udziałów. Zgodnie z włoskim prawem, jeśli jakaś firma posiada 39,9 proc. udziałów w innej, jest zmuszona do ogłoszenia wezwania do sprzedaży akcji.

    Prezes Aerofłotu Lew Koszljakow nie ukrywał swojego zadowolenia.

    - Naprawdę jesteśmy tym zainteresowani i prowadzimy poważne rozmowy w sprawie kupna.

    Gdyby Włosi wybrali Aerofłot, Rosjanie mieliby w tym przedsięwzięciu 95 proc. akcji, a UniCredit - 5 proc. Sergio Ermotti dodał, że w przypadku zmiany warunków sprzedaży, konsorcjum mogłoby się powiększyć o któregoś z europejskich przewoźników. Przez dłuższy czas UniCredit występował w tym przetargu samotnie, informując jedynie, że działa w imieniu anonimowego klienta. Spekulowano wówczas, że mogą to być Air France-KLM albo Lufthansa. Nikt nie sądził, że może to być Aerofłot.

    Obecnie o kupno Alitalii ubiegają się więc cztery konsorcja: AP Holding działający w imieniu linii lotniczej Air One, największego rywala Alitalii na rynku włoskim, i dwa prywatne amerykańskie fundusze kapitałowe: Texas Pacific Group (TPG) i Mattlin Patterson Global Advisers.

    Najmniej zmartwiony porażką byłby TPG, który w ostatni piątek złożył również ofertę na kupno hiszpańskiej Iberii i poinformował, że nie zamierza kupować obydwu linii. TGP wcześniej przejął wcześniej amerykańskie Continental Airlines, a niedawno dołączył do konsorcjum zainteresowanego kupnem australijskiego Qantasa.

    d.w. Rzeczpospolita
    Zaorać, buraki posiać...

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    To nie MOL mówił że ma być 5 linii?
    A i jużci, że to on powiedział.

  11. #11
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Kosztowna Alitalia.

    Zwycięzca przetargu na Alitalię musi liczyć się z wydatkiem 1,5 mld euro na samo kupno i z zainwestowaniem później 1,5 mld - ocenił włoski minister transportu Alessandro Bianchi. Gdyby Włosi sprzedawali przewoźnika ostatniego lata, nie dostaliby więcej jak 500 - 600 mln euro - uważa.

    reuters, p.r.
    Zaorać, buraki posiać...

  12. #12
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    Zwycięzca przetargu
    Nie jestem pewien, czy nabywca Alitalii może być nazwany zwycięzcą, ale nie chcę wyrażać się w sposób złośliwy, więc dam sobie spokój.

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    Zwycięzca przetargu
    Nie jestem pewien, czy nabywca Alitalii może być nazwany zwycięzcą, ale nie chcę wyrażać się w sposób złośliwy, więc dam sobie spokój.
    Wiesz... Rosjanie nie licza sie z pieniedzmi. Dla nich jest wazny prestiz i duma, ze oto weszli na "salony Europy". Mysle, ze o to wlansioe chodzi (podobnie z Malevem). A dla Alitalii, a raczej jej klinetow, to takze moze byc dobra propozycja.

  14. #14
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Aeroflot ma opinie najgorszej linie swiatowej wedlug opini pasazerow (wsrod lini ktore byly brane pod uwage) - ciekawe co bedzie jak najgorsza linia lotnicza kupi najwiekszego bankruta

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Podobnież w ostatnich latach Aeroflot się poprawił. Logiczne, biorąc pod uwagę przemiany ekonomiczne w samej Rosji. Gdyby przejęli Alitalię... Cóż, mają pieniądze, więc AZ by na tym nie straciła.
    TOWA TEI!!

  16. #16
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Aeroflot ma opinie najgorszej linie swiatowej wedlug opini pasazerow (wsrod lini ktore byly brane pod uwage) - ciekawe co bedzie jak najgorsza linia lotnicza kupi najwiekszego bankruta
    Tę dyskusje prowadziliśmy już kilkukrotnie.

    Po pierwsze, nie latałeś Aeroflotem a ja ostatnio tak,
    Po drugie leciałem kilkoma duuuużo gorszymi liniami - w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Azjii i... europie
    Po trzecie jedyną dla mnie miarodajną klasyfikacja linii jest SkyTrax, a tam Aeroflot nie wypada gorzej niż Alitalia, co ja potwierdzam!!!
    Po czwarte, obawiam się, że masz bardzo spaczony obraz wszystkiego co ruskie. Ja ich nie lubię! Ale nie transponuję moich sympatii na każdy przejaw życia. 767 Aeroflotu którym leciałem do Pekinu był na bank w lepszym stanie niż 767 PLL LOT. Miał lepszą obsługę, lepsze jedzenie i wszystkie FA mówiły biegle po angielsku - a dwie po chińsku
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Aerofłot do końca swego istnienia będzie rosyjski. Niech tam latają nawet superluksusowe maszyny na Bahamach zarejestrowane, i tak będzie to linia rosyjska. A Finowie mają takie fajne powiedzenie: "Rusek to Rusek, nawet jak go na masełku usmażysz"... Ba, nawet jak go marcepanem oblejesz

    Długie dziesięciolecia będą musieli te zasłużone stereotypy Rosjanie odpracowywać, ale póki co, nie zaczęli.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Stoarn, byłeś ostatnio w Rosji? Ja byłem w zeszłym roku, nawet pociagi mają czystsze od naszych. :/
    Aeroflot po brytyjskim "make over" podobno dogania europejskie standardy. A stewki mają napewno ładniejsze niż w Finnairze, więc niech Finowie się nie rzucają
    TOWA TEI!!

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Przy mnie o Finach ostrożnie A w AY pracuje masa Estonek, tzn jednych z najpiękniejszych kobiet na świecie. RZD jest od PKP wolniejsze... Czystsze na pewno. Ale towarzystwo tymiż pociągami podrużujące hmmm...

    Aerofłot nie jest najgorszą linią świata, to jasne, ale do ideału nie osiągnie raczej...

  20. #20
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Po czwarte, obawiam się, że masz bardzo spaczony obraz wszystkiego co ruskie.
    Nie, podaje pierwsze lepsze wyniki sondazy na ten temat ktore znalazlem, wyobraz sobie ze takie istnieja i te sondaze nie zostaly spreparowane przez takich co maja "spaczony" obraz wszystkiego co ruskie. Oczywiscie sa inne rankingi w ktorych Aeroflot tak zle nie wypada.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •