Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 63
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Miejsca stojące w samolocie (to nie Prima Aprilis!)


    Polecamy

    China's Spring looks at standing only seats on aircraft

    Chiński low cost, Spring Airlines, chce zwiększyć swoje zdolności przewozowe o 40% wprowadzając miejsca stojące, żeby więcej byd... przepraszam, pasażerów, zdołało się zmieścić do jednego samolotu.

    Trwją rozmowy z Airbusem nt. kwestii technicznych i bezpieczeństwa.


    Komentarz ode mnie: jeszcze więcej pasażerów zmieści się do samolotu, jeśli jeszcze na lotnisku pasażerom będą podawane środki powodujące utratę przytomności na czas porównywalny z czasem lotu. Mogą to być zastrzyki. Taki nieprzytomny pasażer mógły być pakowany do klimatyzowanego przedziału cargo, do jednego kontenera wejdzie pewnie kilkunastu paxów. Na lotnisku docelowym pasażerowie byliby składowani w poczekalni do chwili odzyskania przytomności, konieczna byłaby tylko przeróbka taśmociągów do bagażu: walizku musiałyby zjeżdżać z taśmociągu na podłogę, żeby go nie blokować. Przytomny już pasażer szukałby swojej walizki, a ci którzy lecieli tylko z bagażem podręcznym mogliby być wywożeni poza teren terminala, np, na parking albo przystanek autobusowy albo nawet do hotelu (zależnie od wykupionych opcji).

    Ciekawe, na jaki wariant zdecyduje się MOL.
    Ostatnio edytowane przez Atco ; 02-07-2009 o 11:19
     

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Od razu pomyślałem że MOLowi pojawia się konkurencja z szalonym PRem
    IMHO mało prawdopodobne - kwestia wyważenia samolotu, turbulencji...
    Strasznie niektóre firmy chcą przybliżyć lotnictwo do modelu komunikacji miejskiej. Ale swoją drogą jakby komuś 25 lat temu opowiedzieć jak będzie wyglądał dzisiejszy rynek, to pewnie też by się w głowę popukał
     

  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ja Atco nie jestem tak sarkastycznie krytyczny do tego pomysłu. A w zasadzie czemu nie (mówię o pomyśle Chińczyków nie Twoim )? Czy to nie są tylko nasze schematy myślowe. Dla mnie nie do pojęcie było, że samolot może mieć nienumerowane miejsca lub że trzeba płacić za posiłki. Kluczowe jest rozwiązanie kwestii bezpieczeństwa startu i lądowania oraz turbulencji. Trudno jest mi sobie wyobrazić rozwiązanie tych kwestii, ale...
    Z drugiej strony na locie kilkunastogodzinnym zawsze ktoś jest w toalecie lub nawet kilku - może więc zasadę rotacji krzeseł wprowadzić Ja w poniedziałkowym 12 godzinnym locie z Shanghaju do Paryżewa stałem w galerii pewnie łącznie z 1,5 h. A kilku Chińczyków stało niemal cały lot popijając przy bufecie
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mam na drugie Sarkazm
     

  5. #5
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    miejsca stojące a w zasadzie pod pewnym kątem - półleżące pitch takiej leżanki 19 cali- dla Chińczyków może być 17 ;-) no i wtedy zyskujemy w takim arbuzie w konfiguracji jedno klasowej jakieś 30 cm na rzędzie siedzeń. przy odstepach 19 calowych wchodzi więcej 18 rzedów x 6 = 108 + 180 daje 288 paxów na A320. hihihiihihihih. Pasy oczywiście na wyposażeniu.
    Pitterek
     

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    To jeszcze dodajmy im pedały połączone z mechanizmem dodatkowo napędzającym wentylatory. Jaka oszczędność paliwa! Aha, i faceta z gongiem z przodu żeby synchronizować pedałujących pasażerów .
    Eee tam, podpis ;)
     

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jak to opowiadał Jan Pietrzak w kabarecie " dla oszczędności miejca i pieniędzy trupy będziemy chować na stojąco i do pasa. Oszczędzamy miejsce i pomnik od razu będzie".

    A tak zupełnie poważnie, o ile jako takie miejsca stojące są kretynizmem, to przedziały spacerowe, czy sale jakieś były by na longach wspaniałym wynalazkiem. Osobiście uwielbiam łazić w trakcie lotu.


     

  8. #8
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Godząc dwie ostatnie koncepcje: przedział z rowerkami - ruch i prąd
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Kluczowe jest rozwiązanie kwestii bezpieczeństwa startu i lądowania oraz turbulencji. Trudno jest mi sobie wyobrazić rozwiązanie tych kwestii, ale...
    Kluczowa też jest certyfikacja takiego samolotu w którym ma być kilkudziesięciu ludzi więcej niż producent przewiduje.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Kluczowa też jest certyfikacja takiego samolotu w którym ma być kilkudziesięciu ludzi więcej niż producent przewiduje.
    No to się doda parę wyjść awaryjnych . Precedens jest - A319 Easyjeta z dodatkową parą, co pozwoliło zwiększyć ilość miejsc ze 149 do 156.
    Eee tam, podpis ;)
     

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Kluczowa też jest certyfikacja takiego samolotu w którym ma być kilkudziesięciu ludzi więcej niż producent przewiduje.
    I stąd właśnie FRanca pracuje nad tym, aby Boeing prze-certyfikował 738 ze 189 na 195 poprzez likwidację dwóch tylnych toalet.
     

  12. #12
     

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czy im sufit spadł na głowę ?
     

  14. #14
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Juz dawno spadl. O"Leary dawno wykazuje takie oznaki.
    Come on Arsenal--))
     

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/POZ/TXL

    Domyślnie

    Ciekaw jestem czy trzeba na pokładzie odbijać bilety i będą kanary?

    Jak złapią Ciebie za pierwszym razem, to wypad ze spadochronem, za drugim razem już bez... niestety...

    Lepiej nie ryzykować i ZAWSZE odbijać bilet na pokładzie.
    Ostatnio edytowane przez A340-600 ; 06-07-2009 o 17:34
     

  16. #16
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Artykuł jest z Daily Maila więc mimo wszystkich dziwacznych pomysłów O'Learego nie dawał bym mu wiary
     

  17. #17
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    i znowu się udało zaistnieć specom od darmowej reklamy w Ryanair.
    Protz

     

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Pomysł nie jest głupi... W końcu w autobusie lub pociągu się też stoi. Choć są miejsca siedzące, ale czasami się jedzie z "miejscówką bez wydania miejsca".

    A jeśli miałoby to wyglądać tak, że część samolotu to tradycyjne fotele za wyższą opłatę, a część to te "stołeczki" do stania, to pomysł głupi nie jest.
     

  19. #19
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    A zamiast bagażu podręcznego - miejsca leżące.
     

  20. #20
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie


    Polecamy

    Pomysł może i dobry na krajówkę by był, bo te max 60 min. to każdy wystoi, jak w kościele czy nie raz w autobusie w korku - człowiek jest tu gotów zaoszczędzić, ale na trasach gdzie lot trwa 2h lub więcej to ja sobie nie wyobrażam stać na nogach przez kilka godzin.

    FR to w ogóle jest jak Jola Rutowicz. Nie ważne jak mówią, ważne że w ogóle mówią
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.
     

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •