Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26

Wątek: Flota Wizzair

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie Flota Wizzair


    Polecamy

    Czy ktoś może wie, ile w tej chwili Wizzair ma samolotów? Wiem, że można sobie sprawdzić na airfleets.net, ale tam nie zawsze dane są tak do końca aktualne. I drugie pytanie: czy ktoś się orientuje, kiedy mają przybywać następne samoloty i gdzie będą zbazowane? Pozdrawiam, Mimiś
    Eee tam, podpis ;)

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Aktualnie Wizz Air posiada 9 A320-200. A tu ich regi:
    HA-LPA
    HA-LPB
    HA-LPC
    HA-LPD
    HA-LPE
    HA-LPF
    LZ-WZA
    HA-LPH
    HA-LPI

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Dzięki - czyli jednak airfleets nie kłamie . A drugie pytanie może?
    Eee tam, podpis ;)

  4. #4
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    No jeszcze trzeba dodać 737-800 słynny O2 który został zbazowany w Katowicach do czasu otrzymania czwartej maszyny do Katowickiej bazy, a ma to nastąpić jakoś pod koniec wakacji.

    Nowe A320 w tym roku mają trafić jeszcze do 1xA320 do Gdańska i 1xA320 do Warszawy. Więcej info pewnie się znajdzie na stronie www.wizz.pl

  5. #5
    jks
    jks jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis
    A drugie pytanie może?
    Sprawdź od kiedy Wizzair uruchamia nowe trasy i kiedy nastepują znaczne zmiany w rozkładzie - jedna jest pod koniec maja, jedna pod w drugiej połowie lipca - mniej więcej w tym czasie będą nowe samoloty. W Polsce przybędą trzy - po jednym w Katowicach (razem bedzie 4), Warszawie (3) i Gdańsku (2), jeden z nich zastąpi OK-TVC który lata obecnie dla Wizzair.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A kiedy A319 zaczną przypływać?

  7. #7
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    A kiedy A319 zaczną przypływać?
    W!ZZ ma mieć A319?

  8. #8
    Awatar SITOR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice/EPKT

    Domyślnie

    Pierwszy raz słysze, że W!ZZ ma mieć A319.
    FS PILOT =)
    Lotnictwo moim życiem...

  9. #9
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Kiedy Wizz złożył zamówienie na 12 samolotów(to pierwsze duże zamówienie WizzAira jeszcze sprzed Farnborough) była mowa o A320 i o A319 Stoarn ma rację - ale potem coś o tym ucichło i nie wiem czy nie zmienili zamówienia na same A320..
    Wizz Air podpisał wiążący kontrakt na 12 samolotów z rodziny Airbus A320. Podpisując kontrakt, w którego skład wchodzą samoloty typu Airbus A319 oraz Airbus A320, (plus 12 opcji), Wizz Air stał się nowym klientem firmy Airbus.

    Wszystkie samoloty będą napędzane silnikami typu International Aero Engines V2500-A5 i będą skonfigurowane w układzie wygodnej, jednej klasy, oferując do 156 miejsc dla pasażerów w samolocie Airbus A319 i do 180 miejsc w samolocie Airbus A320. Dostawy maszyn rozpoczną się latem 2007 roku.

    Zamówienie 12 samolotów obrazuje plany powiększenia przez Wizz Air swojej floty, składającej się obecnie z 6 leasingowanych samolotów, wyłącznie maszyn typu Airbus – tak aby zaspokoić wzrastające zapotrzebowanie na podróże lotnicze w regionie. Transakcja ta umożliwi również linii lotniczej uruchomienie nowych połączeń europejskich. Odnosi się to zarówno do połączeń z portów lotniczych, z których aktualnie Wizz Air operuje (Budapeszt na Węgrzech, oraz Katowice, Warszawa i Gdańsk w Polsce), jak i nowych baz w Europie Wschodniej. Od momentu rozpoczęcia lotów w maju 2004 – Wizz Air stał się wiodącą tanią linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej. Osiągnięcie to było możliwe m.in. dzięki stałemu zapewnieniu najwyższych standardów obsługi i komfortowi, jaki oferują samoloty z rodziny Airbus A320.

    - Po roku udanego użytkowania samolotów Airbus A320, jestem przekonany, że rodzina tych maszyn najlepiej odpowiada naszym potrzebom. Najniższe koszty operacyjne i wysoka niezawodność techniczna oraz krótki czas postoju maszyn pomiędzy lotami zapewniają nam wynik ekonomiczny i skalę niezbędną do kontynuowania sukcesu - powiedział József Váradi, Prezes Zarządu Wizz Air.

    -Jestem zachwycony, że pozytywne doświadczenie z użytkowania przez Wizz Air samolotów Airbus 320 w ciągu ubiegłego roku zaowocowało tym zamówieniem, rozbudowującym ich flotę. Jest to następny przykład, podkreślający, że maszyna z rodziny Airbus A320 jest wzorcem samolotu dla tanich linii lotniczych na swiecie. Jestem przekonany, że wyjątkowa ekonomiczność naszych maszyn i ich niezwykłe upodobanie przez pasażerów pomoże Wizz Air umocnić swoją pozycję największej nisko-taryfowej linii lotniczej w Europie Środkowej i Wschodniej - powiedział Prezes Zarządzający firmy Airbus - Dr Gustav Humbert.

    Airbus A320 i A319 są częścią nowoczesnej rodziny samolotów, które korzystają z wielu innowacyjnych rozwiązań technicznych bez dodatkowych kosztów. Do rozwiązań tych należą: zaawansowana - aerodynamiczna budowa maszyny umożliwiająca zaoszczędzenie paliwa/wraz z rozpraszaczami wirów brzegowych; kompozyty z włokien węglowych wpływające na obniżenie masy samolotu; zintegrowane elektroniczne sterowanie samolotu ułatwiające obsługę techniczną i pilotaż; scentralizowana obsługa techniczna.

    Samoloty z rodziny Airbus A320 niewątpliwie można rekomendować dla rynku tanich przewoźników. Jest to dobra oferta dzięki zoptymalizowanemu przekrojowi kadłuba, który umożliwia zapewnienie wyjątkowego komfortu pasażerom oraz krótki czas postoju maszyny pomiędzy rejsami, a także optymalne rozmieszczenie miejsc siedzących w róznych modelach samolotów.

    3600 zamówień samolotów z rodziny Airbus A320, a także ponad 2500 dostaczonych maszyn do dnia dzisiejszego wskazują, że rodzina maszyn Airbus A320 jest niewątpliwie najbardziej popularną ofertą samolotów liniowych (w podstawowych wersjach). Rodzina samolotów Airbus A320 skupia ponad 190 klientów i firm eksploatujących te maszyny.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  10. #10
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin
    Kiedy Wizz złożył zamówienie na 12 samolotów(to pierwsze duże zamówienie WizzAira jeszcze sprzed Farnborough) była mowa o A320 i o A319 Stoarn ma rację - ale potem coś o tym ucichło i nie wiem czy nie zmienili zamówienia na same A320.. jak znajdę gdzieś tą informację to wkleję...
    http://wizzair.com/about_us/news/#KEGOQKPo

    http://www.eads.com/1024/en/investor...rbus_wizz.html

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A319 pomogłyby WiZZowi otwierać wiele nowych połączeń, gdzie A320 jest za duża... BTW oni przez A320 rozumieją też całą rodzinę...

  12. #12
    Awatar SITOR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice/EPKT

    Domyślnie

    Czy ja wiem A319 i A320 sa praktycznie takie same.Nie wiele ich różni...
    Nie sądzę więc aby A320 przeszkadzały w otwieraniu połączeń
    FS PILOT =)
    Lotnictwo moim życiem...

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Rozmiar je różni.

  14. #14
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    O ile pamietam gdzies przy 150 miejscach "przeskakuje" ilosc wymaganych stewardess o 1 osobe, czyli samolot na 149 miejsc moze miec 3 "flight attendants", a przy ponad 150 pasazerach (ale np. równiez 189) musi juz miec czterech. W tym sensie konfiguracja 156 miejsc jest nieekonomiczna.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Taki drobny OT, ale na temat Arbuzów. Wiecie może czy A319 lata na trasie SXF-CIA-SXF by EZY? Bo nie pamiętam czy leciałem nim czy 737...

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    O ile pamietam gdzies przy 150 miejscach "przeskakuje" ilosc wymaganych stewardess o 1 osobe, czyli samolot na 149 miejsc moze miec 3 "flight attendants", a przy ponad 150 pasazerach (ale np. równiez 189) musi juz miec czterech. W tym sensie konfiguracja 156 miejsc jest nieekonomiczna.
    No to można zrobić konfigurację 149... EZY ma zresztą 150...

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    EZY ma zresztą 150...
    A lata między SXF i CIA, czy 737 obsługuje tę trasę?

  18. #18
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    No to można zrobić konfigurację 149... EZY ma zresztą 150...
    EZY ma w konfiguracji 156 miejsc
    Pozdrawiam, Airliner

  19. #19
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    EZY ma zresztą 150...
    A lata między SXF i CIA, czy 737 obsługuje tę trasę?
    Obecnie 319 lata na tej destynacji.
    Fotki z tego lotu
    http://web2.jetphotos.net/viewphoto....703353&nseq=24

    http://web2.jetphotos.net/viewphoto....703778&nseq=32



  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    No to można zrobić konfigurację 149... EZY ma zresztą 150...
    EZY ma w konfiguracji 156 miejsc
    Miał 156 (jeszcze w 2004 G-EZEW miał na pewno), ale ponieważ 73G ma 150 a oni chcieli ujednolicać układy to mówili, że zmniejszają ze 156 do 150...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •