Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie Ukraina (Wizz Air). Nie taki sukces?


    Polecamy

    Ukraińska przygoda Wizza (przypomnijmy, W6 to pionier tanich lotów na Ukrainie) niekoniecznie jest wielkim sukcesem, przynajmniej jeśli chodzi o loty krajowe. Pisze o tym ukraińska prasa, w necie można znaleźć również wersję rosyjską. Testowano kilka różnych szlaków, po różnych próbach pozostanie jedynie trasa z Kijowa do Symferopola, pozostałe znikną. Nic nie wspomniano o powodzeniu lotów międzynarodowych, miejmy nadzieję, że tu jest lepiej. Podobno Wizz zastanawia się również nad przeniesieniem bazy kijowskiej do Boryspolu, czego jednak oficjalnie nie potwierdza.

  2. #2
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Trudno o sukces na rynku kraju, którego gospodarka skurczyła się tak mocno. Sam fakt, że wogóle jeszcze latają ukraińskie krajówki jest w moim odczuciu sukcesem.

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Podobno Wizz zastanawia się również nad przeniesieniem bazy kijowskiej do Boryspolu, czego jednak oficjalnie nie potwierdza.
    Kijowska baza jest chyba w Boryspolu pewnie Symferopol miałeś na myśli
    Ostatnio edytowane przez pR0SiAczek ; 17-08-2009 o 15:09

  3. #3
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Choć rosyjskie "bukwy" trochę mnie męczą, zacytuję:
    Вместе с тем возможность перебазировки из «Киева» в «Борисполь» в компании не подтверждают.
    Jak jest naprawdę, nie wiem.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Choć rosyjskie "bukwy" trochę mnie męczą, zacytuję:Jak jest naprawdę, nie wiem.
    To zabawne dosyć, ale faktycznie piszą o "przenosinach z Kijowa do Boryspola"...

    Dziennikarzyny, które nie mają pojęcia o czym piszą, są obecne wszędzie...

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie Podejście drugie. Może teraz...

    ... egzegezą zajmie się ktoś, kto umie czytać.

    Oto cytat uwzględniający kontekst:

    В свою очередь, руководитель компании Хорс Лариса Пащенко уточняет, что судьба маршрута Киев - Одесса будет напрямую связана с окончанием реконструкционных работ в базовом аэропорту Хорса - Киев (Жуляны). "Решение будет принято после того, как мы окончательно убедимся в возможностях Киева принимать самолеты нашего класса вне зависимости от метеоусловий, - акцентировала Пащенко. - Техническая оснащенность Киева на сегодня даже при незначительных изменениях метеоусловий не дает возможности сесть самолетам, в связи с чем мы неоднократно были вынуждены использовать аэропорт Борисполь для посадки и вылета".

    Вместе с тем возможность перебазировки из Киева в Борисполь в компании не подтверждают.
    Podpowiedź dla opornych: port lotniczy Kijów Żuliany, po nowemu: Kyiv Zhulyany
    For every solution there is a problem.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Czyli:

    Z kolei szef Jazda larisa Pashchenko że los trasie Kijów - Odessa będą bezpośrednio związane z zakończeniem modernizacji prac na bazie lotniska Horse - Kijów (Zhulyany). "Decyzja będzie po końcu zobaczyć możliwości w Kijowie do podjęcia tej klasie samolotów, bez względu na warunki pogodowe, - podkreślił Pashchenko. - Wyposażenie techniczne Kijowie dzisiaj, nawet z niewielkimi zmianami w warunkach pogodowych nie można uzyskać samolotu, dlatego mamy zostali zmuszeni do korzystania z lotniska Boryspil do lądowania i odlotu. "

    Jednakże, możliwość przeniesienia z Kijowa Boryspil do firmy nie potwierdzają.


    A kontekst jest niezwykle ważny, jak historia uczy...

  7. #7
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    ... egzegezą zajmie się ktoś, kto umie czytać.
    google translate pomoże każdemu

  8. #8
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Całe zamieszanie wynika z pierwotnych planów Wizzaira a mianowicie dogadali się z Ukraińskim „ULC-em” iż za zgodę jaką uzyskali będę posiadali bazę operacyjną na lotnisku Kijów - Zhulyany.
    Tyle że problem polegał na tym iż w/w lotnisku w tym czasie trwał remont pasa startowego i umożliwiał starty tylko mniejszych maszyn.
    W związku z tym iż Wizzowi zależało na czasie by jak najszybciej uruchomić loty z Kijowa dogadali się iż czasowo będą operować z Kijowa – Boryspola aż do wyremontowania pasa na Zhulyanach.
    Stąd w artykule informacja o przeniesieniu operacji na Boryspol.
    Zgoda strony Ukraińskiej na bazę Wizza w Kijowie Zhulyanach miała rozruszać to małe lotnisko z którego loty odbywają się małymi maszynami w większości na trasach wewnątrz Ukrainy także loty międzynarodowe do Timisoary w Rumunii (Carpatair na Saabach) oraz loty cargo do Warszawy (SprintAir na Saabach).
    Wcale nie jestem przekonany iż Ukraińskie władze będą tolerować na Borispolu mocną konkurencję w postaci linii Wizzaira który jak by nie było jest LCC na głównym lotnisku gdzie właściwie tanie latanie nie istnieje a dominują Ukraińskie linie AeroSvit, Ukraine International, Donbassaero czy Dniproavia.
    Stąd pewnie Wizzair próbuje pozostać na KBP a nie przenosić się na IEV.
    Lotnisko na Zhulyanach ma właściwie jeden plus znajduję się zaledwie 8 km od centrum Kijowa.
    Sam budynek portu wygląda jak dworzec autobusowy w Myślenicach
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6360649
    „terminal” znajduje się z prawej strony (ten biały budynek z czymś co wygląda jak wieża).
    Borispol to w porównaniu z tym lotniskiem wygląda imponująco choć do standardów UE jeszcze im bardzo daleko za wyjątkiem nowej część terminala który wygląda już całkiem dobrze (to ta srebrna część terminala po prawej stronie).
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6360466

    Pozdrawiam, Airliner

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Kijów Żuliany, po nowemu: Kyiv Zhulyany
    Nowemu mówimy zdecydowanie NIE!!

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Lotnisko na Zhulyanach ma właściwie jeden plus znajduję się zaledwie 8 km od centrum Kijowa.
    Z punktu widzenia pasażera to jest genialny plus! Własnie ja się niezbyt cieszyłem, jak Wizz zaczął z Boryspola a nie Żulian, bo z KBP jest daleko do miasta i albo bezpośrednio i drogo, albo z przesiadkami i tanio.

    A Żuliany to takie akuratne lotnisko dla Wizza i modelu niskokosztowego.

  11. #11
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Chciałbym jednak powrócić do podstawowego tematu, który nie dotyczy sprawy lotniska. Jak Wizzowi, który na innych terenach radzi sobie nieźle, powodzi się na Ukrainie? Że nie najlepiej, świadczyć może m.in. fakt przekazania otrzymanego w lipcu nowego Airbusa do Budapesztu, gdy pierwotnym jego przeznaczeniem była baza na Ukrainie, miały tam stacjonować już trzy maszyny. W tym tygodniu natomiast Wizz zmuszony był ogłosić dość szeroko komentowaną podwyżkę cen biletów, poprzednia była w kwietniu. Prasa ukraińska wyjaśnia ten fakt spadkiem kursu hrywny, nadmienia też, że konkurencja, czyli linie tradycyjne, była w stanie obniżyć ceny lotów, np. do Londynu o ponad 35% (UIA).

    Pasażerowie na trasach do i z Ukrainy mogą się cieszyć, bo podróżowanie potaniało. Ale czy działalność w tym kraju spełniła nadzieje Wizz Aira?

  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    konkurencja, czyli linie tradycyjne, była w stanie obniżyć ceny lotów, np. do Londynu o ponad 35% (UIA).
    Mieli z czego obniżać bez problemu, gdyż ceny biletów były bardzo wysokie przed wejściem Wizza.

    A nagle Aerosvit zaczął robić Crazy Fridays z rewelacyjnymi cenami, zaś UIA robić promocje o kilkadziesiąt procent na bilecie. Zatem sukces Wizza jest widoczny tutaj, choć oczywiście nie jest to bezpośrednio pozytywne dla samego Wizza, to jednak takie ruchy spowodują to, co zrobiły w UE, czyli "rozlatanie" ludzi.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •