Hehe, chyba koledzy z Airbusa odczuwają swój chlubny projekt A380.
Onet.pl
Ehh kupa ludzi odejdzie...Francuska prasa ekonomiczna informuje, że Airbus przygotowuje drastyczny program oszczędnościowy. Zdaniem gazety, zlikwidowanych zostanie 10-12 tys. miejsc pracy. Celem programu ma być zaoszczędzenie 5 mld euro do roku 2010, a następnie 2 mld euro rocznie.
Według dziennika "Les Echos", dyrekcja Airbusa ogłosi jutro szczegóły programu "Power8" dotyczącego restrukturyzacji i ograniczania wydatków. Jak podaje dziennik, od 3 do 4 tysięcy miejsc pracy zlikwiduje się we Francji i tyle samo w Niemczech.
Gazeta "La Tribune" informuje, że Airbus sprzeda również trzy fabryki. Jedna z nich znajduje się we Francji, w mieście Méaulte, a dwie pozostałe w niemieckich miastach Varel i Nordenham.
Zmieniona ma zostać również organizacja produkcji samolotów. Końcowy montaż poszczególnych modeli Airbusa ma być przydzielony na zasadzie wyłączności dwóm najważniejszym fabrykom tej firmy. Zakład w Tuluzie będzie wytwarzał modele A350 i A380, natomiast w Hamburgu będzie montowany następca modelu A320.
"Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
Pozdrawiam, Marcin
No szkoda...12tys. ludzi stracie pracę...
Ale czym spowodowane jest takie działanie? Czy chodzi o A380 i związane z nim liczne problemy?
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
A miało być tak pięknieZamieszczone przez Witek
"Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
Pozdrawiam, Marcin
Czyli jednak jak się domyśliłem, chodzi o A380
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
kto by pomyślał że u nich kiepsko z pieniędzmi O_O
Nie rozumiem! Wszyscy wiemy od jakiegoś czasu że kiepsko u nich z pieniędzmi. Jak dostarczenie tak nieprawdopodobnie drogiej maszyny jak A380 opóźnia się o kilka lat to trudno żeby było inaczejZamieszczone przez Mimi
PS. Mam wrażenie, że likwidacja liczników postów i tak niektórych nie zniechęciła do pisania postów dla samego pisania
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Rzeczywiscie zwolnienie ludzi z pracy w Europie jest duzo trudniejsze. Ciekawe jak oni z tego dylematu wyjda bo dodatkowo dochodzi tu czynniki narodowy - dlaczego zwalniaja tyle Niemcow a mniej Francuzow, itp. Chirac bedzie dzwonil do Airbusa, potem Merkel .. juz to widzeZamieszczone przez Gabec
heh sorki, to było trochę faktycznie głupie:P ale serio mnie zdziwilo że airbus ma problemy. przecież tyle zamówień
No ale na pewno? Bo coś czuję, że mogą być poważne problemy z tymi zwolnieniami. Jakaś ważna "osobistość" niemiecka zastrzegła przecież, że w razie zwolnień "zwolnią" się zamówienia na Airbusy. Zobaczymy, co w tych jutrzejszych szczegółach, o ile je opublikują.
Do 2010 celem oszczednosci Airbus planuje zwolni kilka tysiecy pracownikow:
France: 3200
Germany: 3700
UK: 1600
Spain: 400
Central station (TLS HQ) 1100
po za tym ustalono gdzie beda składane poszczegolne samoloty:
320: Max 14/Month Toulouse, rest Hamburg
330: TLS
340: TLS
350: TLS
380: TLS / HAM
320 Successor: HAM
Mam nadzieje ze nic nie poprzekrecalem. Jesli ktos jest zainteresowany szczegolami polecam lekture:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6402859.stm
lub tez
http://www.airbus.com/en/presscentre...erence_EN.html
Dzisiaj ok 10 tys. pracowników Airbusa wyszło na plac centralny Kapitolu. Strajkują właśnie w sprawie drastycznych cięć z zatrudnieniu.
Większość strajkujących przybyło z Tuluzy - głównej siedziby.
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Takie strajki spowoduja tylko to, ze Airbus zamiast poprawiac swoja pozycje, jeszcze bardziej bedzie tracic. A kazdy dzien zwloki we wprowadzeniu programu power8, to straty nie tylko finansowe, ale i w wizerunku firmy. Od poczatku zarzadzanie Airbusa pozostawialo wiele do zyczenia, a UE miast wymagac restrukturyzacji, wpychala tam kolejne dofinansowania. A zwiazkowcy sa wszedzie tacy sami - firma niech i upadnie, ale moje stanowiko pracy i moje zarobki sa swiete . Przyszlosc firmy ich nie interesuje. A w Seattle pewnie tylko zacieraja receZamieszczone przez Rafalik
Pozdr,
MH
EDIT: W Chicago, nie Seattle - zapomnialam ze Boeing sie przeniosl :/
witajcie w Europie i związkach zawodowych, większość z nich nie zastanowi się nad tym że przez to firma może upaść i w tedy prace straci nie tylko 10 tys ale cała reszta, chora sytuacja.
www.rzeczpospolita.plTysiące pracowników francuskich i niemieckich zakładów lotniczych Airbusa protestowały w piątek przeciwko planom zwolnień, które mają objąć 10 tys. zatrudnionych przez tego największego europejskiego producenta samolotów. W zakładach w Tuluzie na dwie godziny przerwało pracę 7 tys. osób. Podobnie było w Hamburgu. Pracownicy buntują się przeciwko ignorowaniu przez firmowych i politycznych decydentów ich postulatów wstrzymania drastycznej restrukturyzacji w firmie przeżywającej poważne kłopoty finansowe.
kolejne problemy Airbusa
http://business.timesonline.co.uk/to...cle1624119.ece
Zamieszczone przez HG
HG: zgodnie z zasadami powinieneś streścić tekst.
Generalnie chodzi o to, iz niektóre 340-600 z rozbudowaną klasą first i biznes mają zbyt ciężki przody - jest to chyba kwestia ciężaru wyposażenia kabin wyższych klas. W efekcie samolot ma tendencję do opuszczania nosa w czasie lotu. Niby nic sie nie dzieje bo można to korygować, ale te korekty powoduja większe spalanie paliwa. Airbus sugeruje specjalne pakowanie cargo w samolocie - wg. zasady: ciężkie na tył.
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Zakładki