Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie Program oszczędnościowy Airbusa


    Polecamy

    Onet.pl
    Francuska prasa ekonomiczna informuje, że Airbus przygotowuje drastyczny program oszczędnościowy. Zdaniem gazety, zlikwidowanych zostanie 10-12 tys. miejsc pracy. Celem programu ma być zaoszczędzenie 5 mld euro do roku 2010, a następnie 2 mld euro rocznie.
    Według dziennika "Les Echos", dyrekcja Airbusa ogłosi jutro szczegóły programu "Power8" dotyczącego restrukturyzacji i ograniczania wydatków. Jak podaje dziennik, od 3 do 4 tysięcy miejsc pracy zlikwiduje się we Francji i tyle samo w Niemczech.

    Gazeta "La Tribune" informuje, że Airbus sprzeda również trzy fabryki. Jedna z nich znajduje się we Francji, w mieście Méaulte, a dwie pozostałe w niemieckich miastach Varel i Nordenham.

    Zmieniona ma zostać również organizacja produkcji samolotów. Końcowy montaż poszczególnych modeli Airbusa ma być przydzielony na zasadzie wyłączności dwóm najważniejszym fabrykom tej firmy. Zakład w Tuluzie będzie wytwarzał modele A350 i A380, natomiast w Hamburgu będzie montowany następca modelu A320.
    Ehh kupa ludzi odejdzie...
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  2. #2
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Hehe, chyba koledzy z Airbusa odczuwają swój chlubny projekt A380.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  3. #3
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    No szkoda...12tys. ludzi stracie pracę...
    Ale czym spowodowane jest takie działanie? Czy chodzi o A380 i związane z nim liczne problemy?
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Hehe, chyba koledzy z Airbusa odczuwają swój chlubny projekt A380.
    A miało być tak pięknie
    "Lotnictwo to pasja i niech tak pozostanie..."
    Pozdrawiam, Marcin

  5. #5
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Czyli jednak jak się domyśliłem, chodzi o A380
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    No szkoda...12tys. ludzi stracie pracę...
    Ale czym spowodowane jest takie działanie? Czy chodzi o A380 i związane z nim liczne problemy?
    Przede wszystkim spowodowane jest to przerostem zatrudnienia.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Juz to widze jak europejskie zwiazki zawodowe zgadzaja sie na tak drastyczne ciecia.... no way!
    no risk, no fun ;D


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    kto by pomyślał że u nich kiepsko z pieniędzmi O_O

  9. #9
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    kto by pomyślał że u nich kiepsko z pieniędzmi O_O
    Nie rozumiem! Wszyscy wiemy od jakiegoś czasu że kiepsko u nich z pieniędzmi. Jak dostarczenie tak nieprawdopodobnie drogiej maszyny jak A380 opóźnia się o kilka lat to trudno żeby było inaczej

    PS. Mam wrażenie, że likwidacja liczników postów i tak niektórych nie zniechęciła do pisania postów dla samego pisania
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #10
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Juz to widze jak europejskie zwiazki zawodowe zgadzaja sie na tak drastyczne ciecia.... no way!
    Rzeczywiscie zwolnienie ludzi z pracy w Europie jest duzo trudniejsze. Ciekawe jak oni z tego dylematu wyjda bo dodatkowo dochodzi tu czynniki narodowy - dlaczego zwalniaja tyle Niemcow a mniej Francuzow, itp. Chirac bedzie dzwonil do Airbusa, potem Merkel .. juz to widze

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    heh sorki, to było trochę faktycznie głupie:P ale serio mnie zdziwilo że airbus ma problemy. przecież tyle zamówień

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPST

    Domyślnie

    No ale na pewno? Bo coś czuję, że mogą być poważne problemy z tymi zwolnieniami. Jakaś ważna "osobistość" niemiecka zastrzegła przecież, że w razie zwolnień "zwolnią" się zamówienia na Airbusy. Zobaczymy, co w tych jutrzejszych szczegółach, o ile je opublikują.

  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Do 2010 celem oszczednosci Airbus planuje zwolni kilka tysiecy pracownikow:
    France: 3200
    Germany: 3700
    UK: 1600
    Spain: 400
    Central station (TLS HQ) 1100

    po za tym ustalono gdzie beda składane poszczegolne samoloty:

    320: Max 14/Month Toulouse, rest Hamburg
    330: TLS
    340: TLS
    350: TLS
    380: TLS / HAM

    320 Successor: HAM

    Mam nadzieje ze nic nie poprzekrecalem. Jesli ktos jest zainteresowany szczegolami polecam lekture:
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6402859.stm
    lub tez
    http://www.airbus.com/en/presscentre...erence_EN.html
    no risk, no fun ;D


  14. #14
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Dzisiaj ok 10 tys. pracowników Airbusa wyszło na plac centralny Kapitolu. Strajkują właśnie w sprawie drastycznych cięć z zatrudnieniu.
    Większość strajkujących przybyło z Tuluzy - głównej siedziby.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  15. #15
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    Dzisiaj ok 10 tys. pracowników Airbusa wyszło na plac centralny Kapitolu. Strajkują właśnie w sprawie drastycznych cięć z zatrudnieniu.
    Większość strajkujących przybyło z Tuluzy - głównej siedziby.
    Takie strajki spowoduja tylko to, ze Airbus zamiast poprawiac swoja pozycje, jeszcze bardziej bedzie tracic. A kazdy dzien zwloki we wprowadzeniu programu power8, to straty nie tylko finansowe, ale i w wizerunku firmy. Od poczatku zarzadzanie Airbusa pozostawialo wiele do zyczenia, a UE miast wymagac restrukturyzacji, wpychala tam kolejne dofinansowania. A zwiazkowcy sa wszedzie tacy sami - firma niech i upadnie, ale moje stanowiko pracy i moje zarobki sa swiete . Przyszlosc firmy ich nie interesuje. A w Seattle pewnie tylko zacieraja rece
    Pozdr,
    MH

    EDIT: W Chicago, nie Seattle - zapomnialam ze Boeing sie przeniosl :/

  16. #16
    keylan
    Goście

    Domyślnie

    witajcie w Europie i związkach zawodowych, większość z nich nie zastanowi się nad tym że przez to firma może upaść i w tedy prace straci nie tylko 10 tys ale cała reszta, chora sytuacja.

  17. #17
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Tysiące pracowników francuskich i niemieckich zakładów lotniczych Airbusa protestowały w piątek przeciwko planom zwolnień, które mają objąć 10 tys. zatrudnionych przez tego największego europejskiego producenta samolotów. W zakładach w Tuluzie na dwie godziny przerwało pracę 7 tys. osób. Podobnie było w Hamburgu. Pracownicy buntują się przeciwko ignorowaniu przez firmowych i politycznych decydentów ich postulatów wstrzymania drastycznej restrukturyzacji w firmie przeżywającej poważne kłopoty finansowe.
    www.rzeczpospolita.pl
    no risk, no fun ;D


  18. #18
    HG
    HG jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWW

  19. #19
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HG

    HG: zgodnie z zasadami powinieneś streścić tekst.

    Generalnie chodzi o to, iz niektóre 340-600 z rozbudowaną klasą first i biznes mają zbyt ciężki przody - jest to chyba kwestia ciężaru wyposażenia kabin wyższych klas. W efekcie samolot ma tendencję do opuszczania nosa w czasie lotu. Niby nic sie nie dzieje bo można to korygować, ale te korekty powoduja większe spalanie paliwa. Airbus sugeruje specjalne pakowanie cargo w samolocie - wg. zasady: ciężkie na tył.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  20. #20
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Bedrzich, czy u Was w firmie mówi się coś na temat problemów z środkiem ciężkości w A346? Czyżby to był też jeden w powodów dla których QA(?) zamówiły B77W?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •