Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Aerofłot wycofuje maszyny produkcji radzieckiej


    Polecamy

    Iły i tupolewy wylatują z Aerofłotu





    Choć uskrzydlony sierp i młot wciąż widnieją w logo Aerofłotu, narodowy rosyjski przewoźnik już niemal całkowicie odciął się od sowieckiego dziedzictwa i standardów. Najlepszym dowodem jest to, że do końca tego roku zachodnioeuropejskie airbusy i amerykańskie boeingi zupełnie zastąpią wysłużone tupolewy i iły.


    Aerofłot sprzedaje wszystkie Tu-154, swego czasu będące dumą sowieckiego przemysłu lotniczego. Gdy znajdą nabywców, tylko sześć z liczącej prawie 100 samolotów floty będzie rosyjskiej produkcji. Na dodatek iły 96 latają tylko na trasach krajowych, a za granicę tylko do takich miejsc jak Hawana czy Hanoi.
    "Do pewnego stopnia jest nam smutno, że żegnamy się z Tu-154, ale ich czas już minął. Tupolewy wymagają tak dużo paliwa, że ich utrzymywanie jest nieopłacalne" – mówi stacji BBC szef Aerofłotu Witalij Sawieliew.
    Nie da się ukryć – według szacunków, tupolewy zużywają o 50 proc. paliwa więcej niż porównywalnej wielkości airbusy. To przez nie na 40 proc. tras firma ponosi straty, a te z kolei powodują, że będzie musiała w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat zwolnić ok. sześciu tysięcy pracowników. Na dodatek skonstruowane w latach 60. samoloty są głośne, mało komfortowe i mają reputację wyjątkowo awaryjnych. "Przyglądam się śrubkom, zastanawiając się, czy któraś nie jest poluzowana, i się denerwuję" – opowiada Anastazja Tkaczowa, która na moskiewskim Szeremietiewie czeka na samolot do Londynu.
    Wymiana pamiętających jeszcze czasy Związku Sowieckiego tupolewów i Iłów na zachodnie samoloty zaczęła się już przed kilkoma laty. Aerofłot od pewnego czasu próbuje się odciąć od siermiężnego sowieckiego wizerunku. Dzięki temu od kilku lat rośnie liczba pasażerów oraz udział w rynku. W 2006 r. jako pierwsza linia z byłego Związku Sowieckiego weszła do międzynarodowego aliansu – SkyTeam. W tym roku – oprócz wycofania ostatnich 24 Tu-154 – wymienione zostaną uniformy załóg, zaś stewardessy mają być bardziej atrakcyjne i życzliwe dla pasażerów. W ciągu najbliższych pięciu lat flota ma się zwiększyć o 22 boeingi 787 i kilkadziesiąt airbusów różnego typu.
    "Przyjemniej jest latać Airbusami" – mówi inny pasażer Michaił Kotljarow, który jednak dodaje z pewnym żalem: "Rosja pozostanie bez własnych samolotów".
    Ale to nie do końca prawda. Tu-154 i jego mniejsza wersja Tu-134 nadal pozostają najpopularniejszymi samolotami na rosyjskim niebie, choć teraz latają w barwach mniejszych, regionalnych bądź prywatnych, przewoźników i to do nich zapewne trafią egzemplarze sprzedawane przez Aerofłot. Z kolei narodowy rosyjski przewoźnik, oprócz boeingów i airbusów, zamówił też 30 nowoczesnych samolotów Suchoj Superjet. Rosyjskiej produkcji, ale skonstruowanych przy udziale specjalistów z boeinga.



    źródło: Dziennik pl

    Wywaliłem fotke, bo bezsensownie wygladała 310 do tego tematu. Q
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 04-09-2009 o 22:39

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    zaś stewardessy mają być bardziej atrakcyjne i życzliwe dla pasażerów.
    No stewki są nawet miłe chociaż bardzo mocno potrącone przez rydwan czasu.
    Ale na nocnym locie stewki były młode, ale same mówiły że to rzadkość w Aerofłocie.

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    iły 96 latają tylko na trasach krajowych, a za granicę tylko do takich miejsc jak Hawana czy Hanoi.
    Latają tez na czarterach m.in do Turcji , Egiptu.




    Ogólnie bardzo fajna linia z najładniejszymi wnętrzami airbusów z jakie widziałem.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 04-09-2009 o 22:50



  3. #3
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airbus340 Zobacz posta
    Ale to nie do końca prawda. Tu-154 i jego mniejsza wersja Tu-134 nadal pozostają najpopularniejszymi samolotami na rosyjskim niebie, choć teraz latają w barwach mniejszych, regionalnych bądź prywatnych, przewoźników i to do nich zapewne trafią egzemplarze sprzedawane przez Aerofłot.
    Tak się zastanawiam jak te linie będą wychodziły na plus (bo chyba po to latają by zarabiać) skoro Tu-154, żre drugie tyle paliwa co podobnej klasy Arbuz
    Nigdy nie leciałem Tutką ale mimo wszystko piękny ptaszek
    Wszystko jest kwestią czasu...

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pozwolę sobie na lekki OT pytaniem o dane dotyczące floty np. Aeroflotu na stronach airfleets.net oraz airframes.org. Na pierwszej z pomienionych ujęte zostały również IL-62 i IL-86, na drugiej zaś nie ma informacji choćby o IL-96. Czy należy uznać je za nieaktualne? Ewentualnie czy i gdzie można znaleźć w pełni wiarygodne info?

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Na "airfleets.net" prezentowane dane dotyczą wyłącznie maszyn, które są w w zakresie zainteresowania strony. Pełna lista typów na Supported aircraft - Airfleets
    Z rosyjskich / radzieckich konstrukcji jest tam ujęty jak na razie tylko "Sukhoi Super Jet 100"

  6. #6
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Czy te samoloty faktycznie są tak paliwożerne ze powodują deficytowość 40% tras? zastanawiam sie, po oc w takim razie Aerofłot nadal lata tym złomem [pomijając fakt że Tutka super wygląda] i dlaczego nadal tyle przewoźników w Azji nimi operuje?

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Może ich nie stać na lepsze maszyny, zmiana na coś oszczędniejszego Europejskiego, czy coś to troche kosztuje, dostosować bazy do napraw, ludzi przeszkolić i oczywiście je zakupić. Tak myśle nie wiem czy dlatego

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Vantaa

    Domyślnie

    decydują też względy polityczne. narodowa rosyjska linia nie może sobie tak po prostu wycofać wszystkich samolotów rodzimej produkcji i obciąć nierentowne trasy, to jest Rosja

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez westin Zobacz posta
    decydują też względy polityczne. narodowa rosyjska linia nie może sobie tak po prostu wycofać wszystkich samolotów rodzimej produkcji i obciąć nierentowne trasy, to jest Rosja
    Do tego dochoda sprawy finansowe - w Rosji jest drakonskie clo na importowane samoloty (okolo 40%!!), linie lotnicze czesto dostaja zniki ale musza zabiegac o to w Dumie, isc wielokrotnie z kwiatami i bombonierka do Putina, dowiesc ze za zwolnienie z cla kupia cos rosyjskiego, itp.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Vantaa

    Domyślnie

    dlatego też Airbusy Aeroflotu są zarejestrowane w krajach taniej bandery (VP-), choć TU ciągle noszą rejestracje RA-

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak jak napisali poprzednicy, różnica w koszcie zakupu, niższe koszty obsługi na miejscu, cło, itp. Wszystko to razem daje pewną kwotę, pozwala na pokrycie różnicy w kosztach paliwa i jeszcze coś zostaje dla linii.

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •