chyba masz za duzo zadan, biznes i odszkodowanie dotyczą raczej systuacji gdy juz jestes na lotnisku i jest obsuwa, jesli dadza ci znac wczesniej masz mozliwosc zmiany lotu, jej akceptacji badz zwrot kasy
Za niecale 2 tyg (w sobote) mam wylot do barcelony na bilecie lufthansy, powrot jest w kolejny czwartek z bilbao.
Wlasnie zauwazlem ze linie zmienila mi godzine odlotu z bilbao tak ze nie zdaze na przesiadke w monchium. Wiem ze to zaden problem, bo dostarczyc do domu mnie musza, jednak kolejny lot jest ponad 6h pozniej. A poprzedni mialem dopasowany tak ze przesiadka byla szybka i bylem w domu bardzo wczesnie.
Nie wiem kiedy nastapila zmiana (zauwazylem ja dzisiaj)w czwartek przed weekendem jeszcze jej nie bylo, linia o niczym mnie nie poinformowala, nie zmienili mi automatycznie w rezerwacji ostatniego odcinka lotu z muc do poznania, bilet mam papierowy.
Czy takie zachowanie linii podchodzi juz pod obowiazek wyplaty odszkodowania. Czy linia musi poscic mnie najblizszym lotem (czy jest szansa wywalczyc busines w ramach rekompensaty za dotarcie do domu 6,5h pozniej).
Czy musza przyslac mi nowy bilet z zmianami w rozkladzie ? Czy to ja mam to zalatwic na ktoryms z lotnisk po drodze w biurze lufy ???
Nie chce zostac na lotnisku w bilbao z tego powody ze bilet nie bedzie sie zgadzal z trasa.
Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam.
wlasnie przeczytalem przepisy i jak nic odszkodowanie nalezy sie w przypadku jak dotre do domu pozniej niz 4h niz wg wczesniejszej rezerwacji. Dodatkowo jesli powiadomia mnie 14-7 dni przed wylotem (jesli pozniej niz 7 dni to juz po 2h) - nie wiem tylko czy czas wylotu to czas wylotu w ogole na danym bilecie czy czas wylot na danym odcinku lotu.
W przepisach tez nie ma mowy o zmianie w rozkladzie a jedynie o opoznieniach i odwolaniach, jednak regulamin LH mowi o tym ze w przypadku zmian w rozkladzie mozna miec rozszczenia jak w przypadku spoznien.
Jestem prawie pewien ze nie dostane nic, ale zapytac nie szkodzi czy jest w ogole o co walczyc, nigdzie nie napisalem ze chcialbym i odszkodowania i busines.
hehe... lufie rzeczywiscie czasem zdarzaja sie niezle obsówy... dwa lata temu rezerwowałem nich bilet via call-centre. jak poszedlem go odebrac do biura to sie okazalao, ze rezerwacji w ogole nie bylo w systemie ;PZamieszczone przez Rob_Sad
wczoraj natomiast spedzilem półtorej godziny na FCO czekając na bagaż. Zaczelismy (bo czekali WSZYSCY pasazerowie, co odprawili bagaz na ten lot) podejrzewac, ze go w ogole nie zaladowali w MUC. Chociaż to niedokładnie wina lufy, a ich handlingu na fiumicino.
Ale czy to aby nie w sytuacji overbookingu (przerzucają na inny rejs, i_jesli przylot jest pozniej niz 4_godziny po tym z_wyjsciowej rezerwacji, to wyplacają odszkodowanie)? To sie nazywa DBC (denied boarding compensation) - ale moze to inny typ odszkodowania.Zamieszczone przez Rob_Sad
A nie na dzien rozpoczecia podrozy? (Moze akurat nie_w_tym aspekcie warunkow taryfowych.)Zamieszczone przez Marta
co do biletu, to dostaniesz naklejki na ten istniejacy (takie male zaslaniajace tylko te zmieniane kratki/fragmenty). - niby LH ich nie uznaje, ale zawsze mi w ten sposob dokonywali zmian w biletach LH i to kilka razy w roznych krajach... ;-) jednak jesli jest to ten sam lot, to nie wiem czy musza robic te naklejki na bilecie - zobaczysz. - najwyzej przed wylotem podejdziesz do stanowiska LH/Star All. zeby nakleili te naklejki
dziwie sie, ze Cie nie poinformowali - pare lat temu gdy zmienili mi godzine wylotu o 5 minut (!!!) i to na moja korzysc - bo to byl wylot 5min pozniej - od razu pani sie do mnie dodzwonila i zrobila wielka gadke z przeprosinami- to byl weekend... wiec moze jej sie w biurze nudzilo
nie wiem czy odszkodowanie bedzie, ale zaloze sie, ze pani w call center zaproponuje za wczasu bezplatna zmiane trasy jesli sie nie da przez ten MUC leciec - np bilbao-MUC-FRA-POZ. lub MUC-WAW-POZ lub tylko przez FRA jesli jest taka opcja.
Z tymi naklejkami to wiem ze tak sie robi, jednak zwykle zdazalo mi sie to juz po wydrukowaniu biletu ale jeszcze przed tym jak go odebralem lub mi wyslali. Teraz nie wiem tylko czy zdaza mi je dac gdzies po drodze na lotnisku W MUC mamy malo czasu na przesiadke lecac do BCN.
Odnosnie odpwowiedzialnsoci linii to dla mnie przeciez jest to bez roznicy czy nie zostana wpuszczony na poklad i dolece 4h pozniej czy zmienia mi rozklad, niepoinformuja i tez dolece 4h pozniej.
Masz racje swssboi - zawsze moga poscic mnie przez frankfurt i wtedy jestem niemal w tym samym czasie w poznaniu wiec nic nie wywalcze Wole juz chyba leciec przez MUC (dluzsze spanie przed wylotem)
Dzieki za pomoc Hej
Zamieszczone przez Rob_Sad
wtedy o naklejke idziesz prosic CHYBA panie z LOTu na Lawicy (przynajmniej mi kiedys zmienialy bilety nawet jesli byly to polaczenia LH), raz mi tez zmieniali (laaaata temu) bilet LH w biurze SASu (ale LO wtedy jeszcze nie byl w Star All). albo dopiero w Bilbao je dostaniesz...
ale jesli tego biletu jeszcze nie przyslali- to na pewno juz przysla zmieniony/"zaklejony" ;-)
a tak z ciekawosci - czemu nie e-ticket? nie dalo sie czy po prostu lubisz (kolekcjonujesz?) papierowe?
Chyba zrobie jak piszesz, pojde po naklejki do lotu na lawicy a wczesniej wypytam ich przez telefon (zadzwonie jesli sami sie nie odezwa). Bilet juz mam. Wole miec naklejki przed wylotem z Bilbao, gdyz chce uniknac sytuacji w ktorej przyjde na lot wg nowego rozkladu a mnie nie wpuszcza bo na bilecie mam cos innego, i ze powinnienem byc na lotnisku wg godziny z starego rozkladu - cholera ich tam wie.
Myslisz ze nie bylem zdziwiony tym ze nie bylo opcji biletu elektronicznego. Na wielu strasach nie tylko lot nie ma biletow elektronicznych (np do kijowa), ale tez inne linie. Lufa nie ma eticketow na wszystkich polaczeniach do/z Bilbao (fra, dus, str, a takze wlansie obslugiwane przez SpanAir muc).
Myslisz ze mi do smiechu bylo ze musialem bulic 240zl razem za 2 bilety papierowe
Bilety papierowa bywaja jedyna opcja w przypadku lotow obslugiwanych przez innego przewoznika. Jesli chodzi o loty do Kijowa, wyglada no to, ze etix jest dostepny tylko na lotach VV (pobieranych nie jako CS z LO), co moze wynikac z zawartej miedzy liniami umowy. Sorry za maly OT...Zamieszczone przez Rob_Sad
A naklejki faktycznie powinienes dostac w biurze LO, chyba ze masz blizej jakies biuro LH , bo tam na pewno je dostaniesz...
Bo ja wiem. Nie zauwazylem tej zasady ze etixu nie ma zwykle na lotach operowanych przez innego przewoznika. Lot na lotach operowanych przez lot nie ma etixu. I lufa operujaca swoimi samolotami rowniez nie ma elektronicznych na wszystkich swoich lotach do BIO. To chyba musi byc bardziej skomplikowane
Ale sluchajcie, zeby bylo smieszniej, wlasnie widze w checkmytrip ze bez zadnych telefonow juz mi zmienili ostatni segment lotu na pozniejszy, wiec pozostaje dodac naklejki, jednak:
- wg stron SpanAir linii obslugujacej moj lot mam wylot o 9:25 rano
- wg checkmytrip (czyli amadeus) mam wylot o 9:25 rano
- wg wyszukiwarki na amadeus.net mam wylot o 7:50 (jak pierwotnie)
- wg stron lufthansy (gdzie kupilem bilet) mam wylot rowniez o 7:50
- wg kilku wyszukiwarek sieciowych (np aero.pl) mam wylot o 7:50
Wyglada na to ze SpanAir nie moze sie zdecydowac jak lata albo panuje balagan Smieszne ze wszedzie po za stronami SpanAir sprzedaje sie bilety z wylotem o 7:50 podczas gdy prawdopodobnie wylot bedzie o 9:25.
Bo liniom nie zawsze sie chce uaktualniac swoich rozkladow nawet we wszystkich systemach rezerwacyjnych, bo kazda zmiana kosztuje :P. Taniej jest poinformowac paxow i zrobic korekte w ich 'macierzystym' systemie. W takiej sutuacji 'posluchalabym sie' Amadeusza - systemu (nie wyszukiwarki), poniewaz hiszpanskie linie go uzywaja , wiec z pewnoscia rozklad jest aktualny. Poza tym Spanair jest linia obslugujaca lot, nie Lufa...Jak chcesz moge to sprawdzic w innym systemie rezerwacyjnym, tylko podaj date, godzine i przewoznika.Zamieszczone przez Rob_Sad
PS: A hiszpanskie linie zalazly nam w robocie za skore, bo lot jest wypzredany, a my mamy pelna dostepnosc badz na odwrot; nie mozemy sprawdzac warunkow taryf itd...
Tak jak sadzilam, ja mam 07.50 na MD87, ale JK nie ma podpisanej umowy z moim systemem rezerwacyjnym (sabre), wiec za kazda zmiane musialby placic; poza tym amerykanski system niespecjalnie ich interesuje, bo byly jakies rozmowy prowadzone. Wola byc w Amadeuszu. Pewnie uaktualni dopiero jak bedzie 100%-owa pewnosc co do wszystkich szczegolow. Dane w Amadeuszu sa jednak najbardziej wiarygodne. Ale jesli to nowe polaczenie, to sporo wyjasniaZamieszczone przez Rob_Sad
A to juz jest dziwne. Bo jesli na dane polaczenie nie_ma biletu elektronicznego, to linia powinna pobierac oplate (skoro juz) za wystawienie papierowego taką jak za wystawienie (na innych kierunkach) elektronicznego (czyli w_domysle: nizszą). Tylko jesli jest do_wyboru przez pasazera: papierowy albo elektroniczny, linie (przyzwoite ) pobierają za wystawienie papierowego wiecej, bo chcą zachecic pasazerow do uzywania etixow. (Podobno wydrukowanie biletu papierowego to dla linii jakies olbrzymie koszty. )Zamieszczone przez Rob_Sad
Zakładki