Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Koniec KD Avia

  1. #1
    Awatar michalek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie Koniec KD Avia


    Polecamy

    Od tygodnia jest wstrzymana sprzedaz biletow i teraz juz wszytskie loty odwolane. W niedziele KD Avia straci pozwolenie na latanie.

    KD Avia Of Kaliningrad Ceases Operations | AVIATION WEEK

  2. #2
    Awatar airbus340

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Czy LOT zawiesił połączenie do Kaliningradu właśnie ze względu na konkurencję ze strony KD Avia? Jeśli tak,to może warto byloby je przywrócić (wiem,wiem,w Locie i tak się pewnie nie będzie opłacać...ale to dobry moment)

  3. #3
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Na co to dobry moment? Czy KD Avia latał KGD-WAW i wykosił LOT z tamtej trasy?
    Bo jeżeli nie, to chyba teraz bardziej nie ma czego szukać w Kaliningradzie, niż wtedy, kiedy KD Avia latał jeszcze na trasach wewnątrzrosyjskich.
    For every solution there is a problem.

  4. #4
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Na co to dobry moment? Czy KD Avia latał KGD-WAW i wykosił LOT z tamtej trasy?
    Bo jeżeli nie, to chyba teraz bardziej nie ma czego szukać w Kaliningradzie, niż wtedy, kiedy KD Avia latał jeszcze na trasach wewnątrzrosyjskich.

    KD Avia nie operowała na trasie do WAWy.

    Teoretycznie byłby to dobry moment na wejscie LOTu do KGD ponieważ KD Avia operowała nie tylko na trasach krajowych ale także do Niemiec,Hiszpanii,Francji,Czech oraz Izraela.
    Pozdrawiam, Airliner

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Ale nadal nie bardzo wiem, po co.

    Idea KD Avia była, zdaje się, taka, żeby KGD był "mini-hubem" - bramą z/do Rosji tak dla Rosjan jak i nie-Rosjan. Ale nawet przy założeniu, że ruch Europa-KGD jest zogniskowany via WAW - po co pax z UE mieliby latać do KGD, skoro nie dość, że zima idzie, to jeszcze wobec upadku KD Avia ilość rejsów w głąb Rosji drastycznie spadła?
    A sam ruch do KGD jako punktu docelowego byłby w stanie zapewnić rozsądne LF?
    For every solution there is a problem.

  6. #6
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Ale nadal nie bardzo wiem, po co.

    Ale nawet przy założeniu, że ruch Europa-KGD jest zogniskowany via WAW - po co pax z UE mieliby latać do KGD, skoro nie dość, że zima idzie, to jeszcze wobec upadku
    A sam ruch do KGD jako punktu docelowego byłby w stanie zapewnić rozsądne LF?
    Myślę przedewszystkim o pasażerach rosyjskich ale także sporo niemców podróżuje do Kaliningradu jako do miejsca sentymentalnego.
    KD Avia obsługiwała połączenia do Niemiec m.in. Berlina, Monachium czy Dusseldorfu.
    Obwód Kaliningardzki zamieszkuje prawie milion mieszkańców.
    Była by to szansa dla lotu tym bardziej że w Rosji ceny biletów nie należą do najniższych.
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Ale nadal nie bardzo wiem, po co.

    Idea KD Avia była, zdaje się, taka, żeby KGD był "mini-hubem" - bramą z/do Rosji tak dla Rosjan jak i nie-Rosjan. Ale nawet przy założeniu, że ruch Europa-KGD jest zogniskowany via WAW - po co pax z UE mieliby latać do KGD, skoro nie dość, że zima idzie, to jeszcze wobec upadku KD Avia ilość rejsów w głąb Rosji drastycznie spadła?
    A sam ruch do KGD jako punktu docelowego byłby w stanie zapewnić rozsądne LF?
    wiele razy kozystalem z KDavii, latajac z Kaliningradu do Rosji i spowrotem, powod oczywiscie cena, dla polnocnej i centralnej polski powiedzmy, dojazd do kaliningradu i przelot byl o wiele tanszy niz lot czymkolwiek z wawy czy niemiec.

    Czy lot by cos tam zdzialal? na moje oko 90% pasazerow w kaliningradzie bylo tranzytem. na check-inie do rosji praktycznie pustki, a w drodze powrotnej na karuzeli krecilo sie max 15-20 sztuk bagazu z prawie pelnego 737. szkoda fajnej lini.

  8. #8
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    KD Avia nie operowała na trasie do WAWy.

    Teoretycznie byłby to dobry moment na wejscie LOTu do KGD ponieważ KD Avia operowała nie tylko na trasach krajowych ale także do Niemiec,Hiszpanii,Francji,Czech oraz Izraela.

    Począwszy od 16 listopada br. Polskie Linie Lotnicze LOT wznawiają połączenie lotnicze z Kaliningradem. Od dziś bilety są dostępne w sprzedaży. Rejsy do Kaliningradu wykonywane będą codziennie. Oprócz oferty bezpośredniej, pasażerowie podróżujący do i z Kaliningradu mogą korzystać z dogodnych połączeń przez Warszawę z najważniejszymi miastami Europy Zachodniej.

    Sytuacja na rynku przewozów lotniczych zmienia się dynamicznie. Przy tak silnej konkurencji musimy jak najszybciej reagować na wszelkie sygnały i optymalnie wykorzystywać każdą szansę na umocnienie naszej pozycji – powiedział Sebastian Mikosz, prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.

    – Z rynku wycofały się właśnie linie lotnicze KD Avia, które wykonywały rejsy do i z Kaliningradu. Zdecydowaliśmy się natychmiast na przywrócenie rejsów Warszawa - Kaliningrad, aby przejąć klientów i zaproponować im nie tylko szybkie połączenie ze stolicą Polski, ale także z najważniejszymi miastami Europy Zachodniej, z szybką i wygodną przesiadką w Warszawie – dodał Mikosz.

    W latach 2002 - 2008 Polskie Linie Lotnicze LOT miały w swojej ofercie rejsy do Kaliningradu, jednak z uwagi na słabnącą opłacalność zdecydowano się zawiesić połączenie we wrześniu ubiegłego roku.

    Zakończenie działalności przez linie KD Avia (8 września br. wykonano ostatni rejs z Moskwy do Kaliningradu) stworzyło dla LOT-u szansę na odzyskanie rynku i zdobycie nowych klientów.

    pasażer.com
    A jednak wg moich przypuszczeń LOT próbuje wykorzystać lukę w Kaliningradzie.
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #9
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafsze Zobacz posta
    Czy lot by cos tam zdzialal? na moje oko 90% pasazerow w kaliningradzie bylo tranzytem. na check-inie do rosji praktycznie pustki, a w drodze powrotnej na karuzeli krecilo sie max 15-20 sztuk bagazu z prawie pelnego 737. szkoda fajnej lini.
    No i sobie poleciałem... TXL-KGD pozamiatane... ciekawe czy pieniądze kiedyś odzyskam. A już się fajnie robiło gdy na elbląskim niebie B737 podchodzące do lądowania w KGD się pojawiały

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pR0SiAczek Zobacz posta
    No i sobie poleciałem... TXL-KGD pozamiatane... ciekawe czy pieniądze kiedyś odzyskam. A już się fajnie robiło gdy na elbląskim niebie B737 podchodzące do lądowania w KGD się pojawiały
    A na kiedy kupiles bilet? Przez bodajrze 60 dni od sądnego dnia 1 wrzesnia kiedy pozegnalismy KDAvie, pasazerowie z biletami na ich rejsy latali innymi liniami rosyjskimi bez dodatkowych oplat. Zawsze atrakcje przeleciec sie do KAliningradu przez Moskwe
    Samemu udalo mi sie poleciec w ten sposob innymi liniami rosyjskimi.... przelot tu154 bezcenny..!!!!!

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •