Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Air France planuje zmiany we flocie


    Polecamy

    Na Asian Aerospace Congress pojawiła się bardzo ciekawa wypowiedź. Air France ogłosił swoje plany i wymagania wobec samolotów, które w perspektywie 12-14 lat miałyby zastąpić rodzinę A320.
    AA09: Air France to place order for its future short-haul fleet
    Air France is pushing aircraft-makers to develop a successor to the Airbus A320 and Boeing 737 and if the carrier's targets and requirements are met it plans to order around 150 aircraft.
    The aircraft has to deliver a 25% improvement on fuel burn which means a 15% improvement on the engines, Air France single-aisle fleet director new aircraft and fleet planning department, Henri Hurlin, told delegates today at the Asian Aerospace Congress.
    Hurlin also says "we are looking at a bigger aircraft" with variants ranging from 160 to 240 seats and "we need to reduce the passenger loading and disembarking times."
    This means "we are looking at a twin-aisle aircraft but we don't want a widebody used as a short-haul aircraft because we don't need the range."
    "We were looking at 2012 for replacements but the manufacturers did not respond so we are looking at 2015 to 2016."
    On the sidelines of the conference Hurlin told ATI that Air France needs the new aircraft to replace its Airbus A320s starting with those built in the 1990s.
    He says the order would eventually be for 150 aircraft because that is about the number of A320s in the fleet. According to Flightglobal's ACAS database Air France has 151 A320-family aircraft with another 16 on order.
    In his speech Hurlin mentioned open-rotor technology as a possible solution. But on the sidelines of the event he says Air France would have to delay the A320 replacement programme until 2020 if it wants open-rotor engine technology.
    "The year 2020 is more likely" for open-rotor technology, says Hurlin, adding that there are issues to work through with this technology such as noise and how to mount the engines on the aircraft fuselage.
    W skrócie:

    • pojemność 160-240 osób
    • krótsze czasy boardingu i opuszczania samolotu, co może sugerować samolot z dwoma przejściami, ale niekoniecznie wide body (jak to pogodzić, nie wiem)
    • zamówienie opiewać będzie na około 150 samolotów
    • wyrażono zainteresowanie silnikami open-rotor
    • wmagane jest zmniejszenie zużycia paliwa o 25% i zwiększenie wydajności silników o 15%
    Ostatnio edytowane przez Kshyhoo ; 10-09-2009 o 11:44
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  2. #2
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    wyrażono zainteresowanie silnikami open-rotor
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że to skrzyżowanie silnika odrzutowego ze śmigłowym
    może spalać mniej paliwa i być cichsze i efektywniejsze
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo Zobacz posta
    krótsze czasy boardingu i opuszczania samolotu, co może sugerować samolot z dwoma przejściami, ale niekoniecznie wide body (jak to pogodzić, nie wiem)
    Wystarczy zaprojektować szerszy kadłub, umożliwiający stosowanie przejścia, w którym swobodnie wyminą się dwie osoby. Przy zainstalowaniu wąskich siedzeń (16 - 17 cali) taka możliwość już istnieje w A320.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo Zobacz posta
    # krótsze czasy boardingu i opuszczania samolotu, co może sugerować samolot z dwoma przejściami, ale niekoniecznie wide body (jak to pogodzić, nie wiem)
    Oni oczywiście chcą szerokokadłubowy, ale nie chcą używać klasycznych szerokokadłubowych na krótkich trasach, bo im niepotrzebny zasięg, tylko chcą coś co będzie miało 2 przejścia i krótki/średni zasięg. Takie jakby nawiązanie funkcjonalne do pierwszych A300.
    Ostatnio edytowane przez Mimis ; 10-09-2009 o 15:57 Powód: typo
    Eee tam, podpis ;)

  5. #5
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że to skrzyżowanie silnika odrzutowego ze śmigłowym
    może spalać mniej paliwa i być cichsze i efektywniejsze
    Mniej pali od zawsze, czyli od lat '80, kiedy producenci silników na poważnie zajęli się tą koncepcją.
    Z głośnością gorzej, właśnie dlatego zarzucono badania, że problem wydawał się nie do przejścia. Odłożenie "propfanów" na półkę przyszło tym łatwiej, że akurat były to czasy bardzo taniego paliwa, nie było jeszcze LCC, i w ogóle. Dlatego spalanie mniejsze o te kilka % nie robiło wielkiego wrażenia.

    Ale dzisiaj już robi wrażenie, a odnośnie redukcji hałasu producenci wierzą w dużo bardziej zaawansowaną technikę projektowania łopatek, którą dysponujemy teraz.
    For every solution there is a problem.

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że to skrzyżowanie silnika odrzutowego ze śmigłowym
    może spalać mniej paliwa i być cichsze i efektywniejsze
    Możesz nie wierzyć, ale open rotor już latał na samolocie i palił mało tyle że się pojawił w nieszczęśliwym momencie - miałem okazję go oglądać na własne oczy....
    KZ

  7. #7
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To może być przełom. Swoisty casus belli. O produkcji następców 320/737 mówi sie od lat. Taka deklaracja gościa, który ma za sobą portfel na około 200 maszyn (tak, tak, do 150 AF trzeba dodać jeszcze 50 KL), może być tym ostatecznym pchnięciem. Na logikę, pierwszy program budowy nowej maszyny powinien ogłosić Boeing. Z drugiej jednak strony, jest bardziej zaabsorbowany pracami nad 787 niż Airbus nad 380. Nooo, ale z trzeciej strony, wygląda na to, że 787 może być poważnym sukcesem finansowym, podczas gdy 380 ma niewielkie szanse... Ciekawe czasy się szykują dla wszystkich obserwatorów rynku lotniczego
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Nooo, ale z trzeciej strony, wygląda na to, że 787 może być poważnym sukcesem finansowym, podczas gdy 380 ma niewielkie szanse...
    Wiesz, dzis nasi dobroczyncy zakazali produkcji zarowek 100-watowych, jutro mogą zakazac produkcji samolotow o pojemnosci wiekszej niz 200 osob i majacych mniej niz dwa poklady - i juz sprzedaz A380 skoczy do gory... (Troche strach to pisac, bo... "wymysl dowolny idiotyzm, a ONI go zrealizują".) Zeby bylo jasne: przeciw samemu A380 nic nie mam, a wrecz odwrotnie.

    Natomiast co do nowego samolotu "dwuprzejsciowego" (twin aisle) na krotkie trasy - rzeczywiscie byloby to, trafne, nawiazanie do A300. Najwyrazniej linie troche jednak zbyt szybko sie wycofaly z eksploatacji tych (lub o takim ukladzie) maszyn na trasach nie-miedzykontynentalnych.

    Piekne jest wpomnienie A300 Air France jako pierwszego (o ile wiem) szerokiego kadluba przylatujacego regularnie do Warszawy. Moze zobaczymy u nas jego nastepce? (Jesli nie na naszych blachach, to przynajmniej w rozkladowych polaczeniach.)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •