Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Kubeł zimnej wody - Euro 2012


    Polecamy

    Podany niżej tekst pochodzi z wewnętrznych dokumentów ANA-Aeroportos de Portugal, cytowane za zgodą osoby, która je przesłała:

    In Lisbon Airport, should be highlighted the performance of the Non Scheduled Traffic (+35,0% in Passengers), in result of the EURO 2004 hosting, specially in
    markets like Bulgaria, Croatia, France, Greece, Netherlands, United Kingdom,
    Czech Republic and Sweden. At a global level and attending to its traffic volume,
    the markets with better evolution were Germany (+19,9%), Brazil (+24,6%)
    and Spain (+9,9%):

    Concerning Oporto Airport, the Passenger Scheduled Traffic increased +8,6%and the Non Scheduled Traffic (+22,9%) had also a huge increase, mainly due to EURO 2004. For example, we can refer in the non scheduled segment the following markets:Germany (+24.000 passengers,+406,5%), Greece (+9.100 passengers, +1.850,1%), Netherlands (+30.500 passengers, +1.806,7 %),
    Sweden(3.655pax Vs zero in 2003) and United Kingdom (+11.000 passengers,
    +173,7%).

    Przełomu nie będzie, ale gratka dla spotterów i parę tygodni intensywniejszej pracy dla obsługi owszem.[/quote]


    Atco, jak widzisz to nie problem powycinac niepotrzebne znaczki - postaraj sie nastepnym razem sam to zrobic

  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Re: Kubeł zimnej wody - Euro 2012

    Zamiast toczyć jałową dyskusję o regulaminie, może ktoś chciałby coś dodac merytorycznie. Dla nie znających angielskiego szybkie streszczenie (ps. mam nadzieję, że nazwy krajów po angielsku nie staną się barierą i powodem wielopostowej dyskusji)

    W trakcie Euro 2004 port w Lizbonie zanotował wzrost o 35% ruchu pozarozkładowego,
    Wzrost ten dotyczył przede wszystkim lotów z takich krajów jak: Bulgaria, Croatia, France, Greece, Netherlands, United Kingdom, Czech Republic and Sweden.
    Jednak na świecie były w tym czasie rynki notujące większe wzrosty ruchu ogółem: Germany (+19,9%), Brazil (+24,6%) and Spain (+9,9%):

    W Porto ruch ogółem wzrósł o 8,6% zaś ruch nierozkładowy o+22,9%
    Dla przykładu, wzrosty liczby pasażerów (liczbowo i procentowo) w podziale na kraje skąd przylatywali: Germany (+24.000 passengers,+406,5%), Greece (+9.100 passengers, +1.850,1%), Netherlands (+30.500 passengers, +1.806,7 %), Sweden(3.655pax Vs zero in 2003) and United Kingdom (+11.000 passengers,+173,7%).
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #3
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Jeżeli ktoś myślał, że po roku 2012 nasze porty będą dalej przyjmować takie ilości samolotów i paxór jak podczas EURO, to znaczy że jest głupi.

    Może nastąpi wzrost w przewozach lotniczych ze względu na ogólną poprawę warunków gospodarzych infrastrukturę i ewentualny sentyment do naszego kraju, ale niby dlaczego mieliby nagle wszyscy sie rzucac na naszą RP??

    My wogole mamu tendencję do chwalena dnia przed zachodem Slonca.. po ogloszeniu wynikow omalo swieta narodowego nie ogloszono.. owszem, jest to swietna nowina i olbrzymia szansa, ale do tego czasu potrzeba olbrzymiego wysilku. I na EURO sie swiat nie sonczy i trzeba bedzie zyc dalej..

    Najprosciej sprawdzic, jak wygada poziom ruchu np. do Lillehamer w por. z tym z czasu Olimpiady.. to powinno wiele wyjasnic

  4. #4
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak sie dziwie w ogole skad ta dyskusja ? Czy ktokolwiek gdzies pisal o tym ze ruch lotniczy na Euro2012 wzrosnie i pozniej juz tak zostanie ? Przeciez to oczywiste ze tak nie bedzie.
    Cala radosc polega na tym ze lotniska trzeba rozbudowac by byly wstanie obsluzyc mase pasazerow w kilka dni, wiec majac bata na plecach wszyscy te smialo lotniska rozbuduja korzystajac przy tym z wszystkim mozliwych doplat i funduszy (moze po za Poznaniem), a inewstycje te pozniej zostana i beda sluzyc z powodzeniem przez kolejne moze nawet 10lat (wzrost ruchu jednak nastapi).

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    lotniska trzeba rozbudowac by byly wstanie obsluzyc mase pasazerow w kilka dni, .
    Tylko tu pojawia sie problem. Bo jeśli np. w Poznaniu będą grały Niemcy z Czechami to 90% kibiców przyjezdnych przybędzie samochodami i na lotnisku raptem kilku czarterów się mozemy spodziewać i kilku podmian na większe samolotów rejsowych i jaka koliwiek wielka rozbudowa będzie kasą w błoto wyrzuconą, jak z kolei będą grali powiedzmy Angole z Włochami to oni raz ze względu na odległość a dwa z uwagi na zasób portfela przylecą samolotami i wówczas ich może być nawet kilkadziesiąt i wówczas wszystko większe by się przydało. Chociaż jeśli samolotów specjalnych będzie 50 to tak czy tak będzie chaos bo taka ilość nawet we Fraporcie czy Schiphol spowodowała by zamieszanie.

    P.S.Niektórzy pamiętają jak w Poznaniu był mecz el. ME z 15 lat temu i Polska grała z Holandią. Dla nas był to mecz o pietruchę , Orange natomiast w tym meczu mieli postawić kropkę nad I w sprawie awansu. Przyjechało ich ok 18 tysiecy a samolotów było około 20. I jakoś sobie radę daliśmy.



  6. #6
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    No niestety, mieasto sie deklaruje to miasto MUSI inwestowac. Nie ma zadnej gwarancji na to ze wszystkie inwestycje beda wykorzystane akurat w taki sposob jak je projektowano. Jesli okaze sie ze przyjedzie mniej kibicow, miasto zyska pochwaly ze to ze poszlo gladko i sprawnie, jesli przyjedzie wiecej to bedzie wstyd w prasie calej europy nie tylko dla miasta ale rowniez dla Polski. Po za tym i w Poznaniu i w Wroclawiu beda po 3 mecze. Watpie by wszystkie byly z niemcami. Po za tym niemcy to nie polacy - nie beda sie tluc z monachium, stutgardu, frankfurtu, hamburga, duseldorfu czy nawet hanoveru samochodami. Taniej im bedzie w grupie charterem i szybciej.
    Chaos bedzie i przy 50 samolotach i przy 100 - jednak jak latwo sobie wyobrazic haos przy 50 bedzie mniejszy.
    Nie wiem jak bylo 15 lat temu bo jeszcze w Poznaniu nie mieszkalem, ale obawiam sie ze teraz znacznie wiecej ludzi lata, loty sa znacznie tansze, a przez to rowniez kibicow bedzie wiecej.
    Lotnisko jest teraz najwazniejszym obiektem wiekszosci miast i warto w nie inwestowac, tym bardziej ze jest ku temu okazja.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •