Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie Iberia zmierza ku formule low-costowej...


    Polecamy

    http://www.elmundo.es/elmundo/2009/1...254853891.html

    W skrocie i tlumaczeniu wolnym:

    Iberia chce pobierac oplate od kazdej nadanej sztuki bagazu minimum 15 euro.


    Od 20 pazdziernika hiszpanski narodowy przewoznik chce pobierac oplate min. 15 euro za 1 walizke. Druga sztuka bagazu moze kosztowac podroznych nawet 100 euro. W czasie kiedy stowarzyszenia konsumentow i Wspolnoty Autonomiczne np. Katalunia czy Wspolnota Madrycka walcza, aby linie lotnicze nie dzielily biletow na 2 czesci (za osobe i za bagaz) Iberia chce aby bilet lotniczy zawieral tylko oplate za przewoz pasazera i tobolek do 10 kg. I tak - za pierwsza walizke zaplacimy 15 euro jesli odprawimy sie on-line, jesli zrobimy to na lotnisku to cena wzrosnie do 25 euro. Jesli zas bedziemy mieli druga walizke to odprawiajac sie on-line zaplacimy za nia 70 euro, a na lotnisku 100 euro. Jesli bagaz przekroczy 23kg ale nie bedzie wazyl wiecej niz 32 kg to doplacimy dodatkowo 15 euro.

    Nowy system taryfikacji nie bedzie obowiazywal w Moscie Powietrznym (MAD-BCN), a takze posiadaczy kart Iberia Plus Platino, Oro i Plata, czlonkow Club Fiesta, i podrozujacych z klasa Y(???). Na lotach do Afryki, Ameryki i reszty swiata pierwsza sztuka bagazu do 23kg bedzie gratis.

    Moim skromnym zdaniem - jesli naprawde to wprowadza, to bedzie to gwozdz do trumny IB, ktora juz cieszy sie nie najlepsza opinia. Ja po mojej jedynem przygodzie z Iberia - jeszcze na 747 (TFN-MAD-TFN) obiecalem sobie, ze jak tylko bede mial inny wybor to z tym panstwem nie polece.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 09-10-2009 o 03:58
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Lataj LOTem

    Zaczęło się od RYANAIR'a i teraz mamy...

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Tak dla wyjaśnienia sytuacji:

    Pobieranie opłat za bagaż nie oznacza, że przewoźnik przyjmuje formułę low-cost. Low-cost oznacza "niskie koszty" wewnętrzne firmy, zaś tych Iberia nigdy niskich mieć nie będzie. Pobieranie opłat bagażowych oznacza tylko tyle, że Iberia chce łatać swoje wysokie koszty własne.

    Liniami typu low-cost są Ryanair, easyJet, Air Berlin, Norwegian, i nie dlatego, że pobierają opłaty bagażowe (lub nie!), tylko dlatego, że mają niskie koszty własne.

    Liniami typu low-cost nie są Aer Lingus, czy nie był Centralwings, gdyż ich koszty własne są (były) bardzo wysokie.

    Ta więc ni nazywałbym Iberii linia "low-cost" tylko dlatego, że zacznie pobierać opłaty bagażowe. Ma do tego święte prawo. To rynek wyznaczy, czy decyzja byłaby słuszna.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Sądze że dzisiaj już jest bardzo trudno określić czym jest linia low costowa a czym linia tradycyjna.

    Weżmy na ten przykład.

    Ilość miejsca - raczej nie.
    Tylko "boczne" lotniska - raczej nie.
    Tylko terminale ze sklejki - raczej nie.
    Bez żarcia - raczej nie.
    Dziesiątki dziwnych opłat - raczej nie.
    Numerowane miejsca - raczej nie.
    Cena - raczej nie.

    Chyba jedynym istotnym kryterium jest to co dzieje się w razie problemów. Więc "low cost" jest dla mnie wówczas gdy po odwołaniu lotu słyszysz "przepraszam bardzo. Możemy zwrócić 20 zł lub polecisz za 3 dni", a "linia klasyczna" wtedy gdy po odwołaniu lotu robią wszystko żebyś tego samego dnia poleciał czymkolwiek dalej.

    A niskie koszty wewnętrzne to kwestia dobrego lub nie zarządzania a nie nazewnictwa. A Iberię o dawno uważam za tandetną linię na trasach europejskich.



  5. #5
    Awatar Majka

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Chyba jedynym istotnym kryterium jest to co dzieje się w razie problemów. Więc "low cost" jest dla mnie wówczas gdy po odwołaniu lotu słyszysz "przepraszam bardzo. Możemy zwrócić 20 zł lub polecisz za 3 dni", a "linia klasyczna" wtedy gdy po odwołaniu lotu robią wszystko żebyś tego samego dnia poleciał czymkolwiek dalej.
    no to easyjet nie jest low costem bo po odwołaniu lotu fnc-lis zakwaterowali nas w hotelu 4* + lot kolejnego dnia podstawionym pustym samolotem (wylot równolegle do rejsowego). Dziwne, tym bardziej, ze lot odwołany był z powodu warunkow atmoferycznych .
    em.

    Perfection consists not in doing extraordinary things, but in doing ordinary things extraordinarily well - A.A.


  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Majka Zobacz posta
    no to easyjet nie jest low costem bo po odwołaniu lotu fnc-lis zakwaterowali nas w hotelu 4* + lot kolejnego dnia podstawionym pustym samolotem (wylot równolegle do rejsowego). Dziwne, tym bardziej, ze lot odwołany był z powodu warunkow atmoferycznych .
    Jeśli tak czyni zawsze w podobnych sytuacjach to chwała im za to.
    Zresztą z nimi też miałem specyficzną sytuacje w Bazylei. Do odlotu do Berlina mieliśmy chyba z 6h ale inny do Berlina startował za 1,5 h. Poszliśmy zapytać czy można przebukować, panienka się uśmiechnęła i bez żadnych dopłat czy innych ceregieli zmieniła na ten wcześniejszy.



  7. #7
    Awatar Majka

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Jeśli tak czyni zawsze w podobnych sytuacjach to chwała im za to.
    Zresztą z nimi też miałem specyficzną sytuacje w Bazylei. Do odlotu do Berlina mieliśmy chyba z 6h ale inny do Berlina startował za 1,5 h. Poszliśmy zapytać czy można przebukować, panienka się uśmiechnęła i bez żadnych dopłat czy innych ceregieli zmieniła na ten wcześniejszy.
    Tak, bo oni maja zasade, że na wczesniejszy możesz zawsze zmienić za free. A jak sie spóżniz na swoj lot to potem płacisz za inny 38 GBP chyba.
    em.

    Perfection consists not in doing extraordinary things, but in doing ordinary things extraordinarily well - A.A.


  8. #8

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    ()

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Sądze że dzisiaj już jest bardzo trudno określić czym jest linia low costowa a czym linia tradycyjna.

    Weżmy na ten przykład.

    Ilość miejsca - raczej nie.
    Tylko "boczne" lotniska - raczej nie.
    Tylko terminale ze sklejki - raczej nie.
    Bez żarcia - raczej nie.
    Dziesiątki dziwnych opłat - raczej nie.
    Numerowane miejsca - raczej nie.
    Cena - raczej nie.

    Chyba jedynym istotnym kryterium jest to co dzieje się w razie problemów.
    Kryterium rozróżniającym jest chyba oferowanie przesiadek z przeładowaniem bagażu.
    Low-cost'y obsługują i odpowiadają za loty punkt-punkt, liniami "tradycyjnymi" podróżujemy po całej sieci połączeń (sieci własnej i partnerów).

  9. #9
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Japr Zobacz posta
    Kryterium rozróżniającym jest chyba oferowanie przesiadek z przeładowaniem bagażu. Low-cost'y obsługują i odpowiadają za loty punkt-punkt, liniami "tradycyjnymi" podróżujemy po całej sieci połączeń (sieci własnej i partnerów).
    Niekoniecznie. Tak zwane klasyczne linie mogą oferować lot swoimi lub partnerów maszynami, na jednym bilecie ale z koniecznością odbioru bagażu, np jeśli przesiadka odbywa się w obrębie dwóch lotnisk w jednym mieście (np. dolot na LGW a wylot z LHR). Bilet jeden, karta pokładowa wydana na starcie na dwa loty, a bagaż musisz odebrać.

    A tak przy okazji, czy ktoś leciał np. Air Berlin z np. TXL gdzieś tam z przesiadką w np. DUS ? Czy tam bagaż należy odebrać czy sami przekładają ?



  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Zresztą z nimi też miałem specyficzną sytuacje w Bazylei. Do odlotu do Berlina mieliśmy chyba z 6h ale inny do Berlina startował za 1,5 h. Poszliśmy zapytać czy można przebukować, panienka się uśmiechnęła i bez żadnych dopłat czy innych ceregieli zmieniła na ten wcześniejszy.
    To nie specyfika, to standard w easyJet. Czyli Quantasie, zgodnie z Twoimi kryteriami EZY nie jest linią low-cost... No kto by pomyślał?

  11. #11
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Czyli Quantasie, zgodnie z Twoimi kryteriami EZY nie jest linią low-cost... No kto by pomyślał?
    Poczekaj. Przebukowanie to jeszcze nic takiego, choc bardzo to miłe. Jednak jeśli to co napisała Majka jest standardem to już stawia to Easy bardzo wysoko. Tylko co wtedy jesli z danego lotniska planowo lecą za trzy dni ? U innych przewoźników miejsc nie załatwią a więc nadal gnijesz na lotnichu, a co za tym idzie nie spełnia mojej "prywatnej" definicji LC.



  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Japr Zobacz posta
    Kryterium rozróżniającym jest chyba oferowanie przesiadek z przeładowaniem bagażu.
    Low-cost'y obsługują i odpowiadają za loty punkt-punkt, liniami "tradycyjnymi" podróżujemy po całej sieci połączeń (sieci własnej i partnerów).
    Nie. Wiele low-cost oferuje sieciowe podróże. W Europie przykładami są Air Berlin, a częściowo także Norwegian. W USA to już jest normą, że LCC oferują transfery, tak jak Southwest czy JetBlue.

    Dlatego wszelkie podziały naprawdę sensu nie mają. No chyba, że podzielimy na linie sieciowe i linie p2p. Ale po co?

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    A tak przy okazji, czy ktoś leciał np. Air Berlin z np. TXL gdzieś tam z przesiadką w np. DUS ? Czy tam bagaż należy odebrać czy sami przekładają ?
    Jeśli podróż jest na ty samym bilecie, to w Air Berlin jest transfer bagażu bezproblematyczny. Nawet jeśli przeloty są z innymi partnerami lub na zasadzie interline.

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Poczekaj. Przebukowanie to jeszcze nic takiego, choc bardzo to miłe. Jednak jeśli to co napisała Majka jest standardem to już stawia to Easy bardzo wysoko. Tylko co wtedy jesli z danego lotniska planowo lecą za trzy dni ? U innych przewoźników miejsc nie załatwią a więc nadal gnijesz na lotnichu, a co za tym idzie nie spełnia mojej "prywatnej" definicji LC.
    Ale to, czy linia oferuje 3 rejsy dziennie, czy 3 rejsy na tydzień nie jest przecież determinantą low-costowości.... To już ryzyko klienta, że w przypadku powikłań, kolejny rejs otrzyma za 3 godziny, lub za 3 dni.

    Natomiast przewagą linii sieciowych są oczywiście sojusze i współprace, których nie mają z reguły LCC, jak easyJet czy Ryanair, etc. Te są z reguły same dla siebie. Ale też nie przesadzajmy, że taki diabeł straszny, gdyż wielcy LCC oferują bardzo częste rejsy na wielu trasach.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 08-10-2009 o 19:43

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Czyżby kolejna linia miała problemy finansowe. Nareszcie, niech znikną i przestaną przeszkadzać innym w robieniu biznesu. Może jestem stronniczy i niesprawiedliwy, ale wcale mi ich nie żal.

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez szymonk2 Zobacz posta
    Czyżby kolejna linia miała problemy finansowe. Nareszcie, niech znikną i przestaną przeszkadzać innym w robieniu biznesu. Może jestem stronniczy i niesprawiedliwy, ale wcale mi ich nie żal.
    Nie rozumiem tego zdania z "przeszkadzaniem innym w robieniu biznesu".... Przecież Iberia nie przeszkadza w tym, że FRanca, ezy etc. podbijają Hiszpanię. Konkurencja jest ważna, bo wtedy ci, co dokonują podbojów czuja jednak jej oddech na karku i jednak nie poddają się działaniom monopolistycznym. Dlatego ja nie jestem zwolennikiem znikania linii lotniczych. A już szczególnie tak zasłużonych i wpisanych w krajobraz jak Iberia.

    Wystarczy, że nie będziesz nimi latał, skoro ich nie lubisz...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •