W głowie mi się to nie mieści, chciałoby się użyć mocniejszych słów, ale być może są jakieś
powody które ich usprawiedliwiają
Pytanie do naszych pilotów liniowych: spotkaliście się kiedyś z taką sytuacją?
avherald.comAn Aeroflot Airbus A330-200, registration VQ-BBF performing flight SU-334 (dep Oct 7th) from Havana (Cuba) to Moscow Sheremetyevo (Russia), was enroute overhead the Atlantic at FL350 about 320nm southeast of New York, when the crew talking very good English reported a passenger (German citizen) had become sick and requested to divert to New York's JFK Airport, but changed their diversion destination to Toronto,ON (Canada) just before reaching the top of descent into JFK about 120nm southeast of JFK. The airplane landed safely on Toronto's runway 24R about 2.5 hours after the first decision to divert and about 4.5 hours after departure. The passenger was taken to a local hospital.
Passengers reported, that the German became pale about 30 minutes into the flight initially raising suspicions of being sea sick, but then began to vomit blood about 2 hours into the flight. Two doctors on board provided first aid. The crew decided to divert to New York, but later announced, that their flight wasn't accepted into the United States and they'd need to divert to Toronto.
The airplane reached Moscow with a delay of 3.5 hours.
The German passenger is reported on the way to recovery.
FlightAware > Aeroflot - Russian International Airlines #334 > 08-Oct-2009 > MUHA-UUEE
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
W głowie mi się to nie mieści, chciałoby się użyć mocniejszych słów, ale być może są jakieś
powody które ich usprawiedliwiają
--
Leszek A. Szczepanowski
Wystarczajacym powodem jest dla nich fakt, ze samolot lecial z Kuby.
A ludzie z Kuby, to nie ludzie? Pomocy nie potrzebują?
--
Leszek A. Szczepanowski
Nie embargo, ale pewien przepis, ktory stwierdza mniej wiecej, ze kazdy Kubanczyk, ktory chociaz dotknal amerykanskiej ziemi, nie moze byc od razu deportowany do Kuby, co wiecej na dobra sprawe w ogole nie moze byc odeslany z powrotem i moze w trybie natychmiastowym dostac azyl (stad skomplikowany casus Eliana Gonzaleza). Podczas Igrzysk w Atlancie bardzo wielu sportowcow kubanskich na wyspe juz nie wrocilo...Tylko ze tu chodzi o Niemca, a samolot byl rosyjski...Ale tylko uzupelniam kwestie samego embarga o kilka szczegolow
Się chyba trochę rozjaśniło w temacie:
Edit:The facts of the matter are:
1) NO emergency was declared. Had the captain declared an emergency, he could have landed anywhere he wanted to with absolutely no repercussions. If he felt that JFK were his only viable alternate, then he could have declared an emergency. He has that authority and there is nothing that ATC, ICE, TSA, or anybody else can do about it.
2) Had the captain diverted to JFK, the passenger would have gotten the medical care that he needed, whether he could pay for it or not.
3) This was a normal diverson, so it was not treated as an emergency. Had the patient died enroute to Toronto, the captain would be in a position where he would have to defend his decision to not fully exercise his authority. As it is, the patient will recover, so everything worked out OK.
1. Załoga nie zadeklarowała emergency. Gdyby to zrobili bez problemu mogliby wylądować gdziekolwiek w USA.
2. Lądując w JFK pacjent otrzymałby pomoc medyczną (zapis dotyczący płatności wynika z kontekstu dyskusji na forum)
3. To było zwykłe przekieroanie i nie było traktowane jako emergency. Gdyby pacjent umarł w drodze do YYZ kapitan musiałby bronić swojej decyzji odnośnie przekierowania właśnie tam.
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 12-10-2009 o 15:27
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Zakładki