Strona 2 z 56 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 1118
Like Tree273Likes

Wątek: Wizzair - informacje i analizy

  1. #21
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie


    Polecamy

    A co będzie przedtem robić Ryskie TRF i LTN?
    TRF też zdaje się będzie robione przez bazę gdańską, komu "uwolni się" LTN - nie wiem.

  2. #22
    Mor
    Mor jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Zakładając że ceny te sa prawdziwe to:
    1) Ceny w Hiszpanii są dziwnie i bezzasadnie niskie.
    Hiszpanie już od lat stosują zaniżone stawki opłat. To jeden z ich sposobów na promowanie turystyki. A zważywszy, że AENA, zarządzająca praktycznie wszystkimi znaczącymi lotniskami i do tego przestrzenią powietrzną, jest państwowa, właściciel wychodzi z założenia, że nie musi zarabiać na obsłudze lotów pasażerskich, bo odbije to sobie gdzie indziej. Ciekawe, że Unia się do tego jeszcze nie przyczepiła. Przecież to z powodzeniem można byłoby podciągnąć pod jakieś skrośne subsydiowanie, czy inną praktykę, z katalogu tych, które Unia ściga z tak wielkim upodobaniem. A może to upodobanie jest uzależnione od pozycji tego kraju w gronie państw Unii.

  3. #23
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Hiszpanie już od lat stosują zaniżone stawki opłat. To jeden z ich sposobów na promowanie turystyki. Ciekawe, że Unia się do tego jeszcze nie przyczepiła.
    Jak widać nic nie stoi na przeszkodzie, aby i Polska promowała turystykę. Tymczasem...

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    31 PLN w WAW to połowa z 30 PLN +0,80 za security.

    W ramach nowego programu opłat lotniskowych istnieje zniżka 50 % i ją chyba W!ZZ Air dostaje za rozwój. Jak dla mnie bezsensu, bo to żaden rozwój, po prostu pasażerowie przesiadają się z jednej linii do drugiej, Warszawa nie zyskuje na tym nic

  5. #25
    Mor
    Mor jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Jak widać nic nie stoi na przeszkodzie, aby i Polska promowała turystykę. Tymczasem...
    Obawiam się, że gdyby coś takiego wprowadzono u nas, to bardzo szybko znaleźliby się życzliwi w Komisji Europejskiej, którzy przywołaliby Polskę do porządku.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mor Zobacz posta
    A zważywszy, że AENA, zarządzająca praktycznie wszystkimi znaczącymi lotniskami i do tego przestrzenią powietrzną,
    Nie widzę tutaj niczego zdrożnego. Nikt nie jest dyskryminowany.

    Polska też by tak mogła robić, tylko że u nas za dużo jest takich kolesiów typu "prywatyzować" (nie wymienię z nazwy nicku).

    Państwo musi trzymać pewne rzeczy w ręku, by dzięki temu robić jeszcze większą kasę.

    Co z tego, że porty przynoszą straty, jak zyski są dzikie w sumie.

    Tak jak z SASem który traci setki milionów i Danią która dzięki SASowi ma miliardy.

    Aha, w Polsce struktura własnościowa portów jest inna niż w Hiszpanii.

  7. #27
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Z innej beczki - Wizzair odwołał dzisiaj wszystkie dzisiejsze poranne loty z Luton ( w tym wiele do Polski ) z powodu warunków panujących na lotnisku . Z relacji koleżanki ,która też nie poleciała dowiedziałem się że najbliższe wolne miejsca w "landrynkowych" samolotach są na 27 grudnia a więc dobre kilkaset osób spędzi nieplanowane święta w UK . Poza kilkoma incydentalnymi przypadkami ,ludzie wykazują się tam spokojem i zrozumieniem

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Expat Zobacz posta
    Z innej beczki - Wizzair odwołał dzisiaj wszystkie dzisiejsze poranne loty z Luton ( w tym wiele do Polski ) z powodu warunków panujących na lotnisku . Z relacji koleżanki ,która też nie poleciała dowiedziałem się że najbliższe wolne miejsca w "landrynkowych" samolotach są na 27 grudnia a więc dobre kilkaset osób spędzi nieplanowane święta w UK . Poza kilkoma incydentalnymi przypadkami ,ludzie wykazują się tam spokojem i zrozumieniem
    może jednak wysłanie przez LOT 767 do Londynu to nie jest zły pomysł? jestem pewien, że część z tych osób trochę by dopłaciła, aby być przed świętami w domu. A dla LO to dobra reklama.

  9. #29
    Awatar Expat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EGTK \ EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    może jednak wysłanie przez LOT 767 do Londynu to nie jest zły pomysł? jestem pewien, że część z tych osób trochę by dopłaciła, aby być przed świętami w domu. A dla LO to dobra reklama.
    Jestem dokładnie tego samego zdania .
    Od 4 lat co rok są tu zawsze problemy z pogodą w okresie przedświątecznym .Jak nie mgła to mrozy . Ja sam dostaję drgawek na myśl co jutro może mnie spotkać na Gatwick.
    Może EI podstawi a330 bo wczoraj skasowali jeden lot do WAW

  10. #30
    Awatar wotik

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Eprz

    Domyślnie

    Tanie linie lotnicze Wizz Air wiosną zwiększą liczbę połączeń z Polski do 323 rejsów tygodniowo. To o ponad 80 więcej niż w obowiązującym rozkładzie zimowym 2009/2010. Przewoźnik pojawi się też na szóstym polskim lotnisku.

    Tym lotniskiem będzie Łódź. W ostatnią środę Wizz Air poinformował o rozpoczęciu wiosną lotów na trasie z Łodzi do Dortmundu. Wiosenny rozkład węgierskiej taniej linii powinien tylko ustatysfakcjonować pasażerów. Na prawie wszystkich trasach przewoźnik zwiększy dotychczasową częstotliwość. Obecnie Wizz Air wykonuje z Polski 241 połączeń tygodniowo, a od 28 marca 2010 roku liczba rejsów wzrośnie do 323 w tygodniu.


    Wyjątkiem potwierdzającym regułę rozwoju Wizz Air w Polsce jest tylko jedna trasa, która najprawdopodobniej znikie z rozkładu. W sprzedaży nie można jeszcze kupować biletów na rejsy z Katowic do Kolonii/Bonn. Jednak w Katowicach nie muszą się z tego powodu martwić, ponieważ liczba połączeń ze śląskiego portu zwiększy się z 81 do 107 lotów tygodniowo. Dwa rejsy dziennie linia będzie realizowała do Dortmundu i Londynu Luton. W rozkładzie pojawią się też nowe połączenia do Bergen, Burgas (wraca na lato 2010), Hamburga Lubeki, Madrytu i Pizy.


    O 23 rejsy tygodniowo (łącznie będzie ich 85) zwiększy się oferta Wizz Air w Warszawie. Przewoźnik zaoferuje m.in. trzy loty dziennie do Londynu Luton. Pasażerowie będą mogli wybrać też zupełnie nowe trasy do Barcelony, Eindhoven, Wenecji Treviso, a także letnie połączenie do Burgas.
    Spory rozwój czeka również Wrocław. Dzięki uruchomieniu od marca 2010 bazy w porcie im. Kopernika, Wizz Air zaoferuje podróżnym 27 lotów tygodniowo (obecnie 13). Z Wrocławia można już latać do Dortmundu, Londynu Luton, Oslo Torp i Paryża Beauvais, a od marca oferta powiększy się o rejsy do: Cork, Doncaster Sheffiled, Eindhoven, Forli i Mediolanu Bergamo.


    Do 75 lotów tygodniowo (teraz 64) zwiększy się liczba lotów z Gdańska. Na razie przewoźnik nie zapowiada stamtąd żadnej nowej trasy ale na większości zwiększy częstotliwość. Sześć rejsów więcej (do 27 tygodniowo) będzie miała też baza Wizz Air w Poznaniu. Nowości to połączenia do Burgas, Mediolanu Bergamo i Paryża Beauvais.


    Ostatnie dwa nowe połączenia tygodniowo przypadły Łodzi, która jest nowym lotniskiem Wizz Air. Łącznie węgierski przewoźnik będzie oferował wiosną z i do Polski 82 trasy. No chyba, że postanowi nas jeszcze czymś zaskoczyć.

    Latajznami.pl


  11. #31

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Mimo kryzysu dobre wyniki Wizz Air w 2009 roku


    Tania linia lotnicza Wizz Air podała, że mimo kryzysu w minionym roku przewiozła o ponad jedną trzecią pasażerów więcej niż w roku 2008. W sumie w całej Europie Środkowo-Wschodniej z usług linii skorzystało 7,8 mln osób.

    Największym rynkiem dla spółki wciąż pozostaje Polska. Z usług linii skorzystało w naszym kraju w ubiegłym roku 3,6 mln pasażerów. To m.in. skutek uruchomienia siedmiu nowych połączeń oraz otwarcia specjalnych wakacyjnych lotów do popularnych kurortów.

    W 2010 r. firma ma zamiar zwiększyć liczbę przewiezionych w naszym kraju pasażerów o jedną trzecią i zamknąć rok 4,7 mln klientów. Poza tym m.in. uruchomi 22 nowe trasy i bazę operacyjną we Wrocławiu. Będzie to już piąta baza Wizz Air w Polsce.


    - Od kilku lat Wizz Air jest jedną z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie. W 2010 r. będziemy dalej kontynuować nasz rozwój, otwierać nowe bazy, uruchamiać kolejne trasy oraz zwiększać częstotliwości lotów na już istniejących. W tym roku z naszych usług skorzysta 10 mln pasażerów - powiedział József Váradi, prezes Wizz Air.

    Tymczasem prognozy odnośnie do sytuacji finansowej branży lotniczej na ten rok nie są najlepsze. Najnowsza sporządzona przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA) przewiduje, że branża zanotuje 5,6 mld dol. straty. To o 1,8 mld dol. więcej, niż przewidywały poprzednie prognozy. Jednocześnie IATA twierdzi, że liczba pasażerów w przyszłym roku zrówna się ze szczytem sprzed trzech lat.

    Stowarzyszenie utrzymało przewidywania dotyczące sytuacji w 2009 roku. Według obliczeń sektor lotniczy straci 11 mld dol.

    Sytuacja gospodarcza nie sprzyjała w ostatnich latach powietrznym przewoźnikom. W 2008 roku doskwierały im wysokie ceny paliwa, w 2009 r. - globalna recesja, która znacznie ograniczyła chęć ludzi do latania.
    źródło: Mimo kryzysu dobre wyniki Wizz Air w 2009 roku

  12. #32
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Tanie linie są jednak bardzo podobne do siebie, a przynajmniej się naśladują nawzajem. Teraz Wizz ma zamiar wprowadzić (od 1 kwietnia) opłaty za niedokonanie odprawy przez internet. Suma stanowi równowartość 10 euro.

    Jeśli o mnie chodzi, czemu nie? Ciekawe dla jak wielu to będzie problemem.

  13. #33

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Jeśli tym samym nie wprowadzą "prawie" obowiązkowej opłaty za odprawę (wzorem bezsensownego €5 u Ryanair), to jest to pomysł bardzo dobry. Mogę dzięki temu na lotnisku zjawić się później, jedna kolejka mniej do odstania - mniodzio :-)

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Jeśli tym samym nie wprowadzą "prawie" obowiązkowej opłaty za odprawę (wzorem bezsensownego €5 u Ryanair), to jest to pomysł bardzo dobry. Mogę dzięki temu na lotnisku zjawić się później, jedna kolejka mniej do odstania - mniodzio :-)

    Dlaczego "prawie"? Jest jakiś sposób na ominięcie tej opłaty u RYRa?

  15. #35
    Awatar dupcins

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NAPAD

    Domyślnie

    Podejrzewam, że "prawie" obowiązkowa oznacza to, iż przy promocjach za np 0,01 EUR nie dolicza opłaty za odprawę on-line.

  16. #36

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Tak, czekanie na promocję "Free Online" która niestety na niewielkiej ilości interesujących mnie tras jest...

  17. #37

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    TO jakich połańczen jeszecze oczekujecie z WAW czekamy Egon i Stoarn dawjcie INFO

  18. #38
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Nazwy lotniska, w którym ulokowana zostanie następna baza Wizz Air jeszcze oficjalnie nie podano, choć m.in. z rozkładu lotów wynika, że w połowie czerwca może nim zostać port w Rydze. O tym, że takie plany rzeczywiście istnieją, mówił w swoim wywiadzie dla łotewskiej gazety prezes Jozsef Varadi, oto link do rosyjskiej wersji tego wywiadu.

  19. #39
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ciekawe gdzie miałby jeszcze Wizz latać? Air Baltic ma tak rozwiniętą siatkę i niskie ceny, że wątpię w powodzenie Wizzera na rynku łotewskim.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  20. #40

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Nazwy lotniska, w którym ulokowana zostanie następna baza Wizz Air jeszcze oficjalnie nie podano, choć m.in. z rozkładu lotów wynika, że w połowie czerwca może nim zostać port w Rydze. O tym, że takie plany rzeczywiście istnieją, mówił w swoim wywiadzie dla łotewskiej gazety prezes Jozsef Varadi, oto link do rosyjskiej wersji tego wywiadu.
    Wizzair w kilku miastach ma ustawiony częściowo rozkład do czerwca, bo jeszcze nie zaplanowali siatki na letni peak. Z tego powodu Katowice martwią się o Kolonię i o ile dobrze pamiętam Gdańsk że straci Prestwick.

Strona 2 z 56 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 19-05-2016, 19:01
  2. 19-05-2016, 13:45
  3. 19-05-2016, 10:41
  4. 18-05-2016, 22:42
  5. 18-05-2016, 22:35
  6. 18-05-2016, 15:43
  7. 18-05-2016, 11:33
  8. 18-05-2016, 09:48
  9. 02-12-2013, 15:01
  10. 28-08-2012, 13:01
  11. 26-02-2012, 21:42
  12. 23-12-2011, 20:46

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •