Strona 3 z 51 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 1013
Like Tree230Likes

Wątek: Wizzair - informacje i analizy

  1. #41

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Ciekawe gdzie miałby jeszcze Wizz latać? Air Baltic ma tak rozwiniętą siatkę i niskie ceny, że wątpię w powodzenie Wizzera na rynku łotewskim.
    Można rzeczywiście wątpić w duże powodzenie Wizzair'a w Rydze, ale wynika to przede wszystkim z zupełnie innego niż Air Baltic modelu. W strukturze ruchu Air Baltic, ponad połowa pasażerów nie leci point-to-point, tylko przesiada się w Rydze. W ten sposób mogą zapełnić małe i średniej wielkości samoloty na wielu cienkich trasach. Wizzair samoloty ma na 180 miejsc i nie proponuje przesiadek. Z Rygi, czy nawet z Łotwy jako całości trudno będzie uzbierać komplet, nawet na najintensywniejszych kierunkach, przy silnej konkurencji Air Baltic.

  2. #42

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W!ZZ Air dużo mądrzej by zrobił jakby baza była w Kownie albo Zagrzebiu.

    Cytat Zamieszczone przez jacek77 Zobacz posta
    TO jakich połańczen jeszecze oczekujecie z WAW czekamy Egon i Stoarn dawjcie INFO
    Pekin, Szanghaj, Tokio, Osaka, Bangkok, Hongkong, Dubaj, San Francisco i Miami. A dla mnie jeszcze Zurych, Genewa i Lugano.

    Takich "połańczen" oczekujemy i i oczywiście W!ZZ Air tam nie doleci nigdy.

  3. #43
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W!ZZ Air dużo mądrzej by zrobił jakby baza była w Kownie albo Zagrzebiu.
    O wyższości Kowna nad Rygą trudno jest być przekonanym, chyba jedynie z uwagi na mniejszą konkurencję. Zagrzeb - czemu nie? Do tego wkrótce mają podobno zacząć latać do Belgradu, a tam low-costów mało. Po nabyciu doświadczeń na terenie Europy Wschodniej (Ukraina), mogliby też zrobić psikus Ryanowi i założyć bazę na granicy fińsko-rosyjskiej 200 km od Petersburga (bezcenne zabytki i ponad 5 milionów mieszkańców). Wprawdzie w marcu FR zamierza uruchomić tam do Lappeenranty pierwsze połączenie, ale robi to tak opornie i nieporadnie, że warto by mu nosa utrzeć.

  4. #44

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Zagrzeb i Belgrad są miejscami dobrymi na przyszłość, tylko pytanie czy Wizzair stać na kolejną inwestycję po tym, jak przygoda z Ukrainą okazała się być dużo droższa niż początkowo myślano?
    Takie miejsca jak Turku czy Ryga są fajnymi kierunkami turystycznymi, ale chyba nie na kraje w których W6 ma bazę. Przynajmniej odnoszę wrażenie że dużo większa masowość może być na trasach z np. Niemiec, Włoch czy Hiszpanii na północ niż ze środkowego-wschodu.

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Podróż z Lappeenranta do Petersburga to kawał pieniądza

    Turku to ciekawa opcja na bazę, ale nie wiem czy jakiś Fin chciałby mieć umowę o pracę na warunkach W!ZZ Aira, albo czy W!ZZ Air chciałby dostosowywać do miejscowych standardów....

    Kowno to lotnicza pustynia zkilkoma nieudolnymi połączeniami FR, godzinę jazdy od Wilna, innej lotniczej niemal-pustyni, dlatego na ich miejscu wybrałbym Kowno albo Zagrzeb. No i oczywiście Belgrad, ale to już pewniak.

  6. #46
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Podróż z Lappeenranta do Petersburga to kawał pieniądza
    Ee tam, Rosjanie juz oferuja busy z lotniska LPP do Petersburga za równowartość 25 euro "туда и обратно" czyli w obie strony. A poza tym mają swoje awtomaszyny.

  7. #47
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Niewątpliwie Wizz zaczyna być w trudnej sytuacji. Pora przynosić już zyski a tym czasem Ryan dubluje im coraz więcej tras - automatycznie te trasy stają się niedochodowe... Marzy mi się teraz jakaś odp ze strony Wizz ale czy ich stać na wojowanie z FRem? Dużymi krokami zbliża się pierwsza baza Ryana w obszarze działań Wizza. Coś mi się wydaje, że w tym roku będzie to nie jedna baza w tym regionie...

  8. #48
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To może i ja dorzucę swoje 3 grosze: sekret cen Ryanaira wszyscy znamy i trudno z nim konkurować na tym polu. Wizz, jeśli serio myśli o zarabianiu pieniędzy i nie chce być efemerydą jakich lotnictwo już sporo widziało, nie ma innego wyjścia jak usadzenie się w połowie drogi między "ekskluzywnością" tradycyjnych linii a "bydlęcymi wagonami" Ryanaira.
    Gdybym to ja miał jakikolwiek wpływ na działania Wizzaira przyjąłbym następującą strategię:
    -zachowanie obecnego poziomu cenowego z uwzględnieniem okresowych obniżek do kwot kilkudziesięciozłotowych za odcinek;
    -eksponowanie przewagi nad "bydlęcymi wagonami" przez agresywne kampanie porównawcze
    -wytykanie lowcostowej konkurencji gigantycznych haraczy za przebukowania/zmiany/itd (samemu zachowując w tej materii umiar)
    -wraz ze zwiększaniem się floty: zamiast biernego wyczekiwania na dublowanie tras przez RYRa - atakowanie w ten sposób samemu na trasach, gdzie ma to szanse powodzenia (wraz z kampanią typu "lataj w ludzkich warunkach za rozsądne pieniądze").
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W!ZZ musiałby całkowicie zmienić filozofię żeby być w połowie drogi między "ekskluzywnością" a czymkolwiek. Norwegian jest czymś tego rodzaju, W!ZZ od RYANAIRa się wiele nie różni, poza tym, że w pierwszej fazie rozwoju musiał niektóre rzeczy oferować, których FR nie oferuje, ale związane jest to tylko z charakterystyką niedorozwoju rynku środkowoeuropejskiego (płatność przelewem, call-center etc.) Ale i u nas internet stał się już powszczechny, więc powoli i to zniknie.

    W!ZZ Air teraz może wreszcie zarabiać kasę. Wykosił lepszą i droższą konkurencję Norwegiana i Easyjet'a, wreszcie może wywindować ceny a ludzie dalej się cieszą że mogą W!ZZ Airem latać.

    Przy obecnych trzy-czterocyfrowych cenach biletów i jakości świadczenia wzajemnego naprawdę trudno nie zarabiać

    Ale może jednak oni nie umieją zarabiać...

  10. #50
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ale może jednak oni nie umieją zarabiać...
    Właśnie, to jest dobre pytanie... Bo po jakiego gwinta otwierać połączenie POZ-MMX gdzie latało max po 80 osób. Połączenie zamknięto po jakiś 6-7 miesiącach - a straty pozostały.
    Ryan z jednej trasu już ich przegonił w POZ - ciekawe czy będzie podobnie z BGY.

  11. #51
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Ryan z jednej trasu już ich przegonił w POZ - ciekawe czy będzie podobnie z BGY.
    Sa jednak i inne przykłady, np. na trasie Gdańsk Sztokholm to FR się wycofał, a Wizz jako tako sobie radzi. Nie wiem jak będzie na nowo ogłoszonych trasach, ale posunięcie ze strony FR oznaczać może straty dla obydwu przewoźników. Bez sensu jest tez dublowanie Oslo z Wrocławia, tu nikt nie wygra.

    Rozwiązaniem dla Wizza byłoby szukanie miejsc, w których Ryan z jakiegoś powodu nie dominuje albo gdzie go wcale nie ma. Np. Grecja, bo to trochę daleko od Dublina, być może Turcja. Poza tym są jeszcze pewne nisze, tak bym to nazwał. Małe rynki, kierunki trafione metodą prób i błędów, odkryte nie najgorsze perspektywy. Np. Warszawa - Turku. FR nie lata do żadnego z tych portów. I stamtąd łączyć inne punkciki. Samolot z Gdańska jest w Turku? Niech nie wraca od razu, niech wykorzysta jakąś lukę i połączy to miasto np. z Neapolem (Ryanair-free) czy Berlinem (FR nie ma tam bazy). Może ktoś powiedzieć, ze np. SkyEurope tez chciał wyjść poza swoje środkowoeuropejskie terytorium (przykładem Wiedeń) i to mu się nie udało. Sky jednak (jeśli chodzi o Schwechat) przeniósł bazę do jednego z najdroższych lotnisk w Europie, co się nie opłaciło. I bez bazy Wizz może używać samolotów ze swoich obecnych portów i mimo tego łączyć ośrodki zachodnioeuropejskie ze sobą.Zbyt droga byłaby natomiast bezpośrednia walka z Ryanem, niestety.

  12. #52
    HG
    HG jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    Wizz może mieć problemy ze względu na przeinwestowanie (zamówili za dużo samolotów), podczas kryzysu otwierają bazy i nowe połączenia, które nie mają szans na wygenerowanie zysków. Jak w kasie manko trudno skutecznie walczyć o pasazera.
    Można to nazwać inwestycją w przyszłość, ale mam wątpliwości czy inwestorom starczy cierpliwości i pieniędzy.

  13. #53
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Stoarn - Wizz latał już do KUN w 2006. W systemie późny wieczór z WAW i poranek z KUN. Tam nocował. LF nie był duży a loty trwały krótko. Leciałem raz i na wśród pasażerów dominował ... rosyjski .
    Co do ich (i nie tylko ich) taktyki wydaje mi się, że są ostrożni i najchętniej pchają się we właśnie opustoszone miejsce (WAW i PRG po 4P i NE etc.) jeśli chodzi o bazy, zaś jeśli chodzi o destynację, to podejrzewam, że skasowali wszystkie granty od różnych samorządów etc. w UK za otwierane połączenia (sporo z nich miało właśnie roczny żywot).
    Co do dziwnych destynacji - MMX, TKU, KUN - każdy LCC szuka dobrego kierunku na krótkiej trasie, by zwiększyć rotacje, a co za tym idzie opłacalność lotów (jak właśnie W6 z KTW-DTM). Dlatego na takich trasach akceptuje niższe przychody i LF. KUN jak widać był najmniej opłacalny. A baza BT w RIX to dla W6 tylko plus, bo mogą im tanio dowieźć paxów na przesiadkę, którzy w międzyczasie zwiedzą sobie Rygę. Sam w podobny sposób parę razy leciałem a wiem, że są i inne osoby, które składają sobie loty i robią stopovery.
    Z ew. baz w BEO czy Zagrzebiu będą wozić tam, gdzie Jugole pracują, czyli Niemcy i UK (tak jak to robią w Polsce i Rumunii).
    Co do WAW to dziwię im się, że zamknęli HHN i nie otworzyli NRN (przesiadki na promocje FR).
    Jeśli chodzi o ich standard, to są moim zdaniem bez porównania lepsi od FR i DY, nie mówiąc już o nieboszczkach 4P, C0 i NE oraz pseudo-LCC 4U (wszystkie wady LCC bez ich zalet). Bilety mają coraz droższe, jak wszyscy. natomiast moim zdaniem i W6 i FR niechętnie rywalizują na konkretnych trasach i to jest zaskakujące.

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wizz Air zmienia od połowy marca rozkład do Oslo i Paryża z Wrocławia. Ten drugi będzie 3 razy, ten pierwszy tylko 2 razy w tygodniu. Oddech Ryanair'a na plecach coraz silniejszy.
    Ostatnio edytowane przez starosta ; 29-01-2010 o 23:16 Powód: literówka

  15. #55
    MiC
    MiC jest nieaktywny
    Awatar MiC

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA,WAW

    Domyślnie

    Można było to przewidzieć, TRF od samego początku notuje dość słabe wyniki, jeżeli chodzi o wypełnienie samolotów, w większości wypadków samolot przewoził nie więcej niż 50 pasażerów. Paryż natomiast, radzi sobie całkiem przyzwoicie.

  16. #56

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez starosta Zobacz posta
    Wizz Air zmienia od połowy marca rozkład do Oslo i Paryża z Wrocławia. Ten drugi będzie 3 razy, ten pierwszy tylko 2 razy w tygodniu. Oddech Ryanair'a na plecach coraz silniejszy.
    A to dobra informacja jest. Dobra dlatego, że Oslo i tak będzie dość tanie, a dodatkowo oprócz PROMO na TRF i DTM czasami można było znaleźć BVA za €10 (czyt. będzie częściej) :-)
    Tak w ogóle, to ja nie poznaję Wizza we Wrocławiu, zwłaszcza w korelacji z FRem. Ryanair wszedł z Oslo do Gdańska i Wrocławia zachowując się cenowo bardzo umiarkowanie (najtańsze bilety za chyba 20PLN). Za to W6 od razu przyatakował z €1 z lotami nawet na październik! FR wszedł do WRO z BLQ i ani oni, ani W6 nie schodzą poniżej pewnego poziomu cen. W weekend zauważyłem, że zaskakująco sporo lotów do BGY zeszło do poziomu €5, również wliczając w to loty na październik. Teraz już wiem co było tego powodem... Ale po powrocie z Porto prawie udławiłem się kolacją jak zobaczyłem nagle EIN za... €1!! Mnóstwo terminów i to ot tak bez powodu! Strasznie zaskakuje mnie cenowa zadziorność W6 jeśli chodzi o klienta we Wrocławiu. Natomiast Ryanair, owszem, zaczyna budować pętle nie kasując żadnych swoich połączeń, a wręcz otwierając nowe (AGP, RYG, BLQ, CIA), ale nie zjeżdżając z cenami do ichniejszych minimów...

    Co do kierunków W6... oni pewnie mają spore fory w naszej części Europy, więc opłaca im się latać na lotniska konkurencyjne z FRem (wide TRF/RYG, BLQ/FRL, CIA/FCO). Jednak fakt, gdyby nie było konkurencji ze strony FRa, to opłacałoby się im to jeszcze bardziej :-) Dobrze żeby zaczęli wyszukiwać jakieś nowe atrakcyjne miejsca. Podobno Treviso nie jest zainteresowane bazą FRa, więc można zainwestować w ten kierunek z mniejszych Polskich baz. Podobnie Bari, czy Neapol - owszem strzały to są już nieco dłuższe, ale mogłyby przynieść jakiś dochód.
    Ich dużym plusem jest dostępność na rynku Europy środkowowschodniej, ale jednoczesnym minusem, że nie dla nas. Brakuje mi nieśmiałego i taniego połączenia z Polski do np. BUD, czy Sofii. Tak samo aby zaczęli latać tanio i krótko na dalszy zachód przydałaby im się baza gdzieś na zachodzie. Jakieś takie lotnisko pokroju Memmingen, które jest nieznane FRowi i które konsolidowałoby ruch przesiadkowy do Hiszpanii, Włoch, czy Francji.

  17. #57
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Brakuje mi nieśmiałego i taniego połączenia z Polski do np. BUD, czy Sofii.
    Generalnie dziwię się, że Wizz zdaje się unikać wszelkich połączeń między dawnymi "demoludami", tak jak gdyby dawne państwa satelickie tzw. bloku wschodniego nie chciały mieć z sobą nic wspólnego. Dziwię się, bo wielu Polaków z pewnością wybrałoby się chociażby do Budapesztu niekoniecznie własnym samochodem, a np. z Gdańska to i loty do Pragi miałyby sens.

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Generalnie dziwię się, że Wizz zdaje się unikać wszelkich połączeń między dawnymi "demoludami", tak jak gdyby dawne państwa satelickie tzw. bloku wschodniego nie chciały mieć z sobą nic wspólnego. Dziwię się, bo wielu Polaków z pewnością wybrałoby się chociażby do Budapesztu niekoniecznie własnym samochodem, a np. z Gdańska to i loty do Pragi miałyby sens.
    Ale kasiora żadna! Nadto w naszej mentalności jest coś takiego: wakacje - na Zachód!!!

    Myślę że byłyby to za bardzo niszowe kierunki, bo w ogóle mały jest ruch w ramach dawnych demoludów, tak samo jak mały jest ruch między krajami południa Europy...

  19. #59
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ale kasiora żadna! Nadto w naszej mentalności jest coś takiego: wakacje - na Zachód!!!
    To że nigdy nie byłeś w demoludach to jeszcze jednak nie oznacza, że WSZYSCY tak mamy. Budapeszt, Bukareszt - piękne miasta, urlop w Bułgarii - godzina lotu z kawałkiem, na miejscu tanio.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #60
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie


    Polecamy

    BTW, czy W6 nie latał kiedyś z WAW do BUD ? Bo odbierałem kiedyś z etiudy ciotkę, przylatującą właśnie z Budapesztu... Chyba, że to jeszcze coś innego latało.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


Strona 3 z 51 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 19-05-2016, 19:01
  2. 19-05-2016, 13:45
  3. 19-05-2016, 10:41
  4. 18-05-2016, 22:42
  5. 18-05-2016, 22:35
  6. 18-05-2016, 15:43
  7. 18-05-2016, 11:33
  8. 18-05-2016, 09:48
  9. 02-12-2013, 15:01
  10. 28-08-2012, 13:01
  11. 26-02-2012, 21:42
  12. 23-12-2011, 20:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •