Ryanair meets Wizz Air: does a merger make sense? | Centre for Asia Pacific Aviation
Pod tym linkiem ciekawa analiza: "Ryanair meets Wizzair - does a merger make sense" (po angielsku).
W skrócie:
- model biznesowy Wizzair'a jest jawnie wzorowany na Ryanair,
- siatki obu linii nie pokrywają się, wręcz unikają swoich głównych rynków, np. Wizzaira nie ma na Stansted and w Dublinie,
- czy to jest forma przyjaznego współistnienia czy może podstawa do przyszłego połączenia (przejęcia)?,
- ci sami inwestorzy przewijają się wśród właścicieli obydwu firm,
- połączone firmy byłyby niekwestionowanym liderem we wszystkich krajach regionu.
Osobiście nie mam zdania ale analiza jest ciekawa i warta poczytania.
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 20-12-2009 o 22:55
Ci sami inwestorzy wiec nie widze tego za bardzo jesli moga kase ciagnac z 2 firm.
tak, tak. niech sie polacza.
I wtedy zaczniemy plakac...
Zgadza się. W tej chwili Wizz do Sp. z o.o. i nie musi nic na zewnątrz pokazywać. Zakładając, że pewnego dnia stanie się spółką akcyjną (S.A.) to nadal nie będzie miała obowiązku publikacji swoich danych (wyników). Dopiero wprowadzenie akcji do obrotu publicznego (giełda) spowoduje konieczność jawnej sprawozdawczości.
Opłaty lotniskowe na lotniskach,z których lata Wizz(dla W6):
Poznań 35zł
Wrocław 20zł
Lódź 34zł
Warszawa 31zł
Gdańsk 6zł(??)
Katowice 23zł
Cluż 90zł
Kijów 60zł
Praga 89zł
Timisoara 77zł
Bukareszt 76zł
Budapeszt 63zł
Sofia 54zł
Barcelona 30zł
Bari 76zł
Bergen 62zł
Bourgas 36zł
Bratysława 88zł
Bruksela 40zł
Cork 70 zł
Cuneo 66zł
Sheffield 62zł
Dortmund 44zł
Eindhoven 72zł
Forli 64zł
Frankfurt 42zł
Glasgow 63zł
Goeteborg 22zł
Grenoble 87zł
Hamburg 22zł
Katania 0zł(??)
Kolonia 58zł
Korfu 53zł
Liverpool 66zł
Londyn 91zł
Lwów 60zł
Madryt 30zł
Malme 37zł
Mediolan 64zł
Memmingen 52zł
Neapol 58zł
Oslo 35zł
Palma de Mallorca 30zł
Paryż 70zł
Piza 60zł
Rzym(CIA) 66zł
Rzym(FCO) 61zł
Symferopol 24zł
Sztokholm 42zł
Tirgu Mures 31 zł
Turku 44zł
Warna 37zł
Walencja 30zł
Wezze 70zł
Wenecja 66zł
Zagrzeb 50zł
Wszystko przeliczyłem na PLN.
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
W przypadku KTW dane opłat lotniskowych podane na forum nie są prawdziwe. Wystarczy spojrzeć do stawek. WIZZ płaci o wiele mniej niż podane 23zł za pasażera odlatującego, dlatego że ma sporo zniżek.
Stawki w PL wysokie? O ile dobrze pamiętam, gdy FR się obrażał na Manchester rzecznik prasowy tamtego lotniska powiedział, że Ryanair ma takie same stawki lotniskowe jak każdy inny - 2,5 albo 3 funty. Chyba że mi się kompletnie pomerdały fakty, a wtedy proszę o poprawę.
Swoją drogą lepiej już płacić 23zł opłat niż być informowanym, że loty są po 0PLN do tego trzeba dopłacić €5 za odprawę online, a podatki i opłaty wynoszą min. 80PLN z każdego lotniska w PL
Zestawienie ciekawe, niemniej zastanawia np. duża rozbieżność między Weeze (70pln) a Hahn (42). Oba lotniska niemieckie, oba raczej pod jedną linię, a drugiej wstawiają solidną różnicę w opłatach...
Nie ma sesu wypisywanie tych opłat, bo to jak linie sobie to cenowo rozbijają i co wliczają lub nie wliczają do opłat lotniskowch wiedze tylko oni. Np FR często sprzedaje bilety w promocji bez oplat lotniskowych co przecież nie znaczy, że nie płaci za tego pasażera lotniskom. Tak więc tam sprzed za mniej tam za więcej, a lotnisko i tak dostaje kwoty, które winno otrzymać w związku z zawartą umową.
Chodziło mi o to, że w tym samym kraju i w stosunkowo niewielkiej od siebie odległości. W związku z tym pomyślałem sobie, że koszty prowadzenia lotniska mogą być podobne, do czego doszła orientacja głównie pod jednego przewoźnika itd. itd.
Ale z drugiej strony rzeczywiście terminal w Weeze jest nowy, Hahn to dobudówki... Ale i tak różnica jest imho zaskakująco duża tym bardziej, że W6 ani tu ani tam nie ma jakiegoś wielkiego ciśnienia na latanie...
Cóż, ciekawe co warunkuje opłaty takiej wielkości - niestety wiedza ta już nie dla nas
Wygląda mi na to, że ok. 19-20 czerwca Ryga dostanie "swojego" Arbuza. Wynika to z analizy rozkładu lotów. Np. do 16 czerwca loty TKU-RIX-TKU obsługiwane są przez maszynę z GDN, później GDN-TKU-GDN powraca do poprzedniego rozkładu. Wszelkie loty do Rygi (również z LTN i TRF) są w rozkładzie tylko do 17.06.
Stosunkowo szybki awans na bazę.
Rozumiem, że chodzi tu o opłatę pasażerską i chociaż to nie jedyna opłata to jednak to zestawienie przynajmniej daje pojęcie o tym jak "bardzo drogim portem" jest Warszawa. Ale ktoś kiedyś ukuł taką bajeczkę i ona żyje ku uciesze przewoźników, a do niedawna jeszcze LGS-u, który z upodobaniem twierdził, że Warszawa to najdroższy port w Europie.
Zakładki