Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie Linie lotnicze wyrywają sobie pilotów


    Polecamy

    Setki nowych samolotów zamówiły linie na całym świecie, przybywa połączeń lotniczych, ale zaczyna brakować załóg do ich obsługi. Firmy zaczynają więc sobie podbierać pilotów.

    Polski tani przewoźnik, spółka-córka LOT-u, Centralwings do 2010 r. planuje zatrudnić 120 pilotów, Lufthansa szuka 360 osób, a irlandzki Ryanair w ciągu pięciu lat będzie ich potrzebował aż 1,5 tys. Jeszcze większe potrzeby mają linie azjatyckie - chiński zarząd lotnictwa cywilnego ogłosił w 2004 r., że w ciągu sześciu lat trzeba będzie dodatkowo zatrudnić 12 tys. pilotów. Problemy z kadrą mają też Indie i Japonia, w której podniesiono nawet wiek emerytalny pilotów do 65 lat, aby zapobiec ich odchodzeniu w stan spoczynku - pisze "Gazeta Wyborcza".

    Trzeba pamiętać, że pojedynczego samolotu pasażerskiego nie obsługuje dwóch pilotów, bo maszyny nie muszą mieć tak długich przerw jak ludzie. Aby efektywnie wykorzystywać samoloty długodystansowe, trzeba mieć przynajmniej 20 pilotów do każdego z nich. Nic więc dziwnego, że linie w oczekiwaniu na dostawy nowych samolotów już teraz gorączkowo szukają pracowników - mówi Gideon Ewers, rzecznik Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Pilotów Liniowych IFALPA.

    Niedobór pilotów ma kilka przyczyn: wzrost liczby połączeń, brak odpowiedniej liczby szkół lotniczych i odchodzenie starych pilotów na emerytury.

    Specjaliści wskazują na jeszcze jeden aspekt: po zamachach na World Trade Center przewozy pasażerskie chwilowo się zmniejszyły. Linie zaczęły redukować personel, a zwolnieni piloci nie mogą dziś wrócić do zawodu, bo ich licencje straciły ważność z powodu braku "wylatanych" godzin.

    W tej sytuacji linie lotnicze rozwijają własne ośrodki szkoleniowe, w których kształcą pilotów, ale doraźnie szukają załóg za granicą.

    W Polsce działa ok. 50 ośrodków szkolenia lotniczego (aeroklubowych i prywatnych), najczęściej jednak można w nich zdobyć jedynie licencję na awionetki. Aby zostać pilotem liniowym, trzeba zdobyć dodatkowe umiejętności, m.in. pilotowanie samolotów wielosilnikowych i latanie według przyrządów (kiedy nie widać ziemi). Dopiero tak przygotowane osoby mogą rozpocząć szkolenie dla pilotów liniowych.


    źródło:
    You Can Fly

  2. #2
    Awatar SITOR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice/EPKT

    Domyślnie

    Bardzo się ciesze ponieważ za pare lat też będe latać=]
    FS PILOT =)
    Lotnictwo moim życiem...

  3. #3
    rkosarzycki
    Goście

    Domyślnie

    może w końcu wrócą do starej praktyki fundowania szkoleń i związywania długoletnimi umowami pilotów? jakby tak było - nawet bym nie odmówił - jak i z resztą większość z Was )

  4. #4
    Awatar Jaca

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice

    Domyślnie

    He he. Z perspektywy przyszłych pilotów to bardzo dobrze. Wyższe zarobki, możliwość przebierania w ofertach. Tylko jeszcze trzeba mieć ten ATPL.....
    Obserwuję UL619 i UL986


    MyAviation.net

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Z jednej strony bardzo się cieszę bo może uda mi się jakoś dopchnąć do takiego poziomu, z drugiej jednak strony może to budzić pewne obawy o poziom wyszkolenia nowych pilotów jeżeli nagle okaże się że jest gigantyczny niedobór i nagle wszyscy zaczną pracować tuż po szkoleniach. Mam nadzieje żę to będzie nadal pod kontrolą.

  6. #6
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Już za rok czeka mnie Politechnika w Rzeszowie, więc to dobry news Mam nadzieje że Lufthansa w ciągu najbliższych lat wprowadzi jakieś programy dofinansowujące

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Hmmmm......troche zaskakujace sa takie artykuly...od stycznia usiluje znalezc robote w jakiejs linii,wszystkie szkolenia zrobilem za wlasna kase i jak narazie nikt nie chce ze mna gadac wiec ten niedobór pilotów jest chyba mooocno przesadzony.A moze mam tylko pecha.

  8. #8
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Klymoon
    Hmmmm......troche zaskakujace sa takie artykuly...od stycznia usiluje znalezc robote w jakiejs linii,wszystkie szkolenia zrobilem za wlasna kase i jak narazie nikt nie chce ze mna gadac wiec ten niedobór pilotów jest chyba mooocno przesadzony.A moze mam tylko pecha.
    Masz pelnego ATPLa i nie mozesz znalezc roboty ?? :/
    You Can Fly

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    ATPL frozen dla scislosci.....albo za maly nalot albo brak "wujka" albo cholera wie co jeszcze.....dlatego wlasnie napisalem ze denerwuja mnie takie artykuly bo nie pokazuja rzeczywistosci.....

  10. #10
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Klymoon
    ATPL frozen dla scislosci.....albo za maly nalot albo brak "wujka" albo cholera wie co jeszcze.....dlatego wlasnie napisalem ze denerwuja mnie takie artykuly bo nie pokazuja rzeczywistosci.....
    No to nie dziwie sie ze nie mozesz znalezc pracy w liniach jak masz frozen.

    No a dlaczego ten artykuł nie pokazuje rzeczywistosci ? - Linie szukaja pilotow - ale z ATPL "full". I dbaja zeby nie bylo tak - jak powyzej napisał Cyfer - a Ty piszesz ze masz frozen, brak jakiegos "wujka" (co to jest?) i "Cholera wie co jeszcze" - no to chłopie - no comment, nie powieza Ci zycia ludzi (no i samolotow tez szkoda).
    You Can Fly

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Jakby ci to powiedziec....nie wiem jaka masz wiedze w tym temacie i skad ,ale wymogiem do linii lotniczych na calym swiecie dla F/o jest wlasnie ATPL frozen...jeszcze 2 lata temu(zanim weszly w zycie w naszym kraju przepisy JAR FCL)wystarczylo miec CPL,IFR,ME zeby latac jako F/O... ,paru moich kumpli sie dostalo z identycznym nalotem i ATPL frozen (baaa...znam nawet sytuacje ze przyjeto goscia bez frozena) wiec chyba jednak jestes w bledzie....poza tym siedze w temacie po uszy od paru lat wiec "troche "wiem co mowie....

  12. #12
    Awatar Lukasz Kaluski

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Do EuroLOTu duzo pilotów z frozenem poprzyjmowali na pozycje F/O ostatnio
    Pozdrawiam
    Łukasz Kałuski

    UL621, UN191, UM985, Skrót LDZ-RUDKA, UT711, UP851, UN744

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Klymoon
    Hmmmm......troche zaskakujace sa takie artykuly...od stycznia usiluje znalezc robote w jakiejs linii,wszystkie szkolenia zrobilem za wlasna kase i jak narazie nikt nie chce ze mna gadac wiec ten niedobór pilotów jest chyba mooocno przesadzony.A moze mam tylko pecha.
    A co z Eurolotem? Nawet sie nie odezwali???

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    jak narazie nie....moze jeszcze sie odezwa...tak generalnie dziwi mnie ta cisza po rozeslaniu cv,nie tylko ja jej doswiadczam....dlatego pisze ze denerwuja mnie takie artykuly jaki to straszny boom dla pilotow nastapil

  15. #15
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To chyba jest tak że piloci z frozen ATPL powinni szukać pracy w liniach, które latają mniejszymi samolotami niż Boeing lub Airbus, czyli np. EuroLOT, SkyExpress, Jet Air.

    Mam rację czy się mylę?

  16. #16
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Klymoon
    jak narazie nie....moze jeszcze sie odezwa...tak generalnie dziwi mnie ta cisza po rozeslaniu cv,nie tylko ja jej doswiadczam....dlatego pisze ze denerwuja mnie takie artykuly jaki to straszny boom dla pilotow nastapil
    Odezwij sie do mnie na pw , to moze Ci popilotuje sprawe Eurolotu .W koncu to forum po cos jest ...


    Pozdrawiam

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fly
    To chyba jest tak że piloci z frozen ATPL powinni szukać pracy w liniach, które latają mniejszymi samolotami niż Boeing lub Airbus, czyli np. EuroLOT, SkyExpress, Jet Air.

    Mam rację czy się mylę?
    Mylisz sie

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    [quote="fly"]To chyba jest tak że piloci z frozen ATPL powinni szukać pracy w liniach, które latają mniejszymi samolotami niż Boeing lub Airbus, czyli np. EuroLOT, SkyExpress, Jet Air.

    Móglbys to jakos racjonalnie uzasadnic? Praktyka pokazuje , ze tak nie musi byc.....ale zaraz zaraz.....ja tylko odnioslem sie do tego typu artykulów jak ten mówiacy o strasznych brakach wsród pilotów i dodalem komentarz jako osoba bezposrednio doswiadczajaca przedziwnych sytuacji podczas poszukiwania pracy...a tu nagle pojawiaja sie dziwne komentarze,ze chyba nie wiem o czym mówie,ze zglaszam jakies pretensje choc nie mam ku temu zadnych podstaw itd itp....to moze zapytam panów komentujacych i pouczajacych gdzie moje miejsce..jaka posiadacie na ten temat wiedze?jakie macie doswiadczenie jako piloci?czy cos was boli,jakies kompleksy moze?

    Sytuacja jest taka, ze zarówno ja jak i pare osób które znam z róznych kursów i szkolen po zdobyciu wszystkich uprawnien i zdaniu egzaminów teoretycznych w zakresie ATPL powysylalismy cv do wszystkich przewozników bazujacych w naszym kraju,zarówno tych od "malych"(jesli ATR-ka mozna uznac za maly samolot) i "duzych" samolotów....kilku sie dostalo do pracy i przyznaje ze w uczciwy sposób,paru dostalo sie ,bo mieli cholerne znajomosci i nawet sie z tym nie kryli specjalnie(jak wspomnialem wczesniej przyjmowano np.ludzi bez zdanego ATPL do firmy latajacej na 737) ale wielu z nas od paru miesiecy nie otrzymala ani jednego telefonu,ani jednego maila,niektórzy odpadali na przedziwnych egzaminach(a wydawalo by sie ze zdajac ATPL pilot potwierdza swoja wiedze teoretyczna i przyzwoita znajomosc jezyka angielskiego) wiec jak slysze poraz kolejny bicie piany ,ze jest taki popyt na ten zawód to rodzi sie we mnie pytanie o jaka planete chodzi....poswiecilem ponad 4 lata,nielatwej nauki,powaznej inwestycji finansowej,czasu i zaangazowania w zdobycie licencji potrzebnej do latania liniowego i raczej jako mocno zainteresowany wiem o czym mówie.Nie jest wcale tak pieknie jak sie o tym oficjalnie mówi .ale moze kiedys to wszystko znormalnieje czego serdecznie zycze wszystkim którzy postanowili zrealizowac swoje marzenie.Domoroslym "fachowcom"dziekuje za uwage.

  19. #19
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Klymoon , masz czas na pisanie postów to sie raczej odezwij via pw prosilem , a wszystko co napisales to prawda , tylko jest jedno ale ...., nie wiem ile masz lat , przyslij swoje cv dopytam sie pare osob jakie masz szanse , wymienimy sie telefonami .I masz pewne jak bedzie nabor to bedziesz wiedzial pierwszy , sluchaj to co chlopaki pisza to prawda , nawet nie wiesz ile polakow lata po calym swiecie czy to cargo , czy chinczycy , był kiedys okres w LO-cie ,ze brali pilotow z licencjami turystycznymi ( lata 70-te ) switnie np. placa w Tadzykistanie polskim pilotom , a mechanikom z upraw. B we wloszech czy wielkiej brytani . I taka migracja bedzie duza wiec czyms trzeba bedzie uzupelniac .. Klymon wiecej optymizmu

    Ps

    w 1990 roku bylem zawodowym dispatcherem . ( posiadajac 1000 h na szybowcach i 400h na smiglowcach , pierwszy samodzielny 1982 )
    teraz dla zabawy zrobilem sobie licencje dispatchera zeby sprawdzic czy jeszcze cos pamietam .. mimo ,że od wielu lat jestem zwiazany z rynkiem film & TV , ale milosc do latania nie umarla..
    A plakac to kazdy potrafii , od 3 lat mam gotowe scenariusze , programu lotniczego , ale coz zadna telewizja nie chce , lotnictwo jest dla nich zadnym targetem , dla nich to grupka 10.000 osob lacznie z fanami , taka jest prawda .....
    Dlatego od 2 lat robie filmy na swoj koszt , tylko dlatego zeby ta garstka 10.000 zobaczyla to co ja widzialem 12 lat .... na wlasne oczy

  20. #20
    slider1000
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Taka informacja dla tych z ATPL frozen z dostaniem do Eurolotu , 300 h i ani godziny mniej .
    Bez tego nie ma nawet co skladac cv .



    Pozdrawiam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •