Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 106
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie Propozycje zmian w prawie lotniczym - rynek czarterów


    Polecamy

    Walka Air Italy Polska o jednoznaczność w prawie lotniczym
    Krajowy rynek czarterowy bazuje na niejasnym ustawodawstwie, które skazuje jego rozwój na dowolność interpretacji nieprecyzyjnych przepisów. Obecne rozumienie regulacji i ich egzekucja jest krzywdząca dla krajowych linii czarterowych. Dlatego już czas na jasne prawo lotnicze wytyczające kierunek rozwoju polskiemu lotnictwu.

    Według obowiązującego prawa lotniczego nie da się przewidzieć, czy w najbliższej przyszłości polskie niebo zostanie zdominowane przez zagranicznych operatorów, doprowadzając do upadku krajowych, czy też podobnie jak w Niemczech, Włoszech i Belgii będzie działać w oparciu o zasadę "non objection". W obecnym kształcie krajowe regulacje pozwalają ULC jednocześnie na zamknięcie rynku dla obcych przewoźników, jak i na jego nieograniczone otwarcie. W dłuższej perspektywie polski rynek czarterowy jest zupełnie nieprzewidywalny dla działających w kraju linii. Polski przewoźnik czarterowy Air Italy Polska postuluje, aby trwające obecnie prace nad modernizacją prawa lotniczego doprowadziły do wypracowania jednoznacznych zapisów prawnych, zgodnych ze strategią rozwoju dla Polski, eliminując wszechobecnie dziś stosowaną, nieprzewidywalną i niesprawiedliwą zasadę uznaniowości.

    - Postanowiliśmy złożyć swój własny projekt zmian do ustawy prawo lotnicze, gdyż Polski nie stać na nieprecyzyjne prawo, którego luźna interpretacja może się przyczynić do upadku krajowych firm lotniczych. Podczas, gdy inne kraje UE stosując zasadę "non objection" chronią rodzimy rynek, polski jest jedynie eksploatowany przez obcych przewoźników ze szkodą dla krajowego lotnictwa. Zagraniczne linie nie płacą u nas podatków, nie zatrudniają personelu, nie utrzymują biur i już na pewno nie przyczyniają się do rozwoju rodzimego rynku – powiedział Mariusz Szpikowski, Prezes Zarządu Air Italy Polska.

    Precyzyjne prawodawstwo pozwoli przyszłym podmiotom na skuteczną ocenę ryzyka prowadzenia działalności, a liniom już funkcjonującym na decyzje o dalszej zasadności prowadzenia biznesu na terytorium Polski. W celu rozwiązania niejasnej sytuacji prawnej Air Italy Polska w proponowanych do ustawy zmianach sugeruje skorzystanie z szeroko stosowanej na zachodzie zasady "non objection", zakładającej sprawdzenie możliwości prowadzenia połączeń lotniczych przez krajowych przewoźników zanim udzieli się zgody na wykonywanie tych samych połączeń przewoźnikom obcym.

    Air Italy Polska jako członek grupy Air Italy zgodnie z obecną polityką ULC opartą na swobodnej interpretacji prawa, mogłaby ograniczyć się tylko i wyłącznie do eksploatacji rynku polskiego zamiast inwestować w ten rynek, co niejednokrotnie prowadzi do podnoszenia kosztów poprzez utrzymywanie podwójnej struktury w ramach grupy. Kierując się jednakże sprawdzonymi wzorcami stosowanymi w innych państwach UE mających rozwinięte rynki czarterowe (utworzenie Lufthansa Italy) oraz wychodząc z założenia, iż państwo polskie będzie dążyło do zwiększania dochodów budżetowych poprzez czerpanie korzyści z własnego potencjału (jakim niewątpliwie jest rynek przewozów czarterowych) niż sięgało po podwyżki podatków bądź też likwidację innych ulg dla przedsiębiorców, Air Italy Polska skłania się ku tworzeniu regulacji mających na celu ochronę rodzimego rynku, w szeroko pojętym interesie publicznym, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawa europejskiego. Naszym zdaniem dotychczasowa polityka doprowadziła jedynie do tego, iż do chwili obecnej nie rozwinęła się żadna polska linia lotnicza, a wręcz przeciwnie odnotowywano jedynie ich upadki (np. Centralwings, Fisher Air, Air Polonia) oraz może w niedługim czasie doprowadzić do upadku narodowego przewoźnika z wszelkimi konsekwencjami społeczno-politycznymi.

    Polski rynek czarterowy według szacunków z 2008 r. wart był ponad 2,5 miliarda złotych i należy do jednego z najszybciej rozwijających w Europie. Tylko w pierwszym półroczu br. wzrósł o prawie 5,7 proc., podczas gdy ruch regularny zmniejszył się o 14,1 proc. Potencjalne wpływy z podatków pośrednich i bezpośrednich to co najmniej 300 milionów zł rocznie. Według raportu Instytutu Turystyki z października 2009 r. w latach 2006-2008 około 75 proc. rynku czarterowego było obsługiwane przez zagranicznych przewoźników.

    Komunikat Air Italy PolskaML]Walka Air Italy Polska o jednoznaczność w prawie lotniczym
    Krajowy rynek czarterowy bazuje na niejasnym ustawodawstwie, które skazuje jego rozwój na dowolność interpretacji nieprecyzyjnych przepisów. Obecne rozumienie regulacji i ich egzekucja jest krzywdząca dla krajowych linii czarterowych. Dlatego już czas na jasne prawo lotnicze wytyczające kierunek rozwoju polskiemu lotnictwu.


    Fot. Paweł Kacprzak
    Według obowiązującego prawa lotniczego nie da się przewidzieć, czy w najbliższej przyszłości polskie niebo zostanie zdominowane przez zagranicznych operatorów, doprowadzając do upadku krajowych, czy też podobnie jak w Niemczech, Włoszech i Belgii będzie działać w oparciu o zasadę "non objection". W obecnym kształcie krajowe regulacje pozwalają ULC jednocześnie na zamknięcie rynku dla obcych przewoźników, jak i na jego nieograniczone otwarcie. W dłuższej perspektywie polski rynek czarterowy jest zupełnie nieprzewidywalny dla działających w kraju linii. Polski przewoźnik czarterowy Air Italy Polska postuluje, aby trwające obecnie prace nad modernizacją prawa lotniczego doprowadziły do wypracowania jednoznacznych zapisów prawnych, zgodnych ze strategią rozwoju dla Polski, eliminując wszechobecnie dziś stosowaną, nieprzewidywalną i niesprawiedliwą zasadę uznaniowości.

    - Postanowiliśmy złożyć swój własny projekt zmian do ustawy prawo lotnicze, gdyż Polski nie stać na nieprecyzyjne prawo, którego luźna interpretacja może się przyczynić do upadku krajowych firm lotniczych. Podczas, gdy inne kraje UE stosując zasadę "non objection" chronią rodzimy rynek, polski jest jedynie eksploatowany przez obcych przewoźników ze szkodą dla krajowego lotnictwa. Zagraniczne linie nie płacą u nas podatków, nie zatrudniają personelu, nie utrzymują biur i już na pewno nie przyczyniają się do rozwoju rodzimego rynku – powiedział Mariusz Szpikowski, Prezes Zarządu Air Italy Polska.

    Precyzyjne prawodawstwo pozwoli przyszłym podmiotom na skuteczną ocenę ryzyka prowadzenia działalności, a liniom już funkcjonującym na decyzje o dalszej zasadności prowadzenia biznesu na terytorium Polski. W celu rozwiązania niejasnej sytuacji prawnej Air Italy Polska w proponowanych do ustawy zmianach sugeruje skorzystanie z szeroko stosowanej na zachodzie zasady "non objection", zakładającej sprawdzenie możliwości prowadzenia połączeń lotniczych przez krajowych przewoźników zanim udzieli się zgody na wykonywanie tych samych połączeń przewoźnikom obcym.

    Air Italy Polska jako członek grupy Air Italy zgodnie z obecną polityką ULC opartą na swobodnej interpretacji prawa, mogłaby ograniczyć się tylko i wyłącznie do eksploatacji rynku polskiego zamiast inwestować w ten rynek, co niejednokrotnie prowadzi do podnoszenia kosztów poprzez utrzymywanie podwójnej struktury w ramach grupy. Kierując się jednakże sprawdzonymi wzorcami stosowanymi w innych państwach UE mających rozwinięte rynki czarterowe (utworzenie Lufthansa Italy) oraz wychodząc z założenia, iż państwo polskie będzie dążyło do zwiększania dochodów budżetowych poprzez czerpanie korzyści z własnego potencjału (jakim niewątpliwie jest rynek przewozów czarterowych) niż sięgało po podwyżki podatków bądź też likwidację innych ulg dla przedsiębiorców, Air Italy Polska skłania się ku tworzeniu regulacji mających na celu ochronę rodzimego rynku, w szeroko pojętym interesie publicznym, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawa europejskiego. Naszym zdaniem dotychczasowa polityka doprowadziła jedynie do tego, iż do chwili obecnej nie rozwinęła się żadna polska linia lotnicza, a wręcz przeciwnie odnotowywano jedynie ich upadki (np. Centralwings, Fisher Air, Air Polonia) oraz może w niedługim czasie doprowadzić do upadku narodowego przewoźnika z wszelkimi konsekwencjami społeczno-politycznymi.

    Polski rynek czarterowy według szacunków z 2008 r. wart był ponad 2,5 miliarda złotych i należy do jednego z najszybciej rozwijających w Europie. Tylko w pierwszym półroczu br. wzrósł o prawie 5,7 proc., podczas gdy ruch regularny zmniejszył się o 14,1 proc. Potencjalne wpływy z podatków pośrednich i bezpośrednich to co najmniej 300 milionów zł rocznie. Według raportu Instytutu Turystyki z października 2009 r. w latach 2006-2008 około 75 proc. rynku czarterowego było obsługiwane przez zagranicznych przewoźników.
    Komunikat Air Italy Polska/ lotniczapolska.pl
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 09-11-2009 o 17:15 Powód: zmiana tematu

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Czy jest ktoś, kto się w tym orientuje i mógł by ten artykuł podsumować? Czy dobrze rozumiem, że jeśli prawo zostało by przekształcone po mysli Air Italy Polska to krajowi przewoźnicy mieli by głos co do nowych połączeń innych linii, zmniejszyła by się konkurencja, biura podróży skazane były by na łaskę przewoźników krajowych, a Wizz Air by nie stracić swobody działania musiał by stworzyć Wizz Air Polska? Czy takie coś nie jest wbrew dotychczasowej polityce?

  3. #3
    Awatar heniokieszonka

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi Zobacz posta
    Czy jest ktoś, kto się w tym orientuje i mógł by ten artykuł podsumować? Czy dobrze rozumiem, że jeśli prawo zostało by przekształcone po mysli Air Italy Polska to krajowi przewoźnicy mieli by głos co do nowych połączeń innych linii, zmniejszyła by się konkurencja, biura podróży skazane były by na łaskę przewoźników krajowych, a Wizz Air by nie stracić swobody działania musiał by stworzyć Wizz Air Polska? Czy takie coś nie jest wbrew dotychczasowej polityce?

    Chodzi o to aby ULC bronił polskie chartery przed upadkiem. ULC wydaje pozwolenia na latanie zagranicznym operatorom charterowym a nie broni rodzimych przewoźników. AIP założyła bazę w Polsce z myślą o długofalowym działaniu na rynku polskim co sie wiąże z zatrudnieniem ludzi infrastruktura biurowa itp. i wszystko gra, ludzie maja prace a firma płaci podatki. A tu taki ULC swoimi decyzjami doprowadza do tego że AIP oraz wszystkie inne poprzednie firmy charterowe działające w Polsce nie maja zleceń na loty, dlaczego? a no dlatego że tour operatorzy znaleźli innych przewoźników znacznie tańszych z zagranicy, Egiptu Marco itp. A ULC pozwolił tym saraceńskim linią lotniczym latać z naszymi polskimi paxami nie pytając się o zgodę polskich firm charterowych. Skutek jest tego taki że AIP nie lata, nie zarabia i zwalnia pracowników. I kto na tym wyszedł najlepiej ...... sami sobie odpowiedzcie.
    FDL

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Wyszły na tym lepiej biura podróży (zatrudniające zazwyczaj pracowników w Polsce) oraz pasażerowie których nie obchodzi że gdyby lecieli drożej to przyczynili by się do rozwoju Polskich linii :-P
    Ostatnio edytowane przez Mimi ; 06-11-2009 o 17:47 Powód: ort

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez heniokieszonka Zobacz posta
    A tu taki ULC swoimi decyzjami doprowadza do tego
    Czyli to ULC jest winien, że AIP nie była w stanie konkurować z innymi liniami? Taką "ochronę" rodzimych przewoźników mieliśmy przed "otwartym niebem" i jakoś zupełnie do niej nie tęsknię.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Czyli to ULC jest winien, że AIP nie była w stanie konkurować z innymi liniami? Taką "ochronę" rodzimych przewoźników mieliśmy przed "otwartym niebem" i jakoś zupełnie do niej nie tęsknię.
    Jak sama nazwa wskazuje Air Italy jest to tak Polski przewoźik prawie jak LOT
    Chyba że włosi wzieli do siebie słowa naszego hymnu:

    Z ziemi włoskiej do Polski
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Sprawy mają się zazwyczaj nie tak jak co po niektórzy sądzą.
    Po pierwsze przewoźnicy typu AIP działając w dobrze rozumianej wierze, tworzą swój lokalny odział na zasadzie nowej lini lotniczej zatrudniają ludzi do latania oraz do zabezpieczania tych lotów, a tu ni z tego i z owego ULC tak interpretuje przepisy prawa lotniczego, że zezwala na wejście i uruchomienie lotów dla przewoźnika, który będzie tylko podwykonawcą dla Polskiej lini lotniczej, posiadającej wszelkie certyfikaty do wykonywania przewozów handlowych z Polski.
    Różnica jest taka, że jedni przeznaczaja całkiem duże pieniądze na uruchomienie działalności w naszym kraju, a inni robia to samo dużo niższym kosztem bez inwestowania na naszym rynku.
    Mój osobisty sprzeciw budzi nadinterpretowanie przepisów o działalności lotniczej w imię niby dobra paxa. Są przecież ważniejsze cele, chociażby rozwój gospodarki, która bez inwestycji ( nieważne o jakim charakterze) nie rozwinie się z korzyścią dla tego samego paxa. Uczciwa Konkurencja naprawdę może zdziałać wiele.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Ale jakaż to nieuczciwość? Nikt nie zmuszał Air Italy do tworzenia oddziału w Polsce, mogli latać na takiej zasadzie jak inne linie. Podporządkowywanie połączeń pod interesy gospodarki nie jest uczciwą konkurencją. Jeśli będę musiał zapłacić za wakacje więcej to mogę ich w ogóle nie kupić, i w ogóle nie napędzić gospodarki.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    ()

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    .... w imię niby dobra paxa. Są przecież ważniejsze cele, chociażby rozwój gospodarki...
    "Rozwój gospodarki" i tym podobne "cele" są zawsze ważniejsze niż dobro pasażera

    Dzisiaj rocznica Wielkiego Października, a my co widzimy?

    Pasażer paszport trzyma sobie w szufladzie, sam wybiera gdzie i kiedy, potem biuro podróży, które z kolei przewoźnika i tak dalej. A Urzędy Państwowe na ten bałagan pozwalają.

    A przecież nie zawsze tak było.

    Fundusz Wczasów Pracowniczych nagradza skierowaniem na wczasy, na 90% w Bułgarii, ale może się też trafić Konstanca, dowiemy się jak skierowania przyjdą ze Zjednoczenia.
    Wpis w książeczce walutowej pozwala raz na 2 lata wymienić pieniądze zgodnie z możliwościami gospodarki.
    Dobrze, że obywatej książeczki nie zgubił; o ... w Czechosłowacji się było, pewnie w górach, ale to 4 lata temu, wszystko jest w porzadku, przydział dewiz już się odnowił.

    3 miesiące wcześniej występujemy o "wkładkę paszportową", jak służbowo do Soczi to wystarczy w dowodzie pieczątka "AB", to się szybciutko załatwia, do Cyrkułu obywatel zajdzie z wnioskiem popartym przez kierownika zakładu i wydadzą.

    A z tymi tam samolotami, to bez przesady: jest Pociąg Przyjaźni, dla ludzi, wygodny, można zabrać kryształy (w Budapeszcie na peronie ktoś odbierze), wódki się można napić, krajobrazy pooglądać.

    No i gospodarka się kręci, przecież to wszystko dla Rozwoju Gospodarczego, węgla nakopaliśmy 190 mln ton w zeszłym roku.
    Tak, w węglu nasza kiełbasa przegoniła Ich kiełbasę w zeszłym roku, bo Urzędy Państwowe popierają rozwój naszej kiełbasy, a nie ichniej.

    ------------------------------------------------------------------

    Czartery dzisiaj na www.tui.com.pl/samprzelot:
    Lanzarote: 564,-
    Sharm: 787,-
    Colombo (Cejlon!): 1660,-

    LOT sprzedaje indywidualne bilety na czarter na Teneryfę.
    Regularnie co tydzień, w ludzkiej porze, szerokokadłubowym!

    Oj, w głowach się poprzewracało ;-)

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    lelek7: Czyli też uważasz że Ryana, Wizza i inne linie się powinno wykopać, żeby dbać do interes polskiego narodowego przewoźnika?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dotychczasowe przepisy, oprócz tego że są liberalne, zdecydowanie są korzystniejsze dla linii, dla których działalność czarterowa jest dodatkiem do działalności głównej i nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy to zmieniać

    Skoro Air Italy Polska tak się troszczy o los narodowego przewoźnika, to niech zwija manatki z powrotem do Włoch LOTowi zdecydowanie łatwiej będzie rozwijać działalność czarterową jeśli polskich operatorów będzie mniej - latanie w dużych ilościach z WAW nie mając w niej bazy też generuje koszty

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    ()

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ... to niech zwija manatki z powrotem do Włoch LOTowi zdecydowanie łatwiej będzie rozwijać działalność czarterową jeśli polskich operatorów będzie mniej - latanie w dużych ilościach z WAW nie mając w niej bazy też generuje koszty
    Otóż to, jeśli Urząd miałby już kogoś chronić przed subsydiowanymi liniami czarterowanymi z zagranicy, to niech chroni firmy polskie, a nie ... włoskie!

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Inny fakt, że kiedyś latał WEA, Air Polonia, Fischer, teraz AIP i zapewne coś nowego może w przyszłym roku. Jakoś tak jest, że linia czarterowa inna niż zagraniczna, i inna niż LOT (normalny przewoźnik, ale czartery obecnie wykonuje dawniej można powiedzieć, że Centralwings) znika po ok. 2 latach.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    ()

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Inny fakt, że kiedyś latał WEA, Air Polonia, Fischer, teraz AIP i zapewne coś nowego może w przyszłym roku. Jakoś tak jest, że linia czarterowa inna niż zagraniczna, i inna niż LOT (normalny przewoźnik, ale czartery obecnie wykonuje dawniej można powiedzieć, że Centralwings) znika po ok. 2 latach.

    KS
    Może jest tak, że polski rynek jest zbyt mały, żeby istniała tu druga linia czarterowa (obok czarterów w LOT). LOT jest teraz w kłopotliwej sytuacji generalnie, ale jak/jeśli się wygrzebie z dołka to ma chyba szansę "zaorać" większość tej działki. Szczególnie, że widać wyraźne zmiany na lepsze:
    - zatrzymanie subsydiowania przedsięwzięć z sufitu typu Centralwings
    - eksperymentowanie z nowościami na polskim rynku typu czarter-miks
    Coś się dzieje.
    Rynek nie jest taki znowu wielki, żeby przy prawidłowo działającym przewoźniku narodowym zostało dużo miejsca dla innych, szczególnie na trasach dalekich.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    AIP chyba ciągle nie chce przyjąc do wiadomości, że zamówień nie mają na swoje własne "życzenie".

  16. #16
    Awatar heniokieszonka

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie AIP

    Cytat Zamieszczone przez Japr Zobacz posta
    Otóż to, jeśli Urząd miałby już kogoś chronić przed subsydiowanymi liniami czarterowanymi z zagranicy, to niech chroni firmy polskie, a nie ... włoskie!
    AIP jak sama nazwa wskazuje to Air Italy POLSKA. To jest Polski przewoźnik lata na polskim AOC zatrudnia polski personel pokładowy, techniczny, biurowy. Tylko kapitał jest włoski.
    FDL

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Japr Zobacz posta
    "Rozwój gospodarki" i tym podobne "cele" są zawsze ważniejsze niż dobro pasażera

    Dzisiaj rocznica Wielkiego Października, a my co widzimy?

    Pasażer paszport trzyma sobie w szufladzie, sam wybiera gdzie i kiedy, potem biuro podróży, które z kolei przewoźnika i tak dalej. A Urzędy Państwowe na ten bałagan pozwalają.

    A przecież nie zawsze tak było.

    Fundusz Wczasów Pracowniczych nagradza skierowaniem na wczasy, na 90% w Bułgarii, ale może się też trafić Konstanca, dowiemy się jak skierowania przyjdą ze Zjednoczenia.
    Wpis w książeczce walutowej pozwala raz na 2 lata wymienić pieniądze zgodnie z możliwościami gospodarki.
    Dobrze, że obywatej książeczki nie zgubił; o ... w Czechosłowacji się było, pewnie w górach, ale to 4 lata temu, wszystko jest w porzadku, przydział dewiz już się odnowił.

    3 miesiące wcześniej występujemy o "wkładkę paszportową", jak służbowo do Soczi to wystarczy w dowodzie pieczątka "AB", to się szybciutko załatwia, do Cyrkułu obywatel zajdzie z wnioskiem popartym przez kierownika zakładu i wydadzą.

    A z tymi tam samolotami, to bez przesady: jest Pociąg Przyjaźni, dla ludzi, wygodny, można zabrać kryształy (w Budapeszcie na peronie ktoś odbierze), wódki się można napić, krajobrazy pooglądać.

    No i gospodarka się kręci, przecież to wszystko dla Rozwoju Gospodarczego, węgla nakopaliśmy 190 mln ton w zeszłym roku.
    Tak, w węglu nasza kiełbasa przegoniła Ich kiełbasę w zeszłym roku, bo Urzędy Państwowe popierają rozwój naszej kiełbasy, a nie ichniej.
    tekścior dnia

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez heniokieszonka Zobacz posta
    Tylko kapitał jest włoski.
    Wedle niektórych ustawodawstw to już by wystarczyło by kwalifikować go jako linię obcą

    Ja generalnie preferuję latać liniami które dysponują większą flotą i taki patchwork na niebie jak dziś to mi się niezbyt podoba...

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Inny fakt, że kiedyś latał WEA, Air Polonia, Fischer, teraz AIP i zapewne coś nowego może w przyszłym roku. Jakoś tak jest, że linia czarterowa inna niż zagraniczna, i inna niż LOT (normalny przewoźnik, ale czartery obecnie wykonuje dawniej można powiedzieć, że Centralwings) znika po ok. 2 latach.

    KS
    Problem WEA , polegal na Panu prezesie cytat : Szybciej zmienie kazdego pilota w linii niz wykladzine w swoim biurze - przyklad myslenia prezesa . AIR POLONIA , niestety duzy niewypal , czyszczalnia kasy . FISHER , PRIMA tu akurat mieli pecha , najpierw rozwalony samolot by PPL 737 , pozniej kolejne awarie samolotw 757 , taki sobie leasing gruchotów . Nawet o malo co nie doszlo do najwiekszej katastrofy w Polsce 31.12.2006 , 225 oosb na pokladzie - dzieki przytomnosci pasazerow - ktorzy wysiedli po nieudanym starcie , gdzie kapitan na chama chcial startowac drugi raz . Air Italy , to niewiadomo skad sie wzielo , nagle konczy sie proma charter , wskakuje air italy i ich slynne niesprawne maszyny .

  20. #20
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie


    Polecamy

    Wiadomo skad sie AIP wzielo. Polsko (biura podrozy) - Wloski (Air Italy) kapital. Wiadomo bylo ze PC ma problemy i nowa firma zdazyla sie certyfikowac. Leasing 757 od Asreusa byl porazka w kazdym mozliwym sesie ale to juz bylo PONAD rok temu. Od tamtej pory raczej jest spokoj. Gdyby AIP miala wiecej kontraktow to i latania bylo by wiecej. Jako grupa Air Italy ma calkie sporo samolotow. Zobaczcie jak szybko Air Italy podstawilo samolot do KTW po problemie technicznym.
    Z managmentu tylko jedna osoba miala cokolwiek wspolnego z poprzednimi przewoznikami a i tej osoby nie ma juz prawie dwa lata.
    Zalogi AIP sa polskie i chca pracowac w polsce. Oczywiscie LOT moze zgarnac caly rynek dla siebie. Dlaczego nie ale konkurencja to dobra sprawa dla klienta.
    Nie jestem nacjonalista ale jezeli jest napisane ze ULC musi sie zglosic do przewoznika z zapytaniem o wpuszczenie innej linii do kraju (sa przy tym oganiczenia) to niech to bedzie jednak robione.
    Jezeli ktos lepiej chce poznac rynek charterowy w polsce to niech porozmawia z biurami podrozy. Teraz to jest ICH rynek.
    AllOver

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •