Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: ATR 42-500

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie ATR 42-500


    Polecamy

    Witam!
    Jaki kod referencyjny powinno mieć lotnisko dla którego samolotem obliczeniowym będzie ATR 42-500 (może znacie jakieś wzory na wyliczenie rozbiegu i dobiegu oraz rzeczywistej długości drogi startowej)???

  2. #2
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Dlugosc startu i ladowania zalezy od masy samolotu, temperatury zewnetrznej, stanu pasa itd, wiec to nie jest takie proste... W takim pierwszym przyblizeniu, pelny ATR-45 potrzebuje ok. 1000m pasa do operacji, mniej pewnie by sie tez dalo, ale juz z ograniczeniami masy. Jak dorwe instrukcje, to moge sprawdzic

  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dla ruchu regularnego 2b dla ruchu nieregularnego wystarczy 2a.

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Dlugosc startu i ladowania zalezy od masy samolotu, temperatury zewnetrznej, stanu pasa itd, wiec to nie jest takie proste... W takim pierwszym przyblizeniu, pelny ATR-45 potrzebuje ok. 1000m pasa do operacji, mniej pewnie by sie tez dalo, ale juz z ograniczeniami masy. Jak dorwe instrukcje, to moge sprawdzic
    Nie ma szans na dopuszczenie operacji regularnych bez 1100 - wiem coś o tym
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 13-11-2009 o 13:36
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #4
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Nie ma szans na dopuszczenie operacji regularnych bez 1100 - wiem coś o tym
    To zależy od operatora i od portu - jeżeli założymy że chcemy latać np z 30 pasażerami - czemu nie wykorzystywać pasa 900 m? Oczywiście przy kiepskim wyposażeniu w pomoce albo gdy w pobliżu lotniska są przeszkody - być może rzeczywiście się nie da. Z drugiej strony z pasów o długości niespełna 900 m lata Berjaya Air w Malezji i to na ATR 72-500 (samolot ma dodatkowe modyfikacje i oficjalnie certyfikowany jest do operowania z dróg startowych o długości od 900 m). Na pasie 800 m na Corvo na Azorach również lądował ATR 72-500 i linia SATA rozpatrywała możliwość wykorzystywania samolotu do regularnych operacji na wyspy (z ograniczeniami). Jak widać - wszystko zależy od założeń, modyfikacji, warunków, zapewne decyzji nadzoru i kilku innych czynników.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Nie ma szans na dopuszczenie operacji regularnych bez 1100 - wiem coś o tym
    Mowisz o Kaniowie ?


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •