Z kronikarskiego obowiązku..
Value Alliance: wielki sojusz azjatyckich i australijskich tanich linii lotniczych | loter.pl
I to jest news, Alaska dołaczy do OW.
https://simpleflying.com/alaska-joins-oneworld/
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
ITA, jak piszą na pasażer.com, dołączy wkrótce do któregoś sojuszu. Ciekawe gdzie im najbliżej i który wybiorą.
Wybranie albo nie wybranie Star Alliance pokaże chęci Włochów do sprzedaży ITA/Alitalia do LHG.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...-PHPx6k37iYDXgZaskoczenia nie ma. Linie ITA Airways zostały członkiem sojuszu SkyTeam
Nowości w *A:
Będą dalej rozwijane saloniki pod marką Star Alliance, tak jak w: LAX, FCO, AMS, CDG, GIG, EZE. Nie wskazano jednak kolejnych lokalizacji.
Nie będzie dodawania kolejnego lub dwóch kolejnych poziomów statusu, co było rozważane kilka lat temu. Będą jednak podnosili atrakcyjność statusu Gold. Star Alliance pracuje, aby wszystkie linie w sojuszu, miał wzajemny dostęp do rezerwacji miejsc w samolotach, aby na całą podróż można było wybrać siedzenia w jednym miejscu, przez internet. Pozwoli to w następnej kolejności, zaoferować Goldom możliwości darmowej rezerwacji miejsc najbardziej atrakcyjnych.
Star Alliance chce też aby naliczanie mil było dużo szybsze.
Największa zmiana to dynamiczne ceny przy zakupie biletów nagród ale pozwoli to zdecydowanie zwiększyć dostępność takich biletów. Tutaj chyby wszyscy najbardziej liczą, że Singapore się uaktywni z udostępnianiem swoich kabin premium poza KrisFlyer.
Bilety RTW na pewno nie znikną.
*A rozważa ponadto uatrakcyjnienie płatnych biletów RTW o segmenty hotelowe.
https://thepointsguy.com/news/star-a...lty-interview/
To jeszcze taka krótka prasówka. COVID spowodował, że linie do tej pory niezależne chcą jednak wejść do globalnych sojuszy. Oman Air jest blisko Oneworld, a Etihad jest przymierzany do Star Alliance. Star Alliance brakuje trochę obecności w rejonie GCC a Etihad ma już bardzo dużo CSów z liniami *A. Wolne zostają jeszcze Gulf Air i Kuwait Airways.
Deutsche Bahn wkrótce stanie się członkiem Star Alliance. Szczegóły w przyszłym tygodniu.
Jeśli chodzi o naszych zachodnich sąsiadów, to można założyć, iż mile (bo w odcinki to wątpię) będą wpadać za dojazdy pociągiem do MUC czy FRA zamiast za doloty krajówkami (już teraz jest to promowane niższą ceną).
Jeśli taki trend jest "globalny" w *A, to może kiedyś mile będą wpadać za krajowy przejazd do CPK by PKP Intercity
Nie jest to idealny wątek ale spróbuje. Ktoś wie jak wygląda sprawa z bagażem rejestrowanym na kilku odcinkach i powtórzonej trasie?Sytuacja klaruje się następująco.
Znalazłem świetną taryfę ale nie z Polski, tylko z AMS przez FRA za wielką wodę Lufthansą. Musze się jakoś dostać do AMS ale tego samego dnia i stosunkowo krótko przed odlotem bo nie mam czasu wcześniej. Aby zminimalizować szansę na wpadkę wymyśliłem, że mogę się tam dostać z KRK przez FRA i polecieć tą samą rotacją do AMS, którą mam potem wrócić do FRA i lecieć na nowym bilecie za wielką wodę. Dla samego pasażera z podręczną jest to bezproblemowe (o ile w AMS jest transfer airside ale chyba jest) ale pytanie co bagażem rejestrowanym? Musze go nadać KRK-FRA-AMS-FRA-XXX czy mogę go jakby zostawić na lotnisku we FRA i bez niego zrobić odcinek FRA-AMS-FRA? W takim przypadku pasażer leci KRK-FRA-AMS-FRA-XXX a w tym samym czasie walizka KRK-FRA-XXX. Ktoś może przerabiał podobny przypadek? No logike powinno się dać, skoro bagaż może leżeć przez noc w sortowni jeśli ma się przesiadkę overnight ale to chyba jeden bilet, a co jak są dwa?
W Amsterdamie transfer airside jest, generalnie wysiadasz do odlotów i możesz iść do kolejnej bramki (chyba, że przylatujesz spoza EU/Schengen z kraju, które nie jest na liście zaufanych). Amsterdam jest idealny dla tzw. back-to-back, swego czasu (przed pandemią) sam zrobiłem kilka takich podróży
Generalnie luggage through check on separate tickets zależy od przewoźnika - jeden to zrobi, durgi nie. Uprzedam, że bagaż nie może polecieć KRK-FRA-AMS-FRA-XXX tego samego dnia - bagaż nie może iść dwa razy przez to samo lotnisko. Możesz spróbować nadać bagaż KRK-FRA-XXX, jeśli agent handlingowy będzie umiał to zrobić.
Jeśli oba bilety są operowane przez grupę Lufthansy, ten wątek może być użyteczny dla Ciebie.
Jeżeli przesiadkę we FRA do AMS masz wystarczająco długą to możesz nadać go tylko do FRA, tam odberać i nadać na FRA-XXX
Dzięki bardzo za odpowiedź. Moje obawy były tylko, czy taki transfer bagażu KRK-FRA-XXX nie jest zabroniony/wykluczony jeśli go zostawiam we FRA a w międzyczasie "obskakuje" AMS. Jeśli to będzie zależało tylko od umiejętności agenta to sobie poradzę.
Dzięki, to też fajny pomysł.
Trenowałem niepołączone rezerwacje w *A (przez Londyn i Frankfurt) oraz w Sky Team (przez Amsterdam i Atlantę). W obu przypadkach bez problemu nadali mi bagaż do destynacji docelowej. Ostatnio nawet przez AMS właśnie (zobacz mój wątek tu: Do Chile na narty i do Boliwi na Salar de Uyuni w wakacje )
Warunek - musi byc ten sam alians np. LOT+Lufthansa lub KLM+Delta
Zakładki