Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie AC bedzie latac do Iqaluit


    Polecamy

    Cos dla lofotena:
    AC uruchamia loty YUL-YOW-YXB. Ceny lece na leb na szyje, w te i nazad, zamiast 2000CAD First Air, jest tylko 1400CAD by AC.
    Pozdrowionka

  2. #2
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Dobra wiadomość nie jest zła! Nic, tylko przyklasnąć

    O ile nie przeszkadzają mi wysokie ceny lotów pomiędzy i do siół rozsianych po Nunavut, to uważam, że metropolia taka jak Iqaluit powinna być dobrze skomunikowana z Dzikim Południem. Z siostrzaną Grenlandią też, oczywiście (kłaniam się tu Air Greenland).

    Wiadomo kiedy Air Canada uruchamia to połączenie? Będą latać codziennie? Ceny lotów one way w First Air & Canadian North to plus minus 50% ceny return, a Air Canada z tego co widzę jest tak samo chore jak Luftwaffe i przyległości. Jeśli nie będzie normalnych (moim zdaniem) schematów cen, to ta miodowa wiadomość będzie przyprawiona łyżką dziegciu...

    Brzuch mnie boli jak zaglądam do stron Wikipedii poświęconych siatce lotnisk i połączeń w Kanadzie. Ani porządnych list nie ma, ani schematów. W wolnych chwilach wstukuję dane do pliku SVG nad którym pracuję od jakiegoś czasu:



    Mam nadzieję, że skończę zanim pojadę, bo bez wizualnej siatki ciężko będzie coś planować. Np. wyjazd do Salliq (YZS) na Southampton Island
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    YUL-YOW-YXB
    s/X/F ...

    Jak mnie denerwują te kody kanadyjskie! Tego, kto je wymyślił powinno się oblać smołą i wytarzać w piórach.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Na trasach amerykanskich Ac ma nastepujaca strategie: cena one way to ca. 50% ceny roundtrip. Dla tej ostatniej, Wszystko jest mnozone 2 razy, jedyna roznica to CAI .
    Polaczenie startuje od 31 marca, codziennie na CRJ.
    Przyklad z kwietnia do YFB (oczywiscie pomylilem kod )

    Departing Flight - Tango 599.00
    Surcharges NAV 23.00
    Taxes, Fees and Charges

    Canada Airport Improvement Fee SQ
    15.00
    Air Travellers Security Charge (ATSC) CA
    4.67
    Canada Goods and Services Tax (GST/HST #10009-2287 RT0001) XG
    32.08
    Total airfare and taxes before options (per passenger) 673.75


    Departing Flight - Tango 599.00
    Returning Flight - Tango 599.00
    Surcharges NAV 46.00
    Taxes, Fees and Charges

    Canada Airport Improvement Fee SQ
    15.00
    Air Travellers Security Charge (ATSC) CA
    9.33
    Canada Goods and Services Tax (GST/HST #10009-2287 RT0001) XG 63.42
    Total airfare and taxes before options (per passenger)
    1331.75


    Dla Europejczykow:
    1) z LHR w kwietniu: LHR-YOW/YUL-YFB: ca. 2000CAD
    2) z Oslo via LHR/FRA-YOW/YUL ca 2400CAD.

    Pozdrowionka

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta


    Mam nadzieję, że skończę zanim pojadę, bo bez wizualnej siatki ciężko będzie coś planować. Np. wyjazd do Salliq (YZS) na Southampton Island
    Fajne Jeszcze fajniej wyglada ta historyjka w zestawieniu z reklama pod haslem loty z Kopenhagi na Krete juz od (...)
    Pozdrowionka

  6. #6
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Na trasach amerykanskich Ac ma nastepujaca strategie: cena one way to ca. 50% ceny roundtrip. Dla tej ostatniej, Wszystko jest mnozone 2 razy, jedyna roznica to CAI .
    Pal licho CAI − dobrze, że ceny domestic są rozsądne.

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Polaczenie startuje od 31 marca, codziennie na CRJ.
    YOW-YFB = 2098km. Trochę daleko, jak na CRJ, chociaż w specyfikacjach na WP się mieści.

    ac/fleet

    Nie ma CRJ. Jest za to tutaj (że też wcześniej tam nie spojrzałem):

    ac/destinations

    Czyli to Jazz. Zawsze to jedna linia więcej w statystykach

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Fajne Jeszcze fajniej wyglada ta historyjka w zestawieniu z reklama pod haslem loty z Kopenhagi na Krete juz od (...)
    Podczas mojego pobytu w Uummannaq jeden z Inuitów opowiadał o biwakach na lądolodzie (Eismitte) w namiocie w temperaturach poniżej -40°C. W tym samym sezonie pojechał potem na wakacje na pustynię (południowa Hiszpania), gdzie było tyle samo − tyle, że z plusem. Mówił, że jest biologicznie nieprzystosowany do skrajnych upałów i że się więcej nie da nabrać na takie reklamy wakacyjne

    Swoją drogą tej wiosny zamierzam pobić swój rekord 'farthest south' w Europie − z 47°27'N na 47°15'N. Niewielka delta, ale zawsze to nowy rekord.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Oczywiscie, to Jazz.

    Ciekawostka: na stronie AC zasieg CRJ705 jest 3600km (tyle ile ma wersja ER):

    aircanada.com - About Air Canada - Our Fleet

    Na stronie Jazz jest 3200km (standard)

    Jazz Air - Fleet

    Trzeba bedzie sprawdzic organoleptycznie, coz takiego oni maja.
    Pozdrowionka

  8. #8
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    200km zapasu to prawie na styk, biorąc pod uwagę port docelowy. Przynajmniej mnie jako laikowi się tak wydaje

    Śliczne malowania z listkiem, jedne z najładniejszych, jakie są. Na razie CRJ leciałem raz, wersją 200 Cimber Sterling do Luxemburga i tak średnio mi sie podobało. Może dlatego, że było ciaśniej niż w Dash-8, i że w środku był wyjatkowo zaniedbany − ale to już akurat cecha właściwa Cimber. Niechluje z nich.

    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  9. #9
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Cos dla lofotena:
    AC uruchamia loty YUL-YOW-YXB. Ceny lece na leb na szyje, w te i nazad, zamiast 2000CAD First Air, jest tylko 1400CAD by AC.
    Właśnie sprawdziłem ceny w lipcu i Canadian North w odpowiedzi ma teraz ceny minimalnie niższe niż Jazz − można się zmieścić w 14 KNOK za trasę Oslo-Iqaluit-Oslo. Wolę polecieć Canadian North, ponieważ wtedy pieniądze zostają w Nunavut, zamiast tuczenia korporacji (ogólno-)kanadyjskiej.

    Nie ma to jak konkurencja Jeszcze tylko brakuje Air Greenland z Nuuk i może w ogóle będzie jeszcze o połowę taniej...
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  10. #10
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lofoten Zobacz posta
    Nie ma to jak konkurencja Jeszcze tylko brakuje Air Greenland z Nuuk i może w ogóle będzie jeszcze o połowę taniej...
    No i stało się:

    Ny sommerrute til Canada | Sermitsiaq.AG Nyheder

    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Ale cene to sobie niezla zycza ... Do zobaczenia w Iqaluit - kiedys
    Pozdrowionka

  12. #12
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Ale cene to sobie niezla zycza ...
    Z Oslo i tak wychodzi o wiele mniej, niż przez Ottawę Ale ceny owszem, chore, bo dwa razy wyższe, niż na prawie-porównywalne loty do Islandii, która jest prawie dwa razy dalej - z tego, co czytałem w różnych miejscach, to podniósł się wielki rwetes, że będzie powtórka z Baltimore i wożenie powietrza, ale jak na razie twierdzą, że połączenie jest tylko dla nafciarzy i otaczających ich biurokratów... Może do lata im wystarczająco dużo pomyj na głowę wyleją i te ceny się zmienią, to może nie zwiną się po kilku tygodniach.

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K Zobacz posta
    Do zobaczenia w Iqaluit - kiedys
    A rzeczywiście chyba bardziej 'kiedyś' niż teraz, ponieważ jakkolwiek smaczny ten kąsek nie był, i tyle wyczekany, to trochę późno jest, i terminarz mam totalnie zapchany do końca sierpnia i zero niezagospodarowanych dni urlopu. Niewielkie pole manewru - tylko ostatni tydzień lipca, i mógbym kosztem jednej z ekspedycji wybrać się na tydzień, maksimum 10 dni. To nie wystarcza na pełną wyrypę w zlodowacony interior, co jest jednak priorytetem. Więc te zdjęcia satelitarne/lotnicze i custom-made mapy od ciężkich-do-znalezienia-feds'ów, które przywiozłem w zeszłym roku z Toronto się chyba jeszcze trochę będą kurzyć na szafie



    W grę wchodziłaby więc tylko 'wycieczka' - np. oblatywanie wszystkich wiosek na Ziemi Baffina, albo wypad na południe, w Nunavik nad zatokę Ungava (np. Kuujjuaq). Jeszcze nad tym pomyślę w maju/czerwcu, ale na razie default jest taki, że zostaję na Grenlandii. Chociaż jak znam siebie, to w ostatniej chwili mnie podkusi
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  13. #13
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Kto wie, czy WestJet nie zacznie któregoś dnia latać m in do Iqaluit

  14. #14
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Kto wie, czy WestJet nie zacznie któregoś dnia latać m in do Iqaluit
    Im więcej, tym lepiej, ale jak widać na przykładzie wątkotytułowych Linii Zgiełkowo-Jazzowych, próby wygryzienia kawałka tortu kończą się po roku, najwyżej dwóch. Szkoda tego Jazzika. SAS też 'aż' jeden sezon wytrzymał w Kangerlussuaq, na co akurat udało mi sie załapać cztery lata temu...

    Westjet skadinąd obsługuje Yellowknife, skąd mozna wymyśleć rozsądne trasy nawet czasem po rozsądnych cenach; problem w tym, że regiony Kitikmeot i Kivalliq zachodniego Nunavut są płaskie jak stół, a krajobraz prawie zawsze księżycowy

    Jak dla mnie otwarcie trasy Nuuk - iqaluit to the wydarzenie roku (albo i trzech) i teraz będę się miotał z braku zdecydowania przez kilka miesięcy -- jak to niektórzy by ujęli: wodzony na pokuszenie
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  15. #15
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie


    Polecamy

    No i proszę, są konkrety:



    4.474 DKK return, brutto. Nie taki diabeł straszny
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •