Stoarn, podaj "twarde" źródło, bo ta Twoja krucjata antyniskokosztowa naprawdę robi się nudna.
Jacek77 powrócił
olekorlo, L4, E-Jet KRK@ Uprzedzam z góry że ta dyskusja będzie od rzeczy.
Jacek@ O tym, że jeśli chodzi o serwis W!ZZ Air jest denny to nie trzeba nikogo chyba przekonywać, ale jeśli chodzi o wyniki operacyjne, to cóż - LOT zaczął przynosić ostatnio z powrotem zysk.
Pewien nasz kolega forumowy opisał za to, jak wyglądają kulisy funkcjonowania W!ZZ Air'a, jak linia ta traktuje swój ukraiński personel pokładowy, jak wyglądało przegonienie W!ZZa ze Szwajcarii na zbitą mordę gdy próbował się tam przerejestrować, bo wygasły mu 5-letnie zwolnienia od wielu danin publicznych, które to beneficjum swego czasu udzieliły tej firmie Węgry.
Jacek77, czy W!ZZ Air przynosi zyski czy nie, tego nie wiemy, nie od dziś wiemy natomiast że wybrał taką formę prawną działalności żebyśmy tego nie wiedzieli. Ja mam podejrzenia że jednak są pod kreską.
Stoarn, podaj "twarde" źródło, bo ta Twoja krucjata antyniskokosztowa naprawdę robi się nudna.
Ja nie muszę żadnych źródeł podawać, bo twierdzę, że Jacek77 nie ma racji uważając, że W!ZZ Air przynosi zyski, i tyle Z W!ZZair'em nie ma nic jawnego, więc można tylko podejrzewać... Ja powtarzam usłyszane niedawno plotki, okej, może to i bzdura... Może to, że W!ZZ przynosi zyski to też bzdura. Zobaczymy, Jacek77 poruszył temat pierwszy, niech on dowodzi :P
Nadto, ponieważ nie cierpię tandety, cieszę się że Prezes i Pani Dyrektor od Marketingu nie zamierzają iść w tandetę.
Stoarn, a tak na zdrowy rozsądek, nie sądzisz że zamówienie 50+ maszyn i podwojenie wielkości floty w najbliższym czasie o nowe samoloty musi o czymś świadczyć? Firma która kołuje, przynosi straty itd. nie będzie przecież składała aż tak dużego zamówienia. Tym bardziej Airbus musi mieć chyba jakiś dowód na to, że takie zamówienie będzie opłacone? Bo jak nie, to ja zwracam się do nich z zamówieniem na 2000 maszyn. Nie będę mógł ich opłacić, ale przez 10 lat nie będzie dostaw tych samolotów, bo wszystkie sam zgarnę. Jak inne linie zorientują się, że nie mogą dostać nowych samolotów same się do mnie zgłoszą abym odsprzedał im swoje miejsce w kolejce. Niezły pomysł, myślę że coś na tym jeszcze zarobię
jesli Airbus uzalezniałby zakupy od sytuacji finansowej linii to nic by nie sprzedawał, bo większosc linii obecnie przynosi straty. Skyeurope tez dostawało nowe B738, a NIGDY nie przyniosło zysku. A podwojenie floty - bardzo wiele linii lotniczych w przeszłosci upadało z powodu zbyt optymistycznych załozen co do floty (zbyt wiele samolotów lub zbyt duze samoloty)
Do tego jesli leasingujesz samoloty to... wpłacasz jakąś część na początku, a potem spłacasz tylko miesięczne raty - jak przestaniesz spłacac to firma leasingowa po prostu zabiera samolot (uze uproszczenie tego czym jest leasing - ale najbardziej ogolne)
Na wielu forach mozna poczytać dywagacje na temat sytuacji finansowej Wizz'a - 90% sądzi (podając mniej lub bardziej wiarygodne dane), że firma przynosi nadal duze straty - ale skoro nie jest spółką giełdową to danych nie musi publikować
Oczywiście jako kontrargument mi się też od razu przypomniała sytuacja Sky Europe, ale oni nie zamawiali przecież tylu maszyn co Wizzair prawda? Że większość linii lotniczych cienko przędzie bo albo kryzys albo w przeszłości ryzykuje i inwestuje w jeszcze szybszy rozwój to też fakt. Ale producent maszyn zapewne sprawdza pewne ryzyko powodzenia/niepowodzenia takiego zamówienia i je przyjmuje lub odrzuca prawda? Dlatego też dywaguję tutaj, że Wizz musiał przedstawić jakieś dane zmierzające do tego, że Airbus przystał na to ryzyko. Może i Wizz przynosi straty, ale skoro są tak ogromne to kto je pokrywa? Bo aby utrzymywać taki stan rzeczy ktoś musi na tym paradoksalnie zarabiać?
Bardziej lub mniej wiarygodne dane? Mógł byś coś przytoczyć? Nie jest to pytanie atakujące, po prostu nie czytuję innych forów lotniczych a kieruje mną zwykła ciekawość.
samoloty i tak mozna kupić na kredyt/leasing - więc ryzyko producenta jest niewielkie.
Oczywiscie włascicielem W6 moze byc np bogaty fundusz, który zakłada ze firma przez powiedzmy 5-7 lat moze przynosić straty - ale tego nie wiemy. Dosc duzo powinni wiedziec szwajcarzy, gdzie W6 chciał się przenieść.
A dyskusji o sytuacji W6 było kilka - tu link do jednej z nich: Wizzair Financial Standing Civil Aviation Forum | Airliners.net
Prosba do modów - mozna przeniesc ten wątek do działu o Wizz, a tu pozostawić tylko część dotyczącą LOTu
Właśnie usłyszał :-) Zaskoczenie lekkie jest, tylko że z tego co widzę, ich finanse były jasne i w tą linię lotniczą zaangażowało się "wielu dużych inwestorów", plus mieli "najwyższy fundusz rozruchowy" w historii linii lotniczych. W ciemno więc Airbus nie przyjmował zamówienia.
Ile razy mozna pisac, ze sprawozdania finansowe Wizz sa dostepne w necie? Wystarczy sie pofatygowac i wydac 1 funta zamiast pisac bzdety. Oczywiscie obecnie Wizz przynosi straty tak jak niemalze wszystkie linie swiata. Ale ich wyniki i sytuacja finansowa sa o niebo lepsze od SkyEurope a kto wie czy nawet nie od LOTu.
Name & Registered Office:
WIZZ AIR LIMITED
20-22 BEDFORD ROW
LONDON
WC1R 4JS
Company No. 04888148
Status: Active
Date of Incorporation: 04/09/2003
Country of Origin: United Kingdom
Company Type: Private Limited Company
Nature of Business (SIC(03)):
7415 - Holding companies including head offices
Accounting Reference Date: 31/03
Last Accounts Made Up To: 31/03/2009 (GROUP)
Next Accounts Due: 31/12/2010
Last Return Made Up To: 04/09/2009
Next Return Due: 02/10/2010
WebCHeck - Select and Access Company Information
Szkoda mi funta Danny, zapytać was znawców nie kosztuje nic
Tej linii już nie ma więc to nietrudne, nawet SAS ma o niebo lepsze wynikiAle ich wyniki i sytuacja finansowa sa o niebo lepsze od SkyEurope
LOT podobno jest w katastrofalnej sytuacji, więc sytuacja "kto wie, może i lepsza" jest zapewne równie tragiczna.a kto wie czy nawet nie od LOTu.
Czyli model W!ZZa wcale nie jest jakiś dobry :P
Wg tej zasady to model znienawidzonego przez Ciebie FR jest dobry... Zycze sobie i wszystkim paxom, aby nie była to prawda objawiona. Generalnie mozliwosci kreatywnego ksiegowania nadal sa ogromne, zatem na wyniki "papierowe" nalezy patrzec z przymruzeniem oka. LOT przyniosl blisko MILIARD zlotych strat i lata (ile razy przyniosl zysk i w jakiej kwocie znawcy wiedza). Kwestia najwazniejsza jest czy wierzyciele wierza w dlugoterminowe powodzenie inwestycji. Przytoczony przyklad SX jest idealnym. Nie uwierzyli.
A tymczasem... naprawdę wygląda na to, ze sytuacja przedstawiana była w zbyt różowych barwach, Wizz przynosił i nadal przynosi straty. Wyniki finansowe publikuje słowacka gazeta Sme:
Nie podejmuje się tłumaczyć ze słowackiego, ale każdy zapewne większość tekstu zrozumie, oto link do artykułu.
Dziewięć i pół miliona euro na minusie to nie aż tak dużo, czekamy jednak na zyski!
To jest po angielsku
Zakładki