Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17

Wątek: Dniproavia

  1. #1
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Dniproavia


    Polecamy

    No i powstaje trzecia siła na rynku Ukraińskim.
    Posiadają:
    6 Boeingów 737, oraz 11 EMB 145.
    A ostanio otrzymali Boeinga 767-300ER ( łacznie mają posiadać 2 benki 767)
    [ www. P L A N E S .cz ] - B767-322/ER - N202AC - Dniproavia ( UDN / Z6 ) - Dněpropetrovsk ( DNK / UKDD )
    Planują nimi latać do Azji.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  2. #2
    Awatar Kasztan

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cóż, ciekawe czy przetrwają kryzys, bo to co mamy obecnie na Ukrainie to masakra.
    Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!

  3. #3
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    No i powstaje trzecia siła na rynku Ukraińskim.
    Posiadają:
    6 Boeingów 737, oraz 11 EMB 145.
    A ostanio otrzymali Boeinga 767-300ER ( łacznie mają posiadać 2 benki 767)
    [ www. P L A N E S .cz ] - B767-322/ER - N202AC - Dniproavia ( UDN / Z6 ) - Dněpropetrovsk ( DNK / UKDD )
    Planują nimi latać do Azji.
    No to AeroSvit będzie miał konkurencje na Azjatyckich trasach.
    Pozdrawiam, Airliner

  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    No i powstaje trzecia siła na rynku Ukraińskim.
    W jakim sensie powstaje?
    W rosyjskiej Wikipedii przeczytałem, że przewoźnik istnieje od 1993 roku (jako oddział Aerofłotu), a niezależność organizacyjną uzyskał w roku 1996. Pod względem ilości użytkowanych samolotów Dniproavia zajmuje drugie miejsce wśród ukraińskich przewoźników.

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    A ostanio otrzymali Boeinga 767-300ER ( łacznie mają posiadać 2 benki 767) Planują nimi latać do Azji.
    Ta sama Wikipedia podaje, że w planach na 2009 jest uruchomienie rejsu KBP-WAW. A ten B767, którego już mają (UR-DNM), został wyleasingowany z myślą o uruchomieniu trasy transatlantyckiej.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Ta sama Wikipedia podaje, że w planach na 2009 jest uruchomienie rejsu KBP-WAW.
    Papier w Wikipedii zniesie bardzo wiele, a może nawet wszystko...

  6. #6
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Papier w Wikipedii zniesie bardzo wiele, a może nawet wszystko...
    Rozumiem, że to jeden z twoich legendarnych aforyzmów, mundrołku.

    В 2009 году днепропетровская авиакомпания намерена открыть рейсы Киев-Симферополь и Киев-Варшава. В планах "Днепроавиа" - начало трансатлантических перелетов, для этого авиаперевозчик взял в лизинг 1 дальнемагистральный Boeing-767, который поступит в распоряжение компании в этом году и будет базироваться в аэропорту "Борисполь".
    Источник: âčŕöčîííűĺ íîâîńňč :: Äíĺďđŕâčŕ óâĺëč÷čëî ďŕńńŕćčđńęčĺ ďĺđĺâîçęč â 2 đŕçŕ â 2008 ăîäó 04 февраля 2009 года

    Teraz po polsku:
    W 2009 roku dniepropietrowski przewoźnik zamierza uruchomić rejsy Kijów-Symferopol oraz Kijów-Warszawa. Dniproavia ma również w planach rozpoczęcie lotów transatlantyckich, w tym celu wyleasingowała długodystansowego Boeinga 767, który wejdzie w posiadanie firmy w tym roku i będzie bazował na lotnisku Borispol.
    Źródło:
    avianews.com 4 lutego 2009

    В ближайших планах – Варшава, Москва.
    Источник ??????????: ???????

    I po polsku:
    W najbliższych planach - Warszawa, Moskwa.
    Źródło:
    dniproavia.com


    Jeżeli masz jakieś m e r y t o r y c z n e uwagi, to się pochwal.

    Ale jeżeli nie - nie rób smrodu.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Co takiego złego napisał Stenus?

    Papier z wikipedii zniesie wszystko? Zniesie! Twierdzenie Stenusa jest jak najbardziej prawdziwe.

    Na wikipedii znajdziemy i prawdę i fałsz. Stenus nic nie pisał, że uważa to za bzdury, tylko że na wikipedii można znaleźć różne rzeczy.

    Alien cieszę się że podałeś nam bardziej wiarygodne źródło niż wikipedię.

    Uwaga generalna: źródła bliższego stopnia powołujemy przed źródłami dalszego stopnia.

    Dniproavia już raz zapowiadałe wejścię do WAW na trasę do DNK, nawet wsadziła to do rozkładu. Na panewce spaliło.

    Czy tym razem chodzi o codeshare z LOTem czy coś więcej? Czy LOT definitywnie nie otwiera Dniepropietrowska?

    BTW. Zbieg okoliczności się nam zrobił, wczoraj UR-DNE wyjechał z pasa w IST o czym więcej w wypadkach...
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 24-03-2009 o 14:07

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    big nice room

    Domyślnie

    Linia powstaje w oku cyklonu. Ciekawe czy ujdzie z zyciem do konca tego roku bo dodatkowo wejscie WizzAir troche pewnie im plany pokrzyzowalo.
    Do odwaznych swiat nalezy.

    Wypowiedzi nie na temat wykasowałem / Stoarn
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 24-03-2009 o 17:55

  9. #9
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    W jakim sensie powstaje?
    W rosyjskiej Wikipedii przeczytałem, że przewoźnik istnieje od 1993 roku (jako oddział Aerofłotu), a niezależność organizacyjną uzyskał w roku 1996. Pod względem ilości użytkowanych samolotów Dniproavia zajmuje drugie miejsce wśród ukraińskich przewoźników.
    Ale tak naprawde zaczeła się rozwijac i zaistniała na rynku ukraińskim, w momecie pozyskania 11 ER4 oraz 6 737, no a teraz 1(2)767.

    Ta sama Wikipedia podaje, że w planach na 2009 jest uruchomienie rejsu KBP-WAW. A ten B767, którego już mają (UR-DNM), został wyleasingowany z myślą o uruchomieniu trasy transatlantyckiej.
    Ch-aviation.ch jest według mnie o wiele pewniejszym żródłem niż Wiki.
    A właśnie na ich stronie pisze, że Z6 planuje dwoma 767 latać do Chin oraz Azji południowo-wschodniej.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Stoarn, nie osłabiaj mnie, naprawdę nie łapiesz, o co chodzi? Ty też?

    1. Starter wątku nie zawiera źródła podawanych informacji - poza fotką Benka potwierdzającą, że Benek jest. Ale liberię Benka trudno uznać za wiarygodną informację nt. jego rozkładu. Dlatego zacząłem szukać sam.
    A jako, że jestem tylko hobbystą i moja znajomość branży jest powierzchowna, z zasady raczej nie piszę tego, co mi się wydaje, ale staram się to sprawdzać. Na tyle blisko źródła, na ile się uda.

    2. Strona Dniproavii nie wygląda na zbyt aktualną, choćby dlatego, że nie wspomina w ogóle o pozyskaniu B767. Najświeższą informację, jaką wczoraj znalazłem w języku oryginalnym przy pomocy natywnej wyszukiwarki yandex.ru, była ta, którą dzisiaj przytoczyłem dosłownie.
    Odnośnie hierarchii wiarygodności źródeł trudno wyrokować - ta sama informacja powtarzała się w różnych lokalizacjach (tu do wglądu), m.in. w Wiki. Wobec czego spośród wielu stron pełnych dziwacznych znaczków wybrałem wczoraj właśnie Wikipedię. Z uwagi na to, że czytelnikom nierosyjskojęzycznym też z czymś się kojarzy, nie jest totalnym wszechświatem równoległym.

    3. Nawet bez powtarzania truizmów przez Stenusa wiem dobrze, czym jest Wikipedia i jak powstaje.
    Sam poprawiałem tam bzdury, w oparciu o które dzieci dowodziły tu na forum, że prefiks EI w regu to symbol Włoch.
    (BTW nawet wtedy, kiedy edytowałem Wikipedię, nie znalazłem tam nawet skrawka papieru.)

    4. O tym, co gorsze, można dyskutować - czy tak jak Dniproavia zaanonsować nowe połączenie, wstawić je do rozkładu i nie odpalić, czy też raczej odpalić i potem uciec z podkulonym ogonem jak zbity pies.
    Niczym - nie przymierzając - Narodowy Przewoźnik z WAW-PEK.
    A odnośnie WAW-DNP nic bliżej nie wiem, przypadkiem znalazłem tylko informację sprzed pół roku, że Dniproavia wystąpiła do ukraińskiego ULC-u o pozwolenie na wykonywanie regularnych lotów na tej trasie.

    5. Mój wczorajszy post poruszał dwie kwestie - w jakim sensie linia jest nowa i dokąd zamierza latać świeżo pozyskanym Benkiem. (Zresztą właśnie w związku z incydentem w IST zainteresowałem się kwestią, o jakiego rodzaju debiucie jest mowa w wątku.)

    Stoarn, pytasz mnie jako moderator, co takiego strasznego napisał Stenus?

    Otóż chodzi o to, że nic nie napisał. Chociaż przecież mógł, choćby wskazać, w którym momencie ja się pomyliłem w moim poście.

    Ale jeżeli protekcjonalne bicie piany jest wszystkim, co Stenus ma do powiedzenia odnośnie podniesionych przeze mnie kwestii, to naprawdę mógł sobie darować. Bez żadnej szkody dla kogokolwiek.

    Swoje uwagi odnośnie poprawności metodologicznej mojej kwerendy może sobie wsadzić w buty.

  11. #11
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Ch-aviation.ch jest według mnie o wiele pewniejszym żródłem niż Wiki.
    A właśnie na ich stronie pisze, że Z6 planuje dwoma 767 latać do Chin oraz Azji południowo-wschodniej.
    Wiesz, maciek, wychodzi na to, że tam może być jeszcze inaczej. I nie wiadomo, jak. Ale raczej na pewno nie tak, jak napisałeś w starterze.

    Wczoraj wieczorem szukając danych byłem też na ch-aviation.ch, ale trafiłem od razu na ich listing floty Dniproavii. A tam żaden UR-DNM nie występuje, pomimo tego, że fizycznie (a przynajmniej na zdjęciu) istnieje. Dlatego uznałem, że Szwajcarzy zapewne nie mają aktualnych danych i bez sprawdzania tego, co oni tam piszą, poszedłem szukać gdzie indziej.
    Ale skoro się upierasz, teraz zajrzałem tam jeszcze raz. I okazuje się, że jest naprawdę wesoło.

    Chronologicznie wygląda to tak:

    14.12.2008 - Dniproavia zamierza wziąć w leasing dwa B767-300ER, żeby otworzyć połączenia do Chin oraz Azji Pd.-Wsch. (wg ch-aviation.ch);

    04.02.2009
    - Dniproavia wzięła w leasing jednego B767 z zamiarem uruchomienia lotów transatlantyckich (wg avianews.com) - już jest, ale jeden, a nie dwa, i już nie do Azji, brak też wzmianki o planach leasingowania drugiego;

    25.02.2009
    - Dniproavia zrezygnowała z planów leasingowania Boeingów 767-300ER (wg ch-aviation.ch) - nie będzie żadnego; skoro piszą: Boeingów (w oryginale: has given up plans to lease B767-300ERs), to znaczy, że dotyczy to przynajmniej dwóch sztuk.

    Ale jest jeszcze to zdjęcie na planes.cz.
    Zdjęcie zrobione kiedyś w marcu 09 przedstawia samolot w barwach Z6, ale bez widocznego rega. A w komentarzu czytamy: bude registrováno jako UR-DNM - będzie zarejestrowany jako UR-DNM. Będzie, czyli jeszcze nie jest.
    No i jest jeszcze kwestia, na ile komentarz pod zdjęciem zamieszczony przez jakiegoś anonimowego leszczyka jest wiarygodny jako źródło informacji.

    Czyli masz do wyboru dwie wykluczające się wersje:
    - źródło szwajcarskie (które zresztą sam uznajesz za wiarygodne): nie będzie żadnego B767 w barwach Z6. Oprócz notki z 25 lutego przemawia za tym wariantem brak B767 w ich listingu. No i wiadomość jest najświeższa. No i na stronie Dniproavii nie ma słowa o żadnym B767.
    A co z tym samolotem ze zdjęcia - być może zamówili go, zlecili malowanie i przemalowany przyleciał do KBP. Ale już go nie zarejestrowali, bo zrezygnowali z całego projektu, np. z powodu pogłębiającego się kolapsu ukraińskiej gospodarki.
    Ale z drugiej strony listing ch-aviation.ch nie jest ukraińskim rejestrem urzędowym. Poza tym wiarygodność Szwajcarów osłabia fakt, że w ogóle nie dotarła do nich wiadomość o pierwszej zmianie planów (2->1, Azja->Ameryka) Dniproavii.
    - źródło ukraińskie - jest i będzie jeden 767, który w nieokreślonej jeszcze przyszłości będzie latał do Ameryki. A Dniproavia nie zawraca sobie głowy aktualnością swojej strony internetowej (oczywiście poza aktualnym rozkładem i cennikiem).

    Wychodzi na to, że trzeba będzie szukać dodatkowych informacji.
    Chyba, że pewnego dnia ujrzysz na piopawlu UR-DNM pomykającego do Ameryki - wtedy oczywiście automatycznie potwierdzi się wiarygodność źródła ukraińskiego.

  12. #12
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Na stronie Dniproavia pisze o 767 jak byk...
    http://www.dniproavia.com/view.aspx?id=14&lang=3
    Mówisz że Leszczyk, ale ten leszczyk był i pewnie rozmawiał z obsługą Z6 i on według mnie jest na obecną chwilę najlepszym żródłem informacji nt. UR-DNM.
    Ps: Fotka zrobiona 21 Marca, a co do floty na Ch-aviation, to jest to stan na 12.03.09.
    Ostatnio edytowane przez maciek krk ; 24-03-2009 o 21:40
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  13. #13
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Odnośnie strony - nie wydaje mi się, abym to wczoraj przeoczył. Tym bardziej, że oprócz tego, że ją przejrzałem, sprawdzałem też przez Ctrl+F. Ale wszystko jest możliwe.

    Odnośnie zdjęcia - napisałem "gdzieś w marcu", bo nie jest jasne, czy 21.03 to data wykonania zdjęcia, czy wrzucenia fotki na stronę/wpisania komentarza.

    Odnośnie komentarza - nie wiem, czy napisał go ten sam człowiek, który zrobił zdjęcie w KBP. Być może konstrukcja serwisu hostingowego wyklucza inne możliwości, ale ja się w to nie bawiłem i po prostu nie wiem.

    Odnośnie tego, że ktoś gdzieś był i z kimś rozmawiał i wie najlepiej ze wszystkich - w Wikipedii udzielają się m.in. tacy, którzy albo gdzieś byli, albo z kimś rozmawiali, albo coś czytali. IMHO właśnie dlatego do wiarygodności Wiki można mieć zastrzeżenia.

    Ale nawet jeżeli wiarygodność komentarza pod zdjęciem jest niekwestionowana, to co on wnosi nowego do dyskusji na wątku? Czyli do kwestii 'ile będzie B767 i dokąd będzie/będą latać'.
    Dla mnie twardym konkretem jest właśnie cudownie odnaleziona informacja na stronie Dniproavii:
    В конце 2008 года воздушный парк пополнился ещё одним самолётом Boeing-767. Это дальнемагистральный самолет, который будет базироваться в аэропорту Борисполь и осуществлять межатлантические перелёты.
    I po naszemu: W końcu 2008 roku flota wzbogaciła się jeszcze o jeden samolot B767. Jest to samolot długodystansowy, który będzie bazował na lotnisku Borispol i będzie realizował loty transatlantyckie.
    Akurat tak się składa, że informację tej samej treści podałem wczoraj w oparciu o inne źródła ukraińskie, a ty jeszcze dzisiaj o 17:30 odrzucałeś ją obstając przy tym, co napisałeś w starterze.

    A całą konstrukcję z możliwymi pokręconymi losami projektu wykombinowałem tylko po to, żeby nagiąć jakoś do rzeczywistości dane z ch-aviation.ch, na które to ty się powoływałeś.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Alien@ Wiesz czemu reakcja Stenusa była uzasadniona? Bo wedle wikipedii do Warszawy miały już latać Air Canada, Delta, Air China, Vietnam Airlines, Emirates, Qatar Airways, Dniproavia, Georgian International Airlines...

    Pozostało na papierze, na serwerze, jak zwał tak zwał.

    Więc teraz do wszelkich nowinek niepotwierdzonych podchodzimy sceptycznie

    Jedna uwaga: takie portale jak yandex.ru czerpią swą wiedzę raczej z bardziej oficjalnych źródeł niż wikipedia. Więc następnym razem zacytuj yandex.ru

    Już ponad półtora tysiąca lat temu zresztą, istniały specjalne ustawodawstwa dotyczące tego kogo wolno cytować i w jakiej precedencji stoją cytowani

    Co do ch-aviation: wszystko jest git. Ostatnia wiadomość pochodzi z końca lutego, za to stan floty z 12 marca. N202AC stał w Teksasie pomalowany w barwy Dniproavii od jesieni i głośno się mówiło, że Dniproavia może z niego zrezygnować w końcu, tyle Szwajcarzy wiedzieli. Zdjęcie które tu pokazano jest z 21 marca, świeżo po locie dostawczym z Teksasu. O tym Szwajcarzy mogli jeszcze 9 dni wcześniej nie wiedzieć. Za pewne wkrótce będzie aktualizacja floty, o i UR-DNM się pojawi...
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 25-03-2009 o 00:12

  15. #15
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Stoarn, chyba przeceniasz moc sprawczą Wikipedii.
    Według mnie Dniproavia ani nie otworzy nowej destynacji dlatego, że ktoś gdzieś o tym nie pisze, ani też nie porzuci tych zamiarów, bo ktoś opisał je w Wiki.

    A ogólnie chodzi mi o prostą zasadę - szanujmy się.

    Skoro ja staram się nie podawać niesprawdzonych wiadomości, to ktoś, kto się zabiera do krytyki, też mógłby się wysilić i poświęcić te 15 sekund (bez przesady - copy-paste-enter) na sprawdzenie, czy na pewno jestem w błędzie. Tym bardziej, że to nie ja wchodzę w rozmowę ktosia, ale on w moją.

    I nie jest to żadna alergia na krytykę. Tylko na jakiej zasadzie się krytykujemy?
    Nie, bo nieprawda - proszę bardzo. Oczywiście padnie pytanie: a dlaczego uważasz, że nieprawda?
    Ale "nie, bo Wikipedia" - niewyraźnie się robi. I niebezpiecznie blisko rzekomo chińskiego przysłowia: Kiedy palec wskazuje na Księżyc, "niektórzy" patrzą na palec.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Co do ch-aviation: wszystko jest git. Ostatnia wiadomość pochodzi z końca lutego, za to stan floty z 12 marca. N202AC stał w Teksasie pomalowany w barwy Dniproavii od jesieni i głośno się mówiło, że Dniproavia może z niego zrezygnować w końcu, tyle Szwajcarzy wiedzieli. Zdjęcie które tu pokazano jest z 21 marca, świeżo po locie dostawczym z Teksasu. O tym Szwajcarzy mogli jeszcze 9 dni wcześniej nie wiedzieć. Za pewne wkrótce będzie aktualizacja floty, o i UR-DNM się pojawi...
    Kiedy przyleciał, to przyleciał, jego sprawa. (BTW - jak mu tam wcześniej było - N202AC? A nie PR-ONA?) Jaki był stan floty na 11 marca, to też nie jest takie ważne. Co innego tu nie gra.
    Ważna jest treść tej ostatniej wiadomości z końca lutego:
    25.02.2009
    Dniproavia (Z6/Dnepropetrovsk) has added an 11th ex-Flybe. ERJ-145 but has given up plans to lease B767-300ERs.
    Szwajcarzy wcześniej wiedzieli o planach leasingowych, ale 25 lutego poinformowali, że Dniproavia całkowicie wycofuje się z tych zamiarów. W sytuacji, w której media rosyjskojęzyczne ogłosiły korektę planów Z6 (z 2 na 1, z Azji Ameryka) prawie 3 tygodnie przed informacją ch-a.ch o całkowitej rezygnacji z leasingu B767.
    Pytanie brzmi: dlaczego Szwajcarzy ogłosili 25 lutego, że Dniproavia nie weźmie żadnego B767?
    Odnośnie reszty historii nie mam zastrzeżeń.
    Ostatnio edytowane przez alien ; 25-03-2009 o 02:50

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Stenus nie napisał 'nie bo nie prawda'. Stenus napisał tylko, że na wikipedii różne rzeczy można znaleźć. I prawdziwe, i czasem nie...

    Szwajcarzy nie napisali, że Dniproavia definitywnie się zamierza pożegnać z longhaulami, tylko że zrezygnowali z leasingu. Bo mieli cynk że maszyna stoi od paru miesięcy w Teksasie. Po czym mogli się ponownie Ukraincy namyśleć...

    Maszyna PR-ONA miała stojąc w Teksasie rega N202AC i pod takim regiem przyleciała do Dniepropietrowska.

  17. #17
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Padłem
    CH-Aviation - Airline News, Fleet Lists & More
    14 "nowych" Emb 145.

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Ktoś wie może, po co im tyle maszyn
    ps: Proszę o scalenie obu postów.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 12-11-2009 o 19:00 Powód: scalanie, równie dobrze sam mógłbyś to zrobić!
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •