Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 60
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie B767 beda latały z wingletami


    Polecamy

    Linia American Airlines jako pierwsza na swiece zamontuje do swoich 58 767-300ER winglety . (o wysokosci 3.35m (11ft)). Pozwola one zmniejszyc spalanie o ok 4% - 5%. Dzieki temu jeden samolot rocznie spali ok 290,000 galonów paliwa mniej.

    UK-based GKN Aerospace is expected to announce its selection by Aviation Partners Boeing (APB) as a new supplier of the US company’s blended winglets for the rapidly expanding Boeing 737 ’Classic’ and newly launched 767 retrofit programmes, while United Airlines United Airlines is poised to start retrofitting its 757s.


    The GKN deal comes as American Airlines is announced as launch customer for the long-anticipated Boeing 767-300ER retrofit. The identity of the remaining two launch carriers, one in Europe and the other based in South America, could be revealed as early as the end of this week, says says APB vice president sales Patrick LaMoria. “The other US majors are also very interested in the 767 winglet,” he adds.


    The aero structures specialist joins existing APB winglet supplier Kawasaki Heavy Industries. Winglets for the 737 Next Generation and 757 retrofit lines are produced by Austrian-based Fischer Advanced Composites. Despite the much-needed addition of GKN, APB says the 737 ’Classic’ retrofit line is sold out through 2009 at the rate of six shipsets per month. “We’re still going to ramp-up as fast as we can, but it will be the end of this year or early next before they can begin providing the first parts,” says La Moria.


    Meanwhile, United is expected to become the latest major 757 operator to announce selection of the blended winglet to reduce fuel costs. The airline, which currently operates 97 757-200s, is expected to start by retrofitting aircraft from September onwards. Other 757 winglet customers include American Airlines, Continental Airlines and Northwest Airlines, while LaMoria adds that others including Delta Airlines are “very interested.”


    A leased American 767 will be provided for an eight-month flight test certification program, beginning in January 2008, with the supplemental type certificate expected around October-November 2008, says LaMoria. The 3.35m (11ft) tall winglets are expected to reduce fuel burn by between 4% and 5%, and could extend range by more than 600km. American plans to install winglets on its entire fleet of 58 767-300ER aircraft, saving at least 290,000 gallons of fuel per aircraft per year. American expects to modify all of the aircraft by mid-year 2010.
    http://www.flightglobal.com/articles...7-winglet.html
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A to ciekawe, śmiesznie wygląda 767 z wingletami

    Jest jakiś 777 z wingletami?

  3. #3
    Awatar karol_n1

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Tychy

    Domyślnie

    a co powiecie o B744 JL i ANA bez wingletów?

  4. #4
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karol_n1
    a co powiecie o B744 JL i ANA bez wingletów?
    ze to sa specjalne B747 w wersji przeznaczonej do lotow krajowych - brak wingletow polepsza ekonomie ich uzywania
    mnie ciekawi ktory z europejskich przewoznikow dolaczy do AA, moze BA?
    no risk, no fun ;D


  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Właśnie, już kiedyś o tym dyskutowaliśmy. Mają parę 747 w których nie opłacało się montować wingletów, bo latały na zbyt krótkich trasach.

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Właśnie, już kiedyś o tym dyskutowaliśmy. Mają parę 747 w których nie opłacało się montować wingletów, bo latały na zbyt krótkich trasach.
    to nie tak, one od nowosci nie maja wingletow, dodatkowo maja wzmacniane powdwozia - wszystko przez to ze lataja na krotkich krajowych trasach wymagajacych czestych startow/ladowan
    no risk, no fun ;D


  7. #7
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A to poplątałem :/ W takim razie to są jakieś specjalne wersje zamówione przez te linie? (tak jak 737 przystosowane do operowania z krótszych pasów?) Jeśli tak to są jeszcze jakieś linie które je eksploatują?

  8. #8
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    A to poplątałem :/ W takim razie to są jakieś specjalne wersje zamówione przez te linie? (tak jak 737 przystosowane do operowania z krótszych pasów?) Jeśli tak to są jeszcze jakieś linie które je eksploatują?
    Tylko Japonczycy uzywaja maszyn tego typu.
    http://boeing.com/commercial/747fami...stic_prod.html
    no risk, no fun ;D


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    to sa specjalne B747 w wersji przeznaczonej do lotow krajowych - brak wingletow polepsza ekonomie ich uzywania
    To znaczy ze winglety polepszają ekonomike uzytkowania samolotu tylko na dluzszych trasach? BTW, kiedys sie zastanawialem: skoro winglety zmniejszają zuzycie paliwa, to dlaczego nie_sa instalowane fabrycznie na wszystkich (przynajmniej nowych) samolotach?

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Jest jakiś 777 z wingletami?
    777 ma AFAIK specjalnie skonstruowane koncowki skrzydel, ktore spelniają funkcję wingletow ale sa praktycznie w_jednej plaszczyznie z_resztą skrzydla. Podobne ma, zdaje sie, miec_787.

  10. #10
    Awatar krisow

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lidzbark Warmiński

    Domyślnie

    Polepszają ekonomikę na dłuższych trasach, bo ich skuteczność wzrasta im samolot lata wyżej. Wersje B747-400D używane w Japonii latają na krótkich trasach i praktycznie po starcie muszą zaraz zniżać .

  11. #11
    slider1000
    Goście

    Domyślnie

    Winglety służa do zmiejszania oproru indukowanego , nie wiedzialem ,że jest on zalezny od długosci przelotu

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Slider masz racje ale winglety tez swoje waza. W przypadku ANA to chyba kiedys nawet je zaczeli instalowac a pozniej sciagac bo sie okazalo ze na krotkich trasach korzysci z mniejszego oporu sa miejsze niz straty z powodu wiekszej wagi.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    takie AFAIK ma też 767-400

  14. #14
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    3,35 metra ... kurcze wielkie te winglety, echhh

  15. #15
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    to nie tak, one od nowosci nie maja wingletow, dodatkowo maja wzmacniane powdwozia - wszystko przez to ze lataja na krotkich krajowych trasach wymagajacych czestych startow/ladowan
    Juz mielismy fajna dyskusje o tym i przypominam ze nie wszystkie ANA 744s bez wingletow sa wersje -Domestic

    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ciekawie by było zobaczyć LOTowskie 767 z wingletami...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cani
    3,35 metra ... kurcze wielkie te winglety, echhh :)


    A ile może ważyć taki winglet?

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tzki co ms Ryanair na swoich samolotach (tylko te sa mniejsze bo cos ok 2 m) wazy ok 100kg kazdy

  19. #19
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    SEATTLE, May 3 /PRNewswire/ -- Aviation Partners Boeing announced today that Santiago-based LAN Airlines has ordered 8 Blended Winglet Systems for 767-300F freighters and 7 Systems for 767-300ER passenger aircraft along with options for 20 additional Systems. First installation will take place at LAN's maintenance base in Santiago immediately following certification in the 4th quarter of 2008 with the installations expected to be complete by the end of the 1st quarter of 2010.
    http://biz.yahoo.com/prnews/070503/sfth017.html?.v=101

    Czyli niewiadomy pozostal jeszcze klient z Europy, moze BA?
    no risk, no fun ;D


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Jeśli raz posmakowałes latania, bedziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić - Leonardo Da Vinci

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •