Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 22 z 22
  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    Gdyby opłacałoby się robić promocje typu "last minute" na bilety, to z pewnością linie lotnicze by tak robiły.
    W zamierzchlych czasach (lata 70-te) byly na trasach krajowych w Polsce bilety zwane popularnie "stand-by": na pol godziny przed wylotem sprzedawano bilety za pol ceny. "Karą", czy tez ryzykiem dla pasazera jest tu to, ze mozna nie miec szczescia i wolnych miejsc na pol godziny przed wylotem moze juz po prostu nie byc.

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    Wysokie ceny tuż przed wylotem wynikają z faktu, że zawsze znajdzie się ktoś kto musi lecieć w ostatniej chwili i jest gotów zapłacić prawie każdą cenę.
    No tak, to jest (bez ironii) ta roznica wzgledem przyslowiowej salaty sprzedawanej wieczorem po obnizonej cenie.

    Z drugiej strony, jesli pasazer kupuje bilet wczesnej, to ma komfort pewnosci miejsca w samolocie (z dokladnoscią do odwolanego rejsu... ale to inne kwestia), wiec mozna by sobie wyobrazic, ze za ten komfort doplaca (p. wyzej).

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Jeśli większość pasażerów ociągałaby się z zakupieniem biletu do ostatniej chwili, bardzo utrudniłoby to pracę liniom - do ostatniej chwili nie wiadomo byłoby, jak planować operacje, ile miejsc oferować i jak duże zapotrzebowanie jest na dany rejs.
    No ale przeciez *najpierw* udostepnia sie do sprzedazy dany rejs (i to na wiele miesiecy wczesniej), a *potem* ludzie kupują (lub nie) na niego bilety. Tego, jaka maszyna wykonuje dany rejs (co jest ustalane zapewne na podstawie *wczesniejszych* obserwacji, lub wyliczen-przewidywan-badan), w zasadzie sie na daną date nie zmienia - czasem tylko sa jakies podmianki, zeby stosowny dzial na Forum nie swiecil pustkami.

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    Teraz tym bardziej trzeba przeszkolonych ludzi, żeby się w tym wszystkim połapać.
    Hmm, ale to chyba raczej w dziale wgrywajacym trasy i taryfy do systemu, a nie wsrod "koncowych agentow" - ci ostatni sa obowiazani wystawiac bilety tak, jak system udostepnia. Pamietam z kursu Amadeusza (choc niestety nie pamietam juz szczegolow), ze w rezerwacji (czy w samym bilecie) mozna rozpoznac, jesli bilet nie byl wystawiony z auto-pricingu, tylko "sprajsowany" recznie (wtedy, w razie jakichkolwiek nieprawidlowosci, lub "nieprawidlowosci", agent odpowiada z wlasnej kieszeni).

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    Wpisanie kodu rezerwacji i nazwiska na ekranie dotykowym
    Ekrany dotykowe to badziewie - ale to dygresja, sorry.

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    W obecniej chwili kupienie bardzo taniego biletu 3 miesiące przed wylotem znaczy, że cena biletu jest niższa niż realny koszt przewiezienia jednego pasażera.
    "Ale to tylko jedna z jego (systemu) wad"...

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    Natomist kupując najdroższy możliwy bilet z pewnością płacimy więcej niż realny koszt przewozu
    Jw. No ale coz, dopoki znajduja sie na to chetni (lub nie majacy takiej wiedzy)...

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    A linię będą się bronić jak tylko mogą przed kombinowaniem ze strony pasażerów.
    Tylko ze linie, utrzymujac ikryminowany system taryfowy, same zachecają pasazerow do kombinowania... Najlepiej oczywiscie oglosic, ze tacy pasazerowie (i agenci) to "przebrzydli spekulanci"...

    Cytat Zamieszczone przez Flower
    Bo każda udana próba obejścia ustalonych reguł (cross-boarder, bilety na zakładkę, hidden destination, rezerwacja round-trip by wykorzystać tylko wylot), to jest strata dla linii, która ostatecznie odbije się na innych pasażerach w postaci wyższej ceny biletów lub kolejnych resktrykcji.
    Co, jak widac, decydentow nie wzrusza (lub moze do nich nie dociera, bo wymaga troche bardziej dlugofalowego patrzenia).

  2. #22
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Hmm, ale to chyba raczej w dziale wgrywajacym trasy i taryfy do systemu, a nie wsrod "koncowych agentow" - ci ostatni sa obowiazani wystawiac bilety tak, jak system udostepnia. Pamietam z kursu Amadeusza (choc niestety nie pamietam juz szczegolow), ze w rezerwacji (czy w samym bilecie) mozna rozpoznac, jesli bilet nie byl wystawiony z auto-pricingu, tylko "sprajsowany" recznie (wtedy, w razie jakichkolwiek nieprawidlowosci, lub "nieprawidlowosci", agent odpowiada z wlasnej kieszeni).
    Tak ale jest mnóstwo sytuacji gdzie system rezerwacyjny swoje a taryfa swoje (patrz np. tytuł wątku)
    System policzy prawie wszystko automatycznie ale może się okazać, że niezgodnie z notą do taryfy.
    Poza tym zmiany rezerwacji... tego nie zrobi internet do czasu kiedy będą istnieć te wszystkie zależności taryfowe... ale pewnie do czasu...

    PS. to z kursu to się tyczy biletu a nie rezerwacji. I wtedy w masce masz literkę M(manual)

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •