Pytanie jaki udział ma dość zamknięty ruch krajowy. Poza tym z mojego punktu widzenia to widzę bardzo atrakcyjne ceny na kierunki dalekowschodnie.
Według danych za III kwartał 2009 Tureckie linie lotnicze zajmują czwatre miejsce w liczbie przewiezionych pasażerów wśród linii europejskich. Wyprzedzają piąty KLM. Warto przy tym zauważyć, że THY dysponują flotą o łacznej liczbie 23.387 miejsc, podczas gdy Błękitni Królewscy mają miejsc 29.973, czyli o ponad 1/4 więcej. Co najważniejsze, THY jako jedyne w Europie zanotowały ponad 10%-owy wzrost liczby przewiezioych paxów. A więc nawet w kryzysie można. Co sądzicie o przyczynach takiej sytuacji? Co z osiągnięć THY jest aplikowalne w LO?
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Pytanie jaki udział ma dość zamknięty ruch krajowy. Poza tym z mojego punktu widzenia to widzę bardzo atrakcyjne ceny na kierunki dalekowschodnie.
Otoz to, ceny, a przynajmniej na wschod, sam skorzystalem z calkiem atrakcyjnych cenowo SIN i BKK jak i wielokrotnie widzialem wypowiedzi innych (na innych forach) o locie THy przede wszystkim ze wzgledu na cene.
THY ma na wstępie kilka przewag, które nie są replikowalne:
- dwukrotnie większa populacja z bardzo dużą koncentracją wokół hub'u (przychody)
- znacząco większa i młoda diaspora (przychody)
- mniej sezonowy i bardziej atrakcyjny lokalny produkt turystyczny (przychody)
- rok 2009 to pierwszy pełny rok generowania synergii po wstąpieniu do Star Alliance (przychody i koszty)
- znacząco tańsza siła robocza (koszty)
Ale jest też kilka rzeczy, które robią dobrze:
- systematyczne unowocześnianie i podwyższanie jakości produktu- nowe maszyny, nowe siedzenia, wprowadzenie klasy pierwszej
- duży zagraniczny budżet promocyjny- np. regularnie pojawiające się reklamy prasowe z Kevinem Costnerem
- systematyczne rozszerzanie siatki- równowaga wschód-zachód, duża liczba połączeń dalekodystansowych
- mniejszy opór przed ryzykiem i charyzmatyczny leadership
1. Kierunki dalekowschodnie - da się? Da! Ale u nas floty 'niet' na daleki wschód, czyli siatki połączeń też nie ma na czym rozwijać. Czyli kółko zamknięte.
2.A więc zająć się inwestycją w działalność bezpośrednią, a ciąć koszty pośrednie i pozbywać się innych "zajęć".Eksperci uważają, że LOT postępuje słusznie, pozbywając się z grupy tych elementów, które nie są bezpośrednio związane z przewozami. – W tak trudnych dla linii lotniczych czasach przewoźnik musi się skoncentrować na działalności lotniczej – uważa Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
Wszystko pieknie, ale chcialbym jeszcze zobaczyc wyniki finansowe THY - bo wypelnic samolot, to nie problem. Wypelnic i zarobic, to juz owszem...
Kiedyś jak dyskutowaliśmy o potencjalnym inwestorze dla LOTu to wspominałem, że moim zdaniem idealnym byłby właśnie Turkish. Jeden sojusz, lotniska, które bezpośrednio ze sobą nie konkurują (IST i WAW), stały i konsekwentny rozwój linii (odnośnie wyniku finansowego: rok i dwa lata temu na plusie - dokładnego wyniku niestety nie pamiętam), co daje nadzieje na zmiany w LO.
Do tego z punktu widzenia pasażera naprawdę dobra obsługa pokładowa (na pewno lepsza niz. LH
Zakładki