Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie THY - a jednak można!!


    Polecamy

    Według danych za III kwartał 2009 Tureckie linie lotnicze zajmują czwatre miejsce w liczbie przewiezionych pasażerów wśród linii europejskich. Wyprzedzają piąty KLM. Warto przy tym zauważyć, że THY dysponują flotą o łacznej liczbie 23.387 miejsc, podczas gdy Błękitni Królewscy mają miejsc 29.973, czyli o ponad 1/4 więcej. Co najważniejsze, THY jako jedyne w Europie zanotowały ponad 10%-owy wzrost liczby przewiezioych paxów. A więc nawet w kryzysie można. Co sądzicie o przyczynach takiej sytuacji? Co z osiągnięć THY jest aplikowalne w LO?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  2. #2
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Pytanie jaki udział ma dość zamknięty ruch krajowy. Poza tym z mojego punktu widzenia to widzę bardzo atrakcyjne ceny na kierunki dalekowschodnie.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Otoz to, ceny, a przynajmniej na wschod, sam skorzystalem z calkiem atrakcyjnych cenowo SIN i BKK jak i wielokrotnie widzialem wypowiedzi innych (na innych forach) o locie THy przede wszystkim ze wzgledu na cene.

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    THY ma na wstępie kilka przewag, które nie są replikowalne:

    • dwukrotnie większa populacja z bardzo dużą koncentracją wokół hub'u (przychody)
    • znacząco większa i młoda diaspora (przychody)
    • mniej sezonowy i bardziej atrakcyjny lokalny produkt turystyczny (przychody)
    • rok 2009 to pierwszy pełny rok generowania synergii po wstąpieniu do Star Alliance (przychody i koszty)
    • znacząco tańsza siła robocza (koszty)

    Ale jest też kilka rzeczy, które robią dobrze:

    • systematyczne unowocześnianie i podwyższanie jakości produktu- nowe maszyny, nowe siedzenia, wprowadzenie klasy pierwszej
    • duży zagraniczny budżet promocyjny- np. regularnie pojawiające się reklamy prasowe z Kevinem Costnerem
    • systematyczne rozszerzanie siatki- równowaga wschód-zachód, duża liczba połączeń dalekodystansowych
    • mniejszy opór przed ryzykiem i charyzmatyczny leadership

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Co z osiągnięć THY jest aplikowalne w LO?
    Czy THY jest państwową czy prywatną firmą? Bo jeśli prywatną - to wszystko jasne.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    THY jest w 49,12 % państwowe, reszta akcji na giełdzie.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WitekZ Zobacz posta
    Co sądzicie o przyczynach takiej sytuacji
    1. Kierunki dalekowschodnie - da się? Da! Ale u nas floty 'niet' na daleki wschód, czyli siatki połączeń też nie ma na czym rozwijać. Czyli kółko zamknięte.
    2.
    Eksperci uważają, że LOT postępuje słusznie, pozbywając się z grupy tych elementów, które nie są bezpośrednio związane z przewozami. – W tak trudnych dla linii lotniczych czasach przewoźnik musi się skoncentrować na działalności lotniczej – uważa Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
    A więc zająć się inwestycją w działalność bezpośrednią, a ciąć koszty pośrednie i pozbywać się innych "zajęć".

  8. #8
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Wszystko pieknie, ale chcialbym jeszcze zobaczyc wyniki finansowe THY - bo wypelnic samolot, to nie problem. Wypelnic i zarobic, to juz owszem...

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    1. Kierunki dalekowschodnie - da się? Da! Ale u nas floty 'niet' na daleki wschód, czyli siatki połączeń też nie ma na czym rozwijać. Czyli kółko zamknięte.
    A THY to przypadkiem części floty nie wypożycza (co chyba LOT też może zrobić)?

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A THY to przypadkiem części floty nie wypożycza (co chyba LOT też może zrobić)
    Wypozycza B777-300ER, ale rowniez zlozyli zamowienie bezposrednio u B na 777'ki.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Kiedyś jak dyskutowaliśmy o potencjalnym inwestorze dla LOTu to wspominałem, że moim zdaniem idealnym byłby właśnie Turkish. Jeden sojusz, lotniska, które bezpośrednio ze sobą nie konkurują (IST i WAW), stały i konsekwentny rozwój linii (odnośnie wyniku finansowego: rok i dwa lata temu na plusie - dokładnego wyniku niestety nie pamiętam), co daje nadzieje na zmiany w LO.
    Do tego z punktu widzenia pasażera naprawdę dobra obsługa pokładowa (na pewno lepsza niz. LH

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •