Taką samą technikę stosują w samolotach turbośmigłowych (dwa śmigła obracające się w różnych kierunkach)
Snecma zaprezentowala koncepcje silników nowej generacji stosowanych w samolotach wąskokadłubowych. Głowna modyfikacja polega na zastowaniu wirników kręcących sie w przeciwnych kierunkach. Jak podaje producent nowe silniki beda gotowe ok 2015 r.
http://www.flightglobal.com/articles...-revealed.html
Taką samą technikę stosują w samolotach turbośmigłowych (dwa śmigła obracające się w różnych kierunkach)
Tyle że w przypadku Snecmy będą to dwa wentylatory obudowane (w gondoli).
Eee tam, podpis ;)
A mianowicie? W przypadku śmigieł napęd z turbiny na śmigło przekazywany jest poprzez reduktor - w ten sposób jedna turbina napędza w sumie DWA śmigła. W przypadku wentylatorów - turbina napędza bezpośrednio wentylator, który osadzony jest na sztywno na wspólnym wale z turbiną. W przypadku nowej SNECMy pewnie (poczekamy na więcej szczegółów, bo na rys nie widać tego) 2 turbiny osadzone na różnych wałach współosiowo napędzają oddzielne wentylatory. Tak więc oprócz liczby 2 podobieństw raczej mniej niż więcej...Zamieszczone przez marcin_EPKK
Pozdrawiam!
Piotr
Zdaje się, że we współczesnych silnikach odrzutowych również stosusje się kilka (2) turbin, napędzających niezależnie stopnie sprężarki.Zamieszczone przez bedrzich
pzdr,
Paweł.
Oczywiście, silniki wentylatorowe są wielowałowe, każdy ma swoją turbinę, która z kolei napędza swoją sprężarkę czy wentylator. Chodziło mi o RÓŻNICE pomiędzy turbiną napędzającą wentylator (bezpośrednio) a śmigło (poprzez reduktor)Zamieszczone przez Coddy
Pozdrawiam!
Piotr
dokładnie to w silniku dwuprzepływowym jest wentylator, sprężarki niskiego ciśnienia, sprężarki wysokiego ciśnienia, komora spalania i za nią turbiny odpowiednio wysokiego i niskiego ciśnienia. a może być tego wszystkiego kilka a nawet kilkanaście
np http://academic.csuohio.edu/cact/jet%20engine.png tutaj o ile dobrze licze jest 6 stopni turbiny
Zakładki