Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Snecma przedstawia nową generację silników


    Polecamy

    Snecma zaprezentowala koncepcje silników nowej generacji stosowanych w samolotach wąskokadłubowych. Głowna modyfikacja polega na zastowaniu wirników kręcących sie w przeciwnych kierunkach. Jak podaje producent nowe silniki beda gotowe ok 2015 r.
    http://www.flightglobal.com/articles...-revealed.html
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Taką samą technikę stosują w samolotach turbośmigłowych (dwa śmigła obracające się w różnych kierunkach)

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Tyle że w przypadku Snecmy będą to dwa wentylatory obudowane (w gondoli).
    Eee tam, podpis ;)

  4. #4
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ale technika ta sama.

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Ale technika ta sama.
    A mianowicie? W przypadku śmigieł napęd z turbiny na śmigło przekazywany jest poprzez reduktor - w ten sposób jedna turbina napędza w sumie DWA śmigła. W przypadku wentylatorów - turbina napędza bezpośrednio wentylator, który osadzony jest na sztywno na wspólnym wale z turbiną. W przypadku nowej SNECMy pewnie (poczekamy na więcej szczegółów, bo na rys nie widać tego) 2 turbiny osadzone na różnych wałach współosiowo napędzają oddzielne wentylatory. Tak więc oprócz liczby 2 podobieństw raczej mniej niż więcej...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #6
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Ale technika ta sama.
    A mianowicie? W przypadku śmigieł napęd z turbiny na śmigło przekazywany jest poprzez reduktor - w ten sposób jedna turbina napędza w sumie DWA śmigła. W przypadku wentylatorów - turbina napędza bezpośrednio wentylator, który osadzony jest na sztywno na wspólnym wale z turbiną. W przypadku nowej SNECMy pewnie (poczekamy na więcej szczegółów, bo na rys nie widać tego) 2 turbiny osadzone na różnych wałach współosiowo napędzają oddzielne wentylatory. Tak więc oprócz liczby 2 podobieństw raczej mniej niż więcej...
    Zdaje się, że we współczesnych silnikach odrzutowych również stosusje się kilka (2) turbin, napędzających niezależnie stopnie sprężarki.

    pzdr,
    Paweł.

  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Zdaje się, że we współczesnych silnikach odrzutowych również stosusje się kilka (2) turbin, napędzających niezależnie stopnie sprężarki.

    pzdr,
    Paweł.
    Oczywiście, silniki wentylatorowe są wielowałowe, każdy ma swoją turbinę, która z kolei napędza swoją sprężarkę czy wentylator. Chodziło mi o RÓŻNICE pomiędzy turbiną napędzającą wentylator (bezpośrednio) a śmigło (poprzez reduktor)
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie


    Polecamy

    dokładnie to w silniku dwuprzepływowym jest wentylator, sprężarki niskiego ciśnienia, sprężarki wysokiego ciśnienia, komora spalania i za nią turbiny odpowiednio wysokiego i niskiego ciśnienia. a może być tego wszystkiego kilka a nawet kilkanaście

    np http://academic.csuohio.edu/cact/jet%20engine.png tutaj o ile dobrze licze jest 6 stopni turbiny

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •