Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 39 z 39
  1. #21
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Stenus jest w stanie wszystko z bagażem. Walizki niewidki z-zipowane i wsadzone pod kurtkę i inne takie

    Swoją drogą Stenus mógłbyś na zlecenie Ryanaira i W!ZZa robić ludziom półtoragodzinny kurs: "Jak pakować bagaż podręczny?"
    No bez przesady, że "wszystko", ale fakt, że ostatnimi laty nauczyłem się pakować bagaż dzięki LCC. Niestety, ze strony FR i W6 nie wyszło takie zapotrzebowanie na kursy. Jeszcze. A chętnie bym poprowadził.

    Odpowiadając na "zalew krytyczny", to do USA z reguły latałem z WAW, jakkolwiek nigdy LO. Nie latam do USA na zakupy, a na powroty czasami faktycznie nadawałem drugą sztukę, ale to tak w zasadzie "na siłę", aby w podróży mieć mniej podręcznego (czyli w zasadzie go nie mieć).

    Osobiście mnie ta zmiana nie dotknie, jakkolwiek zdaję sobie sprawę, że sporo ludzi będzie się teraz zastanawiać, jak się spakować.

    Ale to w sumie naturalny proces, że linie dywersyfikują się od takiej strony, skoro się upodobniły w innych aspektach. Tak, jak Southwest się reklamuje stale, że tylko z nimi pasażer weźmie w cenie biletu dwie sztuki bagażu do luku.

    Stoarnie, myślę, że nie ma czegoś takiego, jak "wspólna polityka bagażowa" przewoźników *A. Każdy jest autonomiczny i dostosowuje swoje działania do swoich potrzeb. Akurat LO mógłby wykorzystać to, że u niego dwie sztuki bagażu lecą "za free" w swoich działaniach marketingowych za "wielką kałużę".

  2. #22
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chandler Zobacz posta
    Czyli jednak stało się nieuniknione... Wiedziałem, że prędzej czy później dojdzie do tego że wszystkie linie zaczą wprowadzać takie ograniczenia, po tym jak w październiku jako pierwsze(?) wprowadziło coś takiego BA. Teraz Lufa. Czekamy na pozostałych
    Już dawno to zrobiła Delta, a także Air France.

  3. #23
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Już dawno to zrobiła Delta, a także Air France.
    I KLM...
    KZ

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    w-wa

    Domyślnie

    Delta, KLM, Air France... a jakby zapytac, to pewnie tez nie maja wspolnej polityki bagazowej

  5. #25

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    osobiscie nie bardzo rozumiem o co jest cala aftera. wyjechalem na 4 tygodnie spakowalem sie w jedna walizka 22 kg, zona 22 kg, torba cabinowa z laptopem i innymi drobiazgami 11 kg, torba na aparat. O zadnej drugiej walizce nigdy nie myslalem i nie wiem co mialbym w nia spakowac.

    Bardziej co przeszkadza mi "model amerykanski" gdzie nie pilnuje sie ile pasazerowie bagazy wnosza na poklad i tak luki jada puste ( bo oplaty) ale za to boarding trwa cale wieki, wszystkie schowki zawalone i jak nieszczesniku wsiadasz na koncu to ladnie pakuj bagaz pod nogi... masakra

    dla mnie (poprawcie o ile sie myle) ale mniej wazne jest ile bagazu masz (szt) a waznajsze jest ile masz KG na pokladzie ( lacznie z tym co w schowku nad glowa)

    20 kg + 6kg to bardzo duzo, osobiscie wolalbym 30 kg na miedzykontynentalne i drobnice na poklad ( jak w EK)
    Michal


  6. #26
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mihara Zobacz posta
    osobiscie nie bardzo rozumiem o co jest cala aftera. wyjechalem na 4 tygodnie spakowalem sie w jedna walizka 22 kg, zona 22 kg, torba cabinowa z laptopem i innymi drobiazgami 11 kg, torba na aparat. O zadnej drugiej walizce nigdy nie myslalem i nie wiem co mialbym w nia spakowac.

    Bardziej co przeszkadza mi "model amerykanski" gdzie nie pilnuje sie ile pasazerowie bagazy wnosza na poklad i tak luki jada puste ( bo oplaty) ale za to boarding trwa cale wieki, wszystkie schowki zawalone i jak nieszczesniku wsiadasz na koncu to ladnie pakuj bagaz pod nogi... masakra

    dla mnie (poprawcie o ile sie myle) ale mniej wazne jest ile bagazu masz (szt) a waznajsze jest ile masz KG na pokladzie ( lacznie z tym co w schowku nad glowa)

    20 kg + 6kg to bardzo duzo, osobiscie wolalbym 30 kg na miedzykontynentalne i drobnice na poklad ( jak w EK)
    Dla mnie kiedys wygrala rodzinka, hmm jak to tu nazwac Starokoscielnych??By sie nie narazic komus(Izraelici nerwowi jacys). Lot Newcastle-Bruksela.Rodzinka 2+5. Bagazy ,cos kolo 10+. Zablokowali odprawe na jakas godzine.Musieli dodatkowe stanowisko otworzyc. W koncu polecieli. Tyle ,ze zli jak osy za dodatkowe oplaty za bagaz. Dyskusja dziwna troche. Chwalenie sie,kto ile bagazy wozi. Kazdy ma ile mu potrzeba
    Come on Arsenal--))

  7. #27
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Już dawno to zrobiła Delta, a także Air France.
    E tam dawno, lipiec/listopad

  8. #28
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mihara Zobacz posta
    osobiscie nie bardzo rozumiem o co jest cala aftera. wyjechalem na 4 tygodnie spakowalem sie w jedna walizka 22 kg, zona 22 kg, torba cabinowa z laptopem i innymi drobiazgami 11 kg, torba na aparat. O zadnej drugiej walizce nigdy nie myslalem i nie wiem co mialbym w nia spakowac.
    Każdy pakuje się jak umie i jak może. Ja nie mam problemów z powrotem np z dwoma wypchanymi walizkami po zakupach, ale to może sprawa genów.

    Cytat Zamieszczone przez mihara Zobacz posta
    Bardziej co przeszkadza mi "model amerykanski" gdzie nie pilnuje sie ile pasazerowie bagazy wnosza na poklad i tak luki jada puste ( bo oplaty) ale za to boarding trwa cale wieki, wszystkie schowki zawalone i jak nieszczesniku wsiadasz na koncu to ladnie pakuj bagaz pod nogi... masakra
    No tak jakby u nas było pełno miejsca... i płaszczyków nie gnietli w schowkach.

    Cytat Zamieszczone przez mihara Zobacz posta
    20 kg + 6kg to bardzo duzo, osobiscie wolalbym 30 kg na miedzykontynentalne i drobnice na poklad ( jak w EK)
    W miarę duża walizka potrafi ważyć 5kg, więc te 20kg szybko topnieje. A 6kg to potrafi nawet torba z laptopem wyczerpać.

  9. #29
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mihara Zobacz posta
    O zadnej drugiej walizce nigdy nie myslalem i nie wiem co mialbym w nia spakowac.
    Zakupy oczywiście - choćby zabawki które regularnie wożę dzieciom z podróży służbowych...
    KZ

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki / LCJ

    Domyślnie

    Ja jak wyjeżdżałem, na 4 miesiące to brałem dwie torby. Ale jak wracałem ( a trochę nakupowałem) to dokupiłem jedna torbę na podręczny a pakowanie nadawanego opanowałem do perfekcji ;-) W Stanach są linie(na pewno Continental i United) które każą płacić za pierwszy bagaż

    Ot: Lecąc z LAX do JFK leci się niecalą godzinę mniej niż z JFK do LHR, a dają tylko snacki. Czy lecąc liniami amerykańskimi przez kałużę dają obiad czy tez tylko snacki? Jak jest z bagażami?

  11. #31
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez teufel Zobacz posta
    Ot: Lecąc z LAX do JFK leci się niecalą godzinę mniej niż z JFK do LHR, a dają tylko snacki. Czy lecąc liniami amerykańskimi przez kałużę dają obiad czy tez tylko snacki? Jak jest z bagażami?
    Dają papu, choć procenty dodatkowo płatne zwykle. Bagaż na atlantykach i pochodnych zwykle jednak płatny powyżej 1 sztuki.

  12. #32

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Ja latam z rodzinką na zakupy i do rodziny dośc często więc jeden bagaz to niestety mało.Jedna walizka 20kg to wcale nie jest tak dużo.A co do LOT-U to leciałem pare razy do USA i jakoś wole z prześiadką w MUC.Teraz trzeba będzie się zastanowić bo MUC jako przesiadka bardzo mi odpowiada.AF nie leciałem może czas spróbować,albo FINEM?Jakoś LOT(bez urazy)średnio mi odpowiada ale to moje zdanie.
    Pozdrawiam Misza-;)

  13. #33

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Walizki niewidki z-zipowane i wsadzone pod kurtkę i inne takie
    Poczekaj chwilę a niedługo tak samo będzie przy checkinach u standardowych przewoźników jeśli każdy wprowadzi takie ograniczenia.
    Od mojej strony, szczerze ograniczenia takie też nauczyły mnie pakować się w odpowiednio małą/lekką ilość tobołków. I dziś nie wyobrażam sobie lecieć z bagażem powyżej np. 11kg. Plus dla mnie taki, że nie muszę się męczyć poza samolotem, bo nie mam dużo do transportu przy użyciu własnych pleców/rąk/nóg. Ale tak szczerze 23kg na atlantykach u LH? Za mało nieco. Już bardziej wytłumaczalne byłyby ograniczenia na lotach krótkich wewnątrz kontynentu. Atlantyckie podróże jednak rządzą się innymi prawami.

  14. #34
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    I dziś nie wyobrażam sobie lecieć z bagażem powyżej np. 11kg.
    Więcej niż co drugi mój lot to 15-20 kg...
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  15. #35
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fly Zobacz posta
    O LH nie pisałem, bo oni odprawę mają własną.
    sikorki ćwierkają, że już niedługo.

  16. #36
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Przeciez to tylko $50 - czyli na chwile obecna okolo 140PLN. Jesli taryfa bedzie niska/nizsza niz w LO, to nawet przy doplacie do drugiej sztuki bagazu ludzie poleca LH (jesli zalezy im na cenie), wiec nie ma co od razu wrozyc naglego sukcesu LO.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    Przeciez to tylko $50 - czyli na chwile obecna okolo 140PLN. Jesli taryfa bedzie niska/nizsza niz w LO, to nawet przy doplacie do drugiej sztuki bagazu ludzie poleca LH (jesli zalezy im na cenie), wiec nie ma co od razu wrozyc naglego sukcesu LO.
    50$ w jedną stronę, a wzrost ceny o 100$ to generalnie jest już dość dużo.

  18. #38
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Liczy się też efekt psychologiczny - zawsze to inaczej się płaci za wszystko jednym razem, a inaczej się później wyjmuje z portfela dodatkowych $50 czy $100
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #39
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Liczy się też efekt psychologiczny - zawsze to inaczej się płaci za wszystko jednym razem, a inaczej się później wyjmuje z portfela dodatkowych $50 czy $100
    W rzeczy samej. Southwest co chwila ma w reklamie, że u nich bagaże latają "for free". LOT powinien zwrócić na to uwagę w reklamach swoich rejsów za kałużę.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •