Postępowanie uniewaznione ;) i zabawa od nowa
Wersja do druku
Postępowanie uniewaznione ;) i zabawa od nowa
https://www.lpr.com.pl/pl/podpisanie.../#post-contentCytat:
13 grudnia 2019 r. w Centrali Lotniczego Pogotowia Ratunkowego została podpisana umowa na zakup dwóch nowych samolotów odrzutowych dla Samolotowego Zespołu Transportowego.
Podobno LPR przenosi sie na jakis czas z Gliwic do Kaniowa? Prawda to? LPR w sensie smiglo.
Raczej na okres roku - do czasu ukończenia budowy nowej bazy na Muchowcu. Aeroklub Gliwicki robi swoje inwestycje i nie chce czekać na przenosiny LPR na Muchowiec - stad decyzja o czasowej przeprowadzce bazy do Kaniowa.
BTW: Nie ma takiego stanowiska jak „dyrektor śląskiego LPR”:) - może chodzi o Dyrektora Regionu Poludniowego lub Kierownika Bazy Gliwice.
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlap...sku-w-kaniowie
Cytat:
Zamieszczone przez dlapilota
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...owym-7772.htmlCytat:
Bombardier ogłosił oficjalnie wczoraj (31 stycznia) sprzedaż dwóch samolotów Learjet 75 Liberty do Fargo Jet Center (FJC) z siedzibą w Dakocie Północnej. Samoloty mają zostać przebudowane do konfiguracji medycznej (medevac) i dostarczone do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR) z siedzibą w Warszawie.
W mediach krąży taki filmik z próby lądowania LPR do wypadku na autostradzie:
https://www.youtube.com/watch?v=wmkfYt0S0vw
Czy to nie był wstęp do LTE - loss of tail rotor effectivness? Prośba o merytoryczny komentarz.
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
Z profilu LPR na FB:
Załącznik 5433
Co się może kryć za enigmatycznym "przekroczeniem parametrów eksploatacyjnych maszyny"?
Chodzi o sam podmuch silniejszy niż Instrukcja przewiduje, czy raczej o jakieś działanie które pilot musiał podjąć w celu wyjścia z tej sytuacji?
Za szybko się kręcił.
https://m.facebook.com/story.php?sto...15515093188240
Szacun dla pilota. Tak przy okazji jedna sprawa nie daje mi spokoju. Warunki pogodowe jakie panowały na pobliskim lotnisku
EPWR 100730Z 22014KT 9999 -SHRA FEW036CB 07/05 Q0991
EPWR 100700Z 24015KT 9999 -SHRA BKN035CB 07/05 Q0992
co może świadczyć że wiało z kierunku południowo zachodniego natomiast EC135 podchodził z kierunkiem Północno-wschodnim, tak jakby mieli wiatr w plecy, czy się mylę?
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
Na filmie po przeciwnej stronie drogi widać duże magazyny, na 148km A4 są po południowej stronie autostrady, bazuje tylko na mapach Google bo nigdy tam nie byłem. Wg mnie podejście wyglądało jak na poniższym sreeniehttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...85f256ea6c.jpg
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
Przekroczenie limitu momentu obrotowego „OVERTORQUE” wałów przekazujących napęd od silników do przekładni głównej. Pilot pociągnął dźwignie skoku i mocy aby przerwać lądowanie i przekroczył zakres pracy normalnej. Ot co.
Ps. filmik pokazuje zwierciadlane odbicie - obracał się w prawo i podchodził z kursem zachodnim...;)