Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 271
Like Tree157Likes

Wątek: LPR - Lotnicze Pogotowie Ratunkowe

  1. #81
    Awatar Feniks

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    KNT
    pol574 and Fryzjer like this.

  2. #82

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Zadam może innego rodzaju pytanie. Stał się wypadek, obojętnie jaki czy lotniczy, czy inny. Ale stał się w tak trudnym dostępnym miejscu, w takim miejscu co karetka będzie miała trudność dojazdu, lub dojazd może potrwać sporo czasu. I teraz pytanie czy czekać cierpliwie na karetkę czy warto mieć zapisany numer w komórce do najbliższej bazy lotniczego pogotowia ratunkowego i zadzwonić i poprosić o pomoc. Lub zadzwonić na 999 i zasugerować dyżurnemu że najlepsze dotarcie pomocy by było śmigłowcem. Oczywiście mam na myśli o poważnym przypadku gdy osoba jest w ciężkim stanie, umierająca. Czy wybić sobie z głowy takie pomysły. Tylko i wyłącznie dzwonić na 999 lub 112 zgłosić wypadek, osoby poszkodowane i czekać cierpliwie na jakoś pomoc.

  3. #83

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Dyspozytor decyduje (na podstawie wywiadu) o ewentualnym wysłaniu śmigłowca. Stosunkowo czesto zdarza się też, że śmigłowiec jest wysyłany w miejsca o bardzo dobrej dostępności komunikacyjnej w przypadku podejrzeniu zawału lub udaru. Przykład z przed kilku dni z moich okolic:
    Helikopter LPR w Rogóżnie : Łańcut GADA (helikopter albigowa, Rogóżno, lotnicze stowarzyszenie rogóżno, Łańcut)

  4. #84

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Czy wybić sobie z głowy takie pomysły.
    Wybić.

  5. #85
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    A prawda to, że jak kierowca pod wpływem alkoholu spowoduje wypadek i zostanie wysłane LPR na pomoc, to ten sam kierowca płaci za całą akcję ratunkową?

  6. #86
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    Stał się wypadek, obojętnie jaki czy lotniczy, czy inny. Ale stał się w tak trudnym dostępnym miejscu, w takim miejscu co karetka będzie miała trudność dojazdu, lub dojazd może potrwać sporo czasu. I teraz pytanie czy czekać cierpliwie na karetkę czy warto mieć zapisany numer w komórce do najbliższej bazy lotniczego pogotowia ratunkowego i zadzwonić i poprosić o pomoc.
    LPR nie jest służbą wzywaną z ulicy, przez osoby postronne. Uprawniony do wezwania jest wyłącznie dyspozytor PR/CPR. Jeżeli przez przypadek ktoś zadzwoni do LPR z "problemem" to nie usłyszy: "pomyłka", takie zgłoszenie zostanie przyjęte, będą zebrane wszelkie ważne informacje, dane wzywającego pomocy a następnie wszystko to będzie przekazane właściwemu CPR-owi (PR).
    Służby medyczne udzielają pomocy każdemu potrzebującemu. Nie ma znaczenia zawartość alkoholu we krwi. Nie do nich też należy wskazywanie sprawcy. Od tego są w naszym Państwie, jeszcze póki co, sądy.

  7. #87
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Ja słyszałem, że pijany, który świadomie siada za kierownicą i spowoduje wypadek płaci za przylot LPR. Może się coś zmieniło.

  8. #88

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    Ja słyszałem, że pijany, który świadomie siada za kierownicą i spowoduje wypadek płaci za przylot LPR. Może się coś zmieniło.
    To raczej jak ktoś jest nie ubezpieczony to płaci, u mnie był taki jeden na wsi jechał pijany ciagnikiem i wywalił w rów nogę złamał, nie ubezpieczony. To drogawo go wycieczka Mi-2 kosztowała.

  9. #89
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotruś Zobacz posta
    To raczej jak ktoś jest nie ubezpieczony to płaci, u mnie był taki jeden na wsi jechał pijany ciagnikiem i wywalił w rów nogę złamał, nie ubezpieczony. To drogawo go wycieczka Mi-2 kosztowała.
    I co? Zapłacił? Nie sądzę. Komornik się pojawił? Wątpię.

  10. #90

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Podobno zapłacił, raczej nie miał innego wyjścia.

  11. #91
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    AH: Śmigłowce dla LPR bez offsetu - Lotnicza Polska -

    Efekt poboczny przy okazji przetargu dla śmigłowce dla wojska oraz kampanii Wie ktoś coś więcej bo sprawa przewijała się w jednym z wątków na forum. Pisałem lecz nikt nie udzielił mi odpowiedzi

  12. #92

  13. #93
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    PAP: W mediach pojawiają się czasami, zwykle przy okazji różnego rodzaju zaniechań, sygnały, że placówki nie wzywają LPR z oszczędności.
    R.G.: Nie przyjmuję argumentu, że ktoś gdzieś nie wysłał śmigłowca, bo to za drogo, nieprawda. Nie ma argumentu, że nie można wzywać śmigłowca, bo to dużo kosztuje. Drogie jest to, że on czeka na wezwanie, a nie to, że poleci.
    Finansowanie gotowości do działania to 99 proc. kosztów funkcjonowania SP ZOZ LPR; w całości spoczywa ono na Ministerstwie Zdrowia. Obejmuje ono utrzymywanie całego systemu – m.in. mechaników, obsługi inżynieryjno-technicznej, pilotów, lekarzy, ratowników, a także np. ubezpieczenie statków powietrznych i działania baz. Wysłanie śmigłowca do wypadku to koszt - za godzinę - ok. kilkuset złotych.


    Jaki jest koszt godziny lotu Ec-135? Z tego co kojarzę a nie jestem specjalistą kiedyś mówiło się o kwocie około 10 000 za godzinę lotu? A tutaj czytam o tak stosunkowo niskim koszcie! Oczywiście wiem czym są koszty całościowe ale to co nie co inna sprawa.

  14. #94

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Trudno wywnioskować o czym ten Pan mówi. Samo paliwo na godzinę latania EC135 to co najmniej 600 zł (bez akcyzy) lub drugie tyle z akcyzą.

  15. #95

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Bochnia

    Domyślnie

    Z innej beczki nowoczesne garażowanie śmigłowca na Balicach:
    boeing787 and Canonier like this.

  16. #96

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XNR Zobacz posta
    Jaki jest koszt godziny lotu Ec-135? Z tego co kojarzę a nie jestem specjalistą kiedyś mówiło się o kwocie około 10 000 za godzinę lotu? A tutaj czytam o tak stosunkowo niskim koszcie! Oczywiście wiem czym są koszty całościowe ale to co nie co inna sprawa.
    Na koszt godziny lotu śmigłowca (innych statków powietrznych rownież) składają się glownie:
    amortyzacja pojazdu
    obsluga techniczna w tym częsci i zasoby ludzkie
    wynagrodzenie zalogi
    koszt szkolenia załogi
    udzial w kosztach operacyjnych tj. hangarowanie, utrzymanie baz, ubezpieczenie
    Paliwo i inne plyny eksploatacyjne

    z punktu widzenia szefa LPR amortyzacja nie istńieje, gdyż śmigłowce kupił rząd z pieniedzy podatników i z artykułu mozna wywnioskować, ze nikt tam nie martwi się o upływający resurs. Skończy się, to podatnicy rękoma rządu kupią kolejne.

    mechanicy pracują w LPR, jak się domyślam, na podstawie umowy o pracę, a zatem niezależnie od liczby wylatanych godzin stanowią podobny koszt. Nie wiem jak jest z częściami, czasami wraz z zakupem śmigłowców kupuje się zestaw częsci zamiennych, a zatemperowany koszt rownież średnio interesuje szefa LPR.

    Poza jakimiś drobnymi dodatkami za wylatane godziny załogi rownież są zatrudnione na umowę o pracę, wiec ich koszt jest stały.

    okresowe szkolenia załóg latających rownież muszą się odbywać niezależnie od liczby wylatanych godzin.

    koszt utrzymania bazy, czy ubezpieczenia śmigłowca jest rownież stały.

    no i wreszcie paliwo i olej.

    Ministerstwo Zdrowia płacąc za gotowość pokrywa te wszystkie koszty, a zatem jedyną zmienną jest paliwo. Zupełnie inaczej wyglada to w prywatnym AirTaxi,gdzie wszystkie te koszty (przede wszystkim amortyzację sprzętu i ubezpieczenie) musisz wliczyć do każdej godziny - wówczas 2000EUR za godzinę lotu EC135 jest realną stawką.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  17. #97
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Co za dziwna maniera, "Szef...". Pan Robert Gałązkowski jest Dyrektorem!
    pyza_snk and Pyro1 like this.

  18. #98

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Co za dziwna maniera, "Szef...". Pan Robert Gałązkowski jest Dyrektorem!
    Szef to jest na dupie.

  19. #99
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    A jaki jest Resurs Ec-135/H135? Starczą na 20 lat? Czy wymieniamy je o wiele szybciej?

    Tak przy okazji z myślą o ilu letniej eksploatacji były kupowane? Przetarg był chwilkę temu i już nie kojarzę.

  20. #100

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Jaroslaw Zobacz posta
    Z innej beczki nowoczesne garażowanie śmigłowca na Balicach: https://www.youtube.com/watch?v=rAUUnyNdmtw
    Ale czad. Czy to znaczy, że od razu lądują tak idealnie na tej platformie?

Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 13-11-2013, 17:08
  2. 14-12-2012, 21:31
  3. 04-12-2012, 21:40
  4. 08-09-2012, 19:50
  5. 27-08-2012, 09:58
  6. 25-08-2012, 23:20
  7. 24-08-2012, 08:31
  8. 23-08-2012, 15:21
  9. 23-08-2012, 14:54
  10. 23-08-2012, 14:36
  11. 23-08-2012, 14:29
  12. 23-08-2012, 14:24
  13. 30-03-2012, 10:00
  14. 28-02-2012, 16:58
  15. 26-02-2012, 19:45
  16. 31-01-2012, 17:05
  17. 23-12-2011, 13:54
  18. 14-12-2011, 17:28
  19. 15-11-2011, 15:16
  20. 04-11-2011, 19:04
  21. 10-07-2011, 17:04
  22. 30-06-2011, 12:01
  23. 30-05-2011, 22:23
  24. 09-02-2011, 10:06
  25. 26-01-2011, 11:37
  26. 02-10-2010, 23:20

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •