Strona 10 z 15 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 290
Like Tree167Likes

Wątek: LPR - Lotnicze Pogotowie Ratunkowe

  1. #181
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Pilot ma wcześniej informacje (od kogoś na miejscu np. PSP) jakie są warunki terenowe do lądowania?
    Czasami zdarza się, że straż przekazuje informacje o możliwym miejscu do lądowania. Niestety, wartość merytoryczna takich informacji, przekazywanych dodatkowo przez osoby będące na ziemi, jest znikoma.
    Załoga korzysta z najlepszego urządzenia do oceny miejsca do lądowania, którymi są...... oczy
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 18-05-2019 o 00:44
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  2. #182

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SAR37 Zobacz posta
    Załoga korzysta z najlepszego urządzenia do oceny miejsca do lądowania, którymi są...... oczy
    jak to w lotnictwie urządzenie zwielokrotnione dla pewności

  3. #183
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Od jakiegoś czasu to nawet uzbrojone w okular noktowizyjny
    supermajku likes this.

  4. #184

    Dołączył
    Jun 2010

  5. #185
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ristori Zobacz posta
    A gdzie tam jest mowa o Gulfstreamach? Co najwyżej coś wielkości CL650, jak Rega.
    Nie wiem (TLDR), czy np. PC-24 spełni wymagania z załącznika nr 1 SIWZ i terminy, ale takiego bym widział.

    /p.

  6. #186
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pb299 Zobacz posta
    Nie wiem (TLDR), czy np. PC-24 spełni wymagania z załącznika nr 1 SIWZ i terminy, ale takiego bym widział.
    I taki wygrał .

  7. #187
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Szkoda, że śmigłowcowo zastój.

  8. #188

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Szkoda, że śmigłowcowo zastój.
    A ile ty ich chcesz?
    27xEC135, 2xR44, że nie wspomnę o 2xP180 i 3x Tecnam. Pomyśl o kosztach utrzymania ludzi, sprzętu, baz itd...

  9. #189
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Baz, co za tym idzie śmigłowców, jest za mało w stosunku do potrzeb. Ale nie ilość akurat miałem na myśli.
    Ostatnio edytowane przez RobCopter ; 30-08-2019 o 13:48
    vwogorek likes this.

  10. #190

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Baz, co za tym idzie śmigłowców, jest za mało w stosunku do potrzeb. Ale nie ilość akurat miałem na myśli.
    Mamy jedno z najlepszych pokryć dostępności śmigieł w Europie. Nie ma się czego wstydzić. Wstawianie dodatkowych HEMS-ów zamiast zwykłych ZRM to fatalny pomysł. Lepiej dofinansować zespoły naziemne, stworzyć ludzkie warunki pracy dla ratowników, prawdziwy System Wspomagania Dowodzenia a nie obecną rozsyłajkę zleceń... Temat rzeka.
    Trooper85 and sniekr like this.

  11. #191
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ja o rozwoju i przyszłości mówię bo za parę lat to same naziemne ZRM nam zostaną.

  12. #192
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK
    Wpisów
    4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787 Zobacz posta
    Mamy jedno z najlepszych pokryć dostępności śmigieł w Europie.
    Słucham?!!!
    Może kolega spojrzy sobie na mapę pokryć w Niemczech (https://etsc.eu/wp-content/uploads/7...MS-Germany.pdf - strona 26) oraz rejony działalności LPR (za Geoportalem: https://www.geoportal.gov.pl/documen...=1545224641682)
    Dodatkowo, w Niemczech mamy promień działania równy 50 km a u nas 60 km! Ja wiem, że można sobie zaznaczyć promień 130 km i jest cacy! Wilk syty i owca cała, tylko konia z rzędem temu, kto uzasadni mi lot do nagłego zdarzenia na 130 km, gdzie sam dolot (liczony od punktu A do punktu B na prędkości przelotowej) zajmuje 43 minuty! (że o czasie na dotankowanie, sprawdzenie pogody, start i lądowanie nie wspomnę!) Pokażcie mi pacjenta, który po wypadku samochodowym z zatrzymaniem krążenia będzie tyle czekał na wezwany śmigłowiec, bo przyjechała karetka "P" i nie podejmie się transportu pacjenta do szpitala w takim stanie (czasami im się nie dziwię, bo społeczeństwo jest już na tyle roszczeniowe, że nawet przy dekapitacji żądają śledztwa czy czynności medyczne były na odpowiednim poziomie!)
    Możemy odtrąbić sukces, karmić się fantasmagoriami, ale w konfrontacji z twardymi danymi, jesteśmy w okręgówce! Podobnie jak cały system opieki medycznej, w tym PRM.
    Poczekajcie trochę, aż nagle kilkanaście śmigieł stanie na remont główny, bo ktoś wpadł na fantastyczny pomysł rotowania śmigłowców dla jednolitego zużycia...
    jarekch, Pyro1, vwogorek and 5 others like this.
    heliHansa - Grzegorz Ziomek

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc
    „…No i zwykła głupota”
    Grzegorz Ziomek


  13. #193
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    I taki wygrał .
    jakieś źródło z przetargu? Szperałem tak trochę i ciężko coś znaleźć.
    Floridair likes this.
    Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
    Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
    http://www.flightradar24.com/

  14. #194

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trabin Zobacz posta
    jakieś źródło z przetargu?
    https://zzpprzymz.ezamawiajacy.pl/pn...c/7375/details

  15. #195
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Ja tam tylko widzę "Termin składania ofert został zmieniony na 2019-09-18 09:00." więc jak dla mnie to przetarg nie jest zakończony
    vwogorek and Floridair like this.
    Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
    Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
    http://www.flightradar24.com/

  16. #196

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787 Zobacz posta
    Mamy jedno z najlepszych pokryć dostępności śmigieł w Europie. Nie ma się czego wstydzić. Wstawianie dodatkowych HEMS-ów zamiast zwykłych ZRM to fatalny pomysł. Lepiej dofinansować zespoły naziemne, stworzyć ludzkie warunki pracy dla ratowników, prawdziwy System Wspomagania Dowodzenia a nie obecną rozsyłajkę zleceń... Temat rzeka.
    Kolego, w UK masz 37 na dyżurach i kilka zapasowych, realnie do uruchomienia w 30 minut gdyby duże W

    Do tego masz 25 SAR które też robią za HEMS na wsiach w Szkocji.
    Średni czas dolotu poniżej 15 minut, a jedna maszyna robi rocznie ponad 1000 operacji.

    A kraj ma 65mln luda, czyli policz proporcje ile teraz w PL ludzi żyje, ile by trzeba mieć Heli w PL.

  17. #197

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Myślę że nie do końca zrozumieliście boeing787. Oczywiście że każde ratownictwo w Polsce wymaga poprawy. Ale w obszarze powszechnego ratownictwa nazwijmy je "karetkowego" mamy aktualnie klęskę pod względem finansowym, organizacyjnym i sprzętowym. System został rozmontowany a LPR jest wyjątkiem od reguły.

  18. #198

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Myślę że nie do końca zrozumieliście boeing787. Oczywiście że każde ratownictwo w Polsce wymaga poprawy. Ale w obszarze powszechnego ratownictwa nazwijmy je "karetkowego" mamy aktualnie klęskę pod względem finansowym, organizacyjnym i sprzętowym. System został rozmontowany a LPR jest wyjątkiem od reguły.
    Dzięki Mamy LPR, w który MZ wlewa masę kasy w porównaniu z PRM. A to nadal ZRM-y, które nie wyjeżdżają przez brak dostępnego składu załóg, stanowią pierwszą linię ognia dla stanów nagłych w tym kraju. Najpierw zacznijmy od realnego podejścia do zabezpieczenia danego obszaru przez zespoły naziemne, bo na razie jest tak, że do NZK jedzie P w dwuosobowym składzie bez urządzenia do mechanicznej kompresji klatki piersiowej i dyspozyor nie ma wysłać kogo więcej. Jak obszar jest dobrze dogadany ze Strażą, to pojedzie pomóc PSP albo OSP, ale znam rejony, gdzie o takiej współpracy nie ma mowy, bo ktoś na górze jest politycznie niewygodny.

    Inna sprawa - UK i Niemcy to system randez-vous. Tam nie ma karetek S, które posiadają na pokładzie lekarza i na przykład zestaw do drenażu opłucnej. Tam HEMS pełni także rolę dowożenia lekarza na miejsce zdarzenia, aby wykonać czynności, na które inny personel nie ma uprawnień. To są zupełnie różne schematy podejści. Owszem, także marzy mi się system jak w UK, ale tam od zdarzenia masowego nie jadą dwie karetki 'na rozpoznanie', tylko dysponuje się karetki, auta zespołów HART, advanced paramedics, motocykle ratunkowe, ratowników na rowerach, first responderów i organizacje charytatywne.

    Mamy przykłady lepszego pokrycia w Europie? Mamy. Czy powinniśmy do tego dążyć? Owszem. Tak jak do USG, torakotomii, ECMO i innych zaawansowanych czynności, które na Zachodzie wykonuje się czasem w prehospitalu, ale, do jasnej anielki, zacznijmy od podstaw. Co z tego, że rozstawimy 50 śmiegieł w kraju, skoro nie będzie obsady karetek? Ludzie są wykończeni psychicznie, fizycznie i zarabiają grosze. Naprawdę, są inne, ważniejsze w tym momencie cele, niż zmiana promienia z 60 na 50 km.
    Ostatnio edytowane przez boeing787 ; 01-09-2019 o 19:06 Powód: zły skrótowiec
    Omega98 and frik like this.

  19. #199

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787 Zobacz posta
    bo na razie jest tak, że do NZK jedzie P w dwuosobowym składzie bez urządzenia do mechanicznej kompresji klatki piersiowej
    Nie ma bo mieć nie musi. Ale zdarza się Łamie żebra fest.
    Z resztą tekstu zgoda.

  20. #200
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez boeing787 Zobacz posta
    że do NZK jedzie P w dwuosobowym składzie bez urządzenia do mechanicznej kompresji klatki piersiowej i dyspozyor nie ma wysłać kogo więcej...

    Inna sprawa - UK i Niemcy to system randez-vous. Tam nie ma karetek S, które posiadają na pokładzie lekarza i na przykład zestaw do drenażu opłucnej. Tam HEMS pełni także rolę dowożenia lekarza na miejsce zdarzenia, aby wykonać czynności, na które inny personel nie ma uprawnień
    No właśnie.

Strona 10 z 15 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 13-11-2013, 17:08
  2. 14-12-2012, 21:31
  3. 04-12-2012, 21:40
  4. 08-09-2012, 19:50
  5. 27-08-2012, 09:58
  6. 25-08-2012, 23:20
  7. 24-08-2012, 08:31
  8. 23-08-2012, 15:21
  9. 23-08-2012, 14:54
  10. 23-08-2012, 14:36
  11. 23-08-2012, 14:29
  12. 23-08-2012, 14:24
  13. 30-03-2012, 10:00
  14. 28-02-2012, 16:58
  15. 26-02-2012, 19:45
  16. 31-01-2012, 17:05
  17. 23-12-2011, 13:54
  18. 14-12-2011, 17:28
  19. 15-11-2011, 15:16
  20. 04-11-2011, 19:04
  21. 10-07-2011, 17:04
  22. 30-06-2011, 12:01
  23. 30-05-2011, 22:23
  24. 09-02-2011, 10:06
  25. 26-01-2011, 11:37
  26. 02-10-2010, 23:20

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •