Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie Wpływ nowelizacji ustawy o Prawie Lotniczym na ceny biletów


    Polecamy

    Skutki nowelizacji prawa i ich wpływ na ceny biletów.
    Fajnie te zmiany podsumowuje wypowieć Pana Furgalskiego

    Branża lotnicza ostrzega przed skutkami planowanych przez rząd zmian w prawie. Zgodnie z wyliczeniami linii lotniczych za nowe regulacje rynek zapłaci 90–120 mln zł, a koszty te w ostatecznym rozrachunku poniosą klienci w cenach biletów.

    Ważą się losy ustawy – Prawo lotnicze. Pierwotna wersja rządowego projektu zmian zakładała, że przewoźnicy i spółki zarządzające lotniskami będą ponosić koszty utrzymania Urzędu Lotnictwa Cywilnego, bezpieczeństwa na lotniskach i sfinansują utworzenie służby ratownictwa lotniczego. Rząd wycofał projekt z prac sejmowych, zapowiadając złożenie autopoprawki.


    Teraz nad dokumentem pracują Urząd Lotnictwa Cywilnego i Ministerstwo Infrastruktury, ale branża lotnicza nie zasypia gruszek w popiele i ostrzega rząd przed finansowymi skutkami zmian, o ile pójdą one w takim kierunku, jak wcześniej sygnalizowali urzędnicy.
    Według wyliczeń PLL LOT najistotniejsze zmiany oznaczają dla rynku wydatek rzędu 90 mln zł rocznie. Z tej kwoty 30–40 mln zł trafi do ULC, a o ok. 55 mln zł zwiększą się wydatki portów. Jednorazowo trzeba też będzie wydać ok. 10 mln zł na stworzenie służby ratownictwa lotniczego, której późniejsze utrzymanie pochłonie co roku ponad 1 mln zł.
    Według Mariusza Szpikowskiego, prezesa Air Italy Polska, to ostrożne szacunki. Uważa on, że koszty mogą być znacznie wyższe. Jego firma szacuje, że w najbardziej optymistycznej dla rynku wersji sięgną 120 mln zł rocznie.
    – Jednak bardzo realny jest też scenariusz, zgodnie z którym tylko do ULC trafi 100 mln zł – uważa Mariusz Szpikowski.
    Jednak przede wszystkim dziwi go podejście rządu do tak oczywistych kwestii, jak finansowanie służb wyznaczonych do kontroli ruchu lotniczego czy bezpieczeństwa na lotniskach.
    – Nie rozumiem, dlaczego poszukujemy oszczędności nawet w tak ważnych dla państwa dziedzinach – mówi Mariusz Szpikowski.
    Działania rządu nie rozumie również Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
    – Z jednej strony rząd deklaruje, że robi wszystko, żeby uratować LOT, a z drugiej strony zwiększa koszty działalności tej linii – mówi Adrian Furgalski, dyrektor ZDG TOR.
    Z kolei Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, zarządzającego warszawskim lotniskiem, nie pozostawia złudzeń, że za wszystko w konsekwencji zapłacą pasażerowie. Jak duże będą podwyżki biletów? Tego nikt nie podejmuje się oszacować, ale według przedstawicieli branży lotniczej może chodzić o minimum 10-proc. wzrost cen.
    Ministerstwo Infrastruktury nie komentuje tej sprawy do czasu zakończenia prac nad rządową autopoprawką. Wiadomo, że wczoraj ULC przesłał do resortu propozycję jej ostatecznej wersji. Jednak Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy ULC, nie chce zdradzić szczegółów.
    – W całym procesie pełnimy funkcję doradczą – mówi Katarzyna Krasnodębska.
    Według niej, autopoprawka trafi zapewne do Sejmu na przełomie stycznia i lutego, a zmiany w prawie będą jeszcze raz konsultowane z liniami i portami lotniczymi.
    źródło: Gazeta Prawna

  2. #2
    Awatar pilpania

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Air Transport Users Council w Londynie jest finansowany przez przewoźników lotniczych i nie jest to dziwne. Taka jest tendencja w Europie. Wzrost przewozów lotniczych, liberalizacja prawa, łatwość w tworzeniu nowych spółek lotniczych, a także szybkie ich bankructwa, ogólny dostęp do licencji i koncesji wymaga zwiększenia ilości osób do obsługi i kontroli tych zdarzeń.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Prawo europejskie i miedzynarodowe wymaga od Polski, aby istnial Urzad Lotnictwa Cywilnego jako organ regulator.

    A skoro istnienie takiego organu jest obowiazkowe, to nie mozna uznawac go za jakies stowarzyszenie albo klub wzajemnej adoracji, na ktory skladki placa przewoznicy.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Prawo europejskie i miedzynarodowe wymaga od Polski, aby istnial Urzad Lotnictwa Cywilnego jako organ regulator.

    A skoro istnienie takiego organu jest obowiazkowe, to nie mozna uznawac go za jakies stowarzyszenie albo klub wzajemnej adoracji, na ktory skladki placa przewoznicy.
    A dlaczego maja za to płacić "podatnicy"? których lata może niej niż 10%

  5. #5
    Awatar Cody

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPLU/Lubin

    Domyślnie

    A dlaczego maja za to płacić "podatnicy"? których lata może niej niż 10%
    A czemu podatnicy mają płacić na wojsko skoro wojny nie ma w naszym kraju? I płacimy na Irak i Afganistan?
    Cody

  6. #6
    Awatar pilpania

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Proponuję zlikwidować ULC bo jest niepotrzebny, tylko obciąża podatników kosztami. A jeszcze do tego chce obciążyć kosztami przewoźników lotniczych, którzy przecież charytatywnie wożą pasażerów. Przecież lotnictwo cywilne to wolontariat i branża charytatywna.

    Państwo nie ma pieniędzy, i tnie koszty i dlatego jest propozycja, żeby część kosztów przerzucić na biedne linie lotnicze, takie jak np LOT, który od 20 lat nie może sobie poradzić z przerostem zatrudnienia. Gdzie od 20 lat Pani X robi to samo, a wokół niej zmienia się rzeczywistość, i inni w innych liniach robią trochę inaczej i trochę szybciej, jednocześnie nie generując problemów. Pani X w Locie ma szefa Y, który ma szefa Z, i zanim dojdzie do podjęcia decyzji, to Pani X już o niej zapomni. Ponadto Pani X nie jest związana emocjonalnie z tym co robi, bo uważa, ze ona jest dobrym pracownikiem. A to, że efekty są słabe i kosztowne, to nie interesuje to ani XYZ, ani Lotu jako takiego, tylko potem jest widoczne w kosztach.
    Ale kosztów przecież nie można ciąć na pracownikach Lotu, którzy mają przeświadczenie, że dobrze pracują.
    Dlatego też pracownicy Lotu i innych linii nie chcą kontroli ULCu,
    bo tak sobie by latali i charytatywnie woziliby pasażerów.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pilpania Zobacz posta
    Proponuję zlikwidować ULC bo jest niepotrzebny, tylko obciąża podatników kosztami. A jeszcze do tego chce obciążyć kosztami przewoźników lotniczych, którzy przecież charytatywnie wożą pasażerów. Przecież lotnictwo cywilne to wolontariat i branża charytatywna.

    Państwo nie ma pieniędzy, i tnie koszty i dlatego jest propozycja, żeby część kosztów przerzucić na biedne linie lotnicze, takie jak np LOT, który od 20 lat nie może sobie poradzić z przerostem zatrudnienia. Gdzie od 20 lat Pani X robi to samo, a wokół niej zmienia się rzeczywistość, i inni w innych liniach robią trochę inaczej i trochę szybciej, jednocześnie nie generując problemów. Pani X w Locie ma szefa Y, który ma szefa Z, i zanim dojdzie do podjęcia decyzji, to Pani X już o niej zapomni. Ponadto Pani X nie jest związana emocjonalnie z tym co robi, bo uważa, ze ona jest dobrym pracownikiem. A to, że efekty są słabe i kosztowne, to nie interesuje to ani XYZ, ani Lotu jako takiego, tylko potem jest widoczne w kosztach.
    Ale kosztów przecież nie można ciąć na pracownikach Lotu, którzy mają przeświadczenie, że dobrze pracują.
    Dlatego też pracownicy Lotu i innych linii nie chcą kontroli ULCu,
    bo tak sobie by latali i charytatywnie woziliby pasażerów.
    Dobre
    Choć nie wiem czy będzie to zrozumiane przez niektórych na tym forum

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •