Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Zapas paliwa w locie IFR kontrolowanym


    Polecamy

    To co ja wiem jest następujące (jak się pewnie domyślacie, mnie to bezpośrednio nie dotyczy): paliwa musi być na dolot na docelowe, min 40 minut oczekiwania i odlot na zapasowe. Zgadza się?
    I teraz moje pytania:
    -czy może mi ktoś podać namiary na konkretne przepisy które to regulują?
    -czy te zasady obowiązują we WSZYSTKICH lotach IFR, czy też może TYLKO w kontrolowanym, a może są pewne rodzaje lotów w których te przepisy nie obowiązują (jeśli tak, to jakie i gdzie ew. to jest napisane)?
    -kto jest odpowiedzialny (dowódca?) za ich przestrzeganie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Uuu pojechales z pytaniem...
    Mozna doktorat na ten temat napisac. Nie bede Cie poprawiac bo zaraz podam linka to sobie poczytasz ale zalezy to od wielu rzeczy. Rodzaj samolotu, czy lotnisko jest izolowane itp itd
    Dla komercji sa to EU-OPS http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0238:EN:PDF dzial "Fuel policy" (dokladnie to dodatek do niego)
    a dla GA to moze cos jest w PL-6 ale nie mam do niej linka.
    Co do odpowiedzialnosci to jak ze wszystkim co ma zwiazek z lotem ostatecznie odpowiedzialny jest dowodca.
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 15-12-2009 o 13:36

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dzięki! Niestety już w pierwszym podrozdziale jest wykluczenie interesujących mnie AC. A gdzie w takim razie szukać regulacji dla tych, których przez Ciebie podane przepisy nie dotyczą?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Dzięki! Niestety już w pierwszym podrozdziale jest wykluczenie interesujących mnie AC. A gdzie w takim razie szukać regulacji dla tych, których przez Ciebie podane przepisy nie dotyczą?
    Mowisz o GA? To pewnie w tej PL-6 ale nie mam do niej linka (to jest w formie rozporzadzenia do ustawy)

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No najbardziej mnie państwowe/wojskowe interesują szczerze mówiąc
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    No najbardziej mnie państwowe/wojskowe interesują szczerze mówiąc
    Eee to nie wiem. Pewnie tajne przez poufne

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No nie może być takie, właśnie w tym problem. Anegdota: podczas przebazowań ruskiej armii z NRD do ZSRR jak się stamtąd zbierali latało sporo samolotów bez transpondera (normalne), a na pytanie od trasę i wysokość odpowiadały, że to tajne i nie mogą podać. Naprawdę chylę czoła przed moimi kolegami którzy to musieli ogarnąć.
    Brakuje mi forum cywilno-wojskowego, może moderator ma jakiś pomysł, gdzie to umieścić?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    To co ja wiem jest następujące (jak się pewnie domyślacie, mnie to bezpośrednio nie dotyczy): paliwa musi być na dolot na docelowe, min 40 minut oczekiwania i odlot na zapasowe. Zgadza się?
    ?
    -Odlot po najdłuższym SID-zie
    -Dolot po najdłuższym STAR-rze
    - 30 min na holding
    - dolot do ALT
    - 10 % rezerwy
    - 5 % rezerwy tzw. Kapitańskiej

    Tak to generalnie jest w nieregularnym transporcie lotniczym .

    Co do wojska oni się rządzą własnymi przepisami .

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dzięki. Domyślam się, że w wojsku jest pow wojskowemu, ale tak sobie myślałem, ze kontroler ma prawo wiedzieć, jakim realnie zapasem paliwa dysponuje samolot dolatując na lotnisko docelowe (tak w razie czego). Może któryś z kolegów wojskowych się podzieli tymi informacjami?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    EU-OPS1 jest mało strawny, więc może przyda się graficzne przedstawienie wymagań paliwowych - przygotowane przez pewnego producenta. Poszczególne składniki "paliwa" w owalnych polach, pole "% of fuel trip" to tzw. contingency fuel, zazwyczaj 5% trip fuel (czyli paliwa na przelot).
    http://img686.imageshack.us/img686/6449/fuelr.jpg
    Pozdrawiam

  11. #11

    Dołączył
    May 2009

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A byłbyś tak miły i wrzucił tam ten temat?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fijas Zobacz posta
    -Odlot po najdłuższym SID-zie
    -Dolot po najdłuższym STAR-rze
    - 30 min na holding
    - dolot do ALT
    - 10 % rezerwy
    - 5 % rezerwy tzw. Kapitańskiej

    Tak to generalnie jest w nieregularnym transporcie lotniczym .

    Co do wojska oni się rządzą własnymi przepisami .
    A co to jest "nieregularny transport lotniczy"? Rezerwa kapitańska?
    Bo jeżeli chodziło Ci o chartery to działają DOKŁADNIE w/g przepisów regularnych linii i IFR.
    BTW - strasznie dużo tego paliwa...
    Bo w regularnym transporcie (i charterach!) potrzeba:
    - paliwo na kołowanie PRZED startem,
    - paliwo na trasę,
    - dolot na zapas,
    - rezerwa trasowa (contingency), jako najmniejsza wartość z:
    - 5% paliwa na trasę ,
    - 3% - JEŻELI jest wybrane lotnisko zapasowe trasowe (enroute alt), głównie na długich trasach;
    - lub NIE MNIEJ niz .... - i tu jest konkretna liczba dla danego typu - np. dla A330 było to 600kg, dla 777 - 900kg - ten ostatni warunek ma zastosowanie podczas krótkich lotów,
    - Final fuel - 30 minut holding.
    Linie starają się ograniczać ekstra paliwo, bo to zwyczajnie kosztuje, ale jak czasem trzeba, to trzeba...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  14. #14

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    OK zaraz zakładam nowy temat

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dziękuję.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    A co to jest "nieregularny transport lotniczy"? Rezerwa kapitańska?
    Bo jeżeli chodziło Ci o chartery to działają DOKŁADNIE w/g przepisów regularnych linii i IFR.
    BTW - strasznie dużo tego paliwa...
    Bo w regularnym transporcie (i charterach!) potrzeba:
    - paliwo na kołowanie PRZED startem,
    - paliwo na trasę,
    - dolot na zapas,
    - rezerwa trasowa (contingency), jako najmniejsza wartość z:
    - 5% paliwa na trasę ,
    - 3% - JEŻELI jest wybrane lotnisko zapasowe trasowe (enroute alt), głównie na długich trasach;
    - lub NIE MNIEJ niz .... - i tu jest konkretna liczba dla danego typu - np. dla A330 było to 600kg, dla 777 - 900kg - ten ostatni warunek ma zastosowanie podczas krótkich lotów,
    - Final fuel - 30 minut holding.
    Linie starają się ograniczać ekstra paliwo, bo to zwyczajnie kosztuje, ale jak czasem trzeba, to trzeba...

    Bedzich , wiesz ,że ciężko sie rozmawia z kapitanem 777 . "Nieregularny: np.cargo lub prywatny air taxi . Co do rezerwy kapitanskiej 5 % , niestety coś takiego jeszcze funkcjonuje w Polsce . Aczkolwiek nie twierdzę ,że w każdej linii .

    A wracając do tematu . Jak napisał Thewho to temat rzeka . Nie wnikałem , wiec w dokładne szczegóły z podziałem Taxi , Trip ..itp Tym bardziej ,że Atco dał jasno do zrozumienia ,że chodzi mu o samoloty z call signem PLF .....

    Ale miło wiedzieć jak to wygląda w bardziej cywilizowanych krajach
    Ostatnio edytowane przez Fijas ; 15-12-2009 o 21:12

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

  18. #18
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Tx!
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •