Odnosze wrazenie, ze linia od momentu przyjscia do niej Willie Walsh'a nie ma pomyslu na przyszlosc i rezygnacja z klasy pierwszej jest tego przykladem.
British Airways być może zlikwiduje klasę biznesową w przypadku części połączeń do Azji - pisze "The Times". Według gazety, brytyjski przewoźnik uznał, że i tak nie jest w stanie zaproponować biznesmenom takich luksusów jak konkurencja z Singapuru czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
"The Times" podkreśla, że przewoźnicy z Azji coraz częściej wprowadzają w biznes klasie takie luksusy jak indywidualne kabiny z przesuwanymi drzwiami, własne lodówki dla pasażerów czy skórzaną tapicerkę.
Nie stać ich na "taką" pierwszą klasę
Według gazety, zarząd British Airways miał uznać, że nie jest w stanie konkurować o portfele zamożnych pasażerów, dlatego nowe Boeingi, które będą latały do Azji, nie będą już miały pierwszej klasy.
W listopadzie British Airways i hiszpańska Iberia ogłosiły zawarcie umowy o połączeniu obu linii lotniczych. Kapitalizacja połączone spółki wyniesie blisko 5 miliardów euro i będzie znacznie wyższa niż francusko-holenderskiej grupy Air France-KLM (3,3 mld euro) i bliska niemieckiej Lufthansy (nieco ponad 5 mld euro).
źródło: Koniec z luksusem w British Airways - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 29.12.2009
wracając do tematu
Dziwna decyzja, co jak co, ale BA w powszechnej opinii uchodziła za linię dobrą, komfortową, symbol Wlk. Brytanii. Czym teraz latac będzie James Bond??
Takie oddanie pola, w dodatku, co najgorsze, publiczne, z całą dyskusją medialną ze "nas nie stac" oraz "inni mają lepszy standard", BA na pewno nie pomoze. Najpierw brak posiłków w klasie ekonomicznej w Europie, teraz cięcią w first. Dziwne, dziwne
A w "Rybce zwanej Wandą" czym lecieli do Rio?
For every solution there is a problem.
haha możliwe, ale generalnie podkreślano zawsze BA, szczególnie w ostatnich filmach, pokazując charakterystyczne logo, tak jak w tych filmach podkreślano flagę brytyjską. I Bond w ekonomicznej nie latał.
Przypomnial mi się też jeden z felietonów Clarcksona o tym, że ma w kontrakcie zagwarantowane loty BA (tak, aby nie musiec latac np Virgin).
Dla mnie największą porażką jest to, że BA pozwoliło na medialny rozgłos tej sprawy - po obcięciu posiłków w ekonomicznej w Europie, niedoszłym strajku i informacjach o fatalnej sytuacji firmy teraz ta informacja. Ktoś słabo pracuje w dziale PR.
no to chyba teraz Virgin przejmie biznesowych pasazerow.
Szkoda troche BA (
W tym rejsie do Rio tez nie - bo to byl Concorde (dla mlodych Forumowiczow: AF latal tam przez Dakar; BA do Rio Concorde'ami nie latal). Ale owczesna reklama BA (pamietam taką z materialow drukowanych) w filmie "Moonraker" sie pojawia, oczywiscie w nieco pastiszowej tonacji (jak caly film).
Mozna powiedziec, ze ci, co chcieli robic ten strajk, pracują nad anty-reklamą BA...
Mnie akurat brak klasy F nie wzrusza - natomiast gdyby (z tego, co czytam o konfiguracjach foteli w roznych liniach) BA zwiekszyl odstep miedzy rzedami foteli z 31" do nawet chocby 32" (jak u wielu konkurentow) na dlugich trasach, byloby milo.
Z dedykacją dla moda, Niezłomnego Strażnika Prawdy.BA ready to jettison a global first-class service
British Airways is on the verge of abandoning a first-class service on a number of its routes in the face of ever-rising standards of luxury offered by rivals.
Several Middle Eastern and Asian market carriers, including Singapore, Emirates, Etihad and Jet, are lifting the first-class standard to feature individual cabins with sliding doors for privacy, double beds, giant flat-screen TVs and expensive leather upholstery.
But BA has decided that the new Boeing 777 aircraft, of which it will take delivery next year, will have no first-class service. Although Britain’s flag carrier plans to maintain the service on its Airbus A380s, due to arrive in 2012, analysts expect that it will drop the first-class cabin from its new fleet of Boeing 787s when they are delivered in two or three years.
Industry insiders said that some carriers had given up the first-class fight, fearing that they could no longer compete with Asian and Middle Eastern rivals in the battle for the wealthiest passengers.
However, they added that if BA was serious about competing on routes such as London to Dubai or London to Singapore, it would probably have to include Middle Eastern and Asian levels of luxury.
Tom Otley, editor in chief of Business Traveller magazine, said: “The Middle Eastern and Asian carriers will keep first because there is the money available to justify it, but for everyone else, first will be available on fewer and fewer routes.”
Air France has 25 per cent fewer first-class seats on its A380s than Singapore Airlines or Emirates, and Lufthansa is eliminating first class on some of its routes. Even Qatar Airways has decided to do away with first on its new fleet of 777s because many will serve ultra long-haul destinations and the economics do notstack up.
Smaller carriers such as bmi and Virgin Atlantic have already done away with first and have no intention of revisiting the concept.
Etihad, the national carrier of oil-rich Abu Dhabi, has won the World Travel Award for best first class, having spent $70 million ($£44 million) developing its product.
Peter Baumgartner, chief commercial officer of Etihad, said: “When you look at a destination like Abu Dhabi it would be crazy not to have a first class. We have to have the right product for our passengers and that means a certain level of service. What is becoming standard is privacy on demand — that is what an airline needs to deliver to compete in this sector now.”
Etihad’s suites have sliding doors, which passengers can close and press a “do not disturb” sign when they wish to sleep.
None of this comes cheap: first class with Etihad from London to Abu Dhabi costs £2,767 one way. First class with Singapore Airlines from London to Singapore costs £4,000 one way.
Will that be all, sir?
Minimum requirements individual cabins; flat beds 80 inches long; minimum 23 inch TV screen; video on demand; personal fridge
Optional extras Branded leather upholstery (Etihad); showers (Emirates); largest first class seat (Singapore); five-course meal and single malt whisky library (Jet)
For every solution there is a problem.
Likwidacja klasy pierwszej w BA, chyba nie powinna dziwić, jednak nie powinno się mówić o tym głośno. Ot skromna notka na końcu artykułu o odświeżeniu klasy buisness, bo tym powinni się zająć. Teraz w Europie klasę buisness posiadają nawet drugorzędne linie: Air Berlin/LTU, AirEuropa, Condor, Eurofly, Blue Panorama, Livingston, AeroSvit, MyTravel, edelweissair.
Natomiast klasa pierwsza ostała się w Europie w liniach: Air France, Lufthansa, Swiss, Turkish Airlines (to chyba nowość).
Decyzja dość dziwna - Lufthansa choć zrezygnowała ze sprzedaży miejsc w pierwszej klasie na niektórych trasach, to fotele w samolocie zostawiła - wygodniej zarządzać flotą i można też kusić stałych klientów lepszą miejscówką. Ponadto wydaje mi się, że spora ilość klientów korzystających z tej klasy ma podpisane umowy z przewoźnikiem (np dla całej firmy), więc obcięcie poziomu obsługi może skłonić do poszukania innych kompleksowych opcji.
Porównując kilka z tych opcji z biznes klasą w BA chociażby, to rzaczej mają takie economy premium...
Ale przecież BA zostawi First na Atlantykach i Afryce - po części ich rozumiem, bo jak już miałbym płacić żywą gotowizną za First wybrałbym raczej Emirates, czy Etihad. Lufa natomiast postawiła na przeczekanie i na wybranych trasach oferuje pax ze statusem SEN/HON miejsca w F mimo że mieli rezerwację w C, co też jest fajnym rozwiązaniem jak zauważył L4.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Z amerykańskiej strony to konkurencji nie czuje owszem. Ale jak pisałem - może to robić problemy flotowe.
Jak firma ma kontrakt z BA raczej innego przewoźnika (zwłaszcza jeśli wymagałoby to przesiadki) nie wybiera. Jeśli nie ma jednak takiej usługi to wtedy może rozejrzeć się za innymi opcjami.
LH robi dużo myków z F teraz, w zasadzie sprowadzając ją do kategorii zbędnych ekstrawagancji (redukcja miejsc, sprzedaż pełnego C z miejscem F itp).
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 30-12-2009 o 10:39 Powód: ort - rozejrzeć
Zakładki