Archiwum tematu http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...ight=nowy+targ
W dzisiejszym Dzienniku Polskim
http://img486.imageshack.us/img486/7...ytarg33zf1.jpg
Wersja do druku
Archiwum tematu http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtop...ight=nowy+targ
W dzisiejszym Dzienniku Polskim
http://img486.imageshack.us/img486/7...ytarg33zf1.jpg
Cytat:
Nowy Targ chce mieć większe lotnisko.
Podhale chce do 2010 r. wybudować lotnisko w Nowym Targu. Pomoc obiecała już spółka zarządzająca lotniskiem w Balicach.
20 kilometrów od Giewontu ma powstać półtorakilometrowy betonowy pas startowy, płyta postojowa dla samolotów i budynki lotniskowego zaplecza - poinformował branżowy serwis internetowy www.tanielatanie.net. Ustaliliśmy, że władze podhalańskiego miasta mają już gotowy plan budowy portu z prawdziwego zdarzenia - profesjonalne studium i biznesplan (za 220 tys. zł) zleciły niemieckiej firmie ARUP.
- Jest szansa, by nasz pomysł został zrealizowany do 2010 r. - ocenia burmistrz Nowego Targu Marek Fryźlewicz. - Na inwestycję potrzebujemy 250 mln zł. Pieniędzy będziemy szukali w funduszach Unii Europejskiej i u prywatnych inwestorów. Bardzo liczymy na wsparcie lotniska w Balicach. Bo dla Krakowa nie będziemy konkurencją, a uzupełnieniem oferty - przekonuje.
Dziś w Nowym Targu działa małe lotnisko Aeroklubu Tatrzańskiego. Obsługuje głównie awionetki z amatorami skoków spadochronowych i szybowce. Pomysł jego rozbudowy nie jest nowy.
- Ważne jednak, że tym razem podhalańskie gminy mówią jednym głosem. Rozmawiałem już o wsparciu logistycznym dla przyszłego portu z burmistrzem Nowego Targu. W tej chwili projekt analizuje departament lotnisk Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W najbliższych tygodniach pewnie znów spotkamy się pod Tatrami, tym razem już z przedstawicielami ULC - mówił nam wczoraj prezes MPL Balice Kamil Kamiński.
Z obecnych 130 hektarów nowotarskie lotnisko rozrosłoby się do co najmniej 300 (dzisiejszy aeroklub otaczają pola rolne, które zostały już zarezerwowane pod rozbudowę lotniska). Pas o długości 1400-1600 m pozwoli startować i lądować 50-osobowym samolotom (takimi lata np. Direct Fly z Krakowa do Gdańska).
- Podhale zyskałoby szybkie połączenie nie tylko z innymi częściami kraju, ale także z zagranicą. Rozbudową naszego lotniska bardzo są zainteresowane władze Zakopanego, które chcą, by był to główny terminal dla turystów wybierających się pod Tatry - twierdzi Fryźlewicz. Obok ruchu turystycznego i czarterów władze podhalańskich gmin chciałyby ściągnąć połączenia rejsowe. Jednak na duże samoloty (w słowackim Popradzie lądują boeingi 737 SkyEurope) nie ma szans, bo pas startowy będzie za krótki.
Inicjatywę popierają lokalni przedsiębiorcy. - Zamożniejszych turystów jest u nas coraz więcej. Dla nich wydanie większych pieniędzy na szybkie i komfortowe dotarcie w góry na narty, majówkę czy wakacje nie będzie problemem - uważa Józef Dziubasik, właściciel ośrodka rekreacyjnego na Kotelnicy w Białce Tatrzańskiej.
Rozbudową lotniska ma się zająć specjalna spółka, zarządzaniem przyszłym portem może należeć do MPL. Prezes Balic wyklucza jednak na razie wsparcie kapitałowe Nowego Targu (przypomnijmy, że nie wykluczał takiego wsparcia dla planów Kielc - tam budowę lotniska forsuję minister Przemysław Gosiewski). Na razie Nowy Targ i Balice rozpoczęły ustalenia rozwiązań technicznych, które pozwoliłyby naprowadzać samoloty lądujące w Nowym Targu za pomocą radarów z Balic.
http://img162.imageshack.us/img162/2789/wyborczapu2.jpg
hehe, chyba latał. Coś średnio mi się widzi że do Tatr będą zjeżdżali bogaci turyści biznesjetami, to nie jest St. Moritz... Jakby pas był dłuższy można by liczyć na jakieś normalne czartery w sezonie, a tak...Cytat:
Zamieszczone przez Marcin747
No dokladnie a tak władują kupe pięniędzy i zrobią lotnisko, które będzie służyć ... no właśnie komu :?: ... Swoją drogą to ciekawe kto wygra tą batalie o lotnisko w naszym regionie, Stary Sącz czy Nowy Targ :roll:Cytat:
Zamieszczone przez frik
e? 2.5 3.5 ale 1.5???? to co tam będzie lądować? b737 wersja "krótki start" o ile wiem to Brazylijski GOl je ma ale chyba tu nie dolecą :)Cytat:
Zamieszczone przez Marcin747
To samo co teraz :DCytat:
Zamieszczone przez blom
Tak na marginesie tego tematu :
CSA Czech Airlines (OK/Prague) has added Poprad to its network by extending its six times weekly ATR 42-300 service on the Prague-Sliac route to its newest Slovak destination.http://www.airport-poprad.sk/english.html
http://www.airport-poprad.sk/english.html
http://www.czechairlines.com/sk/slov...pr_2132007.htm
bywam na tym lotnisku dosc czesto kilka razy w tygodniu, miejsca rzewczywiscie jest bardzo duzo, ale czy jest potrzeba to juz inna sprawa, teraz ma ono swoj klimat, ludzie zjezdzaja sie tu z calej Polski zeby poskakac, albo poszybowac, jest cicho ale sporo sie dzieje.. nie wiem czy tłum "bogatych warszawiaków" to akurat to czego nam trzeba......
Cóż, plany rozbudowy były chyba już od dłuższego czasu, w końcu dalej można zobaczyć rdzewiejący szkielet niedoszłego nowego hangaru, a samoloty z trudem mieszczą się w istniejącym....
myślę że rozbudowa nie zaszkodzi, a i ,,bogaci warszawiacy" nie zwalą się od razu... jeśli w ogóle. Jakoś do tej pory nie było z tym problemu, a wybetonowanie pasa tego raczej gruntownie nie zmieni.
również nie zaszkodzi jakby te pieniądze mi dali - efekt podobny, nic się nie zmieni...Cytat:
Zamieszczone przez jasiek
Wszyscy narzekaja na lotnictwo w Polsce ze takie to "niedorozwiniete" a jak ktos chce w cos zainwestowac i ruszyc to od razu glosy "nie chcemy tu bogatych" warszawiakow, i tak sie nic nie zmieni itd...conajmniej jakby kazde ze swojej kieszeni na to dawal
Zenujace...
nowy targ nie ma potencjalu na lotnisko, ile mogloby tu byc lotow - jeden w piatek po poludniu i jeden w niedziele rano - naprawde wiecej chyba nie - duuuzo korzysniej byloby zrobic szybka i luksusową kolej krk - zakopane. I nawet polaczyc bilet lotniczy z kolejowym, niektore firmy i linie lotnicze juz tak robią i to by hulało, masz wszystko na miejscu w krakowie gotowe, kolej do zakopanego tez jest raczej pewnikiem wiec to tylko kwestia przyspieszenie pracy i dzialanie.
Wracajac do Nowego Targu, jakie polacznenia mozna by tu zrobic, WAW QWS - WAW - co jeszcze krakow - samolot nawet sie nie wzniesie a juz musialby ladowac, a loty zagraniczne - nie wiem czy tu juz nie trzeba czynic punktu strazy granicznej etc etc......
moze i troche przesadzam ale staram sie patrzec realanie, skoro taki wroclaw kasuje polaczenie tanim ryanem, i krakow to co my moglibysmy tu sprzedac, zmienie zdanie na entuzjastyczne jak ktos napisze cos naprawde z sensem i pomyslem na to lotnisko
W artykule w Dzienniku Polskim byla mowa o samolotach ok._40-miejscowych, wiec pewnie ATR-y, Dashe. Ciekawe BTW, czy to lotnisko przyjmowaloby tylko samoloty smiglowe, czy takze male odrzutowce, w_rodzaju Ołówków (p._liczba miejsc).Cytat:
Zamieszczone przez blom
Jak na Nowy Targ to problemem będzie nie możliwość wylądowania, tylko brak klientów na takie loty... Zwłaszcza małymi maszynami.
Wszystko zalezy co sie chce budowac i "kupa" pieniedzy nie jest potrzebna. Takie lotnisko nie musi wcale miec eleganckich terminali. I powiem jeszcze cos co niektorych moze zaskoczyc - takie lotnisko wcale nie musi miec wiezy kontrolnej (przy malej liczbie lotow mozna z tego zrezygnowac). Wazne natomiast aby mialo dobre podejsca IFR a wiec conajmniej ILS Cat I.Cytat:
Zamieszczone przez krecik01
Tak sobie czytam i zalamac sie mozna. Ktos ma dobra inicjatywe ale trzeba oczywiscie pokrytykowac - "warszawiacy beda przylatywac, bo pas bedzie za krotki, a lepiej w Starym Saczu " itd.
Mamy taka przypadlosc narodowa ze najlepiej to idzie nam narzekanie na wszystko. Za sadzawka nawet male miasteczka maja lotniska z podejsciami na instrumenty, nikomu nie przeszkadza ze przylecieli z "Chicago" i nie czeka na mnie komitet powitalny w dresach. A jak pas krotki to sa samoloty i do tego, Caravan,King Air itd. Przynajminej z EPWA do domu w Zakopanem nie bede musial sie telepac 10 godzin samochodem.
Pozdrawiam
Nowy Targ bliżej budowy lotniska
W Nowym Targu powstanie lotnisko pasażerskie. Jego budowa pochłonie ponad 200 milionów złotych. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już wkrótce będą mogły z niego odlatywać małe odrzutowce.
Koło trawiastego pasa startowego lotniska aeroklubu w Nowym Targu w najlepsze trwa grillowanie - zapewne jedno z ostatnich, bowiem niedługo powstanie tu lotnisko z prawdziwego zdarzenia.
Budowy lotniska chcą podhalańskie gminy, tutejszy aeroklub i, co najważniejsze, krakowskie lotnisko Balice. Z tamtejszej wieży kontroli lotów kierowane byłyby samoloty lądujące w Nowym Targu. Dziś to jeszcze plany, ale sprawy przyspieszą za 2-3 tygodnie, gdy dojdzie do podpisania listu intencyjnego pomiędzy władzami samorządowymi a zarządem krakowskiego lotniska.
W podhalańskie lotnisko chcą zainwestować prywatni inwestorzy. Tylko budowa betonowego pasa startowego i małego hangaru pochłonie 60 milionów złotych, a cała inwestycja ponad 200 milionów.
Równie skomplikowane są negocjacje z liniami lotniczymi. Na Podhale miałyby latać samoloty z Ukrainy i Rosji, i być może także tanie linie lotnicze z Europy zachodniej. Propozycji nie brakuje.
Teraz wszystkich ciekawi, kiedy na lotnisku w Nowym Targu rozpoczną się prace budowlane. Na to przyjdzie poczekać co najmniej rok.
(Kronika)
wideo :arrow: http://ww6.tvp.pl/View?Cat=8979&id=777744
Małe uaktualnienie:
Na podstawie tego dokumentu wygląda że sprawa jednak poważna.
http://www.malopolskie.pl/Pliki/2008...Lotniczego.pdf
i tu najbardziej aktualne info:
Urząd Miasta Nowy Targ - AKTUALNOŚCI
No zobaczymy. Przede wszystkim muszą znaleźć pieniądze (ok. 200 mln zł).