481 dostarczonych samolotów w 2009 roku, portfel zamówień wynoszący 3 375 samolotów.
Boeing dostarczył w 2009 roku 481 pasażerskich samolotów, wpisując się w swój plan dostaw, który wynosił 480-485 samolotów. Portfel zamówień wynosi 3 375 samolotów. W roku gdy transport lotniczy malał a przewoźnicy doświadczyli poważnych wyzwań ekonomicznych, Boeing odnotował 263 zamówienia brutto i 142 zamówienia netto na samoloty pasażerskie.

Wśród szerokokadłubowych samolotów prym wiódł Boeing 777, który został wybrany przez operatorów jako najbardziej niezawodny i wydajny.

Pierwszy lot Boeinga 787 Dreamliner miał miejsce 15 grudnia, a pierwsza jego dostawa przewidziana jest na czwarty kwartał 2010 roku. Pierwszy lot Boeinga 747-8 Freighter ma się odbyć na początku tego roku a pierwsza dostawa również w czwartym kwartale. Natomiast dostawa pierwszego samolotu pasażerskiego 747-8 Intercontinental zaplanowana jest na czwarty kwartał 2011 roku.

"Rok 2009 nie obył się bez wyzwań, ale był to również rok ekscytujących osiągnięć dla naszej firmy i branży" powiedział Jim Albaugh, prezes Boeing Commercial Airplanes i dodał "Widząc pojawiające się znaki polepszania się światowej ekonomii w 2010 roku, oczekujemy nadejścia lepszych dni".

Boeing przewiduje opublikowanie planu dostaw samolotów na 2010 rok 27 stycznia, kiedy to opublikuje również przychody za 2009 rok.

Najważniejsze wydarzenia 2009 roku w Boeing Commercial Airplanes:

• Pierwszy lot Boeinga 787 Dreamliner
• 3000 dostawa Boeinga 737 Next-Generation
• Pierwsza dostawa Boeinga 777 Freighter dla pierwszego klienta - linii Air France
• 1400 dostawa Boeinga 747 i jego 40-ta rocznica
• Boeing i Marynarka Wojenna USA oficjalnie pokazały P-8A Poseidon - pochodny Boeinga 737 Next-Generation - jako samolot przeznaczony do morskich patroli i zadań rozpoznawczych
• Znaczący postęp Boeinga i jego partnerów odnośnie biopaliw
• Boeing Training & Flight Services (uprzednio Alteon) zmieniło nazwę i branding, aby podkreślić jego szeroki wachlarz usług
• Boeing Shanghai Aviation Services poszerzył swoje usługi napraw i serwisowania (MRO) otwierając nową fabrykę w Szanghaju
• Boeing 737-700C (ulegający zamianie) został pierwszym członkiem rodziny 737 Next-Generation, który jest oferowany zarówno jako pasażerski jak i towarowy samolot


źródło: wnp.pl