Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie Polska coraz bardziej popularna jako kraj tranzytowy, spadek na "krajówkach"


    Polecamy

    źródło: forsal.pl
    link do artykułu: Rośnie popularność Polski jako kraju tranzytowego dla przewoźników lotniczych | Forsal.pl - Giełda, Waluty, Finanse

    Rośnie popularność Polski jako kraju tranzytowego dla przewoźników lotniczych

    Polska jest coraz bardziej atrakcyjna dla przewoźników lotniczych. Jednak nie jako docelowy kierunek do startów i lądowań, lecz jako wyśmienite miejsce do tranzytu.



    Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, nadzorująca ruch samolotów w naszym kraju, podliczyła 2009 rok. W ostatnich tygodniach roku ruch tranzytowy wzrósł o 3 proc. Tylko przez cztery ostatnie tygodnie 2009 r. na naszym niebie odbyło się 20,5 tys. takich operacji lotniczych.
    – Ruch tranzytowy wzrasta ze względu na położenie geograficzne Polski na szlaku z Europy Zachodniej do Azji – tłumaczy Zbigniew Sałek, wiceprezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.


    Według niego, ze względu na fakt, że ten kierunek ma wciąż duży potencjał, możemy spodziewać się podobnych, a nawet wyższych wzrostów także w kolejnych latach.
    Polska Agencja Żeglugi Powietrznej podkreśla, że wzrost ruchu w tranzycie wpłynął na pozytywne wyniki całego rynku i dzięki niemu odnotowała ponad 37 tys. operacji lotniczych – o blisko 400 więcej niż w 2008 roku. Jednak eksperci tej agencji zaznaczają, że taki wynik jest o 1,3 tys. operacji niższy niż przed dwoma laty.
    Według PAŻP, dodatnie wyniki w tranzycie niwelują bowiem połączenia wewnątrz kraju i w ruchu międzynarodowym, ale tym kończącym się startem lub lądowaniem w naszych portach.
    Liczba operacji krajowych stopniała w porównaniu do 2008 roku aż o 8 proc. Ostatnie tygodnie 2008 roku to prawie 3 tys. krajowych operacji lotniczych. Tymczasem w tym samym czasie 2009 r. doszło do zaledwie 2,7 tys. operacji.
    Eksperci nie mają wątpliwości: statystyki PAŻP pokazują to, o czym mówiło się od dawna.
    – Ruch krajowy słabnie, bo coraz słabszy jest LOT – mówi Zbigniew Sałek.

    Co gorsza, nic nie wskazuje na to, żeby sytuacja uległa poprawie w najbliższym czasie, a to dlatego, że na horyzoncie nie widać linii, które chciałyby uruchomić krajowe trasy.Mimo wcześniejszych zapowiedzi w kryzysie praktycznie przestali o tym myśleć tani przewoźnicy. Z powodu cięć w rozkładach właśnie wśród tanich linii wyhamował również ruch międzynarodowy, który kończy się i zaczyna w polskich portach lotniczych.
    – Nawet w 2008 roku w epicentrum kryzysu w przedświątecznych czterech tygodniach liczba takich operacji lotniczych była wyższa – stwierdza PAŻP.
    W czterech ostatnich tygodniach grudnia 2009 r. liczba takich operacji lotniczych wyniosła 13,8 tys.
    Przedstawiciele portów lotniczych uważają, że sytuacja ulegnie jednak poprawie w tym roku. Włodzimierz Machczyński, prezes PL Gdańsk Rębiechowo, uważa, że już gorzej być nie może, a ruch lotniczy wzrośnie w tym roku o kilka procent.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    Jakież to dziwne, że ruch krajowy słabnie kiedy LOT likwiduje najdogodniejsze połączenia (np. poranny lot Szczecin-Warszawa)

  3. #3
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    – Ruch tranzytowy wzrasta ze względu na położenie geograficzne Polski na szlaku z Europy Zachodniej do Azji – tłumaczy Zbigniew Sałek, wiceprezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
    Ja nie wiem jak LOT mógł wtopić Pekin skoro pasażerowie są tak chętnie na kierunki Azjatyckie, że im nawet połączeń nie trzeba aby transfery w WAW robić.

  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Wygląda na to, że ten pan Sałek to właśnie przykład menedżera, który zna się na zarządzaniu. Czymkolwiek. Taki sprawdzony Towarzysz, który poradzi sobie na każdym odcinku.
    A specyfika branży to mało istotny szczegół, tym niech się podwładni martwią.
    For every solution there is a problem.

  5. #5
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    Może coś otworzą na lato. Dobrze by było , tylko trzeba by było jakoś też zgrać doloty z innych państw które np. połączeń do Pekinu nie maja.
    I ciekawe jakby LOT zdecydował się te nowe trasy to czy na obecnych 767 czy pokusiliby się na jakiegoś 777 od innej linii bądź innego szerokiego.

    p.s wiecie ze Norwegian lata do Dubaju z Kopenhagi na 738 O_o

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    Może coś otworzą na lato. Dobrze by było , tylko trzeba by było jakoś też zgrać doloty z innych państw które np. połączeń do Pekinu nie maja.
    I ciekawe jakby LOT zdecydował się te nowe trasy to czy na obecnych 767 czy pokusiliby się na jakiegoś 777 od innej linii bądź innego szerokiego.
    Może. Na pewno transferowi pasażerowie z 2009 będą bardzo szczęśliwi, że wreszcie ich ktoś zabierze dalej. O flocie LOTu jest już dyskusja w odpowiednim dziale.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    Może coś otworzą na lato. Dobrze by było , tylko trzeba by było jakoś też zgrać doloty z innych państw które np. połączeń do Pekinu nie maja.
    I ciekawe jakby LOT zdecydował się te nowe trasy to czy na obecnych 767 czy pokusiliby się na jakiegoś 777 od innej linii bądź innego szerokiego.

    p.s wiecie ze Norwegian lata do Dubaju z Kopenhagi na 738 O_o
    Nawet z Oslo 7h 30 minut Obydwa loty nad POlską...

  8. #8
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    Ciekawe jak im na tej trasie idzie ..
    A te 738 maja tylko eco czy eco i jakis biznes ?

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    Wygląda na to, że ten pan Sałek to właśnie przykład menedżera, który zna się na zarządzaniu. Czymkolwiek. Taki sprawdzony Towarzysz, który poradzi sobie na każdym odcinku.
    Dawniej Prezes PPL

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bastek Zobacz posta
    Ciekawe jak im na tej trasie idzie ..
    A te 738 maja tylko eco czy eco i jakis biznes ?
    Wszystkie samoloty mają jednolitą konfigurację 100% eko. Nie ma też różnicy w usługach wliczonych w cenę.

  11. #11
    Awatar Bastek

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Afryka

    Domyślnie

    raffij.
    Czemu moj nick jest w cytacie skoro to pisal alien?

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamer Zobacz posta
    Jakież to dziwne, że ruch krajowy słabnie kiedy LOT likwiduje najdogodniejsze połączenia (np. poranny lot Szczecin-Warszawa)
    Ten artykuł jest napisany trochę pokrętnie, ale w żadnym miejscu nie mówi o liczbie pasażerów, tylko o liczbie lotów. Także spadek ruchu krajowego w tym artykule, to spadek lotów ze startem i lądowaniem w PL.

    Natomiast tranzyt, w tym artykule, to nie pasażerowie przesiadający się w PL, a tylko loty, których trasa prowadzi nad terytorium Polski.

  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Ja nie wiem jak LOT mógł wtopić Pekin skoro pasażerowie są tak chętnie na kierunki Azjatyckie, że im nawet połączeń nie trzeba aby transfery w WAW robić.
    J.w. artykuł nie mówi o pasażerach tranzytujących przez polskie lotniska, tylko samolotach przelatujących nad Polską.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    J.w. artykuł nie mówi o pasażerach tranzytujących przez polskie lotniska, tylko samolotach przelatujących nad Polską.
    Ech, ale to poplątane - zmyliły mnie wypowiedzi w artykule władz lotniskowych, czyli chyba takich co generalnie z tranzytem tak rozumianych dużo wspólnego nie mają?


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •