Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Turnovertime (czas postoju na ziemi)


    Polecamy

    Jak pewnie wszyscy wiemy, turnovertime w Ryanairze to 25 minut. Liczone od zaciągnięcia ręcznego do odblokowania czy pewnie w tamtych okolicach - nie wiem.
    Jak jest u innych przewoźników? Pamiętam pewne linie lotnicze latające do Poznania (bardzo sympatyczne załogi), które miały go chyba kilkugodzinnego bo latem robili sobie korzystając z ładnej pogody coś w rodzaju pikniku na trawie na lotnisku, a ruch był taki że nic im przez ten czas nie przeszkadzało
    Z kolei ś.p. Dauair (który nb osobiście uratowałem z kompletnego blamażu kiedy podczas rejsu inauguracyjnego do Poznania pośredniczyłem w negocjacjach w między uprawnionymi do wydania takiej zgody a operacyjnym Dauaira, a nie dostali zgody na wlot bo brakowało jakiegoś papieru a na dole był raut z TV) miał równie długie postoje i moim zdaniem oprócz pewnie innych błędów splajtowali z powodu zbyt długich czasach na ziemi.
    Jak jest u innych? Są jakieś maxima?
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 16-01-2010 o 00:38
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    TNT, DHL w Wawie - 13-14h.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    O ile minima ciezko zmienic to mysle, ze jezeli chodzi o maksima to pole do popisu jest nieograniczone

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Maxima w tym sensie, że linie lotnicze dostają kasę, jeśli ich samolot nie zostanie obsłużony w x minut.
    Ponoć porty płacą karę Ryanairowi jeśli się nie wyrobią w tych 25 minutach. Myślałem, że każdej linii takie prawo przysługuje.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    No ale ponoć porty płacą karę Ryanairowi jeśli się nie wyrobią w tych 25 minutach. Myślałem, że każdej linii takie prawo przysługuje.
    Nie wiem czy porty ale firmy handlingowe na pewno.
    Wszystko zalezy jak sa zrobione umowy.
    W jednym porcie ta sama firma moze miec podpisany turnover na 25 minut a w innym np na 40min.
    Np turnover w WAW dla LO jest dluzszy niz w portach regionalnych.

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A skrupulatnie się tego przestrzega?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    A skrupulatnie się tego przestrzega?
    Jezeli chodzi o rozliczenia ksiegowe to nie wiem ile z nich jest finalizowanych. W kazdym badz razie z reguly opoznienie powyzej 2-3min (w zaleznosci od linii) musi byc opisane kodem opoznienia, w ktorym sa podane jego przyczyny. Pozniej na podstawie kodow okresla sie kto byl winny - najczesciej umowy sa tak konstruowane, ze w 99% przypadkow firma handlingowa

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W tym sensie, że oberwanie chmury itd. to zawsze jest wina handlingu?
    OK, ale skąd w takim razie takie długie postoje? Inaczej: ile tras robi dziennie samolot w tradycyjnych liniach a ile u Ryanaira? Przecież oba te samoloty zarabiają, kiedy są w powietrzu (a RYR skrupulatnie jeszcze na ziemi ;-) ).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Według standardowej umowy handlingowej (podpisywanej zgodnie ze wzorem IATA) nie ma klauzuli dotyczącej kar za niedotrzymanie przez agenta czasów tzw "rotacji". Niektórzy w Standard Level Agreement (w dodatku opisującym poziom świadczonych usług) określają dokładnie szczegóły dotyczące kluczowych wskaźników (co powinno być wykonane, w jaki sposób, czas wykonywanych czynności, czas w jakim powinny być wykonane elementy w odniesieniu do godziny odlotu, przylotu, etc). Można oczywiście zawrzeć klauzule dotyczące kar za niedotrzymanie warunków/terminów/poziomu usług. Ale niewiele linii tak postępuje. Masz rację, jak zwykle Ryanair robi "po swojemu" - i tu trzeba przyznać - działa niezwykle skutecznie. Rzeczywiście w chwili gdy przylatuje FR agenci mają tzw., no, biegunkę. Ile to razy LOT czekał w GDN, WRO czy POZ bo personel naziemny biegł żeby w pierwszej kolejności obsłużyć Ryanaira. A ile to razy ATC kazało czekać ATRowi w holdingu bo lądował FR.. I ile pism w tej sprawie poszło do PAŻP.. Ale to to już inna historia.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    W tym sensie, że oberwanie chmury itd. to zawsze jest wina handlingu?
    OK, ale skąd w takim razie takie długie postoje? Inaczej: ile tras robi dziennie samolot w tradycyjnych liniach a ile u Ryanaira? Przecież oba te samoloty zarabiają, kiedy są w powietrzu (a RYR skrupulatnie jeszcze na ziemi ;-) ).
    Jezeli chodzi o oberwanie chmury to mysle, ze przy ilosci operacji jakies wykonuje to spokojnie zmiesci sie w tym 1%
    Oczywiscie, zartuje z tym 99% - nie wiem jakie sa dokladne statystyki ale nie jest przesada jak powiem, ze niestety firmy handlingowe sa od "uslugiwania" liniom i umowy raczej ich nie faworyzuja.
    Co do drugiej czesci pytania to przyczyn jest wiele. Najbardziej oczywista to siatka polaczen i sposob planowania rotacji.

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    Ale niewiele linii tak postępuje. Masz rację, jak zwykle Ryanair robi "po swojemu" - i tu trzeba przyznać - działa niezwykle skutecznie.
    A tutaj akurat zgadzam sie Ryanair. Skoro ktos sie nie wywiazal z uslugi to dlaczego mam placic pelna stawke?
    To, ze inne linie tego nie egzekwuja to ich problem. Np SkyEurope w KRK nic sobie z tego nie robil wiec logiczne, ze w sytuacji, ktory samolot trzeba obsluzyc pierwszy to ladowal zawsze na ostatniej pozycji. Nie mowie, ze to bylo glowna przyczyna ale pokazywalo jak linia dba o siebie. Jak skonczyli to kazdy wie.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 16-01-2010 o 00:15

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    A ile to razy ATC kazało czekać ATRowi w holdingu bo lądował FR.. I ile pism w tej sprawie poszło do PAŻP.. Ale to to już inna historia.
    Z przyjemnością podejmę tę dyskusję, ewentualnie moderator nam przeniesie do innego wątku.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Z przyjemnością podejmę tę dyskusję, ewentualnie moderator nam przeniesie do innego wątku.
    Atco, ależ o czym tu dyskutować, ja wiem że formalnie wszystko jest OK
    Pozdrawiam

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Od osób związanych z łódzkim handlingiem słyszałem, że standard to 25 minut. Ale jeżeli wyrobią się poniżej 20 min, to FR płaci więcej.

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    Atco, ależ o czym tu dyskutować, ja wiem że formalnie wszystko jest OK
    No właśnie formalnie nie jest, bo jedynym kryterium dla KAŻDEGO kontrolera jest usprawnienie ruchu. Nikt celowo nie opóźnia żadnej linii lotniczej, dla mnie jednym z kryteriów mojej pracy jest ogólna suma opóźnień a w holding stawiam jak naprawdę muszę.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Norma. Zagraniczni piloci zawsze uwazaja ze faworyzuje sie krajowcow, a krajowcy, ze przybyszow.

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Norma. Zagraniczni piloci zawsze uwazaja ze faworyzuje sie krajowcow, a krajowcy, ze przybyszow.
    Soł tru

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z ogródka ATC dodałbym jeszcze, że wielokrotnie na odchodnym namawiałem załogi Lot et co. do nacisków w tej sprawie, wyliczając im że nadłożyli bez potrzeby np. 30NM (nie wiem, ile to kosztuje, ktoś pewnie będzie wiedział) bo od 40 minut jest zarezerwowana strefa którą trzeba omijać a nic się w niej nie dzieje. I naprawdę ucieszyłbym sie, gdyby to się zmieniło, ale nie ja za to płacę.

    BTW takich elementów przestrzeni niepotrzebnie generujących opóźnienia jest mnóstwo i chyba nie do ruszenia. A Poznań jest wybitnym przykładem jak to można zagęścić
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kanada

    Domyślnie

    W Westjecie czas postoju samolou zalezy od dwoch czynnikow
    1. Lotniska
    2. Pory roku

    Mniejsze loniska maja krotszy czas obslugi i przewaznie latem jest to ok 25 minut.
    W wiekszych hubach 45 minut to przewaznie minimum.
    W rozkladach zimowych czas rotacji jest dluzszy. Wynika to z trudniejszych warunkow dla obslugi naziemnej, koniecznosci odladzania i zasady ktora przyjela firma aby wbudowac w rozklad zimowy wieksza poprawke na nieprzywidywalne warunki.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Atco, jeżeli chodzi o MRT, TSA dla wojska etc. to walka trwa przecież cały czas, prowadzona jest głównie przez GA. Linie nie czują bluesa, bo im to z reguły rybka - a szkoda.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    A ile to razy ATC kazało czekać ATRowi w holdingu bo lądował FR.. I ile pism w tej sprawie poszło do PAŻP.. Ale to to już inna historia.
    Proponuję zdementować to, zanim temat trafi dalej... :-)

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •