Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree7Likes

Wątek: historia tanich linii lotniczych????

  1. #1
    aneta
    Goście

    Domyślnie historia tanich linii lotniczych????


    Polecamy

    Szukam materiałów na temat :
    charakterystyki rynku tanich linii lotniczych
    w Polsce i ogólnie w Europie.
    Za wszelka pomoc z góry dziękuję

  2. #2
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    na stronie ryana jest cala ich historia - od 84 roku chyba. wiem, ze to tylko 1 linia, ale chociaz dobre i to na poczatek ;-)

  3. #3
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie Re: historia tanich linii lotniczych????

    Cytat Zamieszczone przez aneta
    Szukam materiałów na temat :
    charakterystyki rynku tanich linii lotniczych
    w Polsce i ogólnie w Europie.
    Za wszelka pomoc z góry dziękuję
    Zobacz moze tutaj: http://www.elfaa.com/
    To jest Europejskie Stowarzyszenie Tanich Przewoznikow. Jest troche o charakterystyce i historii rynku, planowanym rozwoju itd...
    Pozdr,
    MH

  4. #4
    aneta
    Goście

  5. #5
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jak trwoga to do wikipedii...

    Np. Sky Europe
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sky_Europe

    i easyJet
    http://en.wikipedia.org/wiki/EasyJet

  6. #6
    Awatar pilot173

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Witam,

    Odświeżam temat. Również poszukuję historii tanich linii ogółem. Najlepiej w j. polskim. Potrzebuję materiał do pracy licencjackiej. Będę wdzięczny za pomoc

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jak mniemam masz dostęp do internetu, więc masz większość informacji " w domu". Tak więc czego oczekujesz od nas?



  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Że przetłumaczymy, podamy na tacy, a kolega zrobi ctrl+c i ctrl+v
    tartal and vonMises like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar pilot173

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Że przetłumaczymy, podamy na tacy, a kolega zrobi ctrl+c i ctrl+v
    A kolega wie, ze plagiatu w pracach się nie uznaje?:-)

    Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jak chcesz pisać w miarę rzeczowo to zacznij od USA - pierwszym przewoźnikiem niskokosztowym był Southwest, na temat którego można nie jedną i nie dwie prace napisać. Jeżeli chodzi o w miarę profesjonalną literaturę, to niestety musisz się skierować na amazon.com. W Polsce nie widziałem żadnych publikacji traktującej o temacie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    No jeśli przepisujesz z 1 książki to jest plagiat - z 2 to już opracowanie naukowe
    Pitterek

  12. #12
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Poziom edukacji rzeczywiście siadł - kiedyś przepisywanie z 2 tytułów nosiło nazwę kompilacji (i wciąż było naganne).
    Chwalebna praca naukowa zaczynała się dopiero przy korzystaniu z 3 źródeł.
    pitterek and hypne like this.
    For every solution there is a problem.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Patrz, a mi na magisterce mówili o co najmniej 5-6.

    A wracając do meritum, niestety opracowań praktycznie nie ma (przynajmniej po polsku), musisz się opierać na informacjach dostępnych na stronach www przewoźników, elfaa, możesz też nawiązać do deregulacji amerykańskiej i 3 pakietów liberalizacyjnych w Europie, potem polityka otwartego nieba, bo niewątpliwie miało to wpływ na rozwój tanich linii. Z ciekawości - jaki kierunek i jaki temat pracy?

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Odświeżam temat. Również poszukuję historii tanich linii ogółem. Najlepiej w j. polskim. Potrzebuję materiał do pracy licencjackiej. Będę wdzięczny za pomoc
    O tym temacie to mozna pare tomow napisac. O samym rozwoju systemow res przez LCC mozna napisac cos w dlugosci Potopu.

    Bym byl toba bym sie zastanowil nad jakims bardziej specyficznym tematem w tej kategori.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  15. #15
    Awatar pilot173

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Z ciekawości - jaki kierunek i jaki temat pracy?
    Międzynarodowe stosunki gospodarcze, specjalność biznes międzynarodowy.
    Temat pracy: "Czynniki kształtujące popyt na tanie linie lotnicze".

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    A czyli o historii potrzebujesz jedynie coś do wstępu? To już materiały wszystkie masz w wątku, więcej nie potrzeba.

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    plot173 - Pozwol ze dam tobie pare pomyslow na start...

    -Southwest pierwszy LCC na swiecie. 1 typ samolotu, 15-20 minutowy turn-around. No frills bez zarcia itd.
    -Morris Air - Zalozony przez David Neeleman jest pierwszym przewoznikiem z ticketless systemem rezerwacyjnym (open skies).
    -AirTran - Pierwszy LCC zalozony z baza w mega hubie legacy. Pierwszy hybrydowy LCC na duza skale (2 class cabin)
    -Ryanair - Bazowany na modelu Southwest, 1 typ, quick turns ale jest ewolucja do mega no frills. Oplata za wszystko.
    -Wizzair - LCC, poczatkowo kuzyn Ryanair. Zalozony przez Amerykanow by zwalczac TPG Capital w Europie. Jego odpowiednik w USA to Spirit.
    -JetBlue - Zalozony na poczatku 2000s z najwiekszym kapitalem w histori LCCs przez David Neeleman'a. Pierwszy LCC ktory robi ewolucje technologi na pokladzie, zaklada oddzial LiveTV.
    -Metrojet + Continental Lite - Pierwsze LCC zalozone jako "LCC w Legacy" by konkurowac z SWA + gora kosztow. Kazdy z nich nie wypala (UA->Ted, Air Canada->Tango/Zip, Delta->DL Express/Song, Continental->CO Lite, Mexicana->MX Click, BMI->BMI Baby).
    -Shuttle by United/United Shuttle - Pierwszy oddzial zbudowany przez Legacy by zwalczac LCC na stanowych/short haul cogodzinowych polaczeniach. Marka ginie, Southwest ich rozbija doszczetnie.
    -Europejski model LCC (latania do lotnisk oddalonych zbyt daleko od miast) niewypala w USA w poznych latach 90tych/wczesnych 2000s. National, Vanguard, Kiwi Intl, Skybus, Hooters Air padaja.
    -PeoplExpress jako pierwszy probuje trenowac pracownikow "cross-functional" jednego dnia sa stewkami, drugiego rev mgmt, trzeciego na rampie. Dodatkowo pierwsi probuja dzialac bez strategi revenue management tylko sprzedaja bilety flat fee. Jako pierwsi tez kupuja widebodies i zaczynaja loty long-haul. Padaja przez za szybka ekspansje. Tower Air probuje ten sam model dekade pozniej i tez pada.

    To tak na start.
    shiver and vonMises like this.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    (...)
    -PeoplExpress jako pierwszy probuje trenowac pracownikow "cross-functional" jednego dnia sa stewkami, drugiego rev mgmt, trzeciego na rampie. Dodatkowo pierwsi probuja dzialac bez strategi revenue management tylko sprzedaja bilety flat fee. Jako pierwsi tez kupuja widebodies i zaczynaja loty long-haul. Padaja przez za szybka ekspansje. Tower Air probuje ten sam model dekade pozniej i tez pada.
    Taki mały OT, ale czy twoim zdaniem LCC na widebodies ma sens?

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Z naszego podwórka europejskiego zobacz na eksperyment Air Asia X. Chociaż z drugiej strony nie zapominajmy, że w przyszłym roku Norwegian odbiera pierwszego 787 do obsługi tras azjatyckich.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar Rafalo

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    a wujek google nie wystarczy?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •