Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Program rozwoju sieci lotnisk w Polsce.


    Polecamy

    Rząd o rozwoju sieci lotnisk w Polsce.

    Kilka miliardów euro będzie kosztować budowa centralnego lotniska dla Polski - wynika z przedłożonego przez ministra transportu programu rozwoju sieci lotnisk.
    We wtorek Rada Ministrów podjęła uchwałę wásprawie programu rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych; jest to pierwszy od wielu lat dokument, w którym określono kierunki rozwoju infrastruktury lotniczej na najbliższe lata oraz wskazano działania niezbędne do realizacji wytyczonych celów.

    Program zakłada, że w 2010 roku lotniczy ruch pasażerski w Polsce wyniesie ok. 25 mln osób, a w 2020 roku - ok. 35 mln osób.

    Z zapisów dokumentu wynika, że rozwój sieci lotnisk w Polsce będzie się odbywać poprzez rozbudowę i modernizację istniejących lotnisk cywilnych oraz wykorzystanie i adaptację byłych lotnisk wojskowych oraz sportowo-usługowych.

    Budowa nowych portów lotniczych nastąpi dopiero po wyczerpaniu możliwości modernizacyjnych lotnisk istniejących.

    Program zakłada, że w pierwszej kolejności sieć lotnisk regionalnych powinna zostać uzupełniona o porty zlokalizowane w województwach: zachodnio-pomorskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim i świętokrzyskim.

    W przypadku, gdy w dużym mieście ruch lotniczy przybliży się do granicy przepustowości, program zaleca tworzenie mniejszych portów wokół danej aglomeracji. Przykładem mogłaby być np. Warszawa, gdzie główny port lotniczy im. F. Chopina powinien zostać odciążony przez mniejsze lotniska, takie jak Modlin, Sochaczew czy Mińsk Mazowiecki.

    Niezależnie od rozwoju portów regionalnych i lokalnych, kontynuowane będą prace nad budową centralnego lotniska dla Polski. Przedsięwzięcie to wymagać będzie nakładów szacowanych na kilka miliardów euro.

    Program przewiduje, że polskie lotniska będą włączone w jednolity system transportowy Unii Europejskiej. W latach 2007-2013 rozwijanych będzie głównie 8 lotnisk należących do tzw. sieci TEN- T (Warszawa-Okęcie, Kraków-Balice, Katowice-Pyrzowice, Gdańsk- Rębiechowo, Wrocław-Starachowice, Poznań-Ławica, Szczecin- Goleniów, Rzeszów-Jasionka).

    Program będzie podstawą do formułowania wniosków aplikacyjnych o środki pochodzące m.in. z Funduszu Spójności. Mniejsze porty lotnicze wspierane będą natomiast z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.(PAP)



    Zaorać, buraki posiać...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Nie mogą sobie wybić z głowy tego centralnego lotniska.. tak jak u nas próbują na siłe odciążyć Rębiechowo rozbudowując lotnisko w Gdyni... totalny bezsens wg mnie

  3. #3
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie Re: Program rozwoju sieci lotnisk w Polsce.

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    Rząd o rozwoju sieci lotnisk w Polsce.

    Program przewiduje, że polskie lotniska będą włączone w jednolity system transportowy Unii Europejskiej. W latach 2007-2013 rozwijanych będzie głównie 8 lotnisk należących do tzw. sieci TEN- T (Warszawa-Okęcie, Kraków-Balice, Katowice-Pyrzowice, Gdańsk- Rębiechowo, Wrocław-Starachowice, Poznań-Ławica, Szczecin- Goleniów, Rzeszów-Jasionka).
    Kawałek macie na lotnisko nie powiem :P
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  4. #4
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Odciążyć Rębiechowo? Z czego? Rozbudować płytę i terminal lepiej na przyszłość.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    dziś w Pulsie Biznesu jest krótki artykuł o liczbie pasazerów na polskich lotniskach w pierwszym kwartale 2007.
    Wrocław zanotował wzrost liczby pasażerów o 101%, Gdańsk o 55%.
    Niestety gazetę przeczytałem i juz jej nie mam - pamiętam tylko że na trzeciej pozycji w Polsce był Gdańsk, 5 tys pasażerów mniej miały Katowice, a ok 60 tys mniej Wrocław

  6. #6
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    dziś w Pulsie Biznesu jest krótki artykuł o liczbie pasazerów na polskich lotniskach w pierwszym kwartale 2007.
    Wrocław zanotował wzrost liczby pasażerów o 101%, Gdańsk o 55%.
    Niestety gazetę przeczytałem i juz jej nie mam - pamiętam tylko że na trzeciej pozycji w Polsce był Gdańsk, 5 tys pasażerów mniej miały Katowice, a ok 60 tys mniej Wrocław
    W Krakowie w 1Q 2007 roku odprawiono o 55% wiecej pasazerow niz w analogicznym okresie 2006 roku.

    W Katowicach wzrost byl na poziomie 34%
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    może i bezsens ale konkurencja to tańsze oplaty lotniskowe ;-) (przynajmniej tak mi się wydaje)

  8. #8
    CR9
    CR9 jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy ktoś ma dostęp do dokumentu źródłowego ? (bo dziennikarze nie są zbyt wiarygodni i powielaja waszędzie jeden tekst)
    Koncepcja "odciążania" WAW jest idiotyczna chyba że będzie robiona w sposób selektywny bo nadal jest w Polsce potrzebny hub z prawdziwego zdarzenia. Okecie powinno sie skoncentrować na połaczeniach przesiadkowych zarówno dla regionów jak i dla innych porów dookoła Polski. Jeżeli to zadziała to mozna mysleć o lotnisku centralnym. Przecież na budowę lotnisk dookoła WAW i modernizacje Okęcia wydane zostana miliardy złotych i muszą się zwróćić (pzrynajmniej powinny ale patrząc na Włoszczową..) zanim wydamy kolejne miliardy na lotnisko centralne, które przejmie ten ruch. Widac też "zabieranie WAW sporego kawałka tortu przez porty regionalne więc ostroznie z prognozami.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •