Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Dominio777

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Sędziszów Młp

    Domyślnie Rotacje załóg.


    Polecamy

    Witam.Ma ktoś może informacje jak wygląda dzienna rotacja załogi cywilnych linii lotniczych tzn. czy ta załoga wraca na noc do domu lub w jakich miastach zostaje na noc ? Z góry dziękuje za pomoc.

  2. #2
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Zlituj się, znowu zaczynasz?
    To zależy od przepisów o czasie pracy załóg i od bieżących (i zmiennych!!!) potrzeb konkretnej linii. I w zależności od możliwości i potrzeb decydują o tym działy planowania, układając załogom grafiki.
    Załoga gdzieś leci i jak może jeszcze pracować i jest lot powrotny, to wraca. A jeżeli już nie może pracować, ale następnego dnia będzie potrzebna gdzie indziej, to leci jako pasażerowie, żeby tam rozpocząć pracę. Ale przecież nikt ci tu nie wyliczy, jak to wygląda we wszystkich destynacjach wszystkich linii lotniczych.
    Są na forum blogi naszych kolegów pilotów. Poczytaj, to ci się rozjaśni.
    For every solution there is a problem.

  3. #3
    Awatar Dominio777

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Sędziszów Młp

    Domyślnie

    Ale mi tylko chodzi o podanie jakiegoś przykładu jakby ktoś miał i tyle.

  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    To porównaj na polskich regionalnych lotniskach ostatnie przyloty wczoraj oraz pierwsze wyloty dzisiaj. I będziesz wiedział, czy jakieś samoloty gdzieś nocowały. Sprawdź jeszcze, czy te lotniska nie są bazami dla tych nocujących samolotów. I jeżeli wyjdzie, że samolot nocował poza swoją bazą, to można się spodziewać, że jego załoga też nie spała w domu.
    I będziesz miał przykład, a może nawet kilka przykładów.
    For every solution there is a problem.

  5. #5
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Jeżeli jest lot trwający powiedzmy 9h, to ciężko byłoby pracować tyle, żeby jeszcze wrócić do domu.

    Z drugiej jednak strony byłem ostatnio na rekrutacji na cabin crew, żeby zobaczyć jak wygląda nabór i ktoś "inteligentny" spytał ile steward może maksymalnie pracować w trakcie dnia. Odpowiedziano mu, że zależy od trasy, jednak generalnie nie powinno przekraczać iluś tam godzin. Typ się nadal dopytywał, żeby mu dokładną cyfrę podać. Pani więc mu odpowiedziała tak:
    Nasz najdłuższy lot trwa 17h. Chciałbyś wysiąść gdzieś nad Atlantykiem i udać się na przerwę?
    Zgadnijcie czy przeszedł wstępną selekcję

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przeszedł??
    Bo po tym co napisałeś to raczej nie ale emotikon jest wieloznaczny LOL

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Jeżeli jest lot trwający powiedzmy 9h, to ciężko byłoby pracować tyle, żeby jeszcze wrócić do domu.

    Z drugiej jednak strony byłem ostatnio na rekrutacji na cabin crew, żeby zobaczyć jak wygląda nabór i ktoś "inteligentny" spytał ile steward może maksymalnie pracować w trakcie dnia. Odpowiedziano mu, że zależy od trasy, jednak generalnie nie powinno przekraczać iluś tam godzin.
    QR i Houston?



    Nie pamiętam kto zadawał to pytanie, ale mnie akurat powaliła reakcja tej kobiety, która to prowadziła. Sama udawała że nie wiedziała.
    Chyba co jak co, ale każdy FA wie na pamięć po ilu godzinach jest niezdatny do pracy i fajrant i od którego momentu do którego się to liczy

    Wiadomo że w trakcie 17 godzinnego rejsu obowiązkowy jest odpoczynek określonej długości...

    Rekord przeze mnie znany to Transavia i 19 godzin z założeniem obecności relief crew...

  8. #8
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kurt Zobacz posta
    Przeszedł??
    Bo po tym co napisałeś to raczej nie ale emotikon jest wieloznaczny LOL
    Moja dziewczyna przebrnęła do samego końca i mówiła, że w następnych etapach nie było już tego chłopaka.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    QR i Houston?

    Wiadomo że w trakcie 17 godzinnego rejsu obowiązkowy jest odpoczynek określonej długości...
    Tak.

    Odpoczynek może i masz, ale cały czas jesteś w pracy. Zresztą tak, jak babka powiedziała, osobiście nie chciałbym wysiąść w trakcie, żeby mieć fajrant i wolałbym te 17h przetrzymać

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja może przeformułuję pytanie dominia 777 i doprecyzuję:

    niech każdy kto zna dokładną liczbę, pisze ile wynosi maksymalny czas pracy załogi w świetle różnych ustawodawstw i w świetle różnych układów zbiorowych pracy.

    Ja wiem o Transavii tylko. 14 h bez zmienników / 19 ze zmiennikami...


    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Odpoczynek może i masz, ale cały czas jesteś w pracy. Zresztą tak, jak babka powiedziała, osobiście nie chciałbym wysiąść w trakcie, żeby mieć fajrant i wolałbym te 17h przetrzymać
    Już mi się to pytanie przypomniało, chłopak pytał ile wynosi maksymalny dozwolony czas pracy, ale chyba dość nieprecyzyjnie swą myśl wyraził. To nie zależy od długości lotu, czas maksymalny jest oczywiście jeden i zapewne wynosi nie więcej niż 19 godzin (lot do Houston + briefing/debriefing by się w tym zmieścił)...

    Jeśli Qatar chciałby otworzyć loty na orbitę okołoziemską a lot miałby trwać 73 godziny nonstop to już niestety nie byłoby możliwe...

    Decyduje o tym katarskie prawo, jeśli Twoja dziewczyna planuje przystąpić do tego klasztoru stewardess w Doha to polecam lekturę katarskiego prawa, zanim się pracę weźmie w ciemno

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •