W mediach branżowych pojawiło się nieco informacji na temat planowanej oferty rodziny Airbus A320 z nowymi silnikami oraz zmodyfikowaną aerodynamiką, więc myslę, że warto poświęcić temu zagadnieniu kilka zdań.
Według zapewnień Johna "Mordy" Leahy'ego, zmodyfikowany A320 posiadałby silniki nowej generacji, oferowane przez dwóch producentów: konsorcjum CFM International (Leap-X) oraz International Aero Engines (nowy silnik, bazujący na PurePower PW1000G). Pratt & Whitney od pewnego czasu oferuje PW1000G, jednak Airbus Industrie preferuje IAE jako kanał sprzedaży, w którym Pratt byłby zaangażowany.
Modyfikacje objęłyby wszystkie modele rodziny A320 oprócz A318. Poza nowymi silnikami płatowce otrzymałyby winglety, poprawki aerodynamiczne oraz elementy zapewniające mniejszą masę. Docelowo Airbus Industrie chce zredukować zużycie paliwa o co najmniej 15%. Według producenta, odmłodzona rodzina mogłaby zostać zaoferowana do sprzedaży już na Farnborough 201, zaś pierwsza dostawa "A320NG" miałaby miejsce w 2015.